Kan hunde spille skak?
Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 27-09-07 19:21

Sally har vist forstuvet sit bagben, og dyrlægen har ordineret ro og
smertestillende i 10 dage.

Imidlertid er hun allerede nu smertefri (hvilket selvfølgelig er en god
ting) og frygtelig understimuleret. Vi plejer at træne nær dagligt, så nu er
hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!

Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen uden
brug af bagbenet?

/KH

Fra : The MANN

Dato : 27-09-07 20:56

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
> er hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!
>
> Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen

Min hund foretrækker ludo , jeg foretrækker poker, for jeg kan se når den
har gode kort ! den logre med halen

The Mann

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-09-07 21:07

> [...]
> er hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!
>
> Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen

http://www.cartoonstock.com/lowres/nbe0251l.jpg

Kan desværre ikke komme på stillesiddende aktiviteter. Måske noget med at
gemme godbidder under 1 af 3 kopper, eller sådan noget. Altså træne
snifferorganet.

Bjarne K.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-09-07 05:22

> [...]
> er hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!
>
> Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen

Stakkels hund /-;
Jeg vil da forslå dig et af de her aktivitetsspil, som jeg selv bruger til
"regnvejrsdage" eller dage hvor jeg selv er mindre mobil.
alt efter hvor kvik din hund er, så er der flere sværhedsgrader.
de er lidt smådyre, men en flot og god kvalitet, og ret smart måde at bruge
sin hund på.
Det kræver ihvertfald ikke fysisk aktivitet andet end forpoterne, så hvis
han kan sidde, er det fint.
kan feks. købes her;
http://www.elskerdyr.dk/shop/topCategories.aspx?GetProductsFrom=14

Mvh. Marie

Fra : jytte

Dato : 28-09-07 07:28

On 27 Sep., 20:20, "Hornbech - Nuuk" <Hornbe...@greennet.gl> wrote:
> Sally har vist forstuvet sit bagben, og dyrlægen har ordineret ro og
> smertestillende i 10 dage.

Nårh den stakkel, hvordan skete det?

> Imidlertid er hun allerede nu smertefri (hvilket selvfølgelig er en god
> ting) og frygtelig understimuleret. Vi plejer at træne nær dagligt, så nu er
> hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!

Jeg tror, jeg ville tale med dyrlægen om at tage lidt af det
smertestillende fra hende, så hun ikke kommer til at bruge benet mere
end godt er.

> Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen uden
> brug af bagbenet?

Hmmmm. Hvad med at lære hende at nikke/ryste på hovedet på kommando.
Andre ideer har jeg desværre ikke lige nu

Mvh Jytte M

Fra : qfha

Dato : 30-09-07 10:32

> [...]
> hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!
>
> Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen uden

Hun kan vel bevæge sig rundt indendørs. Du kan gemme godbidder rundt i
huset det trætter hjernen at finde dem.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 30-09-07 21:47

> [...]
> er hun rundt på gulvet, og jeg frygter, hvordan det ser ud om en uge!
>
> Er der nogen derude, der har en god ide til aktivering af hundehjernen

Tak for de gode råd - jeg vil forsøge dem.

Sally har allerede glemt alt om, at hun skulle have smerter og holde ro.

Smerterne er åbenbart gået lige så hurtigt og mystisk, som de kom.

Men jeg undlader selvsagt at sætte hende i gang med ret meget.

/Kim