Ny hundeliv?
Fra : JB

Dato : 26-09-07 08:34

Jeg har hørt noget om at der er kommet en ny hundelov, der tillader at man
lader sin hund gå løs allevegne? Er der nogen, der kender noget til det?

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 26-09-07 08:43

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:42

JB, skrev:
> Jeg har hørt noget om at der er kommet en ny hundelov, der tillader
> at man lader sin hund gå løs allevegne? Er der nogen, der kender
> noget til det?

Det var da også på tide

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 26-09-07 09:56

On 26 Sep., 09:33, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:
> [...]
> lader sin hund gå løs allevegne? Er der nogen, der kender noget til det?

Det håber jeg da ikke er korrekt, for så får vi da endnu flere hund/
menneske overfald af løsgående hunde;-((

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 26-09-07 10:31

JB skriblede følgende:
> Jeg har hørt noget om at der er kommet en ny hundelov, der tillader
> at man lader sin hund gå løs allevegne? Er der nogen, der kender
> noget til det?

Ja desværre er den trådt i kraft.
Så alle båtnakkerne også kan lade deres båtkøtere løbe fri.

Kender desværre ikke alle detaljerne omkring loven
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 26-09-07 10:57

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> JB skriblede følgende:

har ikke hørt noget omkring dette, men mon det ikke kun er, hvis man har
kontrol over hunden.

Hanne

Fra : JB

Dato : 26-09-07 11:18

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> har ikke hørt noget omkring dette, men mon det ikke kun er, hvis man har
> kontrol over hunden.
>
> Hanne

Jeg har lige talt med skov- og naturstyrelse. Regler for naturbeskyttelse
gælder stadigvæk, hunde skal i naturområder føres i snor. Undtaget er
særlige hundeskove og strandene i vinterhalvåret. Nøjagtigt som det plejer
at være.

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-07 11:29

> [...]
> føres i snor. Undtaget er særlige hundeskove og strandene i
> vinterhalvåret. Nøjagtigt som det plejer at være.

Men på gader og stræder skal de altså have lov til at gå løse ? Jeg
synes ikke, at det generelt er en særligt god lov, men jeg tror nu
at folk er så vante til at have deres hunde i snor, så de fleste vil
blive ved med det, også af sikkerhedshensyn f.eks. hvis hunden
pludselig styrter ud på en befærdet vej.

Jeg synes dog, at når folk har styr på deres hunde, så er en snor
ikke så påkrævet. Der er jo mange lydige og gode vovser, der godt
kan klare den uden snor fordi de er blevet opdraget godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JB

Dato : 26-09-07 11:39

> [...]
> påkrævet. Der er jo mange lydige og gode vovser, der godt kan klare den
> uden snor fordi de er blevet opdraget godt.

Jeg ved det ikke, men jeg synes heller ikke, det er særlig smart. Men det
ville være rart at få nogle flere oplysninger. Men for mit eget vedkommende,
bliver der nok ingen ændringer. Men det havde været dejligt, hvis jeg kunne
slippe mine hunde i skoven uden at risikere bøde. Det håndhæves strengt
herovre.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 11:56

JB, skrev:
> Men det havde været
> dejligt, hvis jeg kunne slippe mine hunde i skoven uden at risikere
> bøde. Det håndhæves strengt herovre.

Det er vel af hensyn til vildtet, og det er da yderst fornuftigt.
Tvivler på at der bliver ændret på det.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 11:54

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> blive ved med det, også af sikkerhedshensyn f.eks. hvis hunden
> pludselig styrter ud på en befærdet vej.

Det tror jeg du har ret i, folk begynder jo ikke pludselig at ændrer
adfærd af den grund. Det er dog en fordel for dem der lufter trådløst
at de ikke længere skal føle sig som småkriminelle

Men gad vide hvad årsagen til den lempelse af loven er, det plejer
da at værer stramninger og ikke opblødninger der kommer i den retning.

> Jeg synes dog, at når folk har styr på deres hunde, så er en snor
> ikke så påkrævet. Der er jo mange lydige og gode vovser, der godt
> kan klare den uden snor fordi de er blevet opdraget godt.

Nemlig

/Jens

Fra : JB

Dato : 26-09-07 13:16

Jeg har spurgt Dansk Kennel klub og har fået følgende svar:

"I de gamle lokale politivedtægter stod der at hunde skulle føres i snor i
byområder.
Da politivedtægterne blev ændret til én fælles vedtægt, kom tekstdelen vedr
dette emne af en eller anden årsag ikke med.
Derfor står der ikke længere i Politivedtægten at hunde skal føres i snor,
som det gjorde før i tiden.

Det er IKKE i Hundeloven dette står.

DKK arbejder på at få denne vedtægt genindført og heldigvis ser det ud til
at vi har nogle politkere som mener det samme som os.. Så vi håber det
bedste..
Med venlig hilsen/Kind regards"

Hilsen
Jytte

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 13:46

On Wed, 26 Sep 2007 12:53:49 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det tror jeg du har ret i, folk begynder jo ikke pludselig at ændrer
>adfærd af den grund. Det er dog en fordel for dem der lufter trådløst
>at de ikke længere skal føle sig som småkriminelle

Jeg har lige luftet Hans trådløst, men at det skulle være blevet
lovligt har jeg da ikke set nogen steder. Jeg vil da gerne se det på
tryk, før jeg for alvor tør slippe vildbasserne løs igen. Så kan
bonden jo bare brokke sig!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Iben Holst

Dato : 26-09-07 16:03

> [...]
> lovligt har jeg da ikke set nogen steder. Jeg vil da gerne se det på
> tryk, før jeg for alvor tør slippe vildbasserne løs igen. Så kan

Han kan vel ikke brokke sig hvis du har kontrol over dine hunde
og ikke bevæger dig på hans grund?

Iben

Fra : Bodil

Dato : 26-09-07 16:48

"Iben Holst" <iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan vel ikke brokke sig hvis du har kontrol over dine hunde
> og ikke bevæger dig på hans grund?
>
> Iben

Det er jo lige det.
Men faktisk er der tilsyneladende sket det at man i den nye hundelov
simpelthen har glemt stykket om at hunde skal føres i snor.
Så man kan sige nu står det ikke nogen steder at man skal føre dem i snor og
heller ikke at de skal være under kontrol.
Men på anden mands jord må man jo da stadig ikke gå, hverken med løs eller
bunden hund uden at have fået lov.

Fra : Iben Holst

Dato : 26-09-07 18:13

> Så man kan sige nu står det ikke nogen steder at man skal føre dem i snor
> og heller ikke at de skal være under kontrol.

Ja den er da ikke go´!?!

Iben

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 16:52

On Wed, 26 Sep 2007 17:02:55 +0200, "Iben Holst" <iben@holst.mail.dk>
wrote:

>Han kan vel ikke brokke sig hvis du har kontrol over dine hunde
>og ikke bevæger dig på hans grund?

Markerne er jo hans, og det er lidt kedeligt (både for mig og hunden),
hvis han slet ikke lige må snuse til kløverne.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 17:30

Leyna, skrev:

> Markerne er jo hans, og det er lidt kedeligt (både for mig og hunden),
> hvis han slet ikke lige må snuse til kløverne.

Godt man ikke bor på landet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-09-07 18:25

pwh skriblede følgende:

> Godt man ikke bor på landet

Ikke noget jeg kan genkende.
Manden må jo lide af et eller andet hvis han mener jorden tager skade af
lidt hundepoter.
Er der afgrøder på marken lader man dem selvf ikke høvle rundt og træde ned.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 18:28

jopa, skrev:
> pwh skriblede følgende:

> Ikke noget jeg kan genkende.

Dem der har brokket sig har Milo vel ædt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-09-07 18:59

pwh skriblede følgende:

> Dem der har brokket sig har Milo vel ædt

Der er sgu ingen der tør at brokke sig og i øvrigt er jeg omgivet af
rimeligt normale bønder.
Har da selv rigeligt med jord han kan rende løs på hvis det skulle være
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 23:48

On Wed, 26 Sep 2007 19:24:43 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

> [...]
>lidt hundepoter.
>Er der afgrøder på marken lader man dem selvf ikke høvle rundt og træde ned.

Selvfølgelig ikke. Dér hvor vi boede før kunne vi skam gå i marken
selvom kornet stod højt. Men vi gik selvfælgelig i traktorsporene.
Hundene elskede det, og selv om de rendte ind i kornet, så skete der
ikke de store skader. Dér havde vi så bondens fulde velsignelse. Han
advarede mig blot imod jægerne, for de kunne godt blive lidt vrante,
hvis der kom en løs hund spænende.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-09-07 07:28

Leyna, skrev:
> Han
> advarede mig blot imod jægerne, for de kunne godt blive lidt vrante,
> hvis der kom en løs hund spænende.

Der er mange sure mennesker ude på bøhlandet kan jeg forstå,
godt man bor inde i byen, her er vi (l)alle glade

/Jens (som har lovet hundene en tur på Volden)

Fra : Bodil

Dato : 27-09-07 07:56

> Der er mange sure mennesker ude på bøhlandet kan jeg forstå,
> godt man bor inde i byen, her er vi (l)alle glade
>
> /Jens (som har lovet hundene en tur på Volden)

I byen går i måske også bare ind i andres haver?
Her hos os er vores 14 hk ikke til fri afbenyttelse, vi har nemlig selv brug
for dem.
Der er ikke meget mere træls end at gå ud og lægge spor, for så 10 min efter
at se en eller anden idiot stoppe bilen, åbne døren og lade lalleglade Fido
stæse rund og samle godbidder.
Hvis man nu spurte først, i stedet for at regne det som en ganske naturlig
ting, at vores mark bare kan bruges frit af alle.
Det er da ikke så underligt at man bliver træt af byboer der flytter på
landet.

Fra : pwh

Dato : 27-09-07 08:04

Bodil, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> I byen går i måske også bare ind i andres haver?

Det er lige hvad vi gør, og så bliver man budt på kaffe og kødben

> Det er da ikke så underligt at man bliver træt af byboer der flytter
> på landet.

Nogle af byboerne bliver måske også træt af bønderne

/Jens

Fra : Iben Holst

Dato : 27-09-07 08:39

> Nogle af byboerne bliver måske også træt af bønderne

Ja det må man da formode de gør, når det går op for dem de
ikke bare kan vade rundt på markerne, som de gerne vil *S*

Iben

Fra : Leyna

Dato : 27-09-07 08:44

On Thu, 27 Sep 2007 09:03:55 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nogle af byboerne bliver måske også træt af bønderne

Kun nogle ganske få af slagsen.
F.eks. når vores "økologiske" bonde dumper sin mødding lige for enden
af vores have og så lader den ligge dér og gære i et par måneder.
YUCK!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Iben Holst

Dato : 27-09-07 09:04

> Kun nogle ganske få af slagsen.
> F.eks. når vores "økologiske" bonde dumper sin mødding lige for enden
> af vores have og så lader den ligge dér og gære i et par måneder.
> YUCK!

Åh nej! Enten tænker han sig da ikke om, eller også er det ren chikane...

Iben

Fra : Leyna

Dato : 27-09-07 11:50

On Thu, 27 Sep 2007 10:04:20 +0200, "Iben Holst" <iben@holst.mail.dk>
wrote:

>Åh nej! Enten tænker han sig da ikke om, eller også er det ren chikane...

Med tanke på hans øvrige opførsel overfor os, så er det ren chikane.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-09-07 08:40

On Thu, 27 Sep 2007 08:56:00 +0200, "Bodil" <bodildc@privat.dk> wrote:

>I byen går i måske også bare ind i andres haver?

Nu føler jeg lige at den osse var lidt til mig, så derfor svaret.
Selvfølgelig går jeg ikke ind i folks haver, men jeg skelnet altså
osse mellem private haver og marker. Ikke sådan at forstå, at jeg ikke
godt er klar over at marken altså heller ikke er min eller bare til
fri offentlig benyttelse, for det er den naturligvis ikke, men mere
sådan at jeg synes det er lidt voldsomt at politianmelde og true med
bål og brand, hvis der bliver afsat så meget som et potespor på HANS
mark. Iøvrigt er jeg jo stadig så meget bymenneske at jeg altid har
poser med, så jeg kan samle op efter vufferne, men det må jeg indrømme
jeg IKKE gør, hvis de lægger kagerne PÅ marken. Er det i en indkørsel
eller på et græsareal udenfor et hus, så er det en selvfølge at fjerne
det, men jeg gør det altså ikke i marken.

>Der er ikke meget mere træls end at gå ud og lægge spor, for så 10 min efter
>at se en eller anden idiot stoppe bilen, åbne døren og lade lalleglade Fido
>stæse rund og samle godbidder.

Jamen det er da heller ikke i orden. Og jeg er iøvrigt nødt til at
spørge dig helt alvorligt... er der virkelig nogen der gør det?

Vi bor her jo, så vores hunde har undersøgt de omkringliggende marker
akkurat lige som de øvrige hunde der bor her. Det er så kun os der har
fået problemer for det. Vi er jo ikke "indfødte"!

>Det er da ikke så underligt at man bliver træt af byboer der flytter på
>landet.

Nej, vi opfører os sikkert allesammen ganske hæmningsløst...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-09-07 08:49

Leyna, skrev:

> Nu føler jeg lige at den osse var lidt til mig, så derfor svaret.

Jeg tror ikke Bodil fangede at jeg bare jokede

> Nej, vi opfører os sikkert allesammen ganske hæmningsløst...!

Hæmninger, hvad er det for noget :-?

/Jens

Fra : Iben Holst

Dato : 27-09-07 09:02

> Vi bor her jo, så vores hunde har undersøgt de omkringliggende marker
> akkurat lige som de øvrige hunde der bor her. Det er så kun os der har
> fået problemer for det. Vi er jo ikke "indfødte"!

Hvis det kun er jer som er forbudt på området, så kan jeg godt forstå
du bliver gal over det!
Men....spurgte du ham inden du lod dine hunde betræde hans jorder
om det var ok?

> Nej, vi opfører os sikkert allesammen ganske hæmningsløst...!

Det tror jeg ikke var pointen. Jeg tror det var skrevet sådan fordi
mange virkelig tror de kan benytte markerne som det passer dem, fordi
landmændende jo har så meget plads at gøre med. Og man er vant til
at man stort set må færdes i naturen hvor det passer een. Men i forhold
til at opleve det som natur er man i højere grad nødt til at indse at
markerne
er landmandens levebrød. At nogle landmænd så ser stort på det er
egentlig sagen uvdkommende, for det er den enkelte mark og ejermand
man er nødt til at forholde sig til.

Men jeg tror ikke der findes en eneste landmand som ikke har x-antal
tønder land som ligger i brak. Hvis du kan tale med manden, synes jeg
da du skulle spørge ham om I ikke må være på dét stykke. Det skal han
jo ikke bruge til noget som helst.

Iben

Fra : Leyna

Dato : 27-09-07 11:44

On Thu, 27 Sep 2007 10:01:39 +0200, "Iben Holst" <iben@holst.mail.dk>
wrote:

>Hvis det kun er jer som er forbudt på området, så kan jeg godt forstå
>du bliver gal over det!

Det er KUN os!

>Men....spurgte du ham inden du lod dine hunde betræde hans jorder
>om det var ok?

Nej, det gjorde jeg så ikke, for jeg har ikke lige en bil så jeg kan
komme til hans bopæl. Han bor nemlig ikke i nærheden, og derfor var
jeg faktisk ikke klar over hvem han var før han stod ved min dør og
skabte sig. Og her mener jeg sg* skabte sig... men lad nu det ligge.

>Det tror jeg ikke var pointen. Jeg tror det var skrevet sådan fordi
>mange virkelig tror de kan benytte markerne som det passer dem, fordi
>landmændende jo har så meget plads at gøre med.

Det er godt nok ikke min holdning. Markerne er stadig privat område,
men jeg gik ud fra at der gjaldt samme regler/overbærendhed for alle
de herboende hunde ejere, men det var altså forkert.

> [...]
>tønder land som ligger i brak. Hvis du kan tale med manden, synes jeg
>da du skulle spørge ham om I ikke må være på dét stykke. Det skal han

Jeg kan IKKE tale med manden. Han har givet udtryk for at han ikke
ønsker så meget som en af mine hundes poter på hans mark, og det er
ligegyldigt om han bruger den eller ej. Det er HANS jord!
Jaja, det må jeg så respektere, men jeg finder det så ikke fair, når
alle øvrige hunde-ejere ikke for påtale for det samme.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bodil

Dato : 27-09-07 10:43

> [...]
>
> Jamen det er da heller ikke i orden. Og jeg er iøvrigt nødt til at
> spørge dig helt alvorligt... er der virkelig nogen der gør det?

Ja men det er der da, faktisk meget ofte, de kan jo som sådan heller ikke
se om jeg lige har lagt spor, men derfor ville det da være rart hvis folk
spurte før de bruger vores jord, det var da nok muligt at finde en løsning,
men jeg står fulstændig af når folk bare vader rundt på marken med løse
hunde uden at spørge og oven i købet ofte lader deres løse hunde rende efter
vildet, eller efter vore børn når de cykler forbi på grusvejen som forøvrigt
kun fører ned til os og en lille stump privat skov.
Jeg bliver sku hissig når jorden betragtes som alle mands eje, vi har
faktisk købt jorden, vi bruger den og vi vil egnentlig gerne dele men vi vil
spørges først, så vi kan bruge vores jord selv, når vi ønsker det, uden
først at bede uvedkommende om at gå og oven i købet få et beskidt svar oven
i.

Fra : Leyna

Dato : 27-09-07 11:49

On Thu, 27 Sep 2007 11:42:43 +0200, "Bodil" <bodildc@privat.dk> wrote:

> [...]

>se om jeg lige har lagt spor, men derfor ville det da være rart hvis folk

Er der skiltet med at det er privat vej, eller kan man tage fejl og
tro at det er en offentlig tilgængelig skov?

Ikke fordi jeg vil tage hensynsløs opførsel i forsvar, men man kunne
jo være blevet "vildledt", hvis du forstår...

Jeg kan så godt se at når du ligefrem lægger godbidder frem, så er det
da et kanon sted at lufte hund. Sikke en service!
(Det sidste var altså en joke!) : D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 27-09-07 10:26

Bodil skriblede følgende:
> Her hos os er vores 14 hk ikke til fri afbenyttelse, vi har nemlig
> selv brug for dem.

Jeg har også et par gange haft en flok kvier rendende rundt og trampe min
have ned, og de laver mere ravage end et par hundepoter
Store landbrugs maskiner laver dybe spor i mine græsrabatter ved vejen når
der ikke er plads til at de skal forbi hinanden.
Herregud det må jeg leve med.
Vi har vist ikke så meget at sige hinanden på, og igen vi skal være her alle
sammen

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-09-07 11:54

On Thu, 27 Sep 2007 11:25:31 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Bodil skriblede følgende:
>
>Jeg har også et par gange haft en flok kvier rendende rundt og trampe min
>have ned, og de laver mere ravage end et par hundepoter

Et par undslupne svin kan osse lave ravage skal jeg lige hilse at
sige, men de to vi oplevede var nu naboens, og ham har vi det fint
med. Han er ikke landmand, men har ind imellem lidt dyr sådan til eget
forbrug, og det kan jo ske at de slipper ud. Det brokekr jeg mig da
ikke over.

>Store landbrugs maskiner laver dybe spor i mine græsrabatter ved vejen når
>der ikke er plads til at de skal forbi hinanden.

Og her smadrer de grusvejen, hvilket er ok med mig, for det betyder
nedsat hastighed for ALLE bagefter.

>Vi har vist ikke så meget at sige hinanden på, og igen vi skal være her alle
>sammen

Jaja, men den overbevisning skal altså gå begge veje... osse selvom
man er en "skide Københavner" som undertegnede. Det er godt nok svært
at få samme rettigheder så...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 10:25

> Der er mange sure mennesker ude på bøhlandet kan jeg forstå,

Jeps og jægerne er noget, af det mest sure, der findes. De gjorde så også
mig skidesur, med deres skyderi på alle tider af døgnet. De havde så også
lige den flabethed, at komme kørende forbi- de skulle lige se om der var
noget i vores mose, at de kunne skyde.
Mosen var vores- i hvert fald over ½-delen, så det kunne vi godt nægte dem,
men de havde så ret til, at jage på alle markerne rundt om vores hus.

Nå, men dem slipper vi heldigvis for, her i byen....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : C.H

Dato : 27-09-07 14:20

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem, men de havde så ret til, at jage på alle markerne rundt om vores hus.
>
> Nå, men dem slipper vi heldigvis for, her i byen....

Jeg synes det er temmelig nemt at komme overens med både jægere og landmænd
her i området.
Andre steder er det måske mere kompliceret - vi sørger bare for at lave
nogle aftaler og ikke bruge nogen marker, vi ikke har fået lov til at
bruge - og det gælder både til almindelig luftning og til spor, som jo
kræver en del mere plads en en tissetår.

Vi vil gerne have lidt forskellige marker at gå spor på, og der må jeg sige
at jeg giver Bodil ret - når man lige har lagt et spor og Hr. Jensen så lige
kommer med Fido og synes at marken er hans på trods af aftaler med både
landmænd og jægere, så er det lige til at ryge op i det røde felt.

Heldigvis er der nærmest ikke andet en marker her i området, så vi mærker
ikke så meget til det.
En enkelt gang kom vi på tværs af markens ejermand, (eller rettere omvendt),
da vi lige havde lagt et spor - ti minutter senere kom han og sprøjtede
kunstgødning ud over hundens guffer. DER blev den lille dreng lidt skuffet,
da han pænt måtte vende om og blive afmonteret sele og line....

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-07 08:17

> [...]
> blive ved med det, også af sikkerhedshensyn f.eks. hvis hunden
> pludselig styrter ud på en befærdet vej.

Uh jo, det er da for så vidt, en ganske god ide. Hvordan er det man siger,
der er aldrig noget, der er så galt, så det ikke er godt for noget... Så
hvem ved, at par løse hunde, der fiser hen over vejen, kan måske hjælpe med
til, at vække alle disse sovende bilister. Give dem, en så alvorlig
forskrækkelse, at de husker at holde øjnene der, hvor de skal være, i stedet
for, at de under kørslen, studerer, hvordan deres cd-afspiller aflæser en
kopibeskyttet cd, eller hvordan deres nye fede mobiltelefon virker....
Bevares, det koster måske en hund, eller måske to.... Men lad os så sige det
på den måde, at den som lader sin hund gå frit.... Har kalkuleret med den
risiko, og fundet, at det var risikoen værd. De par hunde, vil jo så være
givet godt ud, sammenlignet med, at det jo i stedet, ville være blevet et
par børn, der skulle til, for at vække selvsamme bilister.... Bilistens
motto er jo " Det sker ikke for mig " Børn og hunde, ligner jo hinanden
ganske meget, og deres spontanitet er jo nærmest ens... Så for vores børns
skyld... Jo tak, flere løse hunde.... De holder os oppe på tæerne.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-09-07 21:57

On 26 Sep., 11:30, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Ja desværre er den trådt i kraft.
> Så alle båtnakkerne også kan lade deres båtkøtere løbe fri.
>
> Kender desværre ikke alle detaljerne omkring loven

Nye love på denne tid af året?

Love vedtages normalt af Folketinget, og vores hårdtprøvede politikere
har da stadig ferie til på mandag!

Hmmm, jeg tror ikke på den...

Hilsen Kim

Fra : JB

Dato : 27-09-07 08:07

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nye love på denne tid af året?

Love vedtages normalt af Folketinget, og vores hårdtprøvede politikere

Jeg poster lige forklaringen en gang til

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-07 08:05

> [...]
> lader sin hund gå løs allevegne? Er der nogen, der kender noget til det?

Nej der er ikke kommet en ny lov, men der kommer måske, en ny lov.

Loven har altid tilladt, at din hund må være løs, hvis du har fuld kontrol
over den. Men det har kunnet overtrumfes af den lokale politivedtægt.

Der er måske en ny lov på vej, således, at de såkaldte kamphunde, eller
muskelhunde, aldrig må gå løse.

Det er jo så desværre, skal vi sige det sådan... Synd for F.eks Amstaff'en,
at hjernedøde personer, har indført Pittbulls på falske papirer, så de er
kommet ind, som værende Amstaff.

Hvorvidt de har fundet vej ind i Amstaff avlen, og derved ødelagt racen
Amstaff, skal jeg ikke kunnet sige.... Men man må jo nok sige, at det ville
være, at spille hazard, at tage alle andre hunde som gidsler, ved at tage
for let på dette.

Så måske er den eneste udvej, også at forbyde Amstaff'en... Om ikke for
andet, så bare for en sikkerheds skyld.

For siden mine diskussioner med Punish, har jeg da mødt adskillige
Amstaff'er, og de har alle været nogle ganske søde og kælne hunde, og jeg
ville da selv sige, at det ville være synd, hvis racen skal blive offer for
de førnævnte hjernedøde personer.... Så måske skulle vi have et døgn, med
fri jagt på disse personer i stedet )...

M.V.H....Benny..