Svær opgave!
Fra : UG

Dato : 10-10-07 17:32

Jeg er blevet pålagt at finde 1-2 hunde til det plejecenter, hvor jeg
arbejder. Vi havde tænkt os at finde nogle på et internat. Det er en svær
opgave for det skal være skødehunde med et roligt temperament. Jeg har også
mine skrupler fordi jeg mener at hunde skal have 1-2 faste
tilknytningspersoner. Det er en demensafdeling med 13 beboere og ca. 20
personaler.
De har tænkt sig at bygge en hundegård udenfor og så skal der være 1-2
personaler der tager hundene med hjem en gang imellem på weekend eller
"ferie". Det skal være voksne hunde.
Er der nogen i gruppen, der kender et godt internat?
Hvad er jeres mening?
Min personlige mening er at det ville være bedst hvis hundene flyttede ind
ved naturlig tilgang. Det vil sige at de "fulgte med" beboere, som flyttede
ind.
Mange hilsener fra
Ulla

Fra : JB

Dato : 10-10-07 19:03

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>demente. De kan jo risikere at blive bidt. Alle hunde kan finde på at bide,
Det vil være bedre at prøve at finde en fornuftig hundeejer, som kan besøge
plejehjemmet med hund. Eller som du selv er inde på, at lade en hund flytte
ind sammen med sin ejer. Men ligesom førerhunde og servicehunde er uddannede
specielt til deres funktion, skal terapihunde også være det.

Da min mor levede og var på plejehjemmet, havde vi sommetider vores hunde
med. Men de gøede af beboerne, så det var ikke smart.
Hilsen
Jytte

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-10-07 20:22

> [...]
> Min personlige mening er at det ville være bedst hvis hundene flyttede ind
> ved naturlig tilgang. Det vil sige at de "fulgte med" beboere, som

Det er en super ide
Det lokale plejehjem har en vovse gående rundt (labrador) hbvilket de gamle
nyder og den nyder dem.
Har i prøvet at have besøg af hunde så i ved om den ville være ønsket ?

Umiddelbart ville jeg nok gå til et DB internat de skulle nok kunne finde
den rette hund et sted i landet men ville nok mene at i skulle vælge en
større hund så som labrador e.l. . små hunde falder man over og de kan være
ret arrige

Erik

Fra : UG

Dato : 10-10-07 21:22

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle
> nyder og den nyder dem.
> Har i prøvet at have besøg af hunde så i ved om den ville være ønsket ?

Ja vi har haft besøg af flere hunde og de har gjort lykke.

Jeg tænker også på hundene. Er det et godt hundeliv med personale, der
skifter 3 gange i døgnet alle ugens 7 dage? De hunde, der ender på internat
har jo været udsat for svigt på en eller anden måde.

Mange hilsener fra
Ulla

Fra : JB

Dato : 10-10-07 21:31

> [...]
> skifter 3 gange i døgnet alle ugens 7 dage? De hunde, der ender på
> internat har jo været udsat for svigt på en eller anden måde.

Jeg er enig med dig Ulla, man skal også tænke på hunden. Det bedste vil være
en besøgshund.

Hilsen
Jytte

Fra : Anette

Dato : 10-10-07 21:36

JB wrote:

> Jeg er enig med dig Ulla, man skal også tænke på hunden. Det bedste
> vil være en besøgshund.

Også her. Er der ingen blandt personalet der har hunde - hjemme, privat, -
som de kan tage med på arbejde?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : UG

Dato : 14-10-07 08:45

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Er der ingen blandt personalet der har hunde - hjemme, privat, - som de
> kan tage med på arbejde?
>
> / Anette
> www.philana.dk

Jeg har nu 2 gange prøvet at have en af mine egne hunde med på arbejde. Det
er en blanding af labrador og border collie på 8 år. Det gjorde stor lykke,
den gik selv nysgerrigt rundt og hilste på beboerne. De var meget positive.
Nogle, som ikke rigtig har et sprog mere kunne pludselig sige: "nej sikke en
sød hund" Det har bestyrket mig yderligere i at det er en god ting med et
dyr på plejehjem.
Jeg har tænkt og tænkt. Hvilken hund skal vi have og hvordan gør vi det?
Jeg tror at vi skal have en hund af labrador-størrelse. Den skal helst
stamme fra et roligt hjem, evt. fra et dødsbo. Den må ikke have oplevet
nogle store svigt. Mon ikke det vil være bedst at den har sin faste
soveplads hos en af de bedst fungerende beboere, som har haft hund selv. Så
har den en fri-plads og et menneske, som den kan knytte sig til. En hund er
jo ikke bare en ting, som man kan afprøve og kassere, så det er meget
vigtigt at det er gennemtænkt.
Gode råd og erfaringer modtages meget gerne!
TAK
Mange hilsener fra
Ulla og mine 4 hunde

Hundehuset