Kaj og Andra !!!!
Fra : Coppi

Dato : 29-09-07 16:30

Hej med jer.

Skriver bare lige for at fortælle en rigtig sjov hunde historie.

Jeg er altid hjemme og spise om middagen og så er hundene der selvfølgelig
også.
Jeg sad og spiste min mad og lagde godt nok mærke til at Andrea ( rottweiler
på 2 år ) var henne og kigge i vandskålen mange gange og så noget bekymret
ud, telefonen ringede og hun kiggede stadig, jeg tænkte mens jeg snakkede i
telefon, at jeg skulle da vist have vand i sklåen, men så gik hun ud og drak
vand og kom ind igen og kiggede i vandskålen. Nåh, jeg blev færdig mend at
snakke og glemte alt om vandskålen og kørte på arbejde igen.
Da jeg så kom hjem kl 15, var hun henne og kigge igen, jeg rejste mig, med
lidt dårlig samvittighed, nu skulle der vand i den skål. Da jeg tog dsen sad
der en stor grøn frø i den, den stak hovedet op af vandet og tog et par
svømmetag rund, Andrea så meget forundret ud, hun har aldrig haft så mange
rynker i panden og jeg var selvfølgelig lige ved at flække af grin. Jeg bar
Kaj udenfor og hældte ham af i noget højt græs, hvorefter han straks hoppede
afsted, med en endnu mere forundret Andrea efter sig. Vi har af og til
tudser inde på den her årstid, men aldrig frøer og da aldrig i hundenes
vandskål.

Billige grin får man mange af som hundeejer.

coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-07 17:37

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
.. Vi har af
> og til tudser inde på den her årstid, men aldrig frøer og da
> aldrig i hundenes vandskål.
> Billige grin får man mange af som hundeejer.

LOL Det ville jeg vel nok gerne have set. Det er jo ikke sikkert
at Andrea har set en frø før, så hun har måske troet at det var en
invasion fra rummet. Ærgerligt at du ikke havde et kamera lige ved
hånden, men sådan er det altid når man kunne have fået alle tiders
billede.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-09-07 18:33

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
>
> Skriver bare lige for at fortælle en rigtig sjov hunde historie.

GG.. ja sikke noget at have svømmende i sin vandskål..(-;

Mine vovser havde en salamander i deres 6 liters ude-vandskål sidste sommer,
der gjorde de præcis det samme som du beskriver at Andrea gjorde...

her i går, havde en af mine katte snuppet en mus udenfor i gården, og Ebbe,
Cairnterrieren var ikke sen om at snuppe musen fra katten, de to byttede
indbyrdes nogle gange, før Emma, boxertæven snuppede den efterhånden godt
våde og meget døde mus og steppede stolt rundt i gården.. så kunne Loui,
boxerhannen ikke nære sig mere, og måtte bare hugge dyret fra Emma... sådan
gik mindst en halv time med indbyrdes bytte købmand, indtil de fandt det
lille dyr lige klamt nok og efterlod den på trappen, og heldigvis lige til
tiden hvor herren i huset kom hjem fra job så han kunne få æren af at tage
musen (-;

Man keder sig aldrig med hunde i huset, hvis man gør, er man sgi selv uden
om det!.

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 30-09-07 07:36

> [...]
> i hundenes vandskål.
>
> Billige grin får man mange af som hundeejer.

Hvis der er noget, der er sjovt at se på, så er det en hund, der undrer sig!
Jeg kan huske, da min første schæferhund så en stor fed grøn tudse for
første gang, der maste han sin snude ned i den, så den blev trykket fladmast
på fliserne.
Og de rynker i panden de altid får, når de er dybt forundrede over den der
tingest, der bevæger sig så mystisk....

Hyggeligt

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-07 09:19

> [...]
> vandskål.
>
> Billige grin får man mange af som hundeejer.

Tja, her for kort tid siden, skulle jeg lige ud til fyret, så jeg vil gå ud
af bagdøren, nå den støder på en forhindring. Nu har de hvalpe igen rodet
hernede ), ( udover mig selv ) Nå døren må lidt i igen, og genstanden
der var kommet i klemme, får et spark væk..... Det var da noget underligt
blødt noget, og sikke da en underligt farve, helt anderledes lyst, end det
før så ud.... Fløj ikke væk som forventet, men trillede bare omkring.
Bukker mig ned, samler det op, og kigger.... Det føltes mere køligt, end man
syntes der var i rummet, det føltes klamt, blødt, og vender det om, og
kigger pludseligt, en stor fed skrubtudse i øjnene..... Hvorefter man
selvfølgelig, ærbødigst siger undskyld, sætter hende ned på gulvet,
hvorefter hun straks hopper i dækning, bag alt skramlet bag døren....
Utroligt, at slippe uskadt fra, først at blive mast under døren, og så få et
los.... Sjovt som de er meget loyale over for sit hjem.... Vores første år
her, boede hun i fyrrummet, i et hul i gulvet, hvor hun lige præcist var
lille nok, til at døren passerede over hendes hovede, og nu, hvor vi har
boet her i 3 år, er hun, på grund af hendes størrelse, flyttet hen bag
bagdøren.... Vel godt 5 meter derfra.
Men ellers er det normalt, at vi har op til flere, af både tudser, frøer og
salamandre inde, hvert år, men vi har dog ikke fundet dem i vandskålen
endnu.....

M.V.H....Benny..