gode råd mod skæl
Fra : Anette

Dato : 09-10-07 23:18

Hej NG

Nu har jeg brug for jeres hjælp...igen

Andy - kastreret han Schapendoes - havde sit sidste "angreb" af loppeeksem i
starten af april. Eksemen fik vi nogenlunde hurtigt ud af verden - men han
bliver ved med at små pletter ved haleroden, der skæller med nærmest beige
farvede små skæl. Ingen rødmen af huden, bare disse 2-3 mm store pletter med
skællende hud.
De klør - han bider sig - og han får så lavet kradsemærker. Og ikke mindst
filterer hans lange pels helt vildt når han bider sig hele tiden, og de
tilsavlede filterklumper er næsten ikke til at rede ud - og det gør ondt
hvis de bliver siddende.

Dyrlægens eneste råd er masser af bade med medicinsk shampoo - det hjælper
ikke og Andy er 110% overbevist om at jeg er ude på at aflive ham ved
langsom drukning , hver gang jeg tager ham med på badeværelset

Så jeg er nødt til at prøve noget andet - men hvad?

Andy bliver råfodret - får lakseolie dagligt, har flere gange fået
Powergrøntmix ( igen tak for tippet Anelise
Powermix'en får det til at stilne lidt af men kun i de dage han får det.
Mod nye loppeangreb får han hvidløg/hvidløgsolie dagligt og bliver dryppet
i nakken hver 4. uge med Frontline.

Gode råd modtages med kyshånd

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-10-07 05:46

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Nu har jeg brug for jeres hjælp...igen

Nu har jeg hørt og set det på flere hunde, at el kama`s BIO-Alg har god
effekt på sådanne problemer, den ene er fru Larsen her fra gruppen, og den
anden vores "husven" en boxer med allergi ,( bla. loppe), der er virkeligt
sket meget med de to, på kort tid, så det var måske et harmløst forsøg?
Bio alg er udvundet af norske søalger, og indeholder en masse gode ting og
sager, i sin naturlige form.
samme firma`s pels og hudolie er ligeledes super, den har jeg også selv god
erfaring med til sådanne formål, og den fedter ikke i pelsen.

Mvh. Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 10-10-07 07:27

On 10 Okt., 06:45, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> samme firma`s pels og hudolie er ligeledes super, den har jeg også selv god
> erfaring med til sådanne formål, og den fedter ikke i pelsen.

yeps, kan bekræfte at bio-alg og pelsolien fra el.kama virker.

Du kan finde produkterne her... http://husdyrhelse.com/group.asp?group=10&sub=10

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 10-10-07 07:34

BorderTerrierMor, skrev:

> yeps, kan bekræfte at bio-alg og pelsolien fra el.kama virker.

Har du så også prøvet at fodre med deres grøntmix ???

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 12-10-07 23:27

On 12 Okt., 13:27, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Du giver vel forøvrigt vel kun blommen fra ægget,
> hviderne har de ikke godt af rå.

Fister får et helt æg(man er vel rovdyr) og når man giver skallen med
så opvejer det for hviderne gør af unoder )

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 23:47

BorderTerrierMor, skrev:

> Fister får et helt æg(man er vel rovdyr) og når man giver skallen med
> så opvejer det for hviderne gør af unoder )

Tror du roder lidt rundt i begreberne,
skallerne har intet med hviden at gører.
Ligesom at økologisk hvede intet har med gluten at gører.

Du mener det godt Fru Larsen,
men du gætter dig for meget frem

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 12:15

On 14 Okt., 12:47, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Nemlig også det jeg skrev, blot med tilføjelsen at æggeskallen opvejer
> æggehvidens skadevirkning.
>
> Mvh Fru Larsen.
>
> Det skriver Helmut Meyer ikke noget om. Han anbefaler man koger æggehviden.
>
> Hilsen
> Jytte- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det skriver andre og så er det op til en selv hvad man vil følge )

Mvh Fru Larsen

Fra : JB

Dato : 14-10-07 12:34

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jytte- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det skriver andre og så er det op til en selv hvad man vil følge )

Kan vi ikke få at vide hvem "andre" er? Jeg mener at have læst et eller
andet sted at rå æggehvide også hemmer kalkoptagelsen, og det kan man så
opveje ved at give skallen med. Men jeg kan ikke finde, hvor det stod, eller
hvem der skrev det. Men normalt får hunde vel ikke så mange rå æg, så det
vil ikke være noget problem. Mine får nu slet ikke æg med daggamle kyllinger
(døde) en gang i mellem.

Men når man læser på nettet om BARF, er det mange underlige ting der
anbefales som hundefoder. F.eks. vindruer som er gift for hunde.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 12:54

JB, skrev:

> Men når man læser på nettet om BARF, er det mange underlige ting der
> anbefales som hundefoder. F.eks. vindruer som er gift for hunde.

Jeg synes ikke nettet er specielt godt til at søge oplysninger om Barf,
der er alt for mange der mener noget helt forskelligt.
Så det farligste jeg tror man kan gører er at tage lidt fra hist og her
og prøve ud fra det at sammensætte sin egen barffodring.
Derfor valgte jeg selv hurtigt at følge Billinghurst, det kunne i princippet
have været en anden jeg havde valgt, men jeg fik hans bog anbefalet
her i gruppen og den var på et sprog jeg kunne læse,
der findes jo desværrer ingen bøger på dansk om barf endnu.

Jeg har nu i 10mdr fodret primært ud fra hans principper,
der har ikke været den store variation i min metode
fra da jeg startede, faktisk kun at jeg nu giver El Kama
i stedet for selv at tilberede grøntsager.
Jeg føler mig tryg ved at følge hans principper som nok må
siges at værter ret så gennemprøvede efterhånden.
Om andre så har lyst til at eksperimenterer er helt op til dem,
mine hunde skal bare ikke værer forsøgsdyr

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 12:40

BorderTerrierMor, skrev:

> Det skriver andre og så er det op til en selv hvad man vil følge )

Hvem er det der skriver det.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 16:08

On 14 Okt., 15:53, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Jamen så længe du ikke giver et fyldestgørende svar må jeg
> da prøve at spørge igen.
> Men dit svar er som jeg forstår det altså at det siger en eller
> anden på HG, og uden at underbygge det ud fra hvad jeg
> fandt i den gruppe om emnet.
> Er det godt nok for dig er det vel fint nok må man håbe,
> men det er altså ikke nok for mig til at ændrer på min fodring.
>
> Husk på at den person der har givet dig de oplysninger måske
> har misforstået et eller andet, ligesom du misforstod hvad Jytte skrev.
>
> /Jens- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

JA jeg har efterhånden fattet at du skal have det skåret helt ud i PAP
og derfor har jeg spurgt DE mange personer der har udtalt det omkring
æggehvider. )

Det må du så vente på at få svar på til de kan smide velbegrundet
viden og måske tror du så på hvad der bliver sagt. Jeg tvivler dog
efterhånden, da du fortolker så man er helt på overdrevet.

Hvorvit jeg kan engelsk eller, ej kan du ikke overfortolke til at jeg
har bagland der kan ))))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 16:20

BorderTerrierMor, skrev:

> JA jeg har efterhånden fattet at du skal have det skåret helt ud i PAP

Nemlig

> og derfor har jeg spurgt DE mange personer der har udtalt det omkring
> æggehvider. )

Herligt

> Det må du så vente på at få svar på til de kan smide velbegrundet
> viden og måske tror du så på hvad der bliver sagt. Jeg tvivler dog
> efterhånden, da du fortolker så man er helt på overdrevet.

Jamen jeg kan da også selv følge med på HG.

> Hvorvit jeg kan engelsk eller, ej kan du ikke overfortolke til at jeg
> har bagland der kan ))))

Husker bare at du valgte Billinghursts bog fra pgr den var på engelsk,
og da meget info på nettet er på det sprog ville jeg da selv føle
mig meget begrænset hvis jeg ikke kunne læse det.
Men så er det da fint at du har nogen der kan værer behjælpelig.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 16:15

> [...]

> Husk på at den person der har givet dig de oplysninger måske
> har misforstået et eller andet, ligesom du misforstod hvad Jytte skrev.

Jeg tror næppe de mange personer har misforstået noget, da de som sagt
ikke er nye barfere.

Har du misforstået Jytte ? jeg har ikke

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 16:30

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg tror næppe de mange personer har misforstået noget, da de som sagt
> ikke er nye barfere.

Bare pudsigt at den info ikke vælter op i hovedet på en når
man googler på emnet hvis det er så almen viden

> Har du misforstået Jytte ? jeg har ikke

Det var da dig der fik omskrevet at æggeskaller kunne fungerer
som kosttilskud (kalk) til at det ophævede de uheldige egenskaber
som hviderne har, nu er det vist dig der skal have skåret det ud i PAP

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 18-10-07 07:56

On 18 Okt., 00:43, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> *ROFL*
>
> Lige min tanke
>
> / Anettewww.philana.dk

Jeg har det også morsomt, men det sjove går sgu fløjten når det kører
i ring.

Så jeg hopper let og elegant af denne tråd, med min nye viden, som
Jens må have til gode eller han selv gider lette røven og finde den nu
har også er tilmeldt HG hvor han kan finde den nye viden *LOL*

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 10:00

BorderTerrierMor, skrev:

> Så jeg hopper let og elegant af denne tråd, med min nye viden, som
> Jens må have til gode eller han selv gider lette røven og finde den nu
> har også er tilmeldt HG hvor han kan finde den nye viden *LOL*

Jeg har skam selv chekket i din tråd en del gange, det behøver jeg
ikke at lette røven for, det går helt fint siddene
Men det er jo allerede tidligere i den tråd blevet efterlyst af
hende der hedder Sabrina L uden hun fik et ordentligt svar.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 18-10-07 11:02

On 18 Okt., 11:58, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:
> /Jens
>
> Nu har jeg også været inde og læse i Hundegalleriets barf-gruppe. Der er
> efter min mening ikke mange "guldkorn".

Måske fordi "guldkornene" også kommer på HG når man spørger via privat
beskeden/mail. )

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 18-10-07 07:38

On 17 Okt., 23:56, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> "BorderTerrierMor" <BorderTerr...@Forum.dk> skrev
> Jeg er ikke så spændt, ved hvad svar der kommer )
>
> I lyder som et kommende sølvbrudepar

I du altforbamende, skån mig *LOL*

Mvh Fru Larsen

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 18-10-07 07:42

On 18 Okt., 05:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Rigeligt efterhånden.

Du vil blive overrasket over hvor lidt du ved *LOL*

> Hold da helt kæft hvor du vrøvler *ROFL*
> Læse quoting ???, den har jeg sgu aldrig hørt før.

Jamen det undre mig ikke du tager det som vrøvl, det var jo "nyt" det
jeg skrev og noget du aldrig har hørt før *LOL*

> Godt det ikke er min seriøsitet der står og falder med det
> svar siger jeg bare

Tak skæbne da også nu er det lige pludselig hele min seriøsitet der
står for skud, uhhhh jeg ryster *LOL* NOT.

> /Jens (som tror Fru Larsen er mere forvirret end godt er)

Du skal ikke tro du skal vide Jens og du ved nul og en prut, andet et
lille udpluk på usernet.

Fru Larsen (som ved Jens er en ordkløver mere end godt er)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 18-10-07 10:59

On 18 Okt., 11:24, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Det kan jeg kun opfatte på en måde, at du ikke pt kan dokumenterer
> din påstand om æggeskaller på nogen måde.
> Det kunne du bare fra starten af have skrevet, og vi havde undgået en
> masse sludder og vrøvl, men det er du vel stadig for stædig til at indrømme.

> Kommer jeg med sådan et postulat kan du da bare bede mig
> om at fortælle hvorfra jeg har den viden.
> Så er det self op til dig selv om du synes det er godt nok.
> Feks. er det ikke nok for mig at et (for mig) fremmed menneske
> på HG påstår noget, det er det åbenbart for dig, fred værer med det.

Here we go again, but not with me )

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 11:08

BorderTerrierMor, skrev:

> Here we go again, but not with me )
>
> Mvh Fru Larsen.

Øv, jeg var lige så spændt på hvordan du ville sno dig ud af den

/Jens

Fra : pwh

Dato : 10-10-07 07:32

Anette, skrev:
> [...]
> det. Mod nye loppeangreb får han hvidløg/hvidløgsolie dagligt og
> bliver dryppet i nakken hver 4. uge med Frontline.

Mit umiddelbare råd ville værer at give ham noget (meget) mere
alm olie i sit foder og se om det ikke hjælper på den tørre hud.
Jeg havde lidt det samme problem med Tyson på et tidspunkt,
dog ikke så grelt som Andy, og der løste mere olie problemet.

Vær lige obs på at det varer lidt inden du ser et resultat,
olien skal nok lige igennem systemet og ud i huden først

/Jens

Fra : Hm

Dato : 10-10-07 09:54

> [...]

Hej Anette
Her er lige, en nødløsning jeg har haft en god erfaring med, pelsen klippes
helt i bund ved pletten så pelsen ikke er våd og lukker, gnid pletten godt
med pattesalve flere gange om dagen. Så har det været væk i løbet af en dags
tid.

Hanne

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 10-10-07 09:22

On 10 Okt., 08:34, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Har du så også prøvet at fodre med deres grøntmix ???
>
> /Jens

Yeps, jeg bruger det til Fister når jeg ikke lige har "lækkert" kød
til ham og han spiser det velfornøjet.

Møv har også prøvet det, men han får en allergisk reaktion med lidt
udslæt og ildrøde poter, så tror lige vi venter med at give ham det
yderligere )

Personligt synes jeg det er noget underligt "korn/noget", men det er
jo heller ikke mig der skal spise det* LOL*

Mvh Fru Larsen.(der snart skal til Ringe og have købt ny forsyning kød)

Fra : pwh

Dato : 10-10-07 13:24

BorderTerrierMor, skrev:

> Yeps, jeg bruger det til Fister når jeg ikke lige har "lækkert" kød
> til ham og han spiser det velfornøjet.

Lyder godt
Jeg tror nu ideen med mix'en er at du blander det med kød,
det er måden mine får det på. Men de spiser det nu også gerne rent.
Store benmåltider får de så ikke i forbindelse med mixen.

> Møv har også prøvet det, men han får en allergisk reaktion med lidt
> udslæt og ildrøde poter, så tror lige vi venter med at give ham det
> yderligere )

Ikke så godt, det er måske hveden eller havren han reagerer på.

> Personligt synes jeg det er noget underligt "korn/noget", men det er
> jo heller ikke mig der skal spise det* LOL*

Jeg synes det ligner noget jeg kommer på min A38 om morgenen

> Mvh Fru Larsen.(der snart skal til Ringe og have købt ny forsyning
> kød)

Så bliver du populær

/Jens (som lige har fyldt hundenes fryser med kød og ben)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 13-10-07 00:38

On 13 Okt., 00:46, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Tror du roder lidt rundt i begreberne,

Jeg roder ikke en skid, men lytter til erfarende barfere )

> skallerne har intet med hviden at gører.
> Ligesom at økologisk hvede intet har med gluten at gører.

Æggehviden kan hæmme optagelseaf B-vit., hvis den ikke får skallen
osse.

>Ligesom at økologisk hvede intet har med gluten at gører.
Hvornår har jeg udtalt at økologisk hvede ikke har med gluten at gøre?
Jeg har udtalt at gluten er gluten om det er økologisk eller ej

Du skulle komme mere omkring så ville du også lære nyt

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 13-10-07 00:59

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> Jeg har udtalt at gluten er gluten om det er økologisk eller ej
>

> Du skulle komme mere omkring så ville du også lære nyt

Du har din overbevisning og jeg har min,
skal vi lade den ved det .-)

/Jens (som ikke orker at rette sig efter alt nyt)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 13:53

On 14 Okt., 13:34, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Men når man læser på nettet om BARF, er det mange underlige ting der
> anbefales som hundefoder. F.eks. vindruer som er gift for hunde.

Jeg ved ikke om jeg må linke til de sider herinde, men ellers kan du
finde "de andre" på HG

Mvh Fru Larsen. (som heller ikke giver æg så tit at det gør noget)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 14:03

On 14 Okt., 13:54, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Om andre så har lyst til at eksperimenterer er helt op til dem,
> mine hunde skal bare ikke værer forsøgsdyr

Det ændre altså ikke ved at andre får en viden der er ligeså begrundet
som Billinghurst, uden at man skal have den stukket i ud af man har
forsøgsdyr.

Vi er bare nogen der følger med tiden ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 14:47

BorderTerrierMor, skrev:

> Det ændre altså ikke ved at andre får en viden der er ligeså begrundet
> som Billinghurst, uden at man skal have den stukket i ud af man har
> forsøgsdyr.

Hvis det er en velunderbygget viden ville jeg heller ikke mene
at det var at eksperimenterer, som sagt er det lidt tilfældigt at
det blev Billinghurst jeg valgte at følge.
Der er sikker andre metoder der er lige så gode eller bedre.

> Vi er bare nogen der følger med tiden ))

Men med al ny "teknik" er det jo velkendt at der kan værer børnesygdomme.
Hvordan du så bærer dig ad med at sorterer i hvad af det nye der er godt
eller skidt er mig lidt en gåde, men du har måske en faglig baggrund for
det som jeg ikke er klar over, jeg har det ikke selv.
Da du så vidt jeg har forstået heller ikke er god til at læse engelsk
må det da værer begrænset hvad du kan erhverve dig af viden på nettet.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 16:29

On 14 Okt., 17:20, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> mig meget begrænset hvis jeg ikke kunne læse det.
> Men så er det da fint at du har nogen der kan værer behjælpelig.

Billinghurst har en hjemmeside på engelsk og den er som meget andet
omkring Barf, tæsket igennem )

Mvh Fru Larsen der især kan forstå dansk men til husbehov også
engelsk, tysk, norsk, svensk, fæøisk *LOL*

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 16:32

BorderTerrierMor, skrev:

> Mvh Fru Larsen der især kan forstå dansk men til husbehov også
> engelsk, tysk, norsk, svensk, fæøisk *LOL*

Tysk og fæøisk må jeg nok give op overfor,
jeg foretrækker nu også engelsk frem for svensk og norsk

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 16:37

On 14 Okt., 17:29, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Bare pudsigt at den info ikke vælter op i hovedet på en når
> man googler på emnet hvis det er så almen viden
Så kig i de forskellige tråde på HG så popper det op i dit hovede

> Det var da dig der fik omskrevet at æggeskaller kunne fungerer
> som kosttilskud (kalk) til at det ophævede de uheldige egenskaber
> som hviderne har, nu er det vist dig der skal have skåret det ud i PAP

Nahhhh det har du da misforstået, for jeg tilføjede at skallen "også"
ophævede de uheldige egenskaber hviden har )

Mvh Fru Larsen der ikke behøver noget skåret ud i PAP *LOL*

Fra : jopa

Dato : 14-10-07 16:53

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i meddelelsen
On 14 Okt., 17:29, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

Nahhhh det har du da misforstået, for jeg tilføjede at skallen "også"
ophævede de uheldige egenskaber hviden har )

Kan man fjerne skel med æggeskaller ?

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 17:40

jopa, skrev:
> [...]
>

> Nahhhh det har du da misforstået, for jeg tilføjede at skallen "også"
> ophævede de uheldige egenskaber hviden har )

Det er nok nærmere tegn på at du bør tilsætte noget mere
olie i Milos foder, bare alm madolie er fint.
Kalk burde han ikke mangle sådan som du fodrer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-10-07 18:34

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >>

> Det er nok nærmere tegn på at du bør tilsætte noget mere
> olie i Milos foder, bare alm madolie er fint.
> Kalk burde han ikke mangle sådan som du fodrer.

Milo har ikke "SKÆL" men jeg undrede mig blot over topic og så æggeskaller.
Hvis man mener at hunden har behov for kalktilskud er der nok noget mere
effektivt end skaller

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 17:37

BorderTerrierMor, skrev:

> Så kig i de forskellige tråde på HG så popper det op i dit hovede

> Nahhhh det har du da misforstået, for jeg tilføjede at skallen "også"
> ophævede de uheldige egenskaber hviden har )

Ikke ifølge det som Jytte skrev.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 18:03

BorderTerrierMor, skrev:

> Mvh Fru Larsen der ikke behøver noget skåret ud i PAP *LOL*

Næh det kan jeg læse i den tråd du havde startet
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=128610
Du spørger først ind til hvor de har deres oplysninger fra
da jeg og Jytte går dig lidt på klingen.
Dvs at du som udgangspunkt bare har accepteret hvad et par
af dem skriver omkring skallen, alle i den tråd er vist heller
ikke enige i det synspunkt.

Det er det jeg mener med at du nok kræver lidt færre fakta
på bordet end jeg gør, æggehviden er jo blot et eksempel.
Det er ud over min fatteevne at nogen tør fodrer ud fra hvad
de kan læse sig til i diverse forum, det er og bliver fremmede
mennesker hvis baggrund man ikke kender.

/Jens

Fra : JB

Dato : 14-10-07 19:03

> [...]
> de kan læse sig til i diverse forum, det er og bliver fremmede
> mennesker hvis baggrund man ikke kender.

Nu har jeg kigget i flere af mine bøger om hundefodring. Der står ingen
steder, at æggeskaller ophæver den dårlige virkning af rå hvider. Det, der
kommer nærmest, er, at der i en af bøgerne står, at der er delte meninger om
skadevirkningerne af rå æggehvide. Alligevel fraråder man at give hunde rå
æggehvide. Det er det sikreste.

Hvis nogen ønsker titel og forfatter, vil jeg selvfølgelig gerne opgive det.
Bogen er på tysk.

Hilsen
Jytte

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 16:44

> Herligt

Du kan så i melletiden tænke over om Billinghurst mener dyrene i
naturen piller æggehviderne fra, når de er sulten nok til at ville
spise æg )

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 17:36

BorderTerrierMor, skrev:

> Du kan så i melletiden tænke over om Billinghurst mener dyrene i
> naturen piller æggehviderne fra, når de er sulten nok til at ville
> spise æg )

Jamen det kan jeg da fortælle dig at han ikke mener,
ifølge ham bør man godt kunne give hele ægget råt.
Men han nævner nu intet om at det har noget at gører
med om den også får skallen.

Men en gang mere for de døve
Grunden til at jeg vælger ikke at give hviderne er at jeg
ingen steder har læst at hunden har noget udbytte af dem rå.
Tværtimod har jeg flere steder læst at de kan værer skadelige,
hvorfor så give hunden dem når de ikke gavner men måske skader.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-10-07 10:24

> [...]
Andy bliver råfodret - får lakseolie dagligt, har flere gange fået
> Powergrøntmix ( igen tak for tippet Anelise

Hej Anette

æres den, som æres bør

Det var faktisk Marie Kipler www.kiplers.dk der i sin tid gav mig opskriften
på powergrøntmix, dengang min nu hedengangne Molly havde hudproblemer på
grund af et nedsat immunsystem.

Jeg har desværre ingen gode råd at give ang. skæl i hundepelsen udover det,
du allerede gør.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Anette

Dato : 10-10-07 22:09

A. S. Nielsen wrote:
> æres den, som æres bør
>
> Det var faktisk Marie Kipler www.kiplers.dk der i sin tid gav mig
> opskriften på powergrøntmix, dengang min nu hedengangne Molly havde
> hudproblemer på grund af et nedsat immunsystem.

Det er da også rigtigt - det skrev du da vist også. Men det var nu stadig
dig, der videreformidlede
og det har virket helt efter hensigten - så tak igen for hjælpen

> Jeg har desværre ingen gode råd at give ang. skæl i hundepelsen
> udover det, du allerede gør.

Vi må prøve med de norske søalger - og se om det ikke kan give ham noget ro

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 10-10-07 21:48

Hej NG

Tak for jeres råd
Umiddelbart tror jeg at vi skal prøve med Bio-Alg og olien derfra også.

Lakseolie/fiskeolie - selv i store mængder har ikke kunnet hjælpe noget
synderligt - selvom det er jo svært at sige hvordan det ville have set ud
hvis han ikke havde fået det hele tiden

Det er før lykkes mig at massere Arnica-olie ( natur olie som gør at blandt
andet sår heler meget hurtigt - også på mennesker ) ret godt ned i huden på
ham - men det er jo noget fedtet stads - og han ser ikke ud som om det
smager ret godt :o| Jeg er ikke meget for at barbere pelsen væk. Netop
fordi han er langhåret vil det være en næsten håndfladestor skaldet plet han
så ville rende rundt med, hvis hårene skulle helt væk. Det ser så drastisk
ud Og ikke mindst det tager næsten to år før hans pels er vokset helt ud
igen....ikke at det gør så meget, hvis det så hjalp ham.

Så jeg prøver lige med lidt fodertilskud - inden jeg skalperer hans mås

Tak for hjælpen...igen igen

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 16-10-07 22:53

Anette wrote:
> Så jeg prøver lige med lidt fodertilskud - inden jeg skalperer hans
> mås

Ja ja - det nåede jeg så ikke, før det gik galt ...øv
Har været ved dyrlægen i morges - Andy har fået endnu et hotspot. Denne gang
ved haleroden, på størrelse med en håndflade - så hans mås er skalperet og
desinficeret, og han er igen igen igen på antibiotika og prednisolon. *SUK*

Stakkels Andy! Det kløer og gør ondt.....øv øv øv!
Eneste lyspunkt for ham lige nu, er udsigten til mange ekstra "snacks" de
næste 10
dage - selvom det er med indbygget pille i

/ Anette
www.philana.dk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 10-10-07 22:21

On 10 Okt., 14:24, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> det er måden mine får det på. Men de spiser det nu også gerne rent.
> Store benmåltider får de så ikke i forbindelse med mixen.

Jo jo det er blandet med kød, men ikke alt kød der passer Hr. Fister
og så glider det nemmere ned med lige grøntmix ))

> Ikke så godt, det er måske hveden eller havren han reagerer på.
Jeg ved ikke helt hvad han reagerede på, det er en jungle af finde ud
af, men vi prøver da igen engang ud i fremtiden. ))

> Jeg synes det ligner noget jeg kommer på min A38 om morgenen

Har du prøvet at komme det på din A38, det skulle jo være sundt *LOL*

> Så bliver du populær
Altså Jens, jeg er altid populær også hos Fister og Møv *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 11-10-07 11:48

BorderTerrierMor, skrev:

> Jo jo det er blandet med kød, men ikke alt kød der passer Hr. Fister
> og så glider det nemmere ned med lige grøntmix ))

Mine ville det nok også passe bedre hvis der var 90% kød til 10% mix

> Jeg ved ikke helt hvad han reagerede på, det er en jungle af finde ud
> af, men vi prøver da igen engang ud i fremtiden. ))

Der er jo gluten i hvede, det ved jeg nogle hunde reagerer negativt på.
Faktisk burde du let kunne gører forsøget, hveden er jo store flager der
må værer nemme at pille fra, der er ikke ret meget hvede i som jeg ser det.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 13-10-07 12:37

On 13 Okt., 01:58, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Du har din overbevisning og jeg har min,
> skal vi lade den ved det .-)
>
> /Jens (som ikke orker at rette sig efter alt nyt)- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Der er ingen der siger du skal orke at rette dig efter alt nyt, blot
acceptere at der er nogen der har anden viden, fordi der orkes at
lytte til der kommer nyt ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 13-10-07 13:13

BorderTerrierMor, skrev:

> Der er ingen der siger du skal orke at rette dig efter alt nyt, blot
> acceptere at der er nogen der har anden viden, fordi der orkes at
> lytte til der kommer nyt ))

Det accepterer jeg såmænd også, derfor kan man jo godt diskuterer
forskellige synspunkter alligevel
Som skrevet mange gange før har jeg ikke den videnskabelige bagrund
for at sorterer i alle de oplysninger man kan finde om barf.
Så det er en næsten umulig opgave for mig at vide hvad der er skidt
og hvad der er kanel, at andre så måske evner det er da kun flot
Jeg holder mig til hvad jeg føler er sikkert, jeg tør ikke eksperimenter.
Og feks. lige med rå æggehvider har jeg mange steder læst at det
ikke er sundt for hunden, så ser jeg intet formål med at give mine det.
Jeg tror heller ikke på at æggeskaller bliver optaget af hunden,
så vidt jeg kan se passerer de bare ufordøjet igennem.
Jeg blev for nylig belært her i gruppen om at skallerne skal tørres i ovn
og knuses før hunden kan optage dem, om det er rigtigt ved jeg så ikke.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 17:02

On 14 Okt., 17:52, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> [...]
>
> Nahhhh det har du da misforstået, for jeg tilføjede at skallen "også"
> ophævede de uheldige egenskaber hviden har )

Skel eller skæl ?

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 14-10-07 17:54

BorderTerrierMor skriblede følgende:

> Skel eller skæl ?

SKÆL sorry for slavefejlen
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 18:29

On 14 Okt., 18:37, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Ikke ifølge det som Jytte skrev.
>
> /Jens

Nej men det jeg svaredet til Jytte.

Mvh Fru Larsen. (der virkelig Papper den ud nu*LOL*)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 18:31

On 14 Okt., 18:35, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Tværtimod har jeg flere steder læst at de kan værer skadelige,
> hvorfor så give hunden dem når de ikke gavner men måske skader.

Fordi du får afvide at det skadelige opvejes ved du også giver
skallen )

Mvh Fru Larsen. der ikke er døv, men føler hun taler for døve øre
*LOL*

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 18:35

BorderTerrierMor, skrev:

> Fordi du får afvide at det skadelige opvejes ved du også giver
> skallen )

Jeg opgiver dig snart, du vil bare ikke forstå mig.
Ifølge dig kan jeg godt give mine hunde gift, bare jeg husker modgiften,
hvorfor overhovedet give giften til at starte med.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 18:36

On 14 Okt., 19:02, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> de kan læse sig til i diverse forum, det er og bliver fremmede
> mennesker hvis baggrund man ikke kender.

Hvis du så bevæger dig op i tråden, så ser du at der allerede er
stillet det spørgsmål, jeg får bare tråden frem ved at spørge
igen )

Ja det er det du tolker ud fra at jeg "bare" acceptere hvad et par
stykker skriver om skallen. Du aner ikke en disse om hvor hvad
baggrund jeg har om disse mennekser uden jeg behøver "hænge" dem ud,
fordi du ikke tør fodre ud fra andres viden, trods de har barfet i
årtier uden deres hunde har taget skade.

Mvh Fru Larsen der mener der snart kan skrives bøger om
hvad ...................nå nej jeg skal være sød ))

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 18:45

BorderTerrierMor, skrev:

> Hvis du så bevæger dig op i tråden, så ser du at der allerede er
> stillet det spørgsmål, jeg får bare tråden frem ved at spørge
> igen )

Jeps, men stadig ingen dokumentation for den påstand.

> [...]
> fordi du ikke tør fodre ud fra andres viden, trods de har barfet i
> årtier uden deres hunde har taget skade.

Tja, hvis det ligefrem er mennesker du kender godt privat er det da
et besynderligt sted at udveksle erfaringer, så var det da bedre at
ringe og spørge dem.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 19:12

On 14 Okt., 20:02, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
> æggehvide. Det er det sikreste.
>
> Hvis nogen ønsker titel og forfatter, vil jeg selvfølgelig gerne opgive det.

Der er i det hele taget delte meninger om alt og som skrevet før må
man gøre som man føler for.

Det der er rigtig for den ene er forkert for den anden og omvendt

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 19:29

BorderTerrierMor, skrev:

> Der er i det hele taget delte meninger om alt og som skrevet før må
> man gøre som man føler for.

Du føler slet ikke selv at du er en smule påståelig efterhånden

> Det der er rigtig for den ene er forkert for den anden og omvendt

Med nogen ting, andre ting kan altså måles og vejes.
Det har ikke altid noget at gører med hvad man føler for,
noget af det er jo videskabeligt bevist.

Men lad nu det ligge efterhånden, det kan jo værer der kommer
noget info på HG.
Men nu ved vi da hvem du mener når du refererer til dine kilder
"erfarne barfere", det skal åbenbart oversættes til at det skriver
de i HG, og så må det værer rigtigt

/Jens

Fra : JB

Dato : 15-10-07 13:07

> [...]

man gøre som man føler for.

Det der er rigtig for den ene er forkert for den anden og omvendt

Nu har jeg gransket i en bog til.

Der står om de skadelige virkninger af fodring med rå æggehvide, men da der
er så mange gode ting i æggeblommen, opvejer den det dårlige ved hviden
Derfor skal man give enten æggeblomme eller et helt æg, altså ikke hviden
alene. Det er her, jeg tror misforståelsen om skallen kommer ind. Nogen
opfatter et helt æg som æg med skal og tror så, det er skallen der opvejer
hvidens dårlige egenskaber. Men det er blommen.

hilsen
Jytte som ikke giver hundene æggehviden

Fra : jopa

Dato : 15-10-07 13:33

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev >
> [...]
> Nogen opfatter et helt æg som æg med skal og tror så, det er skallen der
> opvejer hvidens dårlige egenskaber. Men det er blommen.

I al den tid jeg kan huske tilbage har hviden været forbudt

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : JB

Dato : 15-10-07 13:39

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev >
>>
> I al den tid jeg kan huske tilbage har hviden været forbudt
>
> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk

Også i al den tid, jeg kan huske. Jeg har heller ikke tænkt over det, før
jeg så denne tråd.

Men ingen steder anbefaler man rå æggehvide, kun at det ikke skader, hvis
hunden også får blommen.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 17:17

JB, skrev:

> [...]
> skallen kommer ind. Nogen opfatter et helt æg som æg med skal og tror
> så, det er skallen der opvejer hvidens dårlige egenskaber. Men det er

Det er også Billinghursts påstand at det er blommen der ophæver
de negative egenskaber.
Men hvorfor i første omgang overhovedet give noget der har
en negativ effekt kan jeg ikke se fornuften i
Så er det da bedre kun at give blommen og udelukkende
få en posetiv effekt.

/Jens (som har råd til at smide hviden ud)

Fra : jopa

Dato : 15-10-07 17:20

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> /Jens (som har råd til at smide hviden ud)

Brug den til marengs

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 17:28

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Brug den til marengs

Hvordan laver man da det :-?

/Jens (som godt kan lide marengs)

Fra : jopa

Dato : 15-10-07 18:07

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Hvordan laver man da det :-?

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=11223

Bemærk det med likør osv er ikke nødvendigt.
Vi laver tit marengs herhjemme.
Laver gerne til en uge og æder dem samme dag
Det er let.
Vi er mest til brune chokolademarengs som der også er opskrift på på
ovenstående side.

ps vi er ikke ot så længe vi snakker hviden mod skæl

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 18:28

jopa, skrev:
> [...]
> Det er let.
> Vi er mest til brune chokolademarengs som der også er opskrift på på

Takker, det må jeg prøve at lave, det lyder passende let

> ps vi er ikke ot så længe vi snakker hviden mod skæl

Det var Fru Larsen der begyndte

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-10-07 21:54

> [...]
> Så er det da bedre kun at give blommen og udelukkende
> få en posetiv effekt.
>
> /Jens (som har råd til at smide hviden ud)

Jeg tror også, at der er mange meninger om hunde og æg. På denne
iøvrigt meget informative hjemmeside, står der (et godt stykke nede
under giftige fødevarer) at kartofler og rugbrød fordøjes særdeles
dårligt ,og at rå æggehvider er strengt forbudt.

http://209.85.135.104/search?q=cache:CuHEzDlQsKsJ:www.123hjemmeside.dk/hundedyr/5069827+hunde+og+%C3%A6ggehvider&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

Jeg kan huske at vores schæfer Asia fik en rå æggeblomme en gang
imellem, men aldrig rå æggehvide. En gammel dyrlæge fortalte
dengang, at det var bandlyst, og det stolede jeg så på, men så må
nye undersøgelser jo åbenbart vise det modsatte. Jeg tror nu nok,
at hvis det var idag, så turde jeg stadig ikke give æggehvide til en
hund, men jeg er nu også særdeles glad for marengs (især
"rutebiler" )

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 16-10-07 05:16

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> dengang, at det var bandlyst, og det stolede jeg så på, men så må
> nye undersøgelser jo åbenbart vise det modsatte.

Det nærmeste jeg er kommet det er at Billinghurst *formoder*
at blommen vil ophæve den skadelige virkning af hviden.
Det er ikke nok til at jeg vil fylde det i mine hunde,
så hellere fylde marengs i mig selv

/Jens

Fra : Anette

Dato : 16-10-07 21:53

pwh wrote:
> Det nærmeste jeg er kommet det er at Billinghurst *formoder*
> at blommen vil ophæve den skadelige virkning af hviden.

Se, den skadelige virkning af hviden har jeg jo også læst om og undret mig
over.
Hvad gør vilde hunde/ræve/sjakaler/dingoer /ulve? Går de bare forbi en rede
fuld af fugleæg?
Knaser de ægget i stykker og nøjes med at æde blommen?
Eller nøjes de med at æde det hvis der er fugleunge i ægget? nej,vel?

Mine hunde hentede selv æg i hønsegården, da vi havde høns ( før
fugleinfluenzaen gjorde det besværligt - og Dagmar myrdede hønsene Og
de åd lystigt det hele, uden at blive skidt tilpas af det.
Hundene nød at kunne snige sig til et ekstra lille mellemmåltid

> Det er ikke nok til at jeg vil fylde det i mine hunde,
> så hellere fylde marengs i mig selv

Du er også så ond

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 09:20

Anette, skrev:

> Se, den skadelige virkning af hviden har jeg jo også læst om og
> undret mig over.
> Hvad gør vilde hunde/ræve/sjakaler/dingoer /ulve? Går de bare forbi
> en rede fuld af fugleæg?

Tvivlsomt

> Knaser de ægget i stykker og nøjes med at æde blommen?
> Eller nøjes de med at æde det hvis der er fugleunge i ægget? nej,vel?

Det er nok en næsten umulig opgave for dem at skille hvide og blomme,
men giver jeg mine et hårdkogt æg gider de ikke æde skallen,
så den kunne jeg snildt forestille mig fik lov til at ligge i naturen.

> [...]
> Og de åd lystigt det hele, uden at blive skidt tilpas af det.
> Hundene nød at kunne snige sig til et ekstra lille mellemmåltid

Det er vel med så meget andet et spørgsmål om mængder.
Men jeg tror det er naivt at bilde sig ind at det hunden æder
i naturen alt sammen er helt optimalt for den.
Det er jo netop der man ved barf selv kan sorterer det
fra som måske ikke er helt lødig kost.

> Du er også så ond

Det er udelukkende af ondskab at mine ikke må få hvider,
der afslørede du mig Anette

/Jens

Fra : Anette

Dato : 17-10-07 20:02

pwh wrote:
> Det er nok en næsten umulig opgave for dem at skille hvide og blomme,
> men giver jeg mine et hårdkogt æg gider de ikke æde skallen,
> så den kunne jeg snildt forestille mig fik lov til at ligge i naturen.

I et eller andet omfang, ja.

> [...]
> i naturen alt sammen er helt optimalt for den.
> Det er jo netop der man ved barf selv kan sorterer det

Absolut. Min pointe var heller ikke at det er optimalt for hunde at æde hele
æg, men nok nærmere at de ikke tager skade af det. Bare af hensyn til
kolesterolindholdet i æg, bør man vel - også med hunde - holde lidt igen med
æg. Mine får æg ca en gang om ugen eller som det nu lige passer med hvad vi
har, og nej de får dem ikke hele mere....ikke før til foråret når vi får
en flok nye høns..

> Det er udelukkende af ondskab at mine ikke må få hvider,
> der afslørede du mig Anette

*LOL* Ak ja jeg kender dig jo snart. Stakkels Tyson og Angel - aldrig får de
noget af det som hunde kan lide

/ Anette
www.philana.dk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-10-07 16:42

On 11 Okt., 12:48, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> må værer nemme at pille fra, der er ikke ret meget hvede i som jeg ser det.

Jooo men jeg tænkte at når nu det var økologisk så skulle der ikke ske
noget ved det )

Ej jeg "gider" ikke stå og pille hveden fra, når der er så meget andet
han kan tåle ))

Samtidig tror jeg på at når hans forsvar er stærkt nok, skal han nok
(forhåbentligt) kunne tåle ALT råt

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 11-10-07 16:53

BorderTerrierMor, skrev:

> Jooo men jeg tænkte at når nu det var økologisk så skulle der ikke ske
> noget ved det )

Det er det heller ikke.
Men selvom det var, indenholder økologisk hvede vel
også gluten, ellers kunne man vel ikke lave brød af det

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 13-10-07 16:16

On 13 Okt., 14:12, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Jeg blev for nylig belært her i gruppen om at skallerne skal tørres i ovn
> og knuses før hunden kan optage dem, om det er rigtigt ved jeg så ikke.

Du skriver til mig jeg roder rundt i begreberne og det er den
udtalelse jeg reagere på ved at fortælle dig der er andre der ved
noget andet. Dernæst er helt op til dig selv at afgøre hvad du tror på
eller ej )

Der er en viden, som jeg giver videre til dig, at hvis du giver
skallen med også så hindre den æggehviden i at kunne hæmme optagelseaf
B-vit, hvis man giver skallen osse.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 13-10-07 16:43

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> udtalelse jeg reagere på ved at fortælle dig der er andre der ved
> noget andet. Dernæst er helt op til dig selv at afgøre hvad du tror på

Det følte jeg, men jeg kan jo have misforstået dig.
Om jeg tror på det eller ej kommer helt an på kilden,
hvis jeg feks. læser det på en tilfældig hjemmeside giver
jeg ikke fem flade ører for det, for meget af den slags information
bygger som jeg ser det på gætterier.
Så skal jeg tage dine informationer for gode varer må du fortælle
mig hvor du har den viden fra, evnt nogle links ville værer rart

> Der er en viden, som jeg giver videre til dig, at hvis du giver
> skallen med også så hindre den æggehviden i at kunne hæmme optagelseaf
> B-vit, hvis man giver skallen osse.

Har du en eller anden form for dokumentation for det,
eller hvor har du den (h)viden fra.
Jeg ville da foretrække at give mine hunde hele ægget,
det irrerterer mig da at skulle smide hviden ud.
Men det kræver at jeg føler mig helt sikker i min sag.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 18:29

On 14 Okt., 18:53, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> BorderTerrierMor skriblede følgende:

> SKÆL sorry for slavefejlen
> --
> Mvh. Johnwww.johns-web.dk

Sorry, jeg kunne ikke dy mig *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 18:38

On 14 Okt., 19:35, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg opgiver dig snart, du vil bare ikke forstå mig.
> Ifølge dig kan jeg godt give mine hunde gift, bare jeg husker modgiften,
> hvorfor overhovedet give giften til at starte med.
>
> /Jens

Nu er æggehvider ikke gift og kære Jens du får svar som du
spørger

Mvh Fru Larsen der glæder sig til at blive opgivet )

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 18:40

BorderTerrierMor, skrev:

> Mvh Fru Larsen der glæder sig til at blive opgivet )

Det kan jeg godt forstå.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 19:14

On 14 Okt., 19:45, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
> Tja, hvis det ligefrem er mennesker du kender godt privat er det da
> et besynderligt sted at udveksle erfaringer, så var det da bedre at

Jamen det ville jeg da også gøre hvis det var nogen jeg kender privat,
som du nu igen fortolker det jeg skriver som det passer dig

Vi kommer det ikke nærmere før du selv finder viden om det, hvor du
kommer frem

Jeg gider ikke blive ved at skrive det samme og som skrevet til Jytte
så gør vi hver især som vi føler for

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 22:19

On 14 Okt., 20:28, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Men nu ved vi da hvem du mener når du refererer til dine kilder
> "erfarne barfere", det skal åbenbart oversættes til at det skriver

Wrong Jens, DU er og bliver KUN ental

Det var ikke det jeg skrev m.h.t mine kilder, igen fortolker du som
det passer dig bedst. ;-(((

Det skal du have Jens, du er ekstrem god til at pålægge andre noget de
ikke mener eller er, det skal man så nødig gøre ved dig før en vis
herre er løs*LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 05:12

BorderTerrierMor, skrev:

> Wrong Jens, DU er og bliver KUN ental

Og ????

> Det var ikke det jeg skrev m.h.t mine kilder, igen fortolker du som
> det passer dig bedst. ;-(((

Har du ikke selv skrevet mange gange efterhånden at det er
fra HG at du har de oplysninger.
Har jeg ikke flere gange bedt om ordentlig dokumentation
uden du har evnet det.
Så hvad helvede det er jeg lige fortolker forkert må du meget
gerne fortælle mig, men du bruger måske bare ironi igen ???
Du ligger i denne "debat" som du har redt fordi du er for
stædig til at indrømme at du muligvis tager fejl.
Du bliver bare ved med at fremturer det med dine skaller som fakta,
men du blæser stort på at underbygge det.
Jeg kan efterhånden ikke tage hvad du skriver seriøst,
først var det Barfklinikken der vidste alt, nu er det dine nye venner i HG,
gad vide hvem der har æren for at vide alt om Barf om ½ år.

> Det skal du have Jens, du er ekstrem god til at pålægge andre noget de
> ikke mener eller er, det skal man så nødig gøre ved dig før en vis
> herre er løs*LOL*

Tricket med at vende den 180 grader hjælper dig ikke en fis,
enhvert fornuftigt menneske der har orket at følge denne "debat"
vil uden tvivl give mig ret i at du nu bare skal værer stædig.

/Jens (som ikke er særlig diplomatisk kl 6 om morgenen)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 16:36

On 15 Okt., 14:07, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> hilsen
> Jytte som ikke giver hundene æggehviden- Skjul tekst i anførselstegn -

Ikke iflg den oplysning jeg har fået, der er det enten æggeblommen
eller et helt æg med blomme/hvide/skal.

Mvh Fru Larsen, som venter yderligere svar fra gamle barfkammerater.

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 17:26

BorderTerrierMor, skrev:

> Ikke iflg den oplysning jeg har fået, der er det enten æggeblommen
> eller et helt æg med blomme/hvide/skal.
>
> Mvh Fru Larsen, som venter yderligere svar fra gamle barfkammerater.

Ja vi venter alle spændt

/Jens (som synes man bliver hurtigt gammel i Fru Larsen's øjne)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-10-07 20:07

On 11 Okt., 17:52, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det er det heller ikke.
> Men selvom det var, indenholder økologisk hvede vel
> også gluten, ellers kunne man vel ikke lave brød af det
>
> /Jens

ah hvad for noget Jens?

El-kama grøntmix er et vegetabilsk grøntsags blandings produkt, lavet
af økologisk hvedflager, økologisk majsflager, økologisk porrer,
grønkål og gulerødder, hvedeklid, tilsat bioalg der er rigt på
vitaminer og mineraler.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Anette

Dato : 11-10-07 20:55

BorderTerrierMor wrote:

> ah hvad for noget Jens?

Jeg tillader mig lige at svare....

Jeg tror det Jens mener er at der er hunde der er allergiske overfor
gluten - og der er gluten i alle hvedeprodukter -uanset om det er økologisk
eller konventionelt hvede. Hvis hunden er allergisk overfor gluten er det
lige meget om produktet er økologisk eller ej.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-07 20:56

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]
> af økologisk hvedflager, økologisk majsflager, økologisk porrer,
> grønkål og gulerødder, hvedeklid, tilsat bioalg der er rigt på

Jeg kan self huske forkert, jeg har smidt indlægssedlen ud.
Men jeg mener da bestemt at de skriver at det ikke er økologisk
da det ikke er rentabelt at producerer på den måde ifølge dem.
Deres leverandører skal vist leve op til nogle bestemte normer
som bla. siger at der ikke må bruges stråforkortere,
men jeg mener bestemt ikke at det er disideret økologisk.

Hvis du har indlægssedlen endnu så prøv at læse det hele igennem,
min hukommelse kan da spille mig et pus
Har du så ret bliver produktet jo ikke dårligere af den grund

Det ændrer så stadig ikke på at det nok er hveden (gluten) du
skal have under mistanke for at give en allergisk reaktion.

Ps.
De flager som jeg tog for at værer hvede er self nok majs

/Jens

Fra : Anette

Dato : 11-10-07 21:12

pwh wrote:

> Det ændrer så stadig ikke på at det nok er hveden (gluten) du
> skal have under mistanke for at give en allergisk reaktion.

Nemlig - faldt lige over denne side http://zeushunden.dk/?page_id=68

En rigtig god beskrivelse af forløbet for en schæferhvalp med gluten allergi

> Ps.
> De flager som jeg tog for at værer hvede er self nok majs

Fru Larsen skrev jo at der bare både hvedeflager og majsflager - så mon ikke
du har ramt rigtig ind imellem )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-07 22:12

Anette, skrev:

> Nemlig - faldt lige over denne side http://zeushunden.dk/?page_id=68
>
> En rigtig god beskrivelse af forløbet for en schæferhvalp med gluten
> allergi

Jeg ved at flere fravælger El Kama netop pgr indholdet af hvede,
så det skal man da værer obs på hvis man har en allergihund.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 13-10-07 17:17

On 13 Okt., 17:43, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Så skal jeg tage dine informationer for gode varer må du fortælle
> mig hvor du har den viden fra, evnt nogle links ville værer rart

Ja det er jo så dit problem at du føler jeg pådutter dig noget )

> [...]
> det irrerterer mig da at skulle smide hviden ud.
> Men det kræver at jeg føler mig helt sikker i min sag.

Jeg skrev jo at jeg havde viden fra erfarende barfer og dem kan du
finde i Barf gruppen på HundeGalleriet.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 13-10-07 18:06

BorderTerrierMor, skrev:

> Ja det er jo så dit problem at du føler jeg pådutter dig noget )

Det ser jeg da ikke som noget problem, jeg kan bare ikke bruge
den slags info til noget uden at vide hvor den stammer fra så jeg
selv kan vurderer om jeg synes at kilden er pålidelig.

> Jeg skrev jo at jeg havde viden fra erfarende barfer og dem kan du
> finde i Barf gruppen på HundeGalleriet.

Hvis de mennesker ikke underbygger den slags påstande med
videskabelig dokumantation giver jeg som sagt ikke noget for det.
Jeg fodrer ikke mine hunde ud fra hvad fremmede mennesker på
internettet fortæller mig uden de kan bakke deres påstande op.
Jeg håber da for dine hundes skyld at du har det på sammme måde
Men jeg vil da lige prøve at chekke den barfgruppe som du foreslår,
det kan da værer at der er nogle guldkorn imellem

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 17:50

On 15 Okt., 18:19, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Brug den til marengs
>
> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk

Kan regne ud I ikke så tit får marengs ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 08:40

On 15 Okt., 06:11, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> vil uden tvivl give mig ret i at du nu bare skal værer stædig.
>
> /Jens (som ikke er særlig diplomatisk kl 6 om morgenen)

What ever )

Mvh Fru Larsen der ikke er særlig diplomatisk overfor mistro

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 16:33

On 15 Okt., 14:33, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> I al den tid jeg kan huske tilbage har hviden været forbudt
>
> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk

Jooo men vi skal fremad, ikke )

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 17:50

On 15 Okt., 18:17, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Så er det da bedre kun at give blommen og udelukkende
> få en posetiv effekt.
>
> /Jens (som har råd til at smide hviden ud)

Ja ja men med ny viden, at det viser sig at det IKKE skader at give
hviden også ved at give hele ægget, hvorfor så ikke gøre det?

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 17:54

BorderTerrierMor, skrev:

> Ja ja men med ny viden, at det viser sig at det IKKE skader at give
> hviden også ved at give hele ægget, hvorfor så ikke gøre det?

For det første kan du læse at det ikke er ny viden,
det står i min oldgamle barfbibel
Jeg ser bare intet formål med at fodrer mine hunde med noget
som jeg ikke ved er gavnligt for dem.
Så skulle det da lige værer en godbid, men jeg er sikker på at
de faktisk helst er fri for hviden, er helt sikker på at den ville
få lov til at ligge hvis de fik den rent.

Men med det er det da helt klart forskelligt hvordan man ser på det,
og der gælder dine vise ord om at man jo gør som man føler for

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 17:52

On 15 Okt., 18:26, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> /Jens (som synes man bliver hurtigt gammel i Fru Larsen's øjne)- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Du bliver ikke ældre end du selv vil være, men at følge med tiden har
aldrig skadet nogen ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 18:25

BorderTerrierMor, skrev:

> Du bliver ikke ældre end du selv vil være, men at følge med tiden har
> aldrig skadet nogen ))

Det var mere den med dine "gamle barfkammerater"
jeg ikke kunne stå for
Mht barf vælger jeg at værer konservativ, med meget andet så følger jeg
vist ganske godt med tiden, et spørgsmål om risikovurdering for mig.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 17:57

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 20:00

> Og ????
Og, det betyder at du kun kan udtale dig for dig selv og ikke som du
gør, skrive "vi" )

> Har du ikke selv skrevet mange gange efterhånden at det er
> fra HG at du har de oplysninger.
Jo bl.a. har jeg oplysninger derfra.

> Har jeg ikke flere gange bedt om ordentlig dokumentation
> uden du har evnet det.

Har ikke bestilt andet, men det er ikke tilfredsstillende for dig.

> Så hvad helvede det er jeg lige fortolker forkert må du meget
> gerne fortælle mig, men du bruger måske bare ironi igen ???

Du fortolker, at jeg gør dit og dat, trods jeg ikke på noget tidspunkt
har gjort som du fortolker.

> Du ligger i denne "debat" som du har redt fordi du er for
> stædig til at indrømme at du muligvis tager fejl.
Åhhh så kommer en lige igen, *LOL* jeg tager ikke fejl men hver gang
jeg kommer med nye "ideer" som ikke passer hr. Jens så skal vi denne
opslidende debat igennem igen og igen.

> Du bliver bare ved med at fremturer det med dine skaller som fakta,
> men du blæser stort på at underbygge det.
Du kan bare læse det der skrives og ikke være så mistroisk over hvad
andre har af mening.

> Jeg kan efterhånden ikke tage hvad du skriver seriøst,
> først var det Barfklinikken der vidste alt, nu er det dine nye venner i HG,
> gad vide hvem der har æren for at vide alt om Barf om ½ år.
Så lad dog vær, mig bekendt er der ingen der vrider armen op på dig
for at du skal deltage i tråden *LOL*

> Tricket med at vende den 180 grader hjælper dig ikke en fis,
> enhvert fornuftigt menneske der har orket at følge denne "debat"
> vil uden tvivl give mig ret i at du nu bare skal værer stædig.

Lige over Jens og igen tillader du dig at være i flertal )

Fru Larsen, som ikke er særlig diplomatisk når andre er SÅ mistroiske
overfor nyt

Fra : pwh

Dato : 16-10-07 05:12

BorderTerrierMor, skrev:

> Har ikke bestilt andet, men det er ikke tilfredsstillende for dig.

Hvilken form for dokumentation har du fremlagt,
en påstand er ikke det samme som dokumentation, fatter du snart det.

> Åhhh så kommer en lige igen, *LOL* jeg tager ikke fejl men hver gang
> jeg kommer med nye "ideer" som ikke passer hr. Jens så skal vi denne
> opslidende debat igennem igen og igen.

Det har intet med det at gører om det er nyt eller ej, du tror bare det er det.
Men når du og jeg og andre kommer med udokumenterede oplysninger
her i gruppen bliver der som regel slået ned på det, det må du snart have lært.
Jeg synes fakstisk det er fint nok, for det gør at man kan tage det rimeligt seriøst
hvad der skrives her i gruppen, for løse påstande bliver ikke accepteret.
Om det forholder sig anderledes i HG var der jo noget der kunne tyde på.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-10-07 21:09

On 11 Okt., 21:55, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> [...]
> eller konventionelt hvede. Hvis hunden er allergisk overfor gluten er det
> lige meget om produktet er økologisk eller ej.

Det er helt ok du svarer anette

Det jeg stillede spørgsmål ved var Jens udtalelse om at El-Kama ikke
var økologisk )

Enig, gulten allergi har man både om det er eller ikke er økologisk.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-10-07 21:13

On 11 Okt., 21:56, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
> Ps.
> De flager som jeg tog for at værer hvede er self nok majs

Jeg har ikke indlæggelsessedlen mere, men min information har jeg fra
Marie-Louise der spurgte forhandleren. )

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 11-10-07 22:08

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg har ikke indlæggelsessedlen mere, men min information har jeg fra
> Marie-Louise der spurgte forhandleren. )

Så må det indtil videre stå hen i det uvisse indtil vi får læst på lektien
Men min hukommelse i den retning plejer nu at værer god.
Søger man lidt på nettet finder man også ud af at det bliver dyrket
med reduceret brug af kunstgødning, men ikke helt uden.

/Jens (som heller ikke spiser økologisk selv, så hvorfor skulle hundene)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 13-10-07 21:03

On 13 Okt., 19:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det ser jeg da ikke som noget problem, jeg kan bare ikke bruge
> den slags info til noget uden at vide hvor den stammer fra så jeg
> selv kan vurderer om jeg synes at kilden er pålidelig.

Så lad vær med at bruge den viden vi andre kommer med og ikke har
problemer med at bruge )

> [...]
> Men jeg vil da lige prøve at chekke den barfgruppe som du foreslår,
> det kan da værer at der er nogle guldkorn imellem

Nå ja hvis du kun fodre dine hunde efter videnskabelige
dokumentationer så kan jeg godt se det bliver svært at give dig ny
viden ))

tsk tsk er det videnskabeligt bevist at tun fra dåse og alt det andet
Billinghurst ikke har med i sin bog men som du fodre med, ikke skader
hundene? )))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 02:52

BorderTerrierMor, skrev:

> Så lad vær med at bruge den viden vi andre kommer med og ikke har
> problemer med at bruge )

Det gør jeg heller ikke hvis det ikke bliver underbygget ordentligt.
Folks gætterier ud fra at de engang har set en ulv i zoologisk have
er bare ikke helt nok for mig

> Nå ja hvis du kun fodre dine hunde efter videnskabelige
> dokumentationer så kan jeg godt se det bliver svært at give dig ny
> viden ))

Det gør jeg heller ikke udelukkende, man kan da også bakke sine
synspunkter op på anden måde end med videskabelig dokumantation,
men det er da bestemt at foretrække med noget forskning.
Bemærk også dit eget nøgleord "viden",
det skal det værer, og ikke personlige gætterier der er udgangspunktet.

> tsk tsk er det videnskabeligt bevist at tun fra dåse og alt det andet
> Billinghurst ikke har med i sin bog men som du fodre med, ikke skader
> hundene? )))

Nu hvor du selv trækker Billinghurst ind i billedet, og han er da en person
jeg har tillid til har styr på barf, så skriver han faktisk at man som udgangspunkt
kan fodrer sin hund med hvad man selv spiser, og jeg spiser da dåsetun.
Hvad jeg sådan eller fodrer med som han ikke har med i sin bog må du
da meget gerne fortælle mig, self nok lidt svært når du ikke har læst den
Så hvordan du kan finde på at påstå at jeg fodrer med alt muligt som
han ikke har med i sin bog kan jeg ikke forstå, men får vel en liste af dig
over hvad det er du precist mener.

Chekkede også det forum du henviste til, der fandt jeg da ingen der kunne
underbygge at æggeskaller løste biotinproblemet, de påstod det bare.
Genrelt bar det som sædvanlig præg af folks egne gætterier,
det kan og vil jeg ikke bruge til noget i forbindelse med fodring af mine hunde.
Det er fint nok at værer åben overfor nye ideer, men en alm sund skepsis
er altså heller ikke af vejen, mine hunde skal ikke værer forsøgsdyr.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 18:08

On 15 Okt., 18:54, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
> Men med det er det da helt klart forskelligt hvordan man ser på det,
> og der gælder dine vise ord om at man jo gør som man føler for

ER det ikke ny viden at man har fundet ud af man også kan give
æggehviden????

Man skal jo netop ikke give hviden ret og når Fister får æg, så bliver
hele ægget spist også skallen der knaser så godt )))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-10-07 18:36

BorderTerrierMor, skrev:

> ER det ikke ny viden at man har fundet ud af man også kan give
> æggehviden????

Nu fortæller du mig jo ofte at Billinghursts bog er gammel,
og når det står i den må det vel i dine øjne værer gammel viden
Han skriver blot som Jytte også gjorde, at det er blommen der
kompencerer for hviden, ikke en dyt om at skallen gør det.

> Man skal jo netop ikke give hviden ret og når Fister får æg, så bliver
> hele ægget spist også skallen der knaser så godt )))

Mine spiser hvad som helst bare det bliver blandet op i El Kama,
men jeg ser som sagt intet formål med at blande noget i der ikke gavner dem.
Så er Johns ide med marengs da meget bedre, den har jeg taget til mig

/Jens (hvis hunde ikke får marengs)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-10-07 20:15

On 15 Okt., 18:57, BorderTerrierMor <BorderTerr...@Forum.dk> wrote:

> Du bliver ikke ældre end du selv vil være, men at følge med tiden har
> aldrig skadet nogen ))
>
> Mvh Fru Larsen

ØJ hvor usernet bare ikke lige vil som jeg vil i dag ;-((((

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 16-10-07 07:22

On 16 Okt., 06:11, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Om det forholder sig anderledes i HG var der jo noget der kunne tyde på.

Tak for kaffe en fordom )

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 16-10-07 17:07

BorderTerrierMor, skrev:

> Tak for kaffe en fordom )

Nu gjorde jeg mig den ulejlighed at læse en del tråde,
så det er ikke grebet ud af den blå luft.
Jeg så da flere besynderlige påstande som bare stod uimodsagt.
Om det er bedre eller værre end stilen i denne gruppe
er jo op til den enkelte at vurderer.
Men forholder det sig på den måde synes jeg at man
bør tage den gruppes oplysninger med et gran salt.

Det er som sagt det jeg bla. værdsætter ved denne gruppe,
der er generelt godt hold i de påstande der bliver fremlagt,
ellers får man simpelthen ørertæver

Prøv feks. at lave et indlæg hvor du påstår at Schæfere
lider af dårlige hofter, så går der ikke 2 sekunder før John
er i flæsket på dig og kræver statestik
Eller et indlæg om at bidetræning giver bidske hunde,
så skal Connie nok hurtigt komme på banen.
Barf har så bare min interesse, derfor reagerer bla. jeg
når du komme med løse rygter om det emne

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-10-07 21:33

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >
> Prøv feks. at lave et indlæg hvor du påstår at Schæfere
> lider af dårlige hofter, så går der ikke 2 sekunder før John
> er i flæsket på dig og kræver statestik

Ikke mere. Jeg ved godt at schæfere har dårlige hofter og kort bagkrop samt
lider udpræget af hudsygdomme med mere.
det er derfor de ikke kan bruges som tjenestehunde og man er gået over til
Kongepudler bla.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 16-10-07 21:43

jopa wrote:
> Ikke mere. Jeg ved godt at schæfere har dårlige hofter og kort
> bagkrop samt lider udpræget af hudsygdomme med mere.
> det er derfor de ikke kan bruges som tjenestehunde og man er gået
> over til Kongepudler bla.

Skal du så ha' kongepuddel næste gang, John?

*fnis*

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 16-10-07 22:28

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> Skal du så ha' kongepuddel næste gang, John?

Yeps

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 06:39

jopa, skrev:

> Yeps

Er du mand nok til det

/Jens

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 06:38

jopa, skrev:
> [...]
> bagkrop samt lider udpræget af hudsygdomme med mere.
> det er derfor de ikke kan bruges som tjenestehunde og man er gået

Det holdt hårdt for os at få det banket ind i dit hoved

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 17-10-07 09:34

On 17 Okt., 10:20, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> i naturen alt sammen er helt optimalt for den.
> Det er jo netop der man ved barf selv kan sorterer det

Det er jeg slet ikke enig med dig i.

I naturen er der ikke nogen der blander sig i hvad dyrene finder og
spiser af føde for at overleve.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 09:44

BorderTerrierMor, skrev:

> Det er jeg slet ikke enig med dig i.

Det må du preciserer lidt bedre hvad du er uenig i,
det kan jeg ikke gætte ud fra din quoting

> I naturen er der ikke nogen der blander sig i hvad dyrene finder og
> spiser af føde for at overleve.

Joe, men vi vil vel ikke kun have at vores hunde overlever,
vi vil vel gerne have at de får et langt og sundt liv.
En gadehund der lever af pizzarester og æbleskrog overlever da også,
men det er vel ikke det samme som det er sundt, sådan sat på spidsen

Det med at er det naturligt er det bare sundt er for romantisk
til mig, vi kan lige så godt benytte os af den viden vi har
som hunden ikke har og nok også er ligeglad med at have

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 11-10-07 23:03

On 11 Okt., 23:08, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> med reduceret brug af kunstgødning, men ikke helt uden.
>
> /Jens (som heller ikke spiser økologisk selv, så hvorfor skulle hundene)

Jeg stoler på Marie-Louise når hun for nylig, direkte fra forhandleren
har fået information om det er økologisk )

Mvh Fru Larsen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-10-07 04:37

> [...]

Jeg stoler på Marie-Louise når hun for nylig, direkte fra forhandleren
har fået information om det er økologisk )

Det er også rigtigt, det gjorde jeg sidst vi havde det oppe at vende.. (-;
men jeg kender en allergi hund, der blev testet for bla. hvede, han kan
meget fint kan tåle el kama ude problemer.., samme hund fik ekstra tilskud
af bioalg for 3-4 uger siden, og det er altså super til de tørre områder han
stadig kan få.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 08:24

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> har fået information om det er økologisk )
>
> Det er også rigtigt, det gjorde jeg sidst vi havde det oppe at

Hvad er så forklaringen på at de skriver noget andet i deres
indlægsseddel, eller er det mig det husker galt.
Som pusher af produktet må du kunne se efter
hvad de precist skriver, det må værer det der gælder.

Mig personligt er det ligegyldigt om det er økologisk eller ej,
men det har da sikkert betydning for andre.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 09:50

On 14 Okt., 03:52, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> Det gør jeg heller ikke hvis det ikke bliver underbygget ordentligt.
> Folks gætterier ud fra at de engang har set en ulv i zoologisk have
> er bare ikke helt nok for mig

Det er så din overfortolkning af andres erfaring.

> [...]
> Bemærk også dit eget nøgleord "viden",
> det skal det værer, og ikke personlige gætterier der er udgangspunktet.

Igen! din overfortolkning af andres erfaring.

> [...]
> Det er fint nok at værer åben overfor nye ideer, men en alm sund skepsis
> er altså heller ikke af vejen, mine hunde skal ikke værer forsøgsdyr.

Igen! din mistro til andre også har forstand på at barfe, trods de
ikke har læst eller bruger Billinghurst som "guru" )

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 10:08

BorderTerrierMor, skrev:

> Det er så din overfortolkning af andres erfaring.

Jeg vil hellere overfortolke end at fodrer mine hunde forkert

> Igen! din mistro til andre også har forstand på at barfe, trods de
> ikke har læst eller bruger Billinghurst som "guru" )

Næh det mistror jeg såmænd ikke, der findes sikkert mange
andre som er lige så videne og dygtige som ham.
Men der findes desværre også mange der bare tror de er det
Mht fodring er jeg altså lidt konservativ, nye spændende ideer
kan andre få lov til at teste på deres hunde hvis de vil.
Men det er altså ikke som med en bageopskrift der går i kludder,
og man så bare kan prøve igen, det er ens hunds helbred vi taler om her.

Synes forøvrigt du glemte at fortælle mig hvad det var jeg fodrede
med som ikke er med i hans bog, det vil jeg da meget gerne vide.
Eller skulle din bemærkning bare opfattes som det rene sjov

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-10-07 11:25

> Synes forøvrigt du glemte at fortælle mig hvad det var jeg fodrede
> med som ikke er med i hans bog, det vil jeg da meget gerne vide.

Spagetti og kødsovs

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 12:42

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Spagetti og kødsovs

Det kommer ind under rester fra ens måltid, det kan man sagtens
fodrer med i begrænsede mængder ifølge billinghurst

/Jens (hvis hunde elsker hans kødsovs)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 16-10-07 21:35

On 16 Okt., 18:07, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> så skal Connie nok hurtigt komme på banen.
> Barf har så bare min interesse, derfor reagerer bla. jeg
> når du komme med løse rygter om det emne

Det er dælme da ikke noget specielt for usernet, det forefindes alle
steder man kommer rundt på nettets debatsider ))

Igen!! det er ikke løse rygter, kun i din optik )

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 06:44

BorderTerrierMor, skrev:

> Det er dælme da ikke noget specielt for usernet, det forefindes alle
> steder man kommer rundt på nettets debatsider ))

Det glæder mig at hører.

> Igen!! det er ikke løse rygter, kun i din optik )

Sikkert nok, men jeg kalder altså påstande der ikke bliver
underbygget på nogen måde for løse rygter.
Det er nok mig der er sær på det punkt, self bør jeg da
bare accepterer blindt hvad folk skriver på nettet.
Så er livet også meget lettere, for man kan altid finde et
standpunkt der passer i ens eget kram

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 17-10-07 16:36

On 17 Okt., 10:44, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]

Skåret ud i pap er jeg ikke enig i denne udtalelse
"> >> Men jeg tror det er naivt at bilde sig ind at det hunden æder

> Joe, men vi vil vel ikke kun have at vores hunde overlever,
> vi vil vel gerne have at de får et langt og sundt liv.

Får vi også når vi holder os så tæt på naturens måde at gøre det

> En gadehund der lever af pizzarester og æbleskrog overlever da også,
> men det er vel ikke det samme som det er sundt, sådan sat på spidsen

Det ved du kun hvis du har undersøgt gadehunden og mon ikke der er
andre faktorer der spiller ind til at gadehunde til tider ligner
shit.

> Det med at er det naturligt er det bare sundt er for romantisk
> til mig, vi kan lige så godt benytte os af den viden vi har
> som hunden ikke har og nok også er ligeglad med at have

Naturen og naturligt ER sundt, prøv det

Netop viden også ny viden ))

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 17:16

BorderTerrierMor, skrev:
> On 17 Okt., 10:44, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
>
> Skåret ud i pap er jeg ikke enig i denne udtalelse

Ok, men så væn dig til at skærer det væk som du ikke
quoter på, jeg er ikke tankelæser
Til det kan jeg så kun sige vi er uenige, længere er den vel ikke

> Får vi også når vi holder os så tæt på naturens måde at gøre det
> på

Det tror jeg da også på, men jeg tror også på at gode ting kan forbedres
så de bliver helt optimale.

> Det ved du kun hvis du har undersøgt gadehunden og mon ikke der er
> andre faktorer der spiller ind til at gadehunde til tider ligner
> shit.

Min pointe var at hunde æder hvad der er tilgængeligt og det de kan lide,
der er nok ikke mange "naturhunde" der lever hvor alt optimalt for dem
altid er tilgængeligt i de helt rigtige mængder.

> Naturen og naturligt ER sundt, prøv det

Jeg kan såmænd finde meget i naturen som ville slå dig eller
dine hunde ihjel på 2 sekunder, så skal vi rette det til at visse
ting i naturen er sundt for visse skabninger

> Netop viden også ny viden ))

Netop viden er godt, gætteri er tit af det onde

/Jens (som ikke synes der er respons på æggetråden i HG, hmmm)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 12-10-07 08:25

On 12 Okt., 05:36, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

> af bioalg for 3-4 uger siden, og det er altså super til de tørre områder han

Yeps og jeg er overbevist om at Møv med tiden kan få El-kama grøntmix
uden allergisk reaktion ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 08:36

BorderTerrierMor, skrev:

> Yeps og jeg er overbevist om at Møv med tiden kan få El-kama grøntmix
> uden allergisk reaktion ))
>
> Mvh Fru Larsen.

Det må vi da håbe, det er jo et genialt produkt
Men ellers har du pgr. hveden et godt bud på
hvis han ikke kommer til at kunne tåle det.

Men vil det så sige at du har ændret holdning
til at hunde ikke primært skal leve af kød.
Prismæssigt er det det samme for mig om jeg giver
kød eller El Kama, så jeg giver det af overbevisning.
Faktisk kan jeg købe kød billigere hos Maxøe
end det jeg giver for El Kama

/Jens (som giver 16kr/kilo for kallun/okse)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 11:01

On 14 Okt., 11:08, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> med som ikke er med i hans bog, det vil jeg da meget gerne vide.
> Eller skulle din bemærkning bare opfattes som det rene sjov

Ja jeg brugte ironi )

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 12:36

BorderTerrierMor, skrev:

> [...]

Jeg må igen spørge dig om du bygger den viden på noget lidt
mere sagligt end at det siger en eller anden i et hundeforum.

Om det ligefrem er skadeligt ved jeg såmænd heller ikke,
men da jeg endnu ikke er stødt på oplysninger der siger
at hunden rent ernæringsmæssigt har noget ud af at æde hviden
og måske ikke har godt af det synes jeg ikke at jeg vil give det.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 17-10-07 21:28

On 17 Okt., 18:15, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
On 17 Okt., 18:15, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Ok, men så væn dig til at skærer det væk som du ikke
> quoter på, jeg er ikke tankelæser

Det kan læres at læse indlæg så de forstås uden der er quotet korrekt,
hvis man vil )))

> Til det kan jeg så kun sige vi er uenige, længere er den vel ikke

Næææ

> Det tror jeg da også på, men jeg tror også på at gode ting kan forbedres
> så de bliver helt optimale.

Det kan kun forbedres hvis man vil lære nyt ))

> Min pointe var at hunde æder hvad der er tilgængeligt og det de kan lide,
> der er nok ikke mange "naturhunde" der lever hvor alt optimalt for dem
> altid er tilgængeligt i de helt rigtige mængder.

De overlever

> Jeg kan såmænd finde meget i naturen som ville slå dig eller
> dine hunde ihjel på 2 sekunder, så skal vi rette det til at visse
> ting i naturen er sundt for visse skabninger

Jamen pointen er at du ikke skal finde det, det går helt naturligt at
man finder hvad man har brug for

> Netop viden er godt, gætteri er tit af det onde

Det er rigtig ondt at gætte, så lad vær med det ;_)))

> /Jens (som ikke synes der er respons på æggetråden i HG, hmmm)

Tålmodighed er ikke din stærke side, var? Der er svar på vej, men
tiden gør at du må vente til forhåbentligt personerne i weekenden har
tid til at finde dine altafgørende kilder før du tror på hvad andre
har lært ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 17-10-07 21:57

BorderTerrierMor, skrev:

> Det kan læres at læse indlæg så de forstås uden der er quotet korrekt,
> hvis man vil )))

Jamen typisk din stil, jeg forstår ikke din ringe quoting,
og straks er det mig der er synderen.

Jamen jeg venter spændt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 05:17

BorderTerrierMor, skrev:

> Det kan kun forbedres hvis man vil lære nyt ))

Nå du mener altså godt at man som barfer kan gører det
bedre end naturen, kan du bestemme dig for hvad du mener.
Men da rart at læse at du er enig med mig

> De overlever

Mine hunde skal så ikke kun overleve, de skal også værer sunde
og helst få et langt liv.
De skal heller ikke bruges som forsøgskaniner til en gang
"damebladsbarf" som nettet er fyldt med.

> Jamen pointen er at du ikke skal finde det, det går helt naturligt at
> man finder hvad man har brug for

Du er for naiv til mig
Dvs at dine hunde får lov til at snaske i alt de finder på deres vej
i sig, håber du har hørt om hjerte/lungeorm

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 12-10-07 11:54

On 12 Okt., 09:35, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Faktisk kan jeg købe kød billigere hos Maxøe
> end det jeg giver for El Kama
>
> /Jens (som giver 16kr/kilo for kallun/okse)

Ikke en skid jeg har ændret holdning, jeg er blot blevet doven *LOL*

Møv får stadig kun råt kød fra Barf Centret iflg foderplanen og Fister
får så mere forskelligt blandet i, så som fisk, æg og El.kama
grøntmix.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 12:27

BorderTerrierMor, skrev:

> Ikke en skid jeg har ændret holdning, jeg er blot blevet doven *LOL*

Se det kan jeg identificerer mig med

> Møv får stadig kun råt kød fra Barf Centret iflg foderplanen og Fister
> får så mere forskelligt blandet i, så som fisk, æg og El.kama
> grøntmix.

Det er der jo også rigtigt mange hunde der fungerer perfekt på,
altså El Kama blandet med diverse kød/fisk.
Ølgær skulle værer rigtigt godt for dem også, det får mine dagligt.
Ost (hytteost) og Youghurt(A38) er også godt for dem.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 11:43

Fra : JB

Dato : 14-10-07 11:47

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 12:39

JB, skrev:
> [...]
> æggehvidens skadevirkning.
>
> Mvh Fru Larsen.
>

> Det skriver Helmut Meyer ikke noget om. Han anbefaler man koger

Sådan læste jeg det også, og har læst det samme flere andre steder.
Hårdkogte hele æg får mine da også jævnligt, skallen sorterer
de dog som regel fra

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-10-07 13:54

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 14:54

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 16-10-07 22:31

On 16 Okt., 23:27, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Yeps
>
> --
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk

Det er bare fordi den hedder "konge" at john vil have puddel næste
gang ))

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 17-10-07 22:37

On 17 Okt., 22:56, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Jamen typisk din stil, jeg forstår ikke din ringe quoting,
> og straks er det mig der er synderen.

Min stil kender du ikke nok til at udtale dig om, kære Jens ))

Selvfølgelig er du synderen når du selv skal sige det, men det er jo
også dig der ikke kan finde ud af at læse quoting *LOL*

Fra : Anette

Dato : 17-10-07 23:44

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 04:09

Anette, skrev:

> *ROFL*
>
> Lige min tanke

Jeg morer mig da glimrende efterhånden

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 04:08

jopa, skrev:
> "BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev
> Jeg er ikke så spændt, ved hvad svar der kommer )
>

> I lyder som et kommende sølvbrudepar

Lad hende nu bare kører den helt ud, hun lærer måske noget

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 04:06

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 18-10-07 07:51

On 18 Okt., 06:17, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Nå du mener altså godt at man som barfer kan gører det
> bedre end naturen, kan du bestemme dig for hvad du mener.
> Men da rart at læse at du er enig med mig

Nu er jeg efterhånden ved at være GODT træt af du ikke kan læse og
forstå det man skriver, men får det lavet om til at passe din verden.

Nej jeg mener man kan nærme sig naturen så meget som barfer, at man
fodre ganske naturligt. Til det høre sgu at man vil lære NYT

> Mine hunde skal så ikke kun overleve, de skal også værer sunde
> og helst få et langt liv.
> De skal heller ikke bruges som forsøgskaniner til en gang
> "damebladsbarf" som nettet er fyldt med.

Dine hund er vel heller ikke gadehunde, eller er de? Det var det lige
dette afsnit drejde sig om og dig selv der bragte det ind i debatten.

Hold tingene adskilt så bliver det nemmere for dig *LOL*

> Du er for naiv til mig
> Dvs at dine hunde får lov til at snaske i alt de finder på deres vej
> i sig, håber du har hørt om hjerte/lungeorm

Hvad fanden har det med naivitet at gøre, at man mener det naturlige
er godt ???
Spørgsmålet er om ikke man er naiv, når man selv tror man har svaret,
trods det er unaturligt )

IGEN, hold dig til emnet i afsnittet og dette afsnit var ikke hvad
mine hunde får men hvad hundene selv fandt i naturen

Fra : pwh

Dato : 18-10-07 10:25

Fra : JB

Dato : 18-10-07 10:58

> [...]
>
> /Jens

Nu har jeg også været inde og læse i Hundegalleriets barf-gruppe. Der er

Men på Barfdanmarks mailliste er der nogen meget kompetente barfere. Der er
ingen hyggesnak, men hvis man spørger, får man som regel et fornuftigt svar.
Der er selvfølgelig også forskellige måder at fodre på, hunde er jo ikke
ens. Gruppens medlemmer er heller ikke altid enige.

Hvis man selv tilbereder det grønne, skal man være opmærksom på, at ikke alt
er velegnet til hundefoder. F.eks. er vindruer og rosiner direkte giftige.
Så fordi det er grønt og fra naturen, er det ikke sikkert, det er godt.

hilsen
Jytte