burgardiner
Fra : Battlefield's

Dato : 05-10-07 13:42

Hejsa
Jeg vil have et andet ophæng på mine burgardiner. De er nu med løbegange til
gardinspiraler.
Men med gigt i fingrene er det blevet for svært at få det sat op (eller
taget ned igen). Hvad kan jeg lave i stedet for? Har tænkt lidt på noget med
bindebånd, men hvor mange og hvor tæt skal de sættes? Kan det blive
ordentligt stramt?
Jeg håber nogen af jer har nogle ideer.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-10-07 17:23

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> bindebånd, men hvor mange og hvor tæt skal de sættes? Kan det blive

hej Vibeke

hvad med burrebånd, det bruger jeg som lukke til madrasovertræk, og det
fungerer fint.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Battlefield's

Dato : 05-10-07 20:21

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> hej Vibeke
>
> hvad med burrebånd, det bruger jeg som lukke til madrasovertræk, og det
> fungerer fint.
>
> Venlig hilsen, Anelise

Hej Anelise

Hmmm.. jeg kan ikke rigtig forestille mig hvordan det skulle virke.
Gardinerne skal jo sættes fast på et gitter.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 05-10-07 20:07

> [...]
> taget ned igen). Hvad kan jeg lave i stedet for? Har tænkt lidt på noget med
> bindebånd, men hvor mange og hvor tæt skal de sættes? Kan det blive

Medmindre du har lange arme, så kan det være noget af en kamp at binde
bindebåndene på ''endevæggen'' ... de sidste burgardiner jeg har syet,
har fået bukseelastik i stedet for gardinspiral og har sådan en
plastikkrog-dims (osse til ophængning af gardiner) i hver ende ..... så
strammer man bare elastikken godt til og sætter den fast med
plastik-dimserne der hvor det nu passer.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield's

Dato : 05-10-07 20:20

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> strammer man bare elastikken godt til og sætter den fast med
> plastik-dimserne der hvor det nu passer.

Hej
Det lyder som en god ide, hvordan fæstner du plastikkrogen til elastikken?
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 06-10-07 10:41

> [...]
>
> Hej
> Det lyder som en god ide, hvordan fæstner du plastikkrogen til elastikken?

Dem har jeg såmænd bare bundet fast med en knude, men man kan jo osse sy
en løkke på elastikken og komme krogen på bagefter. Man sætter den
første krog fast et sted og så strammer man til med den anden ende ....
vi satte dem fast i ''taget'' på buret inden topstykket kom på, så er
der ingen der ser det udefra.
Jeg har taget billeder af krogene (som jo kan hæftes sammen under
opbevaring, så elastikken ikke smutter ind i løbegangen) som jeg sætter
ind i mit album her: http://skattekat.megapixel.dk/billeder/album/i12563

Fra : Denise

Dato : 05-10-07 20:47

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:

> [...]
> så strammer man bare elastikken godt til og sætter den fast med
> plastik-dimserne der hvor det nu passer.

Nemlig bukseelastik i løbegangene er sagen. Det brugte jeg også da jeg
udstillede. Jeg havde så store sikkerhedsnåle i enderne af elastikkerne, i
stedet for kroge, så når gardinerne ikke blev brugt sad sikkerhedsnålene
fast i stoffet så elastikken ikke smuttede ind i løbegangen.
I burene bandt jeg så elastikken rundt om tremmerne og slog en knude så
sikkerhedsnålen bare hang ned. Så var man ikke afhængig af om krogene lige
passede, hvis f.eks. elastikken var blevet lidt slap, og man kunne stramme
gardinerne som man ville.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk