ENDELIG fået kat - men hvor???
Fra : taina

Dato : 08-10-07 21:34

Kære gruppe

Efter alt for mange katteløse år har jeg endelig fået plads og tid til kat.
Jeg fandt den perfekte kat - en forsigtig siameserpige på tre år - som jeg
hentede i fredags. Jeg lukkede hende ud af transportkassen i soveværelset,
og hun røg straks ind under klædeskabet (Det havde jeg godt regnet ud inden
) Efter et par timer flyttede hun et andet sted hen... jeg har ikke set
hende siden.

Hun har været på bakken to gange, begge hvor jeg ikke har været hjemme. En
gang lørdag og en gang søndag. Søndag har hun også spist lidt af
kattemaden - det gjorde hun ikke lørdag. Jeg har haft sat tun - hendes
yndlingsspise - frem til hende flere steder i lejligheden, det har hun ikke
rørt.

Jeg ved simpelt hen ikke, om katten er i huset endnu!!! Alle døre og vinduer
er lukkede, og jeg har ikke set hende smutte ud, når jeg er kommet ind. Jeg
har ledt hele hytten igennem - har trukket alt ud af klædeskabet og løftet
alt ned fra toppen af klædeskabet, haft skufferne ude at reolen, løftet på
sengen, hoppet i sengen for at se over gardinskjulerne, stået på
køkkenbordet for at kigge op på overskabene, har endda haft alle køkkenskabe
åbnet, trukket mikrobølgeovnen ud osv. Ingen missekat.

Det gjorde jeg søndag eftermiddag, hvor hun ikke havde været på bakken i
næsten 24 timer. Så gik jeg om aftenen, og da jeg kom hjem, havde hun været
(lidt) på bakken og spist lidt. Så hun må jo være her... måske. For hun har
ikke vist livstegn i dag, heller ikke i de timer, hvor jeg har været på
job - jeg ville have forventet, at hun havde spist og været på bakken. Jeg
kan ikke se, hvordan hun skulle være kommet ud (men kommer da vildt meget i
tvivl om, om hun er løbet forbi mine ben, når hun nu ikke er til at finde) -
og kan ikke se, hvor hun skulle gemme sig. Jo, måske hvis hun har fundet ind
bag køkkenskabene, det er mit eneste bud. Men der kan jeg altså ikke liiiige
komme ind, ikke uden at splitte køkkenet ad.

Hun er en meget snakkende kat, men har ikke mælet ét ord, siden hun kom
herhjem i fredags.

Hvad ville I gøre? Splitte det køkken ad? Gå i gang med at efterlyse hende
ude i byen? Vente og se? Argh, synes godt nok det er lidt svært lige at
hitte ud af...

mvh. tina

Fra : ^#^

Dato : 08-10-07 22:03

taina wrote:
> Hvad ville I gøre? Splitte det køkken ad? Gå i gang med at efterlyse
> hende ude i byen? Vente og se? Argh, synes godt nok det er lidt svært
> lige at hitte ud af...

Afsted til dyrlægen asap i morgen og købe Feliway Diffuser (koster 285,- pr
stk). De virker kun i et rum og ikke rundt om hjørner. Sæt den i en
stikkontakt, hvor du vil forvente hun vil opholde sig. Der er først fuld
effekt efter 1 døgns tid ca.
Køb evt. også en Feliway Spray (virker med det samme, men holder kort tid) -
det kan du sprøjte rundt på ting i hjemmet. Feliway virker afstressende og
beroligende på katte, men ikke alle katte responderer. Diffuseren skal være
tændt konstant i mindst 1 uge.
Hun må jo være der et sted...
Sørg for at være MEGET rolig, når du er hjemme. Kun meget lav musik (eller
ingen) og lavt tv, INGEN hurtige bevægelser, ingen gæster - i det hele taget
skal dit hjem "stinke" af fredfyldthed og total ro (så drop støvsugeren og
madlavningen til hun er faldet til ro og kommer frem)
Det plejer at hjælpe.
Få evt. et tæppe, pude, kurv.. what ever fra tidligere hjem, der har duft af
tryghed for hende. Nervøse katte kan være vanskelige at have og kræver
speciel hensyntagen - også på sigt. (Har selv en)..
Og sørg for at give hende samme foder her i starten, som hun fik i sit gamle
hjem. Spørg evt tidligere ejer, hvad der kan berolige hende.
Håber hun kommer frem det lille pus.

Fra : taina

Dato : 09-10-07 06:25

"^#^" <not.available.for.spam@notworking.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og sørg for at give hende samme foder her i starten, som hun fik i sit
> gamle hjem. Spørg evt tidligere ejer, hvad der kan berolige hende.

Mange, mange tak for dit svar!!! Det gav noget at arbejde med, og det er jeg
superglad for. Missen har været fremme i nat og været på potten og spise -
så hun er altså i huset endnu...

mvh. tina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-10-07 06:44

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Missen har været fremme i nat og været på potten og spise -
> så hun er altså i huset endnu...

Ihh sikke en gyser!
Jeg synes bare at når en af mine har været "forsvundet fra jordens
overflade" i mere end et halvt døgn, så er jeg ved at gå i spåner.
Jeg har stadig ikke fundet deres absolut hemmelige sted endnu, på 4. år !
Bedst som jeg er sikker på, at den der er væk, både er blevet kidnappet,
stukket af, eller må ligge død et eller andet sted, fordi der ingen reaktion
er på guffe-dåsens raslen, og jeg er liiiige ved at tilkalde hele
artilleriet, så dukker der en søvndrukken kat op, sådan lige pludselig og ud
af det blå.. /-;
Houdini`er, dét er hvad de er!.

Håber at din nye ven tøer op inden for nærmeste fremtid!

Mvh. Marie

Fra : taina

Dato : 09-10-07 09:40

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:470b151e$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> pludselig og ud af det blå.. /-;
> Houdini`er, dét er hvad de er!.
>
> Håber at din nye ven tøer op inden for nærmeste fremtid!

Uh Marie, jeg er glad for at høre, at dine katte også har absolut hemmelige
steder. Jeg var så heldig med min gamle kat, at hun ALTID dukkede op, når
jeg kaldte - der var vist lidt hund i hende også. Så efterhånden fandt jeg
jo ud af, hvor hun puttede sig, også de allerhemmeligste steder

Jeg håber osse, at hende her snart tør at kigge mig lidt an

mvh. tina

Fra : Siri

Dato : 09-10-07 09:02

> taina skrev:
.. Missen har været fremme i nat og været på potten og spise -
> så hun er altså i huset endnu...
> mvh. tina

Puha, det var godt at høre! Hvis sådan en stakkels nervøs mis var løbet
ud - uhhhh...
De viise her i gruppen har allerede kommet med deres råd, så jeg vil
bare tilføje mine ønsker om en tryg og lykkelig tid for jer to sammen.
Det skal nok blive muntert - Siamesere er jo nogle livstykker, så vi får
forhåbentlig mange lebendige beretninger om missens meriter fremover.
Hvad hedder hun (det nævnte du vist ikke?) ?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : taina

Dato : 09-10-07 09:42

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhåbentlig mange lebendige beretninger om missens meriter fremover.
> Hvad hedder hun (det nævnte du vist ikke?) ?

Tak Siri Midden hedder Nugga. Og ja der er noget med siamesere - jeg
husker en kattebog, der indeholdt sjove historier om katte - næsten
halvdelen var om siamesere )

mvh. tina

Fra : lh

Dato : 09-10-07 11:25

> Tak Siri Midden hedder Nugga. Og ja der er noget med siamesere - jeg
> husker en kattebog, der indeholdt sjove historier om katte - næsten
> halvdelen var om siamesere )
>
> mvh. tina

Den bog har jeg engang for meget længe siden læst. Hvis altså det er den
samme. Husker jeg lånte den på biblioteket og jeg havde netop også fået en
kat der var halv siameser. Jeg husker den bog som utrolig morsom og rigtig
godt skrevet. Og det er rigtigt, vedkommen havde vist skrevet den ud fra at
betragte sine egne siamesere og livet med dem. Jeg tror også at huske det
var en engelsk forfatter, men det er jeg ikke sikker på. Gad vide om den bog
kan lånes endnu.....

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-10-07 12:08

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siamesere og livet med dem. Jeg tror også at huske det var en
> engelsk forfatter, men det er jeg ikke sikker på. Gad vide om den

Den bog du taler om er nok den samme, som jeg har skrevet om længere
nede i tråden. Den hedder "Katte i huset" og er skrevet af Doreen
Tovey. Den er så gammel (tror at den er fra 1958), at den ikke
længere er til salg hos boghandlerne, og jeg måtte vente 3 måneder
på, at mit lokale bibliotek i Jyderup fik den hjem. Jeg er glad for
at jeg ventede, for den er hylende morsom, og jeg vil prøve at se
om jeg evt. kan få et eksemplar antikvarisk. Du kan prøve at google
på "Cats in the Belfrey", som er den engelske titel.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 09-10-07 12:21

> [...]
> morsom, og jeg vil prøve at se om jeg evt. kan få et eksemplar
> antikvarisk. Du kan prøve at google på "Cats in the Belfrey", som er den

Tak for tippet. jeg vil søge lidt på den

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-10-07 15:23

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Tak for tippet. jeg vil søge lidt på den

Du kan bestille den hjem til dit lokale bibliotek gennem bibliotek.dk.
Der er 37 biblioteker der har den, så den burde være til at få fat på.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Siri

Dato : 09-10-07 20:31

> Du kan bestille den hjem til dit lokale bibliotek gennem bibliotek.dk.
> Der er 37 biblioteker der har den, så den burde være til at få fat på.
>
> Mvh Trine

Og især på engelsk er det da en helt guddommeligt vittig titel!
Cats in the Belfry spiller på vendingen 'Bats in the Belfry' dvs at man
kan have 'Flagermus i klokketårnet' = Rotter på loftet - roterende split
i bøtten.
Kort sagt - en bedre oversættelse ville måske have været 'Katte i
Galehuset' eller 'Et Galehus af katte' - noget i den dur.
Noget siger mig, at den er værd at opstøve på engelsk - dette festlige
sprog, spækket med herlige påhit og sprogblomster, er som oftest
ynkeligt og fattigt oversat til dansk - ak ak.
'Cats in the Belfry' - must have - nogen vil så mene, at jeg allerede
har det
Potedask fra Braksnude-banden på 3. sal......

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-07 09:54

> [...]
> 'Cats in the Belfry' - must have - nogen vil så mene, at jeg
> allerede har det
> Potedask fra Braksnude-banden på 3. sal......

Hej Siri.

Hvis du ikke har læst den endnu, så vil jeg foreslå at du gør det.
Herlig læsning. Du kan få den på originalsproget på Amazon.com:

http://www.amazon.com/Cats-Belfry-Doreen-Tovey/dp/0860720101

Der er så mange vendinger der ikke kan oversættes nøjagtigt, så den
er helt sikkert værd at læse på engelsk. Jeg er ikke så meget for
"oversøisk" internethandel, men jeg tror alligevel at jeg prøver. Èn
gang skal jo være den første, og jeg vil altså så gerne eje den
selv.

Og så hedder det jo ikke "Belfrey" som jeg fejlagtigt skrev
.............. og jeg er bl.a. engelsk korrespondent - shame on me.
LOL

Fra : Kate

Dato : 10-10-07 17:38

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> om jeg evt. kan få et eksemplar antikvarisk. Du kan prøve at google
> på "Cats in the Belfrey", som er den engelske titel.

Der er flere af dem på ebay.co.uk Jeg har købt flere ting derigenem og
har gode erfaringer, hvis nogle skulle være interesseret. Altså den
engelske udgave naturligvis

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 10-10-07 17:45

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Der er flere af dem på ebay.co.uk Jeg har købt flere ting
> derigenem og har gode erfaringer, hvis nogle skulle være
> interesseret. Altså den engelske udgave naturligvis

Fandt lige en til £6,39 inkl. forsendelse, det er i dagens kurs ca. 69
kr.

Fra : Siri

Dato : 11-10-07 08:49

> [...]
> Der er flere af dem på ebay.co.uk Jeg har købt flere ting derigenem og
> har gode erfaringer, hvis nogle skulle være interesseret. Altså den

Hej Kate og Tove
Hvis Kate er rutineret ebay-'rotte' - så var det da lige før vi skulle
lokke/bestikke dig til at købe tre ekspl, når du er ved det?
Jeg er ialtfald interesseret, hvis du gider

Fra : Kate

Dato : 11-10-07 21:11

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Hej Kate og Tove
> Hvis Kate er rutineret ebay-'rotte' - så var det da lige før vi
> skulle lokke/bestikke dig til at købe tre ekspl, når du er ved
> det? Jeg er ialtfald interesseret, hvis du gider

Jeg er måske ikke ligefrem meget erfaren Men jeg har da løbt et par
tv-serier og hele Harry Potter-seiren derigennem uden problemer.Ebay er
en auktionsside i stil med QXL, hvis du kender den? Jeg vil gerne byde
på bøgerne, men så skal vi lige gå på privat mail for det hører ikke
rigtigt til her.

Det eneste du/i skal gøre er at udskifte invalid med dk, så passer
adressen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-10-07 21:17

> [...]
> skulle lokke/bestikke dig til at købe tre ekspl, når du er ved
> det?
> Jeg er ialtfald interesseret, hvis du gider

Hej Siri og Kate.

Har lige haft besøg af min datter. Hvad tror I hun havde med til mig
som gave ? - nemlig - "Katte i huset" på dansk. Hendes kollega havde
ledt på nettet (hun er en ørn til det), og havde fundet den
antikvarisk i Silkeborg, så nu skal jeg læse den igen igen. Jeg
bliver aldrig træt at den bog, den er bare så godt og levende
skrevet.

Fra : ^#^

Dato : 09-10-07 19:22

taina wrote:
> Midden hedder Nugga. Og ja der er noget med siamesere -
> jeg husker en kattebog, der indeholdt sjove historier om katte -
> næsten halvdelen var om siamesere )

De er desværre også nervøst anlagte, bryder sig ikke om støj, larm, børn og
urolig husførsel og er frygtelige vanedyr - mere udpræget end andre racer.
De er meget snakkende, krævende og klistrende.
Desværre er siameseren også kendt for nogen gange at have meget vanskeligt
ved netop at skifte hjem, da de knytter sig uhyggeligt meget til deres ejere
og hjem og de kan være lang tid om at acceptere ændringer.
Så udover alm. kattekendskab kræver det (vil jeg mene) et specielt kendskab
til siameseren da de godt kan være lidt specielle, hvilket du sikkert har
opdaget

Men derudover er siameseren (hvis man kan leve med den til tider specielle
hensyntagen) - den mest vidunderlige, intelligente, hengivne og kærlige kat,
man kan ønske sig og en sand ven for livet - bare spørg de andre
siam-ejere i gruppen

/M (livslang siam-ejer)

Fra : taina

Dato : 10-10-07 08:22

> [...]
> hensyntagen) - den mest vidunderlige, intelligente, hengivne og kærlige
> kat, man kan ønske sig og en sand ven for livet - bare spørg de andre

Hej M

Det er netop ALLE de egenskaber, der gør, at jeg bare måtte have en siameser
Jeg har tidligere haft en colourpoint (som min mor siger oprindeligt er
en blanding af perser og siameser?), som netop var både klistret, krævende,
snakkende og utrolig bøvlet, fordi der kun var meget få mennesker, der kunne
bruges til noget som helst. Engang fik den killinger, og DET var et bøvl,
for katten blev dybt ulykkelig, når jeg snakkede med killingerne - gæt lige
hvor vilde mine killinger endte med at blive??

Når jeg kigger på colourpoint i dag, synes jeg, de ligner persere med andre
farver - sådan så min ikke ud, og sådan opførte den sig bestemt ikke. Det
var helt klart siameser-trækkene, jeg faldt for. Så jeg glæder mig, til min
nye pige kigger frem og viser, hvad hun er for en

Mange tak for rådene! Jeg nåede ikke dyrehospitalet i går, men har lige
været der i dag og har nu sat dims i stikkontakt. Der er faktisk ret stille
her hos mig i forvejen, og jeg er begyndt at gå og småsnakke lidt med
katten, selv om det virker lidt fjollet, når jeg ikke ved, hvor hun er. Da
jeg kom hjem i morges og satte nøglen i døren, hørte jeg et bump - jeg
håber, at det er midden, der hoppede ned fra et eller andet, og at det er
tegn på, at hun er begyndt at indtage huset. Der var også spist op, både
tørfoder og fremsat tun og hun har været på bakken flere gange i nat. Det er
dejligt at se!

mvh. tina

Fra : Kate

Dato : 10-10-07 17:24

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> wrote in

> Der er faktisk ret stille
> her hos mig i forvejen, og jeg er begyndt at gå og småsnakke lidt
> med katten, selv om det virker lidt fjollet, når jeg ikke ved,
> hvor hun er.

Jeg synes det er en god idé, for på den måde lærer hun din stemme at
kende og vil sikkert hurtigere blive interesseret i at lære dig at
kende

Det lyder da som fremskridt.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-10-07 06:57

Hej Tina

puha sikke en gyser lige fra morgenstunden

Du har fået råd om Feliway, du kan også købe Bachs nødhjælpsremedie og
blande det i den mad og vand du sætter til hende. Kan du evt få den
tidligere ejer til at komme og kalde hende frem, så du er sikker på at hun
er der og har det godt ?

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-10-07 07:25

Tina jeg kan slet ikke lade være med at tænke på den lille bange kat og dig.

Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men hvis du har muligheden og får
lokaliseret katten, så var det måske smart at hun i starten kun har et
enkelt rum at være i,
indtil hun bliver lidt mere tryg ved det hele. Der skal selvfølgelig være
mulighed for at hun kan gemme sig i huler eller næsten lukkede kasser.

Hvis du kunne låne noget af det hun kender, fra tidligere ejer, tæpper,
huler eller lign. ville det måske hjælpe lidt på hendes "skræk"

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : taina

Dato : 09-10-07 09:49

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du kunne låne noget af det hun kender, fra tidligere ejer, tæpper,
> huler eller lign. ville det måske hjælpe lidt på hendes "skræk"

Hej Marianne

Tak for tankerne! !! Jeg tænkte på det med et rum, men det eneste rum i min
lejlighed med dør er soveværelset, hvor computeren også står. Det er altså
næsten det rum, jeg er i mest, enten sover jeg eller nørder, og jeg syntes
umiddelbart, at det ville give meget lidt ro for katten. Derfor gav jeg
hende adgang til hele lejligheden - så hun lettere kunne finde ro. Rigtig
dårlig plan, når hun er SÅ god til at finde ro, kan jeg godt se nu...

Jeg har spurgt tidl. ejer om nogle gamle ting... håber at hun synes, det er
en rigtig god ide. Jeg bor i Jylland, hun på Sjælland, og jeg tror ikke, hun
lige kigger over - der er børn og hund og mand og sådan noget i hendes hus,
så det er nok ikke så let at tage et smut... desværre. Hvis jeg nogensinde
skal have en voksen kat igen, så vil jeg bede tidl. ejer om at bringe - jeg
tror, det havde gjort en stor forskel.

Det dersens bachs nødhjælpsremedie, hvad er det? Noget beroligende, eller?
Og hvor kan man købe det? Hvordan ser det ellers ud med baldrian til kat?

mvh. tina

Fra : Kate

Dato : 10-10-07 17:32

> Det dersens bachs nødhjælpsremedie, hvad er det? Noget
> beroligende, eller? Og hvor kan man købe det? Hvordan ser det
> ellers ud med baldrian til kat?

Desværre ved jeg ikke hvor man kan købe det, håber Marianne kommer på
banen igen. Men jeg er helt sikkert på at det hjalp Mowgli ved sidste
flytning. Da han var ca.2 år gammel flyttede jeg fra min daværende
lejlighed med ham og de 3 andre katte, som på det tidspunkt talte en
aby, en somali og en huskat. Mowgli gik totalt i sort over flytningen,
som iøvrigt kun var på 12km. Han boede på toppen af klædeskabet i ca 14
dage, gik rundt på korte ben og var i det hele taget utryg. Efter kort
tid indså jeg at jeg ikke kunne holde ud at bo der og da jeg ville
flytte igen efter kun 8 mdr. var jeg nervøs for Mowglis reaktion. Her
kommer Bachs ind i billedet, for jeg fik lidt af Marianne. Det kom jeg
i hans vand. Husker ikke hvor længe, men en tid før flytningen og en
tid efter. Mowgli flyttede ind her uden overhovedet at være bange Det
var helt utroligt. Jeg var ovenud lykkelig.

Fra : Battlefield's

Dato : 10-10-07 17:52

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse >
> Desværre ved jeg ikke hvor man kan købe det, (KLIP)

Hej
Bachs blomstermedicin kan man få hos Matas.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-07 18:21

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:470d0350$0$17148$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Hej
> Bachs blomstermedicin kan man få hos Matas.
> Hilsen Vibeke
> www.battlefields.dk

Jeg googlede lige lidt på det, og fandt dette link hvor man også kan
se, hvad man kan gøre hvis der er problemer. Det ser da ganske
glimrende ud synes jeg.

Fra : Kate

Dato : 10-10-07 19:12

> [...]
>

> Jeg googlede lige lidt på det, og fandt dette link hvor man også kan
> se, hvad man kan gøre hvis der er problemer. Det ser da ganske

Hov, du glemte linket, Tove. Klassisk fejl Godt jeg ikke er alene

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-07 20:02

> Hov, du glemte linket, Tove. Klassisk fejl Godt jeg ikke er
> alene

Jamen for pokker, det smuttede, men det er så ikke første gang.
LOL.

http://www.dyrekom.dk/Bachs.htm

Vi har problemer her i Vest og Sydsjælland med forbindelserne. Jeg
betaler for en 4 MB forbindelse, og for øjeblikket er
downloadhastigheden nede på 547 kb., så det hele går lidt langsomt
for TDC p.t..

Fra : taina

Dato : 11-10-07 07:23

> "Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen for pokker, det smuttede, men det er så ikke første gang. LOL.

Haha, det kender jeg godt. Tak for linket, so ein ding må jeg vist osse have

mvh. tina

Fra : Siri

Dato : 11-10-07 08:31

> [...]
> betaler for en 4 MB forbindelse, og for øjeblikket er
> downloadhastigheden nede på 547 kb., så det hele går lidt langsomt

Hej Tove
Træls for dig, at forbindelsen driller - kender det.....
Desværre har jeg ikke set Bachs remedier i Matas, og jeg tør da slet
ikke spørge i min lokale her midt i byen: De har vist udnævnt mig til
den lokale 'landsbytosse' - kvarterets skøre katte- og opera-dame.....
Det var galt nok, at jeg bestilte baldrianrod (der desværre må være det
forkerte, for mitterne er ligeglade med det).
Har nogen i gruppen viden om, hvor i Kbh, man kan få Bachs - gerne
midtby eller brokvartererne?
Lejons tidl. 'mor' anbefalede det, men jeg har ikke set det nogen steder.

Fra : taina

Dato : 11-10-07 07:22

> [...]

> Hej
> Bachs blomstermedicin kan man få hos Matas.

Det var da dejlig nemt. Tak skal du have.

mvh. tina

Fra : taina

Dato : 11-10-07 07:22

>Mowgli flyttede ind her uden overhovedet at være bange Det
> var helt utroligt. Jeg var ovenud lykkelig.

Mange tak for din erfaring, det lyder effektivt.

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-10-07 11:23

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:470a9422$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> [...]
> under klædeskabet (Det havde jeg godt regnet ud inden ) Efter
> et par timer flyttede hun et andet sted hen... jeg har ikke set

Hej Tina.

Tillykke med din lille nye veninde. Hun er sikkert blevet
skræmt over at hun pludselig har skiftet hjem, og skal selvfølgelig
lige finde ud af, at du slet ikke er "farlig". De kan godt være
nogle små uforudsigelige størrelser, men jeg er overbevist om ,at
hun i løbet af ganske få dage kommer frem, og tager hendes nye
domæne i besiddelse. De siamesere er aldeles pragtfulde med deres
lille lurendrejeransigt og de himmelblå øjne, og der siges jo også
at de tilhører en meget intelligent race inden for katteverdenen.

Jeg har selv erfaringer med superhemmelige gemmesteder, hvor man
tror at katten er rendt af gårde, og så pludselig står den der bare.
Jeg kan for det meste kalde Mini frem ved at rasle med gufbøtten,
men der er jo også andre tidspunkter hvor hun mener, at jeg kan
rende og hoppe, for nu ligger hun lige så godt.

Jeg er helt sikker på at du "bare" skal give hende tid. Der er jo
kun gået 3 dage siden hun blev hentet. Jeg kan desværre ikke give
dig gode råd, for dem har du jo allerede fået. Jeg kan dog foreslå
dig at låne en bog på biblioteket om siameserkatte. Den hedder
"Katte i huset" (Cats in the Belfrey) og forfatteren hedder Doreen
Tovey. Den handler om en familie med en lille flok siameserkatte.
Jeg lover dig at du vil more dig ved at læse den. Jeg kunne ikke
lægge bogen førend jeg havde læst den færdig så sjov var den.

Håber at din missepige snart vil tø lidt op, og jeg glæder mig
allerede til at læse "historier" om hende her i gruppen. Et billede
ville heller ikke være af vejen (altså når hun kommer frem igen).

Fra : taina

Dato : 10-10-07 08:27

> Hej Tina.
>
> Tillykke med din lille nye veninde.

Hej Tove

Mange tak! Jeg er sikker på, at jeg nok skal blive rigtigt rigtigt glad for
hende - når hun altså engang viser sig Min gamle kat kunne jeg altid
finde, for hun kom altid, når jeg kaldte, derfor synes jeg, at det er ret
utrygt ikke at vide, hvor missen er. Men jeg er ved at være ret sikker på,
at hun er bag køkkenskabene.

Det kan godt være, at der kommer et billede, når missen viser sit skønne
fjæs - men jeg ved ikke lige, hvor jeg skal lægge dem hen Hmmm... det
kunne jo være en anledning til at få lavet en hjemmeside, måske...

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-07 10:07

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:470c7eb4$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> [...]
> skønne fjæs - men jeg ved ikke lige, hvor jeg skal lægge dem hen
> Hmmm... det kunne jo være en anledning til at få lavet en

Hej igen Tina.

Du behøver skam ikke at oprette egen hjemmeside for at vise billeder
her. Jeg har selv en profil på www.dk-fritid-dyr-kat.dk , det er
gruppens "egen" hjemmeside, hvor du gratis kan oprette både en
profil og et album hvor du kan uploade alle de billeder du har lyst
til.

Jeg skriver dog yderst sjældent til gruppen via hjemmesiden, men
bruger en anden newsreader. Det er en virkelig dejlig hjemmeside,
som jeg synes du skal besøge og tilmelde dig. Der er mange her i
gruppen der skriver indlæg derfra, og der kommer hele tiden nye
dejlige billeder som vi alle kan nyde.

Fra : dpl

Dato : 09-10-07 18:54

taina skrev:
> [...]
> ) Efter et par timer flyttede hun et andet sted hen... jeg har ikke set

Hejsa, bare et par trøstende ord!
Vi fik for nogen tid siden en meget bange, nervøs og stresset kat
tilbage, som vi havde solgt som killing. I mellemtiden havde han været
omkring et par hjem, og var i ret dårlig forfatning. Jeg var lettet over
at have fået ham hjem, men også bekymret, for han opførte sig præcis som
du fortæller. Vi så ham aldrig, hørte ham kun liste rundt om natten, og
selv om vores hus er meget lille, lykkedes det ham at holde sig ude af
syne i 14 dage.

Men pludselig vendte det. Han må have fundet ud af, at her ikke var så
farligt endda, for i løbet af en dag dukkede han op, faldt til ro, og om
aftenen lå han hos os i sofaen og puttede sig. Det skal siges at vi har
to små børn, der kan larme ret meget, men han tog det hele i stiv pote
efter den dag.

Så jeg tror du skal se tiden an, holde hjemmet roligt, tale til katten
så den lærer din stemme at kende, og lærer den at associere din kalden
med, at nu er der lækkerbidskener i farvandet. Jeg vil mene der er gode
chancer for, du efterhånden vinder hendes tillid. Så længe hun spiser og
drikker, og bruger bakken, synes jeg ikke du skal være alt for nervøs,
det skal nok gå fremad lige så stille.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
Vi har killinger til salg!

Fra : taina

Dato : 10-10-07 08:33

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og bruger bakken, synes jeg ikke du skal være alt for nervøs, det skal nok

Hej Dorthe

Mange tak!! Det er godt at høre, at der kan gå så lang tid - og at
resultatet stadig kan nå at blive godt

Det er sjovt, jeg kommer til at tænke på, da jeg fik min gamle kat for en
del år siden. Den passede sig selv i starten, på et tidspunkt begyndte den
at vise sig, når vi også var der, men uden at være specielt interesserede i
os, og den var stadig meget sky. En dag, hvor vi havde gæster - mange
gæster - bar jeg katten ovenpå, så den ikke skulle føle sig presset. Der gik
to minutter, så kom katten spankulerende ned ad trappen, lagde sig på
armlænet ved siden af mig og nedstirrede samtlige. Fra den dag var katten
flyttet rigtigt ind og opførte sig som om, den ejede det hele

mvh. tina

Fra : taina

Dato : 11-10-07 07:28

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ) Efter et par timer flyttede hun et andet sted hen... jeg har ikke set
> hende siden.

Nu har jeg set hende!! I går aftes ville min kæreste rette lidt på
sofabetrækket, og så kom der en kat flyvende ud og ned ad trappen. I går var
hun på bakken flere gange - den ene gang kun for at pølle. Det tager jeg som
tegn på, at det bliver bedre - hun bevæger sig længere væk fra sit faste
skjulested, og hun bevæger sig på bakken for mindre.

Jeg puttede feliway i stikkontakten i køkkenet i går morges, og i dag
ankommer der "duftpakke" fra den gamle ejer, så mon det ikke skal blive ved
med at gå den rigtige vej? Jeg er i hvert fald meget meget glad for at have
hørt jeres erfaringer med flytning af kat!!

mvh. tina

Fra : ^#^

Dato : 11-10-07 22:09

taina wrote:
> [...]
> Det tager jeg som tegn på, at det bliver bedre - hun bevæger sig
> længere væk fra sit faste skjulested, og hun bevæger sig på bakken

Det lyder godt - det skal nok gå
Hun skal bare have rigtig meget tid og ro, men lige pludselig dukker hun op.
Giv den gerne 14 dage med Feliway (1 uge er bare minimum), og så kan du
bruge den efter behov, hvis hun i perioder er utryg.
Og ja, siamesere er specielle, men dejlige katte for dem af os, der er til
den slags katte

Giv gerne en update, når hun kommer frem - og som Tove skrev: opret en lille
profil på hjemmesiden (dk.fritid-dyr-kat.dk) og smid et billede af hende,
når hun kommer frem
/M

Fra : taina

Dato : 13-10-07 09:33

> [...]
>
> Giv gerne en update, når hun kommer frem - og som Tove skrev: opret en
> lille profil på hjemmesiden (dk.fritid-dyr-kat.dk) og smid et billede af

Den får alt, hvad den kan trække med Feliway Jeg har også været ude at
finde Bachs nødhjælpsdråber, så den får hele armen... Og ja, jeg skal nok
give en update og lave profil, når den lille kommer frem. Rigtig mange tak
for hjælpen - til alle!! Det er altså rigtig dejligt, at man kan få så meget
hjælp herinde.

mvh. tina