Kan op nogen måde slippe af med uønsket fa~
Fra : Martin

Dato : 15-09-07 18:06

Som nogle af jer ved fik vi et kuld for nogen tid siden.

Det gik også fint men faren er "ukendt" for hun har kunnet rende frit (jo
mor-mis er neutraliseret nu og de 2 killinger har fået gode hjem og de
sidste 2 har vi så selv medmindre nogen kunne tænke sig en fræk hankilling
;) Nå men det er så fint nok. MEN... kan man "gøre" noget ved faren.

Ham som jeg tror det er (en af naboernes) er begyndt at komme her i tide og
utide. Han kan også finde på at komme ind. Så går han og miauuuuuer vil højt
uden for på alle tider af døgnet (man kan høre ham men man er indenfor og fx
i bad. Er han måske "fornærmet" over ikke at have samkvem med sine børn
ligesom mennesker, eller er han "bare" i løbetid - og kan godt "huske"
mor-mis?

Hun er tydeligt slet ikke interesseret i ham mere i al fald ved ikke
hvorfor, hun reagerer slet ikke på hans kalden og hvis hun gør så sker det
med hvæs og knurren. De kommer ikke op og slås eller noget - og så daffer
han som regel af - lige til han kommer tilbage og kan stå og miauuuuue i
timevis. Både nat og dag.

Kan man "slippe" af med hans larmeri eller er der ikke andet at gøre end at
vente på han ikke er i løbetid mere? Altså han må da godt gå rundt i haven
her og ude på vejen men det er altså træls når han stiller sig op og
"skaber" sig om natten så højt at husets øvrige beboere ikke kan sove.

Han er først begyndt på det her for nogle uger siden.

Fra : Martin

Dato : 15-09-07 18:20

Kan man på nogen måde... osv skulle der stå ;)

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 18:38

Martin wrote:
> [...]
> gode hjem og de sidste 2 har vi så selv medmindre nogen kunne
> tænke sig en fræk hankilling ;) Nå men det er så fint nok. MEN...

Hvis ikke naboen er med på, at hans hankat burde kastreres, så tror
jeg ikke at der er meget at gøre.

Nu da jeres hunkat er blevet steriliseret, så tror jeg faktisk også
at hans kurmageri vil ophøre med tiden, da der ikke vil dufte at
fertil hunkat mere hos jer.

Hvis den mjaven dag og nat bliver ved, tror jeg nu nok hvis jeg var
dig, at jeg ville tage en stille og rolig snak med naboen. Det kan
da være at vedkommende er fornuftig at tale med, og med en
kastration vil han jo også være med til at sikre, at hans kat ikke
kommer i slagsmål, med en stor dyrlægeregning til følge. Prøv at
forklare ham fordelene ved en kastration af katten.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin

Dato : 15-09-07 20:10

> [...]
>
> Nu da jeres hunkat er blevet steriliseret, så tror jeg faktisk også
> at hans kurmageri vil ophøre med tiden, da der ikke vil dufte at

Jo ser du det kunne måske hjælpe. Men der er jo bare et par problemer ved
det.

For det første er jeg ikke 100% sikker på at det rent faktisk ER ham der er
faren - jeg har set en kat der også ligner ham i farven osv lidt længere
henne af vejen. For det andet ved jeg ikke hvem der rent faktisk ejer
hverken den ene eller anden. De render her bare i området og jeg har ikke
tilfældigvis set nogen af dem gå ind nogen steder eller noget. Man kunne
seføli følge efter dem og se hvor de "går ind" henne men jeg tror katten har
bedre kondi end mig jo...

Nå men jeg kan vel også vente og se om det ikke går over af sig selv. Så
længe vi er sikre på ikke at få endnu flere killinger hehe ;)