Muslimer og hunde
Fra : Kim2000

Dato : 30-09-07 10:14

Har hjulpet min kammerat i går med at smide hans kæreste ud. Hun er muslim,
men ikke sådan specielt troende og i hvert fald ikke mere end de kunne bo
sammen i 3 måneder, hvor hunden (5-årige labrador) konsekvent har været syg
og er faldet og kommet til skade. Tilslut i fredags sagde jeg direkte til
min hende, mens min kammerat stod ved siden af, at jeg havde set hende
mishandle hunden, hvilket hun sådan set bare bekræftede med et "og det er
bare en hund". Nå, men ud røg hun altså.

Da jeg selv datede en muslimsk pige for efterhånden mange år siden gik
alting fint, hun var ikke ligefrem begejstret for hunden, men accepterede
den dog, men da vi begyndte at tale om at flytte sammen, så fik jeg valget
mellem hende og hunden (hverken katten eller de 4 mus i bur var et problem).
Naturligvis røg hun ud med fuld musik.

Og mens jeg var på FN missioner i Serbien og Kosovo så jeg også hvordan man
behandlede deres hunde som lort.

Nu er det så jeg spørger: Har det en dyt med religionen at gøre, eller er
det bare fordi man i Østeuropa generelt ser helt anderledes på hunde? Jeg
har svært ved at se hvorfor en eller anden religionshåndbog skulle have
udpeget hunden som en skurk?

mvh
Kim

Fra : qfha

Dato : 30-09-07 10:30

On 30 Sep., 11:13, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> det bare fordi man i Østeuropa generelt ser helt anderledes på hunde? Jeg
> har svært ved at se hvorfor en eller anden religionshåndbog skulle have

Hunde er i deres tro urene. Værst er grisen, herefter kommer hunden.

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-07 10:37

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det bare fordi man i Østeuropa generelt ser helt anderledes på hunde? Jeg
> har svært ved at se hvorfor en eller anden religionshåndbog skulle have

Jeg kan forstå, på Illustreret videnskab, at det med grisen formentlig var
det med at kristne spiste grise og så skulle muslimer undgå det, for at
"skille sig ud", men det giver bare for mig at se ingen mening med hunden,
hunden er jo en vagt og sikkerhed, det havde man vel i særdeleshed brug for
dengang. Men okay, det forklarer de oplevelser jeg har haft - ikke at jeg på
nogen måde kan acceptere det.
mvh
Kim

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 01-10-07 21:32

> [...]
> hunden er jo en vagt og sikkerhed, det havde man vel i særdeleshed brug
> for dengang. Men okay, det forklarer de oplevelser jeg har haft - ikke at

Hunde levede af skrald - en rotte i stor format. I øvrigt handler det om at
det døde dyr er urent - uspiseligt, hvor imod det ikke gælder det levede
dyr.

/Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 09:34

> [...]
> anderledes på hunde? Jeg har svært ved at se hvorfor en eller
> anden religionshåndbog skulle have udpeget hunden som en skurk?

Uha Kim. Både du og jeg er "vantro" ifølge Islam, som jo er en
religion. Desuden er visse dyr omfattet af samme regel bl.a. svin,
aber og hunde. Kender du ikke et af deres yndlingsudtryk "en vantro
hund" ? Hvad de stakkels hunde så har gjort dem, må jo stå hen i det
uvisse. Der er vist så meget vi almindelige mennesker i forstår - og
godt det samme.

Du kan læse mere om det i sidste afsnit her:

http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=407

P.S. Der er vist et par stykker i gruppen der ikke har opdaget at
sommertiden er forbi, så klokken er ikke så mange som man tror. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 09:36

> hen i det uvisse. Der er vist så meget vi almindelige mennesker i
> forstår - og godt det samme.

Der skulle selvfølgelig have stået *ikke* forstår.

Fra : jopa

Dato : 30-09-07 10:39

Tove Krieger skriblede følgende:

> P.S. Der er vist et par stykker i gruppen der ikke har opdaget at
> sommertiden er forbi, så klokken er ikke så mange som man tror. LOL

Du er vist en måned for tidligt ude

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 09:57

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Tove Krieger skriblede følgende:

> Du er vist en måned for tidligt ude

Jeg tænkte søreme' nok at jeg havde kvajet mig, men så meget desto
bedre, så er det jo stadig lidt længere lyst om aftenen. Jeg hader
at det er bælgmørkt kl. 17. Undskyld vildførelsen allesammen.

Fra : jopa

Dato : 30-09-07 11:16

> [...]
> bedre, så er det jo stadig lidt længere lyst om aftenen. Jeg hader
> at det er bælgmørkt kl. 17. Undskyld vildførelsen allesammen.

Kan du ikke bare lade din computer bestemme hvornår den skal skifte til
sommertid.
Tror faktisk den gør det pr automatik

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 11:22

> Tove Krieger skriblede følgende:

> Kan du ikke bare lade din computer bestemme hvornår den skal
> skifte til sommertid.
> Tror faktisk den gør det pr automatik

Jamen det gør den da, og det undrede mig da også en smule at den
ikke havde skiftet. Jeg har lige haft en afbrydelse på
internet-forbindelsen, så jeg troede at det var derfor. Nå men jeg
overlevede da. Det er det vigtigste.

Fra : jopa

Dato : 30-09-07 11:25

> [...]
> ikke havde skiftet. Jeg har lige haft en afbrydelse på
> internet-forbindelsen, så jeg troede at det var derfor. Nå men jeg

Men du fik mig til at slæbe alle havemøblerne ind, og nu skal jeg til at
bøvle med at få dem ud igen.
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 11:39

> Tove Krieger skriblede følgende:

> Men du fik mig til at slæbe alle havemøblerne ind, og nu skal jeg
> til at bøvle med at få dem ud igen.

Det beviser jo bare, at du så heller ikke er for smart. LOL

Fra : Bufas

Dato : 30-09-07 16:00

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrøv in

> Tove Krieger skriblede følgende:

> Men du fik mig til at slæbe alle havemøblerne ind, og nu skal jeg til
> at bøvle med at få dem ud igen.

Synes da det er mere, på godt jysk, er træls at det skal ske mellem kl 2
og 3 om natten ! (altså det med havemøblerne) Hundene er godt nok noget
forundret, når man render forvildet rundt med pandelampe midt nat...

/Bufas

--
www.appenzeller.dk Abora vom Höfli
www.razco.dk Røbi von Razco

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-09-07 12:13

> [...]
> så er det jo stadig lidt længere lyst om aftenen. Jeg hader at det er
> bælgmørkt kl. 17. Undskyld vildførelsen allesammen.

LOL... ROFL... du er skøn tove!

stort grin herfra!
Mvh. Marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-07 10:42

Tove Krieger skrev:

> P.S. Der er vist et par stykker i gruppen der ikke har opdaget at
> sommertiden er forbi, så klokken er ikke så mange som man tror. LOL

Selv LOL , Tove; du skulle vist ikke ha haft den sidste
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 09:58

> Selv LOL , Tove; du skulle vist ikke ha haft den sidste

Hvis det så bare var det, men jeg drikker ikke alkohol, så det må
være demens. LOL

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-07 11:03

Tove Krieger skrev:

> Hvis det så bare var det, men jeg drikker ikke alkohol, så det må
> være demens. LOL

Jeg drikker heller ikke så det ka ikke være dét være dét!
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 11:19

> Jeg drikker heller ikke så det ka ikke være dét være dét!

Nu har jeg så som "straf" måttet stille diverse apparater (og ure
frem igen). Så ka' jeg lære det ka' jeg.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-07 16:25

Tove Krieger skrev:

> Så ka' jeg lære det ka' jeg.

Ja, hvis du da ka lære det!?

A propos:

Engang blev jeg 1. april via radioavisen bildt ind at EU havde bestemt at vi
fremover skulle til at bruge ure der delte tiden ind i 100-dele af en time -
og jeg tænkte med gru på alle de ure i hele huset jeg skulle til at skifte
ud
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 17:34

> Ja, hvis du da ka lære det!?

Joooh, det skal såmænd nok gå. Jeg er lærenem.

> [...]
> ind i 100-dele af en time - og jeg tænkte med gru på alle de ure
> i hele huset jeg skulle til at skifte ud

Det var da en aprilsnar der ville noget. LOL

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-09-07 12:14

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvis det så bare var det, men jeg drikker ikke alkohol, så det må være
> demens. LOL

GG.. det må være ham tyskeren igen, hvad var det lige han hed.? .. GG

Mvh. Marie -der tit bliver forstyrret af ham tyskeren..(-;

Fra : C.H

Dato : 30-09-07 11:47

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Uha Kim. Både du og jeg er "vantro" ifølge Islam, som jo er en religion.

Selvom jeg nødig vil ind i en religionsdebat her i hundegruppen, bliver jeg
nødt til at sige, at kristne ikke er vantro i følge Islam.
En vantro i følge Islam er et menneske, der ikke tror på en Gud - således er
jøder og katolikker heller ikke vantro.

Connie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 12:30

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gud -
> således er jøder og katolikker heller ikke vantro.

Uha nej, en religionsdebat er vist ikke ønskelig her, men de mest
fanatiske muslimer anser altså kristne og jøder (uden at være
hedninge) for vantro i forhold til dem. De mest fanatiske kristne
kalder jo også anderledes troende for kættere. Fanatisme er ikke en
god ting. Det kan man vist godt blive enige om. En gylden middelvej
ville være passende, for vi skal jo allesammen være her.

Hvis bare alle mennesker i verden kunne finde ud af, at være gode
mod dyr, så er jeg ligeglad med hvilken tro de har, der er jo f.eks.
en buddhistisk gruppe munke der går med stofmasker for ikke at
indånde bakterier og andet levende. Det synes jeg dog er at gå helt
ud i ekstremerne.

Fra : C.H

Dato : 30-09-07 12:56

> [...]
> vist godt blive enige om. En gylden middelvej ville være passende, for vi

Så er det skønne jo, at langt de fleste ikke er fanatikere

Fuldstændig enig.

Connie

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-09-07 14:53

C.H wrote:
> [...]
> En vantro i følge Islam er et menneske, der ikke tror på en Gud -
> således er jøder og katolikker heller ikke vantro.

Mennesker, som IKKE tror på en gud, er slet ikke nævnt i islam, sådanne
forekom ikke, da islam kom på banen i 600-tallet.

Kristne og jøder er i høj grad netop vantro, - du blander det nok sammen
med, at de også er "bogfolk", og derfor bliver behandlet lidt bedre end
polyteister, dvs de kunne få lov at bevare deres religion mod at betale
beskyttelsesskat - jizya - og måtte så være andenklassesborgere som man
kunne behandle efter forgodtbefindende.

Fra : nana sørensen

Dato : 03-10-07 20:25

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> En vantro i følge Islam er et menneske, der ikke tror på en Gud - således
> er jøder og katolikker heller ikke vantro.

Netop. Kristne og jøder er nemlig også et af "Bogens folk" og derfor ikke
vantro. Der er endda afsnit i både koranen og hadith som beskriver hvordan
kristne og muslimer kan forholde sig i forhold til hinanden i et blandet
samfund, uden at de kristne på nogen måde skal behandles dårligt. De
fritages endda for den religiøse skat Zakat, som ellers er en af de fem
søjler i islam. der er også afsnit der beskriver hvorfor enmuslimsk mand må
gifte sig med en kristen eller jødisk kvinde, men at det samme ikke gælder
hvis en muslimsk kvinde ønsker at gifte sig med en ikke-muslim. (Faderen har
ansvaret for den religiøse opdragelse, derfor skal have være muslim.)
Religion har intet at gøre med hundehad. det handler nok nærmere om kultur
og opdragelse. I mange mindre muslimske (lands)byer er hunde sådan et
skadedyr der lever vildt i flok og er bidske som ind i helvede. Lever af
skrald og børn der skulle komme forbi. derfor har hunden ikke det fedeste
ry.

Fra : jopa

Dato : 03-10-07 20:48

nana sørensen skriblede følgende:
> [...]
> skadedyr der lever vildt i flok og er bidske som ind i helvede. Lever
> af skrald og børn der skulle komme forbi. derfor har hunden ikke det

Gab
Nok Religionssnak nu.
Det er ikke et Muslimsk problem.
Findes i masse kristne lande.
det har ikke en skid med religion at gøre men alment dårlig begavelse hos de
folkeslag der mishandler hunde.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-10-07 21:29

nana sørensen wrote:
> [...]

> skadedyr der lever vildt i flok og er bidske som ind i helvede. Lever
> af skrald og børn der skulle komme forbi. derfor har hunden ikke det

Ikke for at fortsætte religionssnak i det uendelige, MEN der er ingen grund
til at løbe med forkerte oplysninger.

Kristene og jøder ER naturligvis i høj grad vantro, og vil da også iflg
koranen brænde i helvede til evig tid.

Derudover er jøderne hadede lige fra dengang profeten ikke kunne overtale
dem til at gå over til islam, - cirka halvandet år inde i sin Medina-tid,
opgav han at vinde dem, og skiftede bederetningen fra Jerusalem til Mekka.
Få år efter sagde han "dræb alle jøder hvorend I finder dem" - og næste
kalif smed alle jøder ud af den arabiske halvø.

Selvfølgelig skal jøder og kristne ikke betale zakat, det er jo en af
muslimernes søjler, og den er iøvrigt på 2,5% af ens formue over et vist
niveau.
Derimod skal de betale jizya, som ofte var oppe på 50% af alt hvad disse
dhimmier tjente, - den allerførste dhimmi-aftale under profeten var på 50%
af indkomsten, men det har varieret over århundrederne.

HVIS Muhammed havde sagt, at alle hunde skulle slås ihjel, så havde der ikke
været noget at rafle om, - kun fordi religionen siger både det ene og det
andet, kan muslimer bestemme sig til om de vil være for eller imod.

Folk bestemmer jo heller ikke selv, om de vil spise svinekød, eller om de
synes Ramadanen er noget man skal tro på profeten har forordnet.
Islam er en integreret del af muslimers liv og kultur, på en måde som vi
selv kun kender fra for 200 år siden.

Det er hundesvært at forstå, at man kan være SÅ overbevist om en bestemt
tros sandhed, men det kan man altså, - læs evt en blog af en dansk
medicinstuderende muslimsk kvinde "Latifi" - moderne, men 100% troende på
hvert et komma i koranen, og på at profeten var verdens mest
beundringsværdige menneske, uanset hvor mange han lod myrde, - inklusive den
enlige mor Asmaa, som havde kritiseret ham for at dræbe en gammel mand som
havde kritiseret ham. Asmaa efterlod fem børn, og blev dræbt under søvnen på
profetens ordre. Nå, det var et sidespring.

Fra : jopa

Dato : 03-10-07 21:42

Knud Larsen skriblede følgende:
Nå, det var et sidespring.

Ja det er hunde sikkert
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-10-07 22:33

jopa wrote:
> Knud Larsen skriblede følgende:
> Nå, det var et sidespring.
>
> Ja det er hunde sikkert

Ofte.

- og vi skal til dyrlægen i morgen, røntgen osv, hvor stort spring mon der
bliver på ens bankkonto mellem i aften og i morgen middag - et kæmpe
sidespring eller overspring

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 08:46

Knud Larsen, skrev:

> Ofte.
>
> - og vi skal til dyrlægen i morgen, røntgen osv, hvor stort spring
> mon der bliver på ens bankkonto mellem i aften og i morgen middag -
> et kæmpe sidespring eller overspring

Har man valgt at sparer sygeforsikringen kan det blive
et stort spring

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-10-07 09:14

pwh skriblede følgende:

> Har man valgt at sparer sygeforsikringen kan det blive
> et stort spring

Dyrlæger er "dyre".
Har dog aldrig haft en sygeforsikring og 7 9 13 bank under bordet osv ikke
haft brug for det.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-10-07 08:51

pwh wrote:

> Har man valgt at sparer sygeforsikringen kan det blive
> et stort spring

En Cairn fejler aldrig noget

Dyrlægen droppede røntgen alligevel, så det blev ikke så slemt, - men dog
flere besøg til indsprøjtninger, så det løber jo op.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 01-10-07 21:29

> http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=407

Og det er jo et rigtig godt sted!
/Kim

Fra : jopa

Dato : 30-09-07 10:43

Kim2000 skriblede følgende:

> Og mens jeg var på FN missioner i Serbien og Kosovo så jeg også
> hvordan man behandlede deres hunde som lort.

Det er vist ikke kun i muslimske lande
Kan give mange eksempler her er 2 Spanien Grækenland.
I Tyrkiet er der masser der holder hund og de er vel Muslimer.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-09-07 10:47

> [...]
> det bare fordi man i Østeuropa generelt ser helt anderledes på hunde? Jeg
> har svært ved at se hvorfor en eller anden religionshåndbog skulle have

hmm jeg tror det har noget at gøre med "hvor meget" muslimer de er.
Min ældste dreng har en kammerat som bor tæt på os, de er oprindeligt
flygtninge fra Bosnien og muslimer.
der er dog ingen hovedtørklæder og ellers noget jeg sådan har bidt mærke i,
de er fint integrerede og en venlig og sød familie. Det eneste er at de ikke
spiser svinekød, hvad jeg ved ihvertfald.
De har selv to små hunde, den sidste fik de her i sommer, efter at faderen
måtte skuffes med at vores boxer Emma, ikke fik nogen hvalpe..GG..hun er
steriliseret, som ærgrede ham gul og blå, da han brændende ønsker sig sådan
en skør kugle.
Så de er hverken ekstremister eller hundemishandlere..
så mon ikke at det kommer an på hvor de kommer fra, og hvor stærke de er i
deres overbevisning?

Mvh. Marie -som også til hver en tid ville vælge sine vovser.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-09-07 11:23

On 30 Sep., 12:18, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> Nu har jeg så som "straf" måttet stille diverse apparater (og ure
> frem igen). Så ka' jeg lære det ka' jeg.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

OT

Ihhh Tusind TAK Tove, der fik du lige mig i panik *LOL*

Det er heldigvis først den 27 OKTOBER tiden stilles tilbage
*pewwwwwww*

Mvh Fru Larsen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 11:43

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ihhh Tusind TAK Tove, der fik du lige mig i panik *LOL*
>
> Det er heldigvis først den 27 OKTOBER tiden stilles tilbage

Ja ja fru Larsen. Kan man ikke gøre andet, så kan man da altid gøre
sig selv til grin, det er utroligt hvad man kan finde på for at få
lidt opmærksomhed. LOL

Fra : C.H

Dato : 30-09-07 11:45

> [...]
> det bare fordi man i Østeuropa generelt ser helt anderledes på hunde? Jeg
> har svært ved at se hvorfor en eller anden religionshåndbog skulle have

Jeg tror der er mange formodninger angående islam og de retningslinjer
muslimerne følger. Meget af det, vi her i vesten tror er religiøst funderet
er rent faktisk kulturelt funderet og stammer fra en tid langt før muhammed
nedfældede de bevingede ord.
Således tror jeg også på, at dårlig behandling af dyr nok mere er kulturelt
betinget frem for religiøst. Der er jo heller ingen tvivl om, at mange
kulturer betragter dyr - inklusive hunde - som andenrangsvæsner. Her tror
jeg næsten at vi Nordeuropæere er dem, der skiller sig ud og er i fåtal på
verdensplan.

Connie

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-09-07 14:39

C.H wrote:
> [...]

> andenrangsvæsner. Her tror jeg næsten at vi Nordeuropæere er dem, der
> skiller sig ud og er i fåtal på verdensplan.

Mht hunde og muslimer, så er cirka halvdelen af dem bange for hunde og
det er nok fordi to af de fire lovskoler siger at hunde og svin er lige
urene, (Shafi og Hanbali) - mens de to andre mener at selv hundens spyt er
rent.

Der er en hadit hvor Profeten siger at alle hunde, især sorte, skal aflives
medmindre det er brugshunde, men der er også eksempler på at hunde bliver
behandlet godt, man kan ligefrem lande i paradis ved at give en tørstig hund
vand:

Abu Huraira reported Allah's Messenger (may pace be upon him) as saying: "A
prostitute saw a dog moving around a well on a hot day and hanging out its
tongue because of thirst. She drew water for it in her shoe and she was
pardoned (for this act of hers)." Sahih Muslim, Book 026, Number 5578

Narrated Abu Huraira: The Prophet said, "A man saw a dog eating mud from
(the severity of) thirst. So, that man took a shoe (and filled it) with
water and kept on pouring the water for the dog till it quenched its thirst.
So Allah approved of his deed and made him to enter Paradise." And narrated
Hamza bin 'Abdullah: My father said. "During the lifetime of Allah's
Apostle, the dogs used to urinate, and pass through the mosques (come and
go), nevertheless they never used to sprinkle water on it (urine of the
dog)." Sahih Bukhari, Volume 1, Book 4, Number 174

Narrated 'Adi bin Hatim: I asked the Prophet (about the hunting dogs) and he
replied, "If you let loose (with Allah's name) your tamed dog after a game
and it hunts it, you may eat it, but if the dog eats of (that game) then do
not eat it because the dog has hunted it for itself." I further said,
"Sometimes I send my dog for hunting and find another dog with it. He said,
"Do not eat the game for you have mentioned Allah's name only on sending
your dog and not the other dog." Sahih Bukhari, Volume 1, Book 4, Number 175

Yahya related to me from Malik from Nafi that Abdullah ibn Umar said about a
trained dog, "Eat whatever it catches for you whether it eats from it or
not." Muwatta of Imam Malik, Book 25, Number 25.2.5a

I Koranen står der, at man må spise alt hvad ens jagtdyr har fanget, og
derfor mener altså de to lovskoler at fordi der vil være spyt på byttet og
det alligevel er OK iflg Allah, så kan hunde ikke være urene.

Så skulle den ged vist være barberet, - lige bortset fra én ting til - Nogle
af de haditter som raser over hunde er overleveret af en person hvis
arabiske navn betyder "Kattefar" - så kan man jo selv gætte på hvor
autentiske disse haditter har været

Fra : Bufas

Dato : 30-09-07 16:55

Mange skrev... om hunde og religion...

En hund der arbejdes med respekteres ?

Er det oxo sådan i dag ? Eller ? Uanset hvilken religion vi tilhører ?

/Bufas

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 17:41

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> en person hvis arabiske navn betyder "Kattefar" - så kan man jo
> selv gætte på hvor autentiske disse haditter har været

LOL Jamen, så er man da blevet så meget klogere. Godt at vores
gode gamle bibel ikke er en "kogebog", og at vi må spise lige hvad
vi har lyst til, det er jo en rigtig god ting.

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-10-07 02:14

> [...]
> gode gamle bibel ikke er en "kogebog", og at vi må spise lige hvad
> vi har lyst til, det er jo en rigtig god ting.

Den holder ikke helt ... Efter hvad jeg husker af de 10 bud så hedder et af
dem "Du må ikke slå ihjel" .. svært at spise et dyr hvis man ikke må slå
det ihjel ... Og hvem har lige lyst til at spise selvdøde dyr ? :)

Erik

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 01-10-07 21:40

> LOL Jamen, så er man da blevet så meget klogere. Godt at vores
> gode gamle bibel ikke er en "kogebog", og at vi må spise lige hvad vi har
> lyst til, det er jo en rigtig god ting.

Det gamle testamente rummer faktisk en del forbud angående madvarer.
/Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-10-07 21:58

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Det gamle testamente rummer faktisk en del forbud angående
> madvarer. /Kim

Du ved jo nok at forbuden frugt smager bedst.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 02-10-07 18:51

> "Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Du ved jo nok at forbuden frugt smager bedst.

Så spis en rotte eller en slange!
/Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-10-07 19:09

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Så spis en rotte eller en slange!
> /Kim

Jamen det ku' jeg da. Det siges at smage udmærket begge dele.

Bortset fra det, er der vist ikke mange der efterlever de forbud.
Hvis der var, ville det ikke være særligt spændende, at blive
inviteret til middag hos landets præster. Jeg kan ikke forestille
mig at de allesammen er vegetarer.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 04-10-07 21:23

> [...]
> var, ville det ikke være særligt spændende, at blive inviteret til middag
> hos landets præster. Jeg kan ikke forestille mig at de allesammen er

Den gode bog siger ikke noget om, at man ikke må slagte dyr.

/Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-07 09:38

> [...]
> det bare fordi man i Østeuropa generelt ser helt anderledes på hunde? Jeg
> har svært ved at se hvorfor en eller anden religionshåndbog skulle have

Hunden er et urent dyr, og det er vist begrundet med, at den spiser
afføring.
Det er i hvert fald det nærmeste jeg er kommet.
Pudsigt nok, kan de vist godt spise kanin, men okay, der er selvfølgelig en
vis forskel, for kaninen spiser kun sin egen afføring.

M.V.H....Benny..

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-10-07 19:56

Benny Mortensen wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Hunden er et urent dyr, og det er vist begrundet med, at den spiser
> afføring.
> Det er i hvert fald det nærmeste jeg er kommet.

Jamen så er du ikke kommet nær nok, - læs mine citater fra lovskolerne, der
er intet om afføring.

Man var iøvrigt ikke så sarte over for lort i det syvende århundrede og de
næste mange derefter.

Og man drak ivrigt kamelpis, og bruge tørret kamellort til at tørre sig i
røven med. Det er endda nedskrevet præcis hvor mange stykker profeten
plejede at bruge - altid tre eller fem, - han var nemlig ret overtroisk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-07 10:13

> [...]
> røven med. Det er endda nedskrevet præcis hvor mange stykker profeten
> plejede at bruge - altid tre eller fem, - han var nemlig ret overtroisk

Jamen det indrømmer jeg gladeligt

Jamen jeg vil helst ikke læse det i deres bøger, jeg ville meget hellere
høre muslimerne, hvad enten de er islamister eller ej, fortælle det.... For
sådan efter sigende, har langt de fleste, jo tilbragt flere år, på Koran
skole, og på en eller anden måde, formået at forlade skolen igen, med lige
så begrænset viden om Koranen, som min.... . Så hvad de har fået tiden
til at gå med der, ved jeg ikke, men jeg tror bestemt ikke, der er brugt
mange minutter på Koranen. Tilsyneladende er jordens mest misforståede bog,
åbenbart også Koranen.

Som en muslim fortalte mig, at vi måtte jo egentligt heller ikke spise
svinekød.... Hvortil jeg svarede, at det var jo hans held, at vi gjorde
det.... For det er jo den direkte årsag til, at der er lammekød nok til ham.

M.V.H....Benny..

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-10-07 21:14

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> svinekød.... Hvortil jeg svarede, at det var jo hans held, at vi
> gjorde det.... For det er jo den direkte årsag til, at der er

Langt de fleste af verdens muslimer havde aldrig selv læst i Koranen - før i
tiden - lige som europæiske kristene heller ikke havde læst bibelen på latin
i gamle dage. Nu er det noget anderledes, flere af verdens muslimer er ikke
analfabeter, og flere ønsker selv at se hvad der står i bogen, - i stedet
for kun at høre hvad den lokale imam siger der står. Bortset fra det så er
der tusinder af timers koranoplæsning på TV, og der kan alle jo være med.