Kemisk kastration
Fra : lh

Dato : 30-09-07 14:34

Det er ikke min hund der har et problem, men en anden jeg skriver for.

Er der nogen her der har erfaringer - gode som dårlige - men en såkaldt
kemisk kastration? Får hundene bivirkninger? Er det en god idé at bruge
denne metode for at afprøve hvordan en evt kastration vil virke?

lh

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 30-09-07 18:39

Den 30-09-2007, skrev lh:
> [...]
> kemisk kastration? Får hundene bivirkninger? Er det en god idé at bruge denne
> metode for at afprøve hvordan en evt kastration vil virke?

Jeg har en kollega der fik det gjort på deres Cairn.
Foreløbig melding er kun positiv.
Kai

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-09-07 18:58

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kemisk kastration? Får hundene bivirkninger? Er det en god idé at bruge
> denne metode for at afprøve hvordan en evt kastration vil virke?

jeg må jo tilstå, at jeg også fik det gjort ved min første boxerhan, dog
uden at noget ændrede sig overhovedet..
Han blev kastreret alligevel, uden at det heller ændrede noget som
helst..andet end der ikke kom hovsa-hvalpe /-;
efter hvad jeg har hørt og læst mig til, så er resultatet meget svingende,
ligesom en egentlig kastration er.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 30-09-07 19:05

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46ffe33b$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> helst..andet end der ikke kom hovsa-hvalpe /-;
> efter hvad jeg har hørt og læst mig til, så er resultatet meget svingende,

Vedkommende syntes det er synd at kastrere nu hvis der alligevel ikke er et
godt resultat af de problemer der er nu.
Kan en såkaldt kemisk kastration så ikke være en løsning i første omgang for
at se om der overhovedet er en effekt?
Håber I forstår mine spørgsmål!

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-09-07 19:32

> [...]
> Kan en såkaldt kemisk kastration så ikke være en løsning i første omgang
> for at se om der overhovedet er en effekt?

jeg forstår dit spørgsmål (-;
min dyrlæge sagde dengang, at det var ikke sikkert, at det havde samme
effekt, kemisk kontra operativt.
hvori ligger problemet da?

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 30-09-07 20:11

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46ffeb63$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>>
> jeg forstår dit spørgsmål (-;
> min dyrlæge sagde dengang, at det var ikke sikkert, at det havde samme

Problemet er vist "bare" det klassiske". Det er en lille terrier på 2 år der
bare ikke tåler synet af andre hanhunde og stresser meget så snart den er på
udebane. Den lægger op til slagsmål konstant. Det er vel som sådan
almindelig adfærd, men kan godt forstå det også er et problem at hunden
aldrig får kontakt med andre hunde, men altid må være i snor.
Og derfor er det et spørgsmål om hunden er blevet for gammel til at ændre
adfærd med en kastration og da ejer ikke er så vild med idéen, hvis det
alligevel ikke hjælper har jeg foreslået ham at tage en god snak med en
dyrlæge om problemet.
lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-10-07 05:11

> [...]
> adfærd med en kastration og da ejer ikke er så vild med idéen, hvis det
> alligevel ikke hjælper har jeg foreslået ham at tage en god snak med en

Problemet er jo klart en dominansadfærd, som ejer burde træde i karakter for
at ændre på.
det var egentlig også den årsag, at min gamle boxerhan blev kastreret på,
ikke at han var dominerende som sådan, han kunne bare ikke tåle andre hanner
og det var voldsomt, med mindre han blev præcenteret for dem sådan lidt af
gangen, så gik det ok.
det ændrede ikke en tøddel ved noget af hans adfærd. Han var så noget ældre
5år, og var i forvejen "brugt". så den kan ikke sammenlignes med den lille
terrier.
Nu har jeg jo selv sådan en lille terrorist, som også er kastreret, dog af
andre årsager, han er og har altid været, en super pædagog overfor alle
hunde, men det her jeg så også arbejdet på altid, og han ved at det er mig
der styrer det cirkus, og banker nogen hvis det er nødvendigt..LOL...

Så min mening er, at en kastration måske kan være et hjælpemiddel i visse
situationer, men sideløbende træning og afhjælpning af problemet er et must
for at komme problemet til livs.
mange tror at det at kastrere er som at trykke på en kontakt, og vupti!,
problemet er løst, det er det jo langt fra.

Mvh. Marie

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 01-10-07 06:41

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:470072f4$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> mange tror at det at kastrere er som at trykke på en kontakt, og vupti!,
> problemet er løst, det er det jo langt fra.

Som sagt det er ikke min hund. Ved der bliver gået til hundetræning med
denne. Men ellers ved jeg ikke helt hvordan de elles forsøger at gribe
problemet an, andet end at de bliver hjemme hvor der ikke er noget!
Jeg kan kun forsøge at komme med gode råd -håber jeg da og vil henvise
vedkommende til at sætte sig lidt ind i problemet og forsøge at løse det.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-07 09:17

> [...]
> kemisk kastration? Får hundene bivirkninger? Er det en god idé at bruge
> denne metode for at afprøve hvordan en evt kastration vil virke?

Skal da straks sige... Har ingen erfaringer med det, men har hørt, at der
har været rimeligt mange hunde, hvor ejeren egentligt ikke ville have en
permanent kastration.... Men fik det... Altså at hunden aldrig blev
avlsdygtig igen. Men indrømmet, det er kun informationer på anden, eller
endda tredie hånd.

M.V.H....Benny..