DM PH
Fra : Winther

Dato : 02-10-07 08:00

Nogen der ved hvad apportgenstanden var i patruljeklassen? Evt. også krim og
vinder...

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-10-07 11:51

Winther skrev:
> Nogen der ved hvad apportgenstanden var i patruljeklassen? Evt. også krim og
> vinder...

Hej du, jeg har hørt at apport genstanden i vinder var et plasticrør på
10cm i dia og ca 20-25cm lang men en klump bly på ca 4kilo indeni (som
ligger løs) også træklodser i enderne.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Winther

Dato : 02-10-07 14:46

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej du, jeg har hørt at apport genstanden i vinder var et plasticrør på
> 10cm i dia og ca 20-25cm lang men en klump bly på ca 4kilo indeni (som
> ligger løs) også træklodser i enderne.

Har nu hørt at patrulje var en vinflaske og krim var svær. ½liter fyldt med
vand, hvor de skulle ned af en stejl skrænt, svømme over, op af stejl skrænt
og så turen tilbage igen med flasken.

Det ses tydelig på resultaterne at den var rigtig svær.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-10-07 00:59

Winther skrev:
> [...]
> vand, hvor de skulle ned af en stejl skrænt, svømme over, op af stejl skrænt

Jeg har lige snakket med Kim W fra sekI som blev nr 4 i vinder klassen
(vandt krim DM sidste år)og det med krim er rigtig, det var vist svært
for mange af hundene at de skulle over vand for at hente apporten.

Fra : Winther

Dato : 03-10-07 07:57

> Jeg har lige snakket med Kim W fra sekI som blev nr 4 i vinder klassen
> (vandt krim DM sidste år)og det med krim er rigtig, det var vist svært for
> mange af hundene at de skulle over vand for at hente apporten.

Ja, over halvdelen mistede øvelsen totalt, og kun én fik fuld point, så det
var vist rigelig svært selv om vi snakker kriminalklasse

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-10-07 14:29

Winther skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
>

> Ja, over halvdelen mistede øvelsen totalt, og kun én fik fuld point, så det
> var vist rigelig svært selv om vi snakker kriminalklasse

Sjovt nok var det det samme sidste år, i krim var apporten en krydsnøgle
(til hjulskift meget svær syntes jeg) og i vinder et koben, som jeg
syntes var forholdvis let.

Fra : Winther

Dato : 03-10-07 15:13

> Sjovt nok var det det samme sidste år, i krim var apporten en krydsnøgle
> (til hjulskift meget svær syntes jeg) og i vinder et koben, som jeg syntes
> var forholdvis let.

Ja det er da ikke så smart at kriminalklassen bliver sværere end
vinderklassen. Klasselederne burde da afstemme øvelserne sammen, så der er
en forskel, og at sværhedsgrad og klasse hænger bedre sammen..