Programmering
Fra : finn larsen

Dato : 17-12-00 13:35

Er der nogen der kan hjælpe mig i gang med programmering af c/c+
jeg ønsker at kunne programmer compurteren og sende data ned til com-porten
og overføre det til en styreenhed (start stop for motor).
Hvad skal der til og hvordan gør man.
Jer er ny begynder er er meget intressert i at lære om c/c+ programmering.

Med venlig hilsen
finnl@mobilixnet.dk

Fra : Troels Thomsen

Dato : 17-12-00 16:40

Er det en styrebox du selv laver ? Så er parallelporten måske lige så let.

Kig i nogen af de andre posts for forslag til bøger, jeg mener ikke det er
så længe siden der var en længere diskussion.
IMHO er "tankstations-hæftet" med Kris Jamsa til 50 kr udemærket. Ihvertfald
så billig at der ikke er sket en katastrofe, hvis/NÅR du finder en rigtig
god bog.

Derudover skal du fortælle hvilket styresystem du bruger.

Fra : Mads Nielsen

Dato : 25-12-00 00:30

styresystemet er ligemeget, hvis man vel at mærke går det 'ordentligt'. Men
du har ret, det kræver lidt flere kræfter under NT da den jo er lidt
'underlig' hvad angår tilgang af hardware. Mens man under 95 eller 98 har
nemmere tilgang til hardwaren. Med ordet ordenligt mener jeg at hvis man
laver en fuldstændig opsætning af comporten (definereing af bufferstørrelse,
start stop karakterer osv.)er der ikke nogen forskel på om man bruger sit
skrevne program under 95 eller NT.

Mads

Fra : Mads Nielsen

Dato : 25-12-00 00:23

Alt den viden du behøver for at kommunikere via en comport fås ved at finde
følgende i hjælp:
MSDN Library Visual Studio 6.0
Platform SDK
Windows Base Services
Files and I/O
Communications

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, det er ikke det nemmeste at begynde med når man
skal begynde at progarmmere i c/c++.
Nu kan du prøve og se hvad du får ud af det, hvis du får brug for det på et
tidspunkt kan jg sende nogle eksempler på opsætning af comporten for at
kunne kommunikere osv......men prøv selv først...ellers lærer du ikke
noget!!!

Mads