El Kama grøntmix
Fra : JB

Dato : 10-10-07 09:40

Det er flere år siden, jeg brugte El Kama grøntmix. Dengang stor der på
brugsanvisningen at man skulle tilsætte kalk. Gør der stadigvæk det? Og
tilsætter I, der bruger det, kalk?

Hilsen
Jytte

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 10-10-07 10:05

On 10 Okt., 10:39, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:
> Det er flere år siden, jeg brugte El Kama grøntmix. Dengang stor der på
> brugsanvisningen at man skulle tilsætte kalk. Gør der stadigvæk det? Og
> [...]

Nøøø, men der er endda nu tilføje bio-alg også.

Mvh Fru Larsen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-10-07 10:07

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er flere år siden, jeg brugte El Kama grøntmix. Dengang stor der på
> brugsanvisningen at man skulle tilsætte kalk. Gør der stadigvæk det? Og
> tilsætter I, der bruger det, kalk?

der står at det tilrådes at tilsætte kalkblanding til hvalpe og diegivende
tæver.
så nej, mine har aldrig fået tilskud, kun Loui da han var hvalp, og det var
bare en kort overgang, for så fik han benmåltider.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 10-10-07 13:19

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> så nej, mine har aldrig fået tilskud, kun Loui da han var hvalp, og
> det var bare en kort overgang, for så fik han benmåltider.

Det samme her, mine skulle også meget gerne få dækket deres
kalkbehov af alle de ben de æder. Jeg smide også jævnligt æggeskaller
i deres mix, men jeg tror nu bare de ryger lige igennem

/Jens

Fra : JB

Dato : 10-10-07 14:04

> [...]
> kalkbehov af alle de ben de æder. Jeg smide også jævnligt æggeskaller
> i deres mix, men jeg tror nu bare de ryger lige igennem

Tak for svarene.Det er rart at have noget tørret grønt, hvis man ikke lige
gider saftpresseren.
Æggeskaller skal tørres i ovnen ved svag varme og stødes i en morter eller
køres igennem en kaffekværn. Så skulle de kunne optages.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 10-10-07 14:50

JB, skrev:
> Æggeskaller skal tørres i ovnen ved svag varme og stødes i en morter
> eller køres igennem en kaffekværn. Så skulle de kunne optages.

Det gider jeg ikke
Føler mig helt sikker på at de får dækket deres kalkbehov via de ben de spiser,
at jeg smider æggeskallerne i deres mad er bare i stedet for at smide dem ud.
Om de bliver optaget eller ej betyder ikke noget med alle de ben de får

/Jens (som hverken har morter eller kaffekværn)