Feber
Fra : Birgit Jakobsen

Dato : 28-09-07 17:14

Vores dyrlæge siger, at lille Anne stadig har feber. Hun ligger imellem
39.1 og 39.3.

Kigger jeg på netdyredoktor står der, at katte ikke har feber før
temperaturen er over 39.5, men på dyrlægevagten står der at alt over 39
er feber. Jeg er efterhånden ret forvirret. Hun har været på antibiotika
i 10 dage nu, og maven er blevet meget bedre, men den er stadig ikke
helt i orden.

Hvad siger i ? Erfaringer, gode råd, alt kan bruges lige nu !

Hun får RC og skånekost og virker ikke til at have ondt.

Med venlig hilsen
Birgit Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 28-09-07 18:14

"Birgit Jakobsen" <elviskatKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad siger i ? Erfaringer, gode råd, alt kan bruges lige nu !
>
> Hun får RC og skånekost og virker ikke til at have ondt.

Jeg vil også mene din kat har lidt feber. Måske ikke meget, men den er i
overkanten af det normale. Hvis heller ikke maven er i orden er det jo også
"normalt" at temperaturen stadig er let forhøjet. Er det en virus den har så
hjælper penicillin heller ikke.

Det bedste jeg syntes du kan gøre er at lytte til din dyrlæge. Katten er på
skånekost og jeg mener ikke du kan gøre så meget andet.

lh

Fra : Siri

Dato : 29-09-07 16:45

> [...]
> er feber. Jeg er efterhånden ret forvirret. Hun har været på antibiotika
> i 10 dage nu, og maven er blevet meget bedre, men den er stadig ikke

Kære Birgit
Jeg har ingen bud selv, men har lagt dit spørgsmål ind på DeKatten, der
skal nok være nogen erfarne med viise ord....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 29-09-07 17:17

> [...]
> Hvad siger i ? Erfaringer, gode råd, alt kan bruges lige nu !
> Hun får RC og skånekost og virker ikke til at have ondt.

Hej Birgit
Figaro (Lone) fra DeKatten melder:
"Vedr: Hvornår har en kat feber?
Tja, grænserne er nok flydende og lidt efter temperament. Personligt
bliver jeg på vagt, hvis temperaturen er over 39,2. Det er et råd fra
den opdrætter, hvor jeg købte min første brite, og det har jeg taget til
mig. Måske det er rigtigt, måske det er forkert, men det er rettesnoren
hos mig. Selvfølgelig skal man også tage kattens øvrige tilstand i
betragtning.
Mvh. Lone (citat slut)

Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Birgit Jakobsen

Dato : 29-09-07 18:09

> [...]
> mig. Måske det er rigtigt, måske det er forkert, men det er rettesnoren
> hos mig. Selvfølgelig skal man også tage kattens øvrige tilstand i

Okay, tak. Det tyder altså på en let feber, men i lille bedring tror
jeg. Anne virker ikke syg. Spiser og drikker fint. Har bare stadig lidt
diarre og så har jeg lige fået bekræftet at hun har øremider. Nogen der
ved om øremider i sig selv kan give let feber ?

Både hende og Sisse bliver forøvrigt behandlet for det i morgen...

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-07 18:31

"Birgit Jakobsen" <elviskatKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:SeKdnVyAupwkG2Pb4p2dnAA@giganews.com

> [...]
> ?
>
> Både hende og Sisse bliver forøvrigt behandlet for det i morgen...

Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-07 18:43

> [...]

> ?
>
> Både hende og Sisse bliver forøvrigt behandlet for det i morgen...

Hej igen Birgit.

Øremider i sig selv giver ikke feber, men de er den hyppigste årsag
til øregangsbetændelse. Nu ved jeg ikke hvor længe hun har haft
miderne, men der er måske en ansats til betændelse hvis hun har haft
dem længe, og så er det temmelig sandsynligt at det er denne
betændelse der giver lidt feber. Det forekommer også hyppigst hos
killinger.

Godt at du skal til dyrlægen med dem. Jeg prøvede det for mange år
siden med én af mine katte der havde fået betændelse i øregangen.
Der skal nemlig både behandles med et middel mod miderne og noget
der kan tage betændelsen. Prøv at læse her hvad netdyredoktoren
skriver om mider og behandlingsmåden:

http://www.netdyredoktor.dk/sw27240.asp

Fra : Birgit Jakobsen

Dato : 29-09-07 19:14

> [...]
> Der skal nemlig både behandles med et middel mod miderne og noget
> der kan tage betændelsen. Prøv at læse her hvad netdyredoktoren

Hej Tove...

Dyrlægen ville faktisk ikke behandle Anne, hun mente det ville stresse
hende for meget ?! Med hjælp fra anden siden bliver de dog behandlet i
morgen alligevel. Mest fordi jeg jo ikke aner hvor længe hun har gået
med det. Gamle ejer har jo ikke været til at stole på, og har hele tiden
holdt fast ved at Anne var 100 % rask.

Fra : Siri

Dato : 29-09-07 20:14

> Birgit Jakobsen skrev:
> Vores dyrlæge siger, at lille Anne stadig har feber. Hun ligger imellem
> [...]

Bidrag fra den i mine øjne fornuftige og nede-på-jorden Lenschow
"Vedr: Hvornår har en kat feber?
En kat har feber, når dens kropstemperatur er over 38 til 39 grader
mvh
Helle Lenschow

Med venlig hilsen
Siri