Jeg havde besøg af en fugl idag
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 11:27

Der var en fugl der havde fanget sig selv mellem hegnet og hækken.
Det fik Rocke megen tid til at gå med før jeg opdagede det.

Den dumme fugl ville ud gennem hegnet, og ikke tilbage gennem hækken, Så jeg
måtte skærme af med et stykke pap, og prikke lidt med en pind.

Det så ikke ud til at der var sket noget med fuglen, og det er jo altid
rart.

Der er billeder her

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=646&folder=1463&limit_start=0&limit_user=15

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-07 12:00

Allan wrote:
> [...]
> med en pind.
> Det så ikke ud til at der var sket noget med fuglen, og det er jo

Heldige fugl, at du var der. Det ligner en høg af en eller anden
art. Godt at Rocke ikke fik fat i den, så havde der nok vanket nogle
slemme hak i snuden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 12:15

> [...]
> at Rocke ikke fik fat i den, så havde der nok vanket nogle slemme hak i

Jeg havde ikke lyst til at stikke fingrene ind til den. Så der blev prikke
forsigtigt med en pind
Og den må have været fanget et stykke tid, for Rocke faldt i dyb søvn
indenfor efter fuglen slap fri.
Han har vist fået dækket sit oplevelsesbehov for idag.

Mvh Allan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-09-07 14:20

Den Fri, 21 Sep 2007 12:27:14 +0200 skrev Allan:

> [...]
> måtte skærme af med et stykke pap, og prikke lidt med en pind.
>
> Det så ikke ud til at der var sket noget med fuglen, og det er jo altid

Jeg havde besøg af posten i dag, hun kom med en pakke.
Har desværre ingen billeder af hende, men hun havde en rød jakke på.

Karl Erik

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 14:28

"Karl Erik Christensen" <karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> skrev i en
meddelelse news:46f3c514$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg havde besøg af posten i dag, hun kom med en pakke.
> Har desværre ingen billeder af hende, men hun havde en rød jakke på.

> [...]

Ævv det var synd Dem ville jeg ellers gerne have set.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-07 14:35

Allan wrote:
> [...]
> en meddelelse news:46f3c514$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Ævv det var synd Dem ville jeg ellers gerne have set.

LOL Godt svaret Allan.

Fra : Siri

Dato : 22-09-07 09:26

> Tove Krieger skrev:

> LOL Godt svaret Allan.

> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Hvaaa'? Spøjs konversation *GG*
Altså, katte fanger fugle, hvis katte er ude. Rocke er ude - men mødte
sin overmand. Flot, men for stort bytte.
Ikke spor OT IMHO
Brevduer har ikke rød jakke, tror jeg da, og mon kønnet betyder noget i
brevdueflyvning? Nå, spøg til side, brevduer er det næppe, når det er
pakkepost Men en (stor) kat kan sikkert godt fange en due. Når Jason
kommer i fuld form f eks. Den store dreng! Det lange kradsebræt er nu
skruet op på væggen, og det er altså skægt at se den store kat "gå op ad
væggen", for man skal da ha hele sig op på træet og alle fire poters
kløer i.....
Hæ hæ, snupper enhver undskyldning for at snakke om søde Jason
Fuglen, det for store og for stærke katte-bytte, kan Dorthe garanteret
identificere. Dorthe, juuhuu?
Med venlig hilsen
Siri & grimlingerne ^^ ^^
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 10:18

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hæ hæ, snupper enhver undskyldning for at snakke om søde Jason
> Fuglen, det for store og for stærke katte-bytte, kan Dorthe garanteret

Hej Siri
Havde det ikke været for hegnet, så var fuglen død.
Så godt for hegnet

Mine katte har kun respekt for humlebier og havnemåger.

Humlebier bider i trædepuderne og havnemåger er størrer en kattene.

Mvh Allan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-09-07 14:36

Den Fri, 21 Sep 2007 13:20:20 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Jeg havde besøg af posten i dag, hun kom med en pakke.
> Har desværre ingen billeder af hende, men hun havde en rød jakke på.

Glemte lige at fortælle, at mine søde små kæledæggemisser også så hende.
De kikkede nu så sødt på hende.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 15:11

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der var en fugl der havde fanget sig selv mellem hegnet og hækken.
> Det fik Rocke megen tid til at gå med før jeg opdagede det.

Jeg har spurt i dk.natur om hvilken fugl det er og der er der et svar på
spurvehøg
Ja hvad ved jeg men den så sur ud, med næbet

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 15:23

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Og da vi er flere Allan ´er her må jeg hellere skifte navn til Allan G

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-07 16:03

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Og da vi er flere Allan ´er her må jeg hellere skifte navn til
> Allan G
> Mvh Allan

Jamen, gør du det Allan G (he-he).

Jeg er nu aldrig i tvivl om, hvem du er når du skriver Rocke og
Kosmos.

Med hensyn til fuglen, så er jeg også sikker på at det er en
spurvehøg. Det er bare sådan en smuk fugl, så det var godt der ikke
skete noget med den.

Fra : Anette

Dato : 21-09-07 17:00

Allan wrote:
> Det så ikke ud til at der var sket noget med fuglen, og det er jo
> altid rart.

Godt Rocke ikke kunne komme tæt på - det næb kan gøre seriøst ondt i en
missesnude
Jeg tror fuglen var en duehøg
http://www.rovfugle.dk/hoge/duehog/duehog11.jpg

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 17:18

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Godt Rocke ikke kunne komme tæt på - det næb kan gøre seriøst ondt i en
> [...]

Nu var der ellers dømt Spurvehøg
men den der ser ligesådan ud, Ja hvad ved jeg om fugle. HeHe.

Og det var svært at tage billeder, for jeg måtte jo først tjecke om der var
nogen der var kommet til skade.
Det var der ikke så nogle hurtige knipserrier med mobilen, og så få fuglen
fri.

Det kan man så være ked af bagefter, men sådan er jeg.

Mvh Allan

Mvh Allan

Fra : Anette

Dato : 21-09-07 18:44

Allan G wrote:
> Nu var der ellers dømt Spurvehøg

He he - spurvehøgen er mere brunlig end "rocke's pip-dyr"
http://www.rovfugle.dk/hoge/spurvehog/spurve3_n.jpg

> Og det var svært at tage billeder, for jeg måtte jo først tjecke om
> der var nogen der var kommet til skade.

Det er da glimrende billeder - jeg ville formentlig slet ikke have fået
taget nogle. Befippet, bare tænkt på at få fuglen fri - og så bagefter
ærgret mig over at jeg ikke fik taget billeder nu hvor chancen var der for
at nyde en smuk rovfugl så tæt på
Som med den flagermuseunge, jeg tog fra en af kattene... og ...og... og...
og......

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 21:00

> [...]
> at nyde en smuk rovfugl så tæt på
> Som med den flagermuseunge, jeg tog fra en af kattene... og ...og... og...

det er aldrig nemt med dyr der lider
Det slap jeg så for denne gang.
Og jeg spurte i dk.natur og kørte min kat og hegnet som reference.

Jeg glemte så at skrive at jeg har MCO katte så det kan være at der kommer
et andet svar i morgen

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 22:25

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> He he - spurvehøgen er mere brunlig end "rocke's pip-dyr"
> http://www.rovfugle.dk/hoge/spurvehog/spurve3_n.jpg

Det var nu nok en spurvehøg
for vingefanget på en duehøg kan ikke være mellem hegnet og hækken

og det er nok min mobil. som jeg tog billederne med der har snydt med
farverne.

Men tak for interresse Ja så fandt jeg ud af at der ikke kun er solsorte
og måger i min have.

Mvh Allan