Man skal hører meget :o)
Fra : pwh

Dato : 03-10-07 18:47

Jeg stod idag og sludrede med en dame der har en schæferhvalp,
jeg har mødt hende et par gange før, men kender hende ret dårligt.
Pludselig ud af intet spørger hun mig om mine hunde ikke er lidt
runde i det
Jeg fortalte hende så at dyrelægen sagde at de ikke var for tykke,
men at de så heller ikke måtte blive større, Tyson må dog godt
smide 1-2 kg, men fed er han da ikke.
Angel er flot slank og har en tydelig markering af sine ribben,
at hun er meget muskuløs er ikke det samme som at hun er fed

Faktisk synes jeg det er frækt at hun siger den slags, det rager
da ikke hende en høstblomst om mine hunde er tykke eller ej.

Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
så det var måske ren misundelse der kom til udtryk

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-07 18:55

> [...]
>
> Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
> så det var måske ren misundelse der kom til udtryk

LOL Ja, man skal sandelig passe på med hvad man siger.
Inviterede du ikke hendes hund på lidt barf-middag ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 19:32

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> LOL Ja, man skal sandelig passe på med hvad man siger.

Jeg blev nu ikke spor fornærmet, for hun havde jo ikke ret

> Inviterede du ikke hendes hund på lidt barf-middag ?

Det må jeg gører næste gang
Folk er faktisk utroligt interrerserede når jeg fortæller at
mine hunde lever af råt kød.

/Jens

Fra : Is

Dato : 03-10-07 19:12

> [...]
>
> Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
> så det var måske ren misundelse der kom til udtryk

Du har da ret, det er ikke pænt at kritisere andres hunde (dine), Men
er du ikke lidt nærtagende ???

Jeg mener med din viden om hunde, og så lader ud dig gå på af det!!

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 19:36

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Du har da ret, det er ikke pænt at kritisere andres hunde (dine), Men
> er du ikke lidt nærtagende ???

De fleste er da nok nærtagende omkring kritik af deres kære.
Men jeg tog det nu ikke ilde op, for det passede jo ikke hvad hun sagde,
men jeg mener stadig at det er uopdragent af hende at kommenterer
den slags når talen ikke faldt på det rent naturligt og hun ikke kender mig.

> Jeg mener med din viden om hunde, og så lader ud dig gå på af det!!

Det går mig da ikke det mindste på, hvad får dig til at tro at det gør det.

/Jens

Fra : Is

Dato : 03-10-07 21:47

Men

> De fleste er da nok nærtagende omkring kritik af deres kære.

Det har du ret i

> [...]
kender mig.

> Det går mig da ikke det mindste på, hvad får dig til at tro at det

Måden du beskriver det på, får mig til at tro det - men egentlig gik
jeg ud fra, at du ikke tager dig så meget af hvad andre synes om dine
hunde, borteset lige fra hvis de synes de er dejlige

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 03:34

Is, skrev:

> Det har du ret i

Det vil jeg da tro

> Måden du beskriver det på, får mig til at tro det

Det skulle nu som Leyna gjorde bare læses rent humoristisk,
det var mere en sidebemærkning at jeg syntes hun var uopdragen

> - men egentlig gik
> jeg ud fra, at du ikke tager dig så meget af hvad andre synes om dine
> hunde, borteset lige fra hvis de synes de er dejlige

Ros tager jeg altid til mig, og den er der heldigvis mest af

/Jens

Fra : Is

Dato : 04-10-07 19:18

> Det skulle nu som Leyna gjorde bare læses rent humoristisk,
> det var mere en sidebemærkning at jeg syntes hun var uopdragen

Humor er en dejlig ting - den virker bare som regel bedre når den
bliver sagt, end skrevet.

Og med hensyn til "uopdragen" - så synes jeg at der er for mange af
dem

Erik Isager

Fra : Leyna

Dato : 03-10-07 19:58

On Wed, 3 Oct 2007 19:46:37 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
>så det var måske ren misundelse der kom til udtryk

*Fniiiis* Nope, bette Jens! Hun mente at dine hunde er nogle
tyksakker! *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 20:05

Leyna, skrev:

> *Fniiiis* Nope, bette Jens! Hun mente at dine hunde er nogle
> tyksakker! *GG*

Et par kornfede Golden retrivere

/Jens

Fra : lh

Dato : 04-10-07 06:22

> [...]
>
> Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
> så det var måske ren misundelse der kom til udtryk

Er det ikke bare den slags man kommer til at sige hvis man taler sammen med
andre? Andre er så mere ligefrem end andre igen o.s.v. Man tænker måske ikke
generelt over at man "sårer" andre med den slags. Men står man med
hundemennesker og taler om vore hunde så siger snakker man vel om hundene og
kan dermed sammenligne og åbenbart også fået bragt en kommentar der bliver
ilde taget op.
Jeg ville nu være totalt ligeglad med om nogen sagde den slags til mig, når
de bare ikke blander sig i hvad jeg skal gøre og ikke gøre. Ligesom jeg
heller ikke blander mig i andres hundehold, hvis de ikke ligefrem misrøgter
hundene!
Når det så er sagt har jeg i denne uge oplevet det du tidligere har skrevet
om, at folk kan gøre en bekymret over at sige at ens hund er syg...
Min mor mener min hund er syg fordi hun er blevet stille og rolig. Jeg mener
hun bare er blevet voksen. Efter hun havde sin første løbetid er hun faldet
utroligt meget til ro. Hvalpepjattet er af hende og hun er et dejligt roligt
væsen. Hun er 9 mrd. Så er det ikke almindeligt hun ikke fortsætter med at
springe rundt som en hvalp på 4 mrd?
På mig virker hun ikke syg, men så sidder tanken der og jeg kan mærke jeg
holder mere øje med hende o.s.v.
Jeg ved godt at nogle racer forbliver hvalpede til de er et par år, men det
er første gang jeg har denne race (Islands Fårehund).
lh

Fra : Winnie

Dato : 04-10-07 06:41

"lh skrev
> [...]
> Jeg ved godt at nogle racer forbliver hvalpede til de er et par år, men
> det er første gang jeg har denne race (Islands Fårehund).

Jeg kender ikke din race, men har da to tæver
Den første løbetid er tit et vendepunkt i deres psykiske udvikling.
Jeg har dog oplevet med begge mine, at et par måneder efter løbetiden,
stiger krudtet igen - omend det er aftaget. Måske er det samme tilfældet med
din

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 08:59

lh, skrev:
> [...]
> snakker man vel om hundene og kan dermed sammenligne og åbenbart også
> fået bragt en kommentar der bliver ilde taget op.

Self kan de da ske, den kan da også smutte for mig
Men jeg synes generelt jeg er flink til at bide mig selv i tungen.
Jeg tog det nu heller ikke spor ilde op, jeg syntes faktisk at bemærkningen
var så pudsig at i andre også skulle hører den

> [...]
> mig, når de bare ikke blander sig i hvad jeg skal gøre og ikke gøre.
> Ligesom jeg heller ikke blander mig i andres hundehold, hvis de ikke

Der går min grænse også helt klart. Vi har en gut på Engen der
er selvudnævnt hundguru og som render rundt og opdrager på
andres hunde. Det prøvede han en eneste gang med mine,
så fik han et hak i tuden og har ladet mig værer i fred siden

> Når det så er sagt har jeg i denne uge oplevet det du tidligere har
> skrevet om, at folk kan gøre en bekymret over at sige at ens hund er
> syg...

Det er også meget værrer, en smule overvægt regner jeg ikke
for noget alvorligt, løsningen på det problem kender alle jo også

> [...]
> hende og hun er et dejligt roligt væsen. Hun er 9 mrd. Så er det ikke
> almindeligt hun ikke fortsætter med at springe rundt som en hvalp på

De bliver jo voksne de små pus, og det går faktisk stærkt
Min Angel er da også blevet meget moden efterhånden,
Tyson er stadig et stort legebarn, så det er der sikkert stor forskel på.

> [...]
> Jeg ved godt at nogle racer forbliver hvalpede til de er et par år,
> men det er første gang jeg har denne race (Islands Fårehund).

Det er nemlig rigtigt ubehageligt at få stukket i snotten.
Du må vende "problemet" med nogen der også har den race.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 04-10-07 09:33

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved godt at nogle racer forbliver hvalpede til de er et par år, men
> det er første gang jeg har denne race (Islands Fårehund).

Kors i skuret, min hvalp på 14 måneder er der ligeså meget knald på, som der
hele tiden har været... :oS
Hvis hunden allerede er blevet stille og rolig efter ni måneder, ville jeg
også overveje et sundhedstjek må jeg indrømme - helt uden at kende til den
races temperament.

Connie

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 10:01

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis hunden allerede er blevet stille og rolig efter ni måneder, ville jeg
> også overveje et sundhedstjek må jeg indrømme - helt uden at kende til den
> races temperament.

Hunde er jo meget forskellige. Biva er også altid meget rolig, hvorimod
Bingo og Fimbe er nogen værre legebørn, selvom de er meget ældre. Fimbe
nærmer sig de 8 år, men opfører sig meget hvalpet.

Kender heller ikke lige den races temperament...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 09:57

C.H, skrev:

> [...]
> Hvis hunden allerede er blevet stille og rolig efter ni måneder,
> ville jeg også overveje et sundhedstjek må jeg indrømme - helt uden

Det er jo en anden race og et andet køn som lh har,
så direkte at drage paraleller der tror jeg ikke du kan.
Min egen Angel blev da også hurtigt voksen,
og hun er da bestemt en fysisk og psykisk meget rask hund
Min Tyson bliver aldrig voksen, det har jeg erkendt

/Jens

Fra : lh

Dato : 04-10-07 15:27

> [...]
> også overveje et sundhedstjek må jeg indrømme - helt uden at kende til den

Jeg har vendt spørgsmålet med en dyrlæge i dag og han siger jeg skal lade
være med at lytte så meget til hvad andre siger!!! Kigge på min hund og se
om den ser syg ud... Og det gør hun bestemt ikke. Hun kommer da stadig med
sit legetøj og glæder sig over en gåtur, spiser og drikker. Men hun ER
rolig. Nu er det bare at jeg ikke kender andre med Islandske fårehunde som
sådan. Men med racen er det helt almindeligt at de er i ro når man selv er i
ro og alligevel opmærksom på hvad der sker. Derimod så "arbejder" de når de
skal eller er ude.
Jeg har haft labradorer og gravhunde langt tilbage i mit liv, og jeg ved
hvor meget de ødelagde, hvor aktive de var i lang tid, så det er en hel
fornøjelse at have en hund man ved ikke splitter det hele af eller står og
gør i det samme man går ud af døren. Hun bliver brugt meget, så hun får
masser af oplevelser hver dag og hun elsker det, men er så også i ro hjemme.
lh

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 17:36

lh, skrev:

> [...]
> hund og se om den ser syg ud... Og det gør hun bestemt ikke. Hun
> kommer da stadig med sit legetøj og glæder sig over en gåtur, spiser

Det lyder som et godt råd din dyrelæge gav dig,
men da også fornuftigt at du lige vendte den med ham/hende,
så har du fået det ud af hovedet og ro i sjælen igen

/Jens

Fra : C.H

Dato : 04-10-07 18:05

> [...]
> gør i det samme man går ud af døren. Hun bliver brugt meget, så hun får
> masser af oplevelser hver dag og hun elsker det, men er så også i ro

Det er jo perfekt - selvfølgelig er din opfattelse af din egen hund den
allertungestvejende

Alle tiders at du vendte det med dyrlægen dog

Connie

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 18:44

C.H, skrev:

> Alle tiders at du vendte det med dyrlægen dog

Ellers havde lh da aldrig fået fred for dig

/Jens

Fra : Winther

Dato : 04-10-07 08:09

> Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
> så det var måske ren misundelse der kom til udtryk
>
> /Jens
Sidder det på en schæfer, så hedder det fedt, men sidder det samme på en
rottweiler så hedder det samme pludselig muskler

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 09:07

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder det på en schæfer, så hedder det fedt, men sidder det samme på
> en rottweiler så hedder det samme pludselig muskler

Der er altså stor forskel på de to racers opbygning,
jeg tvivler stærkt på at du ville kalde min Angel for tyk hvis du så hende.
Alene hendes vægt på knap 40kg indikerer altså også at det
er muskler og ikke fedt, muskler vejer som bekendt mest
Tyson som jo er ½ schæfer vil jeg til enhver tid medgive
godt måtte værer lidt slankere, men den skide kastraktion
jeg desværrer fik lavet på ham har altså gjort at kiloene
lettere sætter sig på ham.
Han tog i sin tid 4-5kg på på ½ år på samme fodermængde,
det prøver jeg så efter bedste evne at regulerer nu,
men det er lidt sværere på barf end på tørkost synes jeg.

/Jens (der nu ikke dropper barf af den grund)

Fra : Winther

Dato : 04-10-07 08:11

> Hun klagede så lidt over at hendes egen hund var for tynd,
> så det var måske ren misundelse der kom til udtryk

Sikkert højavlshvalp, de er ofte magre med kængurubagben og er slingre på
bagparten som små...

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 09:13

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert højavlshvalp, de er ofte magre med kængurubagben og er
> slingre på bagparten som små...

Det virkede også pjattet på mig at værer bekymret over den
slags med en hvalp på 6mdr, jeg synes at hendes tæve så fin ud.

Men hun var faktisk lidt af et fjols at hører på generelt mht hunde,
alene de forventninger hun havde til lydighed fra sådan en lille tøs,
og hendes gentagene bemærkninger om at en schæfer bestemt
skulle opdrages lidt hårdt gør at jeg nok ikke kommer til at
snakke meget med hende i fremtiden.
Men hendes hund er noget af det sødeste og kærligste,
selv min Angel som ikke er specielt til overgearede hvalpe var
noget så tålmodig med hende, det var ejeren meget imponeret over.

/Jens (som roste Angel meget for hendes tålmod)