kattekilling
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 25-09-07 14:08

Hej Gruppe

Jeg fik igår indleveret en killing på ca 5-6 uger som nogle børn havde
fundet.
Jeg har prøvet det så mange gange før, men alligevel må jeg bede om gode råd
herinde. Killingen får killingemælk( fra dyrlægen)
og iaftes var der intet galt.den har sovet godt inat, og idag har den
drukket mælk og spist en lillebitte smule tum i vand. Den har tynd mave ,og
nu har den kastet op.. en meget stor omgang ..... Jeg ved ikke om det var
lidt tørfoder den havde fået fat i og spist, ellers ved jeg ikke hvad det
lignede ud over det var hvidt og der var meget af det Det er første gang
jeg har set killinger kaste op på denne måde og det lugtede af bræk....( det
plejer katte-bræk ikke synes jeg )

Jeg var (alene) hos dyrlægen og hente ormekur til den igår ( er ikke givet
endnu) men den fik en lille loppekur igår.
Den er bange, men alligevel nysgerrig, og jeg vil helst vente nogle dage med
dyrlæge-besøg, men det kan jo blive nødvendigt.
Jeg har tænkt mig at lige se dagen lidt an, og håbe på at den "kun" havde
forspist sig Har nogle prøvet det ? Med små killinger ?

I kan ellers tro den er nuttet..meget nuttet endda....))

Hilsen Majbritt

Fra : Eva

Dato : 25-09-07 14:40

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forspist sig Har nogle prøvet det ? Med små killinger ?
>
> I kan ellers tro den er nuttet..meget nuttet endda....))

Hej Majbritt

Prøv at kigge på www.hittekilling.dk

der kan du få gode råd.

mvh Eva

Fra : Bettina Hansen

Dato : 25-09-07 15:03

Majbritt Hågensen wrote:
> [...]
> jeg har set killinger kaste op på denne måde og det lugtede af bræk....( det

Jeg tog engang en killing født af en "vildkat" til mig (ejeren til
"vildkatten" var en nabo, men han hverken fodrede den, lukkede den ind
eller havde nogen form for kontakt til den i en årrække inden jeg
flyttede ind og begyndte at fodre den, så den var hverken rigtig vild
eller rigtig tam).

Killingen kastede op i stride strømme. Det var hvidt og skummende og
lugtede af bræk. Og der var en lang orm i *bvadr*. Men en ormekur gjorde
underværker :)

Mvh Bettina

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 25-09-07 21:24