mit indlæg ?
Fra : majbrit nielsen

Dato : 03-10-07 19:43

nu har jeg også prøvet det et par gang..
at sidde og skrive et indlæg og så sende det,
men det dukker aldrig op..?

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 19:53

"majbrit nielsen" <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse

> nu har jeg også prøvet det et par gang..
> at sidde og skrive et indlæg og så sende det,
> [...]

Det landede her Bla.

Mvh allan

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:03

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "majbrit nielsen" <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det landede her Bla.
>
> Mvh allan

nåe ja det landede her på usenet på min computer:

Fra : Tinka Vera

Dato : 04-10-07 01:02

> majbrit nielsen skrev:
>
> nu har jeg også prøvet det et par gang..
> at sidde og skrive et indlæg og så sende det,
> [...]

Det har jeg prøvet utallige gange. Jeg meldte mig til her for et halvt
års tid siden efter at have læst med på sidelinjen i nogle måneder og
fik stor lyst til at deltage i de mange gode debatter. Men da stort set
alle mine indlæg endte et uvist sted ude i cyberspace opgav jeg. Prøvede
så at sende indlæg i dag - og så virkede det sørme (blev helt overrasket).
Jeg kan se, at andre har dette problem, og synes det er meget ærgerligt
med dette problem på siden. Ville ønske det kunne blive løst.

(og nu er det så spændende, hvor dette indlæg ender....)

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 04-10-07 09:28

> [...]
> alle mine indlæg endte et uvist sted ude i cyberspace opgav jeg. > (og nu
er det så spændende, hvor dette indlæg ender....)

Ja, det kan jeg snakke med om.....
Så vidt jeg kan se, er det (oftest) indlæg over en vis længde, der
'fordamper' og man får en fejlmelding, lang og uforståelig, begyndende
med warning.....
Det er vældig frustrerende, og jeg tror, at gruppen har mistet en del
folk på den konto - ærgerligt!
Flere har forsøgt at hjælpe folk som mig til at få en
usenet-serveradgang, og den seneste (tak Tove!) virker måske - p t er
jeg bare så overbebyrdet, at jeg ikke har prøvet det.
Men ja - gid det problem med hjemmesiden kunne løses. Jeg forstår, at
usenet-folket foretrækker usenet og gerne vil promovere det - men mange
bruger hjemmesiden, ialtfald i første omgang, og det kan så introducere
til usenet.
Men jeg aner hverken, hvad problemet bunder i, eller hvordan det kan
løses. Det er bare træls......
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tinka Vera

Dato : 04-10-07 13:46

> [...]
> til usenet.
> Men jeg aner hverken, hvad problemet bunder i, eller hvordan det kan

Det ER nemlig træls og ærgerligt.
I foråret jamrede jeg mig over det til webmoster. Fik det svar, at jeg
kunne poste indlæg via " en almindelig nyhedslæser - ikke via websiden".
Dette er dog volapyk for mig (er edb-debil), men måske andre her kan
bruge metoden med den "almindelige nyhedslæser".

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 06-10-07 10:25

Tinka Vera <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> websiden". Dette er dog volapyk for mig (er edb-debil), men måske
> andre her kan bruge metoden med den "almindelige nyhedslæser".

Det er ærgerligt at få sådan et svar når nu der er en nyhedslæser på
siden, men som Siri også siger så virker den åbenbart ikke ret godt.
En nyhedslæser er et program som kun bruges til at læse og skrive i
nyhedsgrupper.
Der findes rigtigt mange programmer til dette formål, men Outlook
Ekspress, som mange bruger til mail, kan også bruges til nyhedsgrupper.
Mange starter med OE og når de bliver gode til til nyhedsgrupper kommer
kravene til et program der kan mere eller andet, og de skifter så til
et program der opfylder disse nye krav.

Hvis du har en "almindelig" udbyder af internet, såsom TDC, Cybercity
eller hvad denu hedder, så har du også en newsserver (det hedder det).
Desværre er der åbenbart flere boligforeninger som laver fællesnet og
derfor ikke laver newsserver.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 17-10-07 13:25

> [...]
> siden, men som Siri også siger så virker den åbenbart ikke ret godt.
> En nyhedslæser er et program som kun bruges til at læse og skrive i

Det må være mig der har sendt det svar. Der blev forsøgt at ordne noget
sponsorat af en art så der kan købes en kommerciel usenet konto.
Tidligere har hjemmesiden været hostet på en tdc linje hvor der kunne
hentes og postes fra tdc usenet server. Nu står serveren hos enavn, og
de har ingen usenetserver tilknyttet, hvorfor hjemmesiden derfor
benytter min egen private giganews account.

Problemet er blot at når oggså jeg selv bruger min giganews account, så
ryger indlæg der postes herinde fra samtidigt, ikke ind i grupperne.

Der er vel ikke andet at gøre end jeg må punge ud for en ekstra giganews
account som må benyttes til det formål.. Samtidigt vil jeg forsøge at
kode noget kø funktion til posting til usenet således at poster bliver
lagt i kø til egentlig usenet posting, med en verify funktion der
verificerer at indlægget rent faktisk ER postet og ikke bare antager at
det er postet.

Jeg vil kigge på det her i løbet af ugen, senest i løbet af weekenden.

Med venlig hilsen
Tonny Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 17-10-07 18:28

> [...]
>
> Der er vel ikke andet at gøre end jeg må punge ud for en ekstra giganews
> account som må benyttes til det formål.. > Med venlig hilsen

Kære Tonny, så skal du da have nogen kroner!
Det kan ikke være rigtigt, at du skal betale.
Jeg ved godt, at jeg lovede udkast til et sponsorbrev, men i mellemtiden
har livet ikke lige været så mildt ved mig, det har bare været noget med
at holde sig svømmende.
Det vil være vidunderligt, hvis problemet kan løses, og så håber jeg, at
nogen af dem, der gav op undervejs, vil komme tilbage.
Det er en dejlig gruppe, og med mange sjove mennesker og katte indover.
Tak ialtfald, for det arbejde, du gør!
I andre - hvordan fikser vi noget med at kompensere vores helt egen
IT-eksperts udgifter?
Med venlig hilsen
Siri
- Og braksnude-banden, samt Jason, der jo har fået hjælp herigennem,
sender deres kærlige potedask
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-07 19:22

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indover. Tak ialtfald, for det arbejde, du gør!
> I andre - hvordan fikser vi noget med at kompensere vores helt

Jeg gav for længe siden også tilsagn om støtte, og det tilbud står
stadig ved magt. Selvfølgelig skal Tonny da ikke alene betale for
noget som vi alle har gavn af. Jeg bruger godt nok ikke hjemmesidens
newsreader, men er virkelig glad for at have profil og album til
rådighed, uden at det ellers har kostet noget som helst ,udover lidt
donationer til stakkels misser der har haft brug for det.

Det er en virkelig dejlig hjemmeside, og så alle de skønne billeder
man kan svælge i. Ens kat bliver oven i købet ønsket tillykke når
den har fødselsdag, hvad mere kan forlange. Jeg synes også at det
vil være en rigtig god idé, hvis vi alle giver et bidrag. Det er til
alles bedste, og så koster det jo ikke en halv bondegård.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-10-07 20:15

> [...]
> rigtig god idé, hvis vi alle giver et bidrag. Det er til alles bedste, og
> så koster det jo ikke en halv bondegård.

det er jeg helt med på. Hvordan griber vi det an?

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-07 21:30

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> det er jeg helt med på. Hvordan griber vi det an?
>
> Venlig hilsen, Anelise

Hej Anelise.

Ja, det er jo lige det. Det kan da være at vi kan spørge Tonny om
prisen, og så tage den derfra. Det er jo ikke noget som vedrører
Tortiekontoen, så den kan ikke bruges i denne sammenhæng. Jeg ved
ikke om der kan oprettes en konto på hjemmesiden, hvor man kan tegne
sig som fast abonnent eller hvad ? Det lader da vist ikke til at
eventuelle sponsorer ligefrem står i kø.

Fra : Kate

Dato : 18-10-07 11:38

Tonny Jørgensen <hestKATTE@BAKKEjegergud.dk> wrote in

> Der er vel ikke andet at gøre end jeg må punge ud for en ekstra
> giganews account som må benyttes til det formål..

Så *må* vi altså også igang med det med noget betaling af en art, det
er jo ikke meningen at du skal afhode alle udgifterne for at få den til
at køre. Selv bruger jeg ikke readeren på siden, men resten af siden er
jeg svært glad for og har da også selv både profil og album på siden.

Jeg er desværre overhovedet ikke idérig og aner ikke hvordan
sponsorater virker, derfor er jeg stadig helt med på en konto a' la
tortie, bare en dedikeret til hjemmeside vedligeholdelse.