HOFTEDYSPLASI
Fra : Thomsen

Dato : 01-10-07 11:09

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen herinde, hvad I mener om træning
med en hund, der har fået konstateret hoftedysplasi og albuedysplasi. Hunden
er 5 år, frisk og glad, har ikke problemer med at rejse sig eller lign., men
jeg har det måske ikke lige så godt med hundetræningen nu da jeg ved at han
er syg.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-10-07 11:22

"Thomsen" <gitano@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rejse sig eller lign., men jeg har det måske ikke lige så godt med
> hundetræningen nu da jeg ved at han er syg.

så længe hunden ikke har store smerter, så gør du den kun en tjeneste ved at
holde den igang!.
det kan være med til at forlænge det gode liv den tilsyneladende stadig har.
Så længe du ikke overanstrenger den, men det vil du selv kunne se, ved at
hunden får smerter/bliver meget stiv.

Det er forskelligt fra hund til hund, hvor meget de lader sig mærke af
dysplasien.
jeg kender da til hunde, med både D og E i hofter, som ikke selv ved det (-;
så hold ham endelig i gang!.

hvis du ikke giver den noget, så kan jeg meget varmt anbefale dette produkt;
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm?id=428&sprog=1&item=yes

Mvh. Marie

Fra : Thomsen

Dato : 01-10-07 11:41

Det er da rart at høre, at det ikke er synd for ham og Flexvital får han
allerede sammen med fiskeolie.
"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4700c9f9$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-10-07 11:43

> [...]
> (-;
> så hold ham endelig i gang!.
>
> hvis du ikke giver den noget, så kan jeg meget varmt anbefale dette

hej Marie og Thomsen

Svømning er en god træning af HD-hunde, enten i egentlige hundesvømmehaller
eller fra stranden, og i stedet for Maries anbefalede middel, der før hed
Arthroflex og som er meget dyrt, har jeg altid brugt Arthrocare-plus
pulveret, der er væsentligt billigere, men lige så godt. Jeg giver det
forebyggende, både til min 5 årige hund og til den store hvalp på 9 mdr.

http://shop.netdyredoktor.dk/pi/ArthroCare_plus_1000_g_1709_63.aspx

Min allerførste labrador havde HD og fik tilskud af VitalAnimin med god
virkning, så det har jeg lige siden brugt forebyggende til mine senere
hunde.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-10-07 11:54

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pulveret, der er væsentligt billigere, men lige så godt. Jeg giver det
> forebyggende, både til min 5 årige hund og til den store hvalp på 9 mdr.

Har du set, eller kender du til hunde der HAR disse problemer, som er blevet
afhjulpet lige så godt med pulveret som det flydende?, det er min
opfattelse, at det flydende er mere effektivt og bedre optageligt, og at det
altså virker hurtigere.
det er måske også forskelligt fra hund til hund.

Jeg har også tidligere brugt vital animin bla. til en gigthund, men det får
da baghjul af flexvitalen, efter min mening, ihvertfald til direkte
behandling.

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-10-07 12:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4700d150$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Jeg har også tidligere brugt vital animin bla. til en gigthund, men det
> får da baghjul af flexvitalen, efter min mening, ihvertfald til direkte

Hej Marie

nej jeg kender ikke til andre hunde med HD, og min første hund, der viste
sig at have det, havde heller ikke symptomer i dagligdagen. Jeg fandt ud af
det, fordi hun efter den første korte tur, hvor hun travede ved siden af,
mens jeg cyklede i roligt tempo, efter få km lagde sig i grøftekanten og
ikke ville mere, så efter en længere pause måtte jeg trække cyklen hjem med
hende ved min side. Det syntes jeg var unaturligt for en ellers veltrænet
hund på 1½ år, hvorfor jeg fik hende røntgenfotograferet og fik diagnosen.

Hun fik resten af sit liv Arthrocare, som det hed dengang og Vitalanimin, og
opnåede at blive 12½ år. De allersidste år blev det nødvendigt at give hende
smertestillende, så vidt jeg husker, var det en brusetablet med
acetylsalicylsyre, efter råd fra dyrlægen.

Da jeg begyndte at barffodre min nuværende hvalp, spurgte jeg dyrlægen, om
jeg kunne give Arthrocare-plus som tilskud til hende, for at sikre en sund
udvikling af hofter og albuer, og det syntes han var helt OK. Jeg er så
fortsat med det efter overgang til tørfoder, det er muligvis overflødigt,
men skader hende jo ikke.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-10-07 12:32

On 1 Okt., 12:09, "Thomsen" <git...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> jeg har det måske ikke lige så godt med hundetræningen nu da jeg ved at han

HD og ALD er ingen dødsdom...
Der er allerede blevet nævn nogle produkter som kan hjælpe, og ellers
er fiskeolieprodukter ingen dårlig ide.
Musklerne kan i høj grad aflaste et svagt led. Det ville sikkert være
en god ide at deltage i et hundemassagekursus. Hvis man ved hvordan
det skal gøres ved disse sygdoe kan man godt hjælpe sin hund på den
måde.
Mht. træning ville jeg nok holde igen med voldsomt høje spring, men
ellers deltage i det omfang hunden synes at kunne gøre det uden
problemer.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-07 12:41

Thomsen skrev:

> jeg har det måske ikke lige så godt med
> hundetræningen nu da jeg ved at han er syg.

Vi opdagede at vores retreiver havde hofteledsdysplasi da han sprang ned fra
en meters eller 1½'s penge - bagefter kunne han ikke gå, så jeg bar ham
flere kilometer til en dyrlæge.

Efter dén tid kom han aldrig til at gå "ordentligt".
Hans

Fra : qfha

Dato : 01-10-07 20:18

> [...]
> jeg har det måske ikke lige så godt med hundetræningen nu da jeg ved at han

Træn endelig videre. Hunden kommer måske aldrig til at have men af en
diagnose. Et er sommertider teori og et andet praksis.

mvh
qfha