1 angreb af lopper
Fra : Webpoint

Dato : 10-10-07 21:08

Hej

For første gang, har vor 2 årige Jack Russel Terrier ( af den langhåret
type ) fået lopper.

Fra opdrættet, hvor vi fik ham fra, bruger de Frontline Vet Spray 250ml. Og
på deres anbefaling har vi så købt det samme til vores hund.

Da Futte "hunden" vejer 7 kg, har han for ca. 1 mdr. siden fået ca. 25
pumpeslag, fordelt over ryggen og ned over lænden.

Det hjalp da også et par dage, men nu er der lopper på ham igen !

Må vi allerede, nu igen, spraye ham med Frontline Vet ? Og kan man eventuelt
med fordel give ham en loppepille til forbyggelse, når han også får spray ?

Mvh

Kim,. Odense

Fra : jopa

Dato : 10-10-07 21:38

Webpoint skriblede følgende:

> Det hjalp da også et par dage, men nu er der lopper på ham igen !

Har du kat ?
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 10-10-07 22:01

Webpoint wrote:

> Må vi allerede, nu igen, spraye ham med Frontline Vet ? Og kan man
> eventuelt med fordel give ham en loppepille til forbyggelse, når han
> også får spray ?

Hej Kim
Som skrevet i en anden tråd - har jeg også langhårede hunde, en af dem med
loppeallergi.
Jeg har talt med dyrlægen om at kombinere to eller flere produkter for at
holde min hund 100% loppefri. Det frarådede han på det kraftigste - fordi de
enten kan ophæve hinandens virkning ( = spild af penge) eller lave ætsninger
i huden ( = synd for hunden)
Hvis I f.eks har fritgående udekatte i nærheden kan det ikke undgåes at der
kommer lopper på hunden af og til..

Jeg har været igennem de fleste forskellige antiloppemidler - og er landet
på Frontline Vet - i pipetter, dem til at dryppe i nakken på hunden. De
virker okay ...men kun i 4 uger. Jeg ville gerne bruge Bayvantic, som ser ud
til at kunne holde længere også mod skovflåter, men mine hunde får hidsigt
røde, kløende pletter i huden for dråberne har ramt.

Jeg kan forestille mig at Frontline Vet Spray bliver liggende øverst i
pelsen, når hunden er langhåret? Det skal ind på huden for at blive fordelt
ordentligt.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : webpoint

Dato : 11-10-07 07:27

Hej !

< John >

Nej vi har ikke kat !

< Anette >

Ved du så hvor hurtigt efter hinanden, man må bruge Frontline Vet
Spray ?
Vil jo ikke risikere noget, med familiens øjesten

Kim

Fra : jopa

Dato : 11-10-07 09:58

webpoint skriblede følgende:

> Nej vi har ikke kat !

Det er jo tit en hyppig årsag til lopper hos hunde.

> Ved du så hvor hurtigt efter hinanden, man må bruge Frontline Vet
> Spray ?

Jeg bruger intet selv på min hund.
Den har tilsyneladende aldrig lopper.
Men mon ikke du skal rette dig efter brugsanvisningen, det er jo særke sager

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 11-10-07 19:02

webpoint wrote:
> Ved du så hvor hurtigt efter hinanden, man må bruge Frontline Vet
> Spray ?

Nej - vi har aldrig brugt spray'en til hundene. Står det ikke på flasken,
hvor tit man må bruge den?

> Vil jo ikke risikere noget, med familiens øjesten

Selvfølgelig ikke

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 07:49

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse news:470d3123$0$2699

> Det hjalp da også et par dage, men nu er der lopper på ham igen !

Prøv evt., at købe loppemidlet Cyclio.vet. ( pipetter ) Det skulle forebygge
i ca. 3 mdr.

> Må vi allerede, nu igen, spraye ham med Frontline Vet ? Og kan man
> eventuelt med fordel give ham en loppepille til forbyggelse, når han også
> får spray ?

Tror godt, at i kan behandle igen, når der er gået en måned.
Frontlinesprayen er ikke så skrap- man bruger den jo ofte til hvalpe, men
spørg evt. lige dyrlægen til råds.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : claus jensen

Dato : 11-10-07 10:35

Vi plejer at købe capstar loppepiller de kan gives flere gange om ugen, de
kan købes på apoteket eller hos den lokal dyrehandel
mvh claus
http://www.123hjemmeside.dk/cavalier

Fra : Hm

Dato : 11-10-07 11:14

"claus jensen" <cj@team.dk> skrev i en meddelelse
> Vi plejer at købe capstar loppepiller de kan gives flere gange om ugen, de
> kan købes på apoteket eller hos den lokal dyrehandel
> mvh claus
> http://www.123hjemmeside.dk/cavalier

Hej Capstar er mægtigt godt, men er jo ikke forebyggende, det dræber de
lopper der er på hunden inden for ganske få timer, men hvis lopper er et
dagligt problem er man nød til at forebygge.

Bruger selv frontline pipette, ca., hver 3 mdr. men har heller aldrig set en
loppe på hunden, så måske er det unødigt, men gruer for et loppeangreb, så
jeg regner med at fortsætter.

Hanne/ som lopperne heller ikke gider bide i

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 12-10-07 09:00

Der er pt. store problemer mange steder med resistens mod frontline. Vi ser
oceaner af hunde og katter hvor pelsen er levende af lopper på trods af
Frontline.

Frontline var tidligere et godt produkt, men ligesom med alle andre
utøjsmidler (også ormemidler) udvikles der med tiden resistens.

Jeg vil anbefale dig at spørge din dyrlæge som vil have den nyeste viden
omkring andre produkter. Din opdrætter har givet dig rådet omkring Frontline
i den bedste mening, men kender muligvis ikke til den nyeste viden på
området.

MVH

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-07 11:35

"Camilla Juelsgaard Jørgensen" <kenneljuelsgaard@jubii.dk> skrev i
en meddelelse news:470f2992$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
> nyeste viden omkring andre produkter. Din opdrætter har givet dig
> rådet omkring Frontline i den bedste mening, men kender muligvis

Hej Camilla.

Nu har jeg ikke hund men kat, men vores dyrehospital siger at
problemet er det samme for katte som for hunde med Frontline (både
combo og vet.).

Jeg gik væk fra Frontline allerede for ½ år siden, fordi de
simpelthen havde taget det ud af sortimentet p.g.a. resistens. Min
datters kat fik lopper igen lynhurtigt efter behandling, så vi er
begge gået over til Advantage. Det er til gengæld super effektivt.

Jeg tror også at man generelt skal skifte loppemiddel en gang
imellem, så er man måske selv med til at modvirke resistens. Det er
så kun en teori jeg har.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 12-10-07 21:40

Tove Krieger wrote:
> Jeg tror også at man generelt skal skifte loppemiddel en gang
> imellem, så er man måske selv med til at modvirke resistens.

Den tanke har jeg så også haft inde over - men hvad fa.... gør man når man
har sådan nogle pjokhunde der ikke tåler andet?.
Advantage, Bayvantic, Program Vet og Exspot kan de ikke tåle. De får hidsigt
rødt, kløende udslet af de dråber, et udslet der holder i flere uger.
Frontline Combo virker ganske enkelt ikke på lopperne her. Capstar har jeg
ikke prøvet endnu - men det står på min liste, men jeg er usikker. Når de
pjokhunde nu ikke tåler de andre produkter, kan de så tåle pillerne?

Lopper er noget bøvl - og Nej, jopa , jeg afliver ikke kattene, selv det er
dem der slæber lopper med hjem )

/ Anette

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 21:53

"Anette" <abc@def.es> skrev > Lopper er noget bøvl - og Nej, jopa , jeg
afliver ikke kattene, selv det er
> dem der slæber lopper med hjem )

Skal du da heller ikke.
Jeg påpeger blot over for dem der ikke er klar over det at det som regel er
kattene der vidergiver bæsterne.

For nogen år siden havde jeg en del staldkatte og en tur i stalden var lig
med kravlende bæster på en, så jeg priser mig lykkelig over at have en hund
der jager dem af H til.
Min daværende hund havde også lopper og fik frontline hver anden måned eller
tredie.
Den var så dum at den ikke havde noget i mod katte

Konen elsker katte og ville gerne have en sådan liggende og spinne i skødet.
Det må hun så tænke sig til.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 12-10-07 22:11

jopa wrote:
> Den var så dum at den ikke havde noget i mod katte

Ikke dum, men: smart hund. Dummernikler her har heller ikke fundet ud af at
når man er gode venner med kattene, får man lov til at rydde kattenes skåle
med tørfoder. Ikke for os, men kattene giver lov.

> Konen elsker katte og ville gerne have en sådan liggende og spinne i
> skødet. Det må hun så tænke sig til.

Hvor er du Ond, ond, ond. Tsk tsk. )
Hvis din hustru vil have katte, må du da lære Milo at misserne gerne må være
der, ikk? )
Der ER jo forskel på hundens egne katte og så de der væmmelige missebæster
der kommer andre steder fra

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 22:16

"Anette" <abc@def.es> skrev> Hvor er du Ond, ond, ond. Tsk tsk. )
> Hvis din hustru vil have katte, må du da lære Milo at misserne gerne må
> være der, ikk? )

Nu elsker hun ikke katte mere end at hun hader lopper
Har for år tilbage været så angrebet af lopper i huset at vi nærmest måtte
gasse hele huset hvorefter vi tog på familiebesøg.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 22:18

Anette, skrev:

> Ikke dum, men: smart hund. Dummernikler her har heller ikke fundet ud
> af at når man er gode venner med kattene, får man lov til at rydde
> kattenes skåle med tørfoder. Ikke for os, men kattene giver lov.

Lidt ligesom at kattes dumme mennske her i huset har købt en pose
tørkost som katten normalt elsker, men ikke vil rører nu.
Den ender self som godbidder ude på plænen til hundene,
så katte er slet ikke så tossede for hunde at have i huset

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-10-07 07:58

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Capstar har jeg ikke prøvet endnu - men det står på min liste, men jeg er
> usikker. Når de pjokhunde nu ikke tåler de andre produkter, kan de så tåle
> pillerne?

hej, Anette, regner med at du har læst, at jeg tidligere skrev, at Capstar
ikke er forebyggende men kun en her og nu løsning.

Hanne/ som lige fortæller det igen

Fra : Anette

Dato : 13-10-07 11:37

Hm wrote:
> hej, Anette, regner med at du har læst, at jeg tidligere skrev, at
> Capstar ikke er forebyggende men kun en her og nu løsning.
>
> Hanne/ som lige fortæller det igen

Tak, Hanne og jo jeg husker du skrev det.
Men capstar har været inde i mine overvejelser om at gå over til at udrydde
lopperne når de er der, i stedet for at forebygge med dråberne i nakken.
Måske nøjes med hvidløgsdråberne som trods alt holder det noget nede. Men
jeg tør ikke rigtig nøjes med det - af hensyn til Andy. Det er sq synd for
ham, når han får loppeeksem
men jeg hitter nok en holdbar løsning på et tidspunkt.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-07 10:21

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-07 10:32

> [...]
> min liste, men jeg er usikker. Når de pjokhunde nu ikke tåler de
> andre produkter, kan de så tåle pillerne?

Det er da godt nok et stort problem for dig. Jeg tror at du skal
spørge dyrlægen angående piller mod lopper. Jeg skriver det fordi
jeg selv lider af nikkelallergi. Metal direkte på huden er gift for
mig, så det undgår jeg. Men jeg skal altså også være meget opmærksom
på fødevarer der indeholder nikkel, for dem kan jeg heller ikke
rigtigt tåle, så det kan jo være det samme for vovserne når de ikke
tåler loppedråber.

Capstar er fantastisk, men dræber kun de levende lopper og
forebygger ikke, så jeg kan ikke engang give dig et godt råd. Man
kan få noget pulver til at komme på dyrene, men jeg synes det er
noget juks. Vores genbo bruger det (hun er øko-freak) og når de
klapper hunden står der en støvsky i vejret, og hunden ser mildest
talt farlig ud, og så kan jeg se at det ikke hjælper en dyt, for
hunden kradser sig lige meget, og de har heller ikke en kat som man
give skylden.

> Lopper er noget bøvl - og Nej, jopa , jeg afliver ikke kattene,
> selv det er dem der slæber lopper med hjem )

Hunde kan sagtens få lopper selvom der ikke er katte i miles
omkreds.

Fra : Anette

Dato : 13-10-07 11:42

Tove Krieger wrote:
> Det er da godt nok et stort problem for dig.

Det er et større problem for Andy

>Jeg tror at du skal
> spørge dyrlægen angående piller mod lopper.

Det har du ret i.

> Man kan få noget pulver til at komme på dyrene, men jeg synes det er
> noget juks.

Pulver og spray har jeg heller ikke meget fidus til. Vi brugte det nogle
gange for år tilbage, da ungernes dværgkaniner fik lopper. Sådan nogle
kaniner er SUPER overfølsomme for diverse kemikalier, så der var kun de to
muligheder...men kors noget skrammel og det tog lang tid at komme de lopper
til livs.
Pulveret var nok det dummeste at forsøge fordele i deres lange pelse.
Måske skulle du foreslå din genbo at give hunde hvidløgsdråber - det virker
bedre end det pulverhalløj

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 13-10-07 20:49

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> For første gang, har vor 2 årige Jack Russel Terrier ( af den langhåret
> type ) fået lopper.

Hej!
Vi er også hårdt ramt, måske har vi ikke holdt det forebyggende vedlige.

Der er ingen der ind til nu har skrevet om loppernes formering. Lopperne er
kun på hunden i forholdsvis kort tid og lægger æg i omgivelserne.

Selvom vi gav hundene ekstra behandling med bl.a. Frontline, var der nye
lopper 3-8 timer senere. Det vil ige at der må have været en stort antal
lopper inden vi opdagede "angrebet". De har så lagt en masse æg i
omgivleserne, som er uklækket og hopper på hundene igen.

D.v.s. at vi var nødt til at "behandle": Grundig rengøring og efterfølgende
sprøjtning af hundenes omgivelser og gulve ved panelerne med en
insektmiddel.

Så hvis man først har opdaget mange lopper på hunden er man nødt til at gøre
mere end at give hunden forebyggende.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-10-07 09:36

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> insektmiddel.
>
> Så hvis man først har opdaget mange lopper på hunden er man nødt til at

Hej Jeannie

De færreste loppemidler, dræber de voksne lopper, men gør dem ufrugtbare, så
lader man naturen gøre kål på selve loppen, da den højst bliver 14 dage
gammel....

Så det vigtigste er, at sørge for, den ikke laver flere duelige æg, samt så
at sprøjte mod æg og larver.... Hvis du vil ordne alle dele, skal du sprøjte
mindst 2 gange, en gang mod de voksne lopper, plus en gang mod æg og
larver.... Specielt æg og larver, gør det ikke spor, at du er omhyggelig
med.... Men som sagt, den voksne plage, burde stoppe efter ca 14 dage...

M.V.H....Benny..