Dyre-Politi på vej?
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-09-07 18:00

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 18:18

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> http://www.bt.dk/article/20070915/politik/709150355/

Det lyder som sød musik, men vi skal nok lige se lidt på, at der jo
er en valgkamp igang, og der bliver lovet så meget som aldrig bliver
holdt. Det burde vi snart have lært, men hvis det skulle blive til
virkelighed og DF kan udvirke at vi får et dyrepoliti, så er de
sikre på min stemme, uanset hvad andre siger og mener.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne

Dato : 15-09-07 20:00

Tove Krieger skrev:

> [...]
> Det burde vi snart have lært, men hvis det skulle blive til virkelighed
> og DF kan udvirke at vi får et dyrepoliti, så er de sikre på min stemme,

Bemærk, at der faktisk ikke loves noget i artiklen, da det gode forslag
er ledsaget af et forbehold for, om man kan finde penge til det hos et
politi, der i forvejen mangler penge til sine opgaver.
Da partiet samtidig slutter op om skattestoppet, er man nødt til at
financiere et dyrepoliti ved at skære et andet sted, og det forlyder der
ikke noget om, at man har til hensigt at gøre.

Jeg har bestræbt mig på ikke at forholde mig for og imod det pågældende
partis politik, men udelukkende til sandsynligheden af handling bag de
pæne ord.

Det har tidligere været brugt under en valgkamp at gennemføre en
undersøgelse, hvor man spørger alle kandidater uanset partiskel om deres
holdning til et bestemt spørgsmål og offentliggører dette, sådan at man
dels kan vide det, inden man stemmer, og dels bruge det mod dem senere,
hvis de bryder deres løfter. Jeg tror på, at den metode har en vis effekt.

Bjarne

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-09-07 05:28

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> Bemærk, at der faktisk ikke loves noget i artiklen, da det gode forslag
> er ledsaget af et forbehold for, om man kan finde penge til det hos et
> politi, der i forvejen mangler penge til sine opgaver.
-klip-

> Bjarne

....og til løn til deres ansatte...

Venlig hilsen

Aragorn, der nu dropper _DK'et. Nej jeg er ikke flyttet, det er bare
besværligt at skrive hver gang.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs..

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 20:34

> men hvis det skulle blive til virkelighed og DF kan udvirke at vi får et
> dyrepoliti, så er de sikre på min stemme, uanset hvad andre siger og
> mener.

....og det er nok også det, at de satser på.
De ville aldrig få min stemme, uanset.

Et dyrepoliti er dog en god ide, som de vel også godt er klar over i
folketinget.
Synes da, at jeg har skrevet under på en eller flere
underskriftsindsamlinger på nettet om, at vi burde have et dyrepoliti i DK,
men det er også ved, at være længe siden.
Hvordan finanseres det egentligt, i andre lande ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bjarne

Dato : 16-09-07 11:13

Buffy skrev:

> [...]
> men det er også ved, at være længe siden.
> Hvordan finanseres det egentligt, i andre lande ?

Klar over?
Jeg er sikker på, at de ikke alle er lige klar over det.
Der er en del som mener, at en kat er en "den", og en hund er noget
"værd" hvis den kan bruges som jagthund, og dyrevelfærd handler om at
dyrene kan indbringe en god pris hos slagteren, det gælder ikke mindst
hos partier som DF og Venstre.

Det ville nok være en god ide at spørge hvert parti forud for valget,
dels om de går ind for en dyrebeskyttelses-myndighed, men især hvordan
de agter at financiere den!

Det er et af den slags spørgsmål, hvor man burde kunne finde sammen på
tværs af partiskel, og det er positivt i sig selv.

Bjarne