Vores kat er pludselig efter to år begyndt~
Fra : Arne B.

Dato : 17-09-07 16:42

Vores kat er pludselig efter to år begyndt at besørge både stort og småt i
vores store potteplanter på begge terrasser - nogen der har gode tips
herom - om der findes et middel som ikke dræber planterne, etc.??

vi har ikke før haft problemet - men for 5 mdr. siden fik vi en søn og den
omvæltning har selvfølgelig været stor for vores 11 år gamle kastrerede
hankat (10,8 kg nu - lang og stor - men også for tyk).

Takker for alle svar/kommentarer

--
---------
Please both reply to the group and in cc for faster comments/replies also to

Antworten bitte an die Gruppe + in CC an mich:
arne-bREMOVETHISPART@bigfoot.com

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 17:42

"Arne B." <arne-bREMOVETHISPART@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> omvæltning har selvfølgelig været stor for vores 11 år gamle kastrerede
> hankat (10,8 kg nu - lang og stor - men også for tyk).

Læg nogle store sten i potterne så der ikke er bar jord.
Det kan være ganske dekorativt, og svært for katten at grave i

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 17-09-07 21:09

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> "Arne B." <arne-bREMOVETHISPART@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Læg nogle store sten i potterne så der ikke er bar jord.
> Det kan være ganske dekorativt, og svært for katten at grave i

Ja, Allan, så sagde du jo nøjagtigt det jeg ville have foreslået, så nu
vil jeg bare krybe til køjs

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 18-09-07 11:13

> [...]
> omvæltning har selvfølgelig været stor for vores 11 år gamle kastrerede
> hankat (10,8 kg nu - lang og stor - men også for tyk).

Hej Arne
Hmm - måske skulle man også lige få tjekket efter, om der er noget andet
galt, siden den ikke vil bruge sin bakke.
F eks er det et kendt fænomen, at hvis katten af en eller anden sygdom
har smerter ved 'bakke-brug', så forbinder den det med bakken og undgår
den.
Værd at tjekke med dr Dyr, kattens alder og vægt taget i betragtning.
Når det er set på, så kan man arbejde med lidt anti-stress af
forskellige art, det er der andre end mig her, der har mere forstand
på.....
Og evt noget Feliway spray, måske.
Sidst, men ikke mindst: Hvad fodrer I ham med - det var nok værd at
tænke over et mindre kalorierigt foder?
Håber på det bedste for fyren- lav evt en profil herinde med et par
fotos af ham, så vi kan se (og juble)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Arne B.

Dato : 18-09-07 17:21

Tak for alle jeres fine svar - prøver begge dele......han bruger også
paralelt bakken :) og har været på diæt foder de sidste 8 år da han jo vejer
10,9 kg :)