Dobbeltprocessor Win2K og strømforsyning
Fra : Jan Apollo

Dato : 10-07-01 22:10

2 CPU P3 866 Mhz, Windows 2000 + Gina 20 (lydkort) ...Det sku` vær` så godt
men så .....

Jeg skal ikke trætte med en lang sygdomshistorie, men en supporter fra
lykortfirmaet foreslår at jeg skifter min 300 w strømforsyning ud med en 400
W ?? Hm.
Hvis jeg er sikker på at det virker er jeg klar meeen, lyder det sandsynligt
for nogen af Jer herinde ?

VH

Jan Apollo

PS Ja jeg ved godt at jeg lige har postet i dk.edb, men jeg håber at I bærer
over med mig, jeg mener at
indlæget nok mere hører hjemme her

Fra : Madsen

Dato : 10-07-01 23:02

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> skrev:

> [...]
> W ?? Hm.
> Hvis jeg er sikker på at det virker er jeg klar meeen, lyder det sandsynligt

Det skulle være et voldsomt lydkort hvis det passer, vil jeg mene.
Sidder pt. med en 2 x P3 866 Mhz, Win2000, SB Live Platinium
som både har selve lydkort og Livedrive som også kræver strøm.
Ud over det har jeg brænder, DVD, 2 hardiske og har lige købt
to blæsere til at køle harddiskene ned med og alligevel har jeg
ingen tegn på at systemet ikke får nok strøm med min 300W.
strømforsyning. Nu kender jeg ikke Gina 20, men skal da selv-
følgelig ikke benægte det. For mig lyder det bare mærkeligt.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-07-01 09:57

> [...]
> strømforsyning. Nu kender jeg ikke Gina 20, men skal da selv-
> følgelig ikke benægte det. For mig lyder det bare mærkeligt.

Samme her, bare 2x933 Mhz, hvor varmt bliver det lydkort? Hvis det har brug
for ekstra 100W må det jo blive rødglødende.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Peter Pan

Dato : 10-07-01 23:55

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
400
> W ?? Hm.
> Hvis jeg er sikker på at det virker er jeg klar meeen, lyder det

Jeg sidder selv med en Dual-P3 500 MHz maskine her med 3 7200 rpm scsi
harddiske samt AWE64 gold, GF2GTS grafikkort, dvd, brænder etc...Alt sammen
sluger meget strøm, og mine 300w er rigeligt. Før havde jeg en 235w
strømforsyning, som havde lidt småproblemmer engang imellem men generalt
kørte fint.

Så med mindre du har et meget strømslugende grafikkort (f.eks Voodoo5,
GeForce256) samt en masse hurtige harddiske og lign. som sluger strømmen, så
burde det være rigeligt med 300W.

Mvh
Anders

Fra : SuneF

Dato : 11-07-01 10:50

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> wrote in message news:3b4b6eda$0$333$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> lykortfirmaet foreslår at jeg skifter min 300 w strømforsyning ud med en 400

Jeg vil da gerne høre lidt om symptomerne, rebooter den, fryser den, generelt ustabil?
Maskinen kører fint uden lydkortet?
Maskinen kører fint med lydkortet hvis du hiver de ekstra drev?
Hvis du kan svare "ja" til de to sidste, så tror jeg det tyder på en for svag PSU.

> Hvis jeg er sikker på at det virker er jeg klar meeen, lyder det sandsynligt
> for nogen af Jer herinde ?

Jeg har faktisk ikke hørt om nogen for hvem en 300 W PSU ikke var nok.
Selv kunne jeg ikke nøjes med 235 så jeg købte ny,
jeg ville ikke have en PSU som kun lige præcis kunne trække det,
så jeg rev en 431 W og ikke haft ustabilitet siden;)

Fra : Jan Apollo

Dato : 11-07-01 12:38

> [...]
> jeg ville ikke have en PSU som kun lige præcis kunne trække det,
> så jeg rev en 431 W og ikke haft ustabilitet siden;)

tak for svarene...Jeg har det også sådan at det lyder som en et meget
kreativt svar fra en supporter
der ikke rigtig ved hvad der er galt Sådan lidt i retning af ... "øh nu
arbejder jeg selv mest på Mac så øh.. og ham der er ekspert på PC har ferie
Men ellers, maskinen funker ellers rigtig godt og den er for vildt hurtig
til alt! især er det lækkert i Photoshop og når jeg arbejder med store
wavefiler i Wavelab (hervirker lydkortet fint) i begge programmer bliver der
ellers stillet store krav når diverse plugins skal smides på.
Problemet opstår når jeg skal arbejde med ex softwaresamplers og
VSTinstrumenter i Cubase så får jeg bl.a. en tidsforskydning (latency) på 46
ms. Da jeg kørte ME og `98 var jeg helt nede på 4 ms. Jeg tror at det er
Echo der ikke formår at skrive ordentlige drivere til Windows 2000. Det er
selvfølgelig temmelig surt at hvis jeg bliver nødt til at gå tilbage til ME
for at kunne lave Harddiskrecording, især fordi der sidder 2 CPU +
dualbundkort i maskinen, Alternativet er selvfølgelig at købe et nyt
lydkort, men det ser ud til at være et generelt problem med drivere til
lydkort under Win2k.

Vh

Jan Apollo

Fra : SuneF

Dato : 11-07-01 17:11

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> wrote in message news:3b4c3a5f$0$915

> [...]
> ms. Da jeg kørte ME og `98 var jeg helt nede på 4 ms. Jeg tror at det er
> Echo der ikke formår at skrive ordentlige drivere til Windows 2000.

Nu er jeg ikke selv Cubase bruger, men jeg ville aldrig gætte på at det skulle
være PSU'en der er synderen.
Hvis en computer skal bruge mere strøm end PSU'en kan levere,
er det som regel ret kontante måder den demonstrerer det på,
fx. ved spontant at reboote eller crashe.

> [...]
> dualbundkort i maskinen, Alternativet er selvfølgelig at købe et nyt
> lydkort, men det ser ud til at være et generelt problem med drivere til

Umiddelbart lyder det som et typisk driverproblem, hvad med at skrive til
lydkortfirmaet og spørge dem, måske har de næste sæt drivere klar til betatest?
Du er jo trods alt deres kunde;)

mvh.
Sune