Hans - Ny diagnose
Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 08:30

Så har jeg været en tur omkring dyrlægen med Hans, og her kom der så
lidt nye boller på suppen. Jeg giver selvfølgelig mine oplysninger om
skab videre, men dyrlægen siger så at det overhovedet ikke ligner skab
og at de angrebne områder heller ikke er alm. for skab. Derimod ligner
det et klassisk eksempel på loppeallergi. (Og det VED jeg jo at han
har, såeh...) Og da der så tilmed kommer en loppe galoperende, så er
hun ikke længere i tvivl. Hans har lopper!

Hans er nu (igen) sat på Prednisolon-kur, og den skal lige genemføres,
så han kan få lidt ro i kroppen, men derefter hedder det så barf, og
så skal han passes med loppe-kure. Jeg mener dog at kunne huske at han
fik lopper under barf fordringen og det helt uden udslæt, men for at
være på den sikre side...

Jeg vil ikke tage Hans hjem igen, for han trives bare ikke i flokken,
men jeg vil forlange at min datter skifter dyrlæge, for den hun har
pt. har indtil videre kostet hende 4000 kr i regninger uden at Hans'
tilstand blev en brik bedre. Snarere tværtimod. Så for mig ligner det
bare en pengemalkning og udnyttelse af en naiv pige, der jo vil gøre
alt for sin elskede hundebasse.Hans har så fået en loppekur med hjem,
som så OSSE virker mod skab... just in case. Så nu håber jeg det er
ved at være på plads.

Jeg har så osse snakket barf med min datter og det er hun helt med på,
men da pengene er temmelig små, så var det altså lidt af et problem.
Vi har så aftalt at hun køber Grøntmix og jeg sponsorer kødet, så
skulle det nok kunne gå, og på langt sigt vil det jo spare en del
dyrlægeregninger, og Hans vil blive en gladere hund.

Og lige til sidst, så var Hans jo på vægten. 36,5 kg. Det er godt
gået. Han er stadig temmelig rund i det, men han er altså gået ned fra
42 kg. så han får altså mere motion nu.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:41

Leyna, skrev:

> [...]
> skulle det nok kunne gå, og på langt sigt vil det jo spare en del
> dyrlægeregninger, og Hans vil blive en gladere hund.

Det lyder godt, så kunne du jo overveje at begynde at
barfe dine egne hunde igen når du alligevel skal købe kød.
Det burde værer billigere hvis du skal købe større mængder.

For lige at blande mig igen
Burde din datter ikke se at få lavet en sygeforsikring,
jeg tror at med det lidt svage heldbred Hans har at
den vil give overskud i det lange løb.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 10:31

On Wed, 26 Sep 2007 10:41:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det lyder godt, så kunne du jo overveje at begynde at
>barfe dine egne hunde igen når du alligevel skal købe kød.
>Det burde værer billigere hvis du skal købe større mængder.

Det bliver ikke sådan lige med det samme da. De trives fint på
tørfoder.

>For lige at blande mig igen
>Burde din datter ikke se at få lavet en sygeforsikring,
>jeg tror at med det lidt svage heldbred Hans har at
>den vil give overskud i det lange løb.

Hun HAR en sygeforsikring, men det er på Maggie. Hun regnede jo med
kun at skulle ha' Maggie, men jeg regner med at den kan flyttes til
Hans i stedet, så det ER der altså tænkt på.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 10:38

Leyna, skrev:

> Hun HAR en sygeforsikring, men det er på Maggie. Hun regnede jo med
> kun at skulle ha' Maggie, men jeg regner med at den kan flyttes til
> Hans i stedet, så det ER der altså tænkt på.

Det lyder godt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-09-07 10:29

Leyna skriblede følgende:
> [...]
> og at de angrebne områder heller ikke er alm. for skab. Derimod ligner
> det et klassisk eksempel på loppeallergi.

Jeg vil ikke spille klog men mener jeg har sagt det mange gange.
Katte og hunde sammen = lopper.
Lopper kan give allergi, men det ved du.

Så et gode er der ved at have en hund der jager de forbandede kate af H til

ps håber selvfølgelig din stakkels hund bliver rask.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-09-07 10:50

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ikke spille klog men mener jeg har sagt det mange gange.
> Katte og hunde sammen = lopper.
> Lopper kan give allergi, men det ved du.

vi har 3 katte i huset, de to kommer ud dagligt.
Jeg har ikke observeret lopper endnu, selvom her er katte.
På 4.år..
hundene får hvidløg som forebyggende, og kattene får dråber i nakken et par
gange eller 3 om året

Man kan også gøre en indsats selv, hvis det er et problem med lopper, ved at
forbygge, der findes efterhånden så mange præparater til formålet.

pindsvin og andet vildt i haven kan også være befængt med lopper.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 11:29

On Wed, 26 Sep 2007 11:49:39 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Man kan også gøre en indsats selv, hvis det er et problem med lopper, ved at
>forbygge, der findes efterhånden så mange præparater til formålet.

Der bliver skam osse dryppet flittigt i nakkerne her, men det er altså
ikke altid nok. Skal lige huske det med hvidløg. Du har jo sagt det
før.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-09-07 12:00

> Der bliver skam osse dryppet flittigt i nakkerne her, men det er altså
> ikke altid nok. Skal lige huske det med hvidløg. Du har jo sagt det
> før.

og jeg siger det gerne igen (-;
ud over at det forebygger, så har hvidløg også en god effekt på
hudproblemer, så det ville under alle omstændigheder være fint for Hans.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 13:43

On Wed, 26 Sep 2007 13:00:22 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>ud over at det forebygger, så har hvidløg også en god effekt på
>hudproblemer, så det ville under alle omstændigheder være fint for Hans.

Og så skader det i hvert fald ikke. Skal nok få gjort noget ved det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 11:27

On Wed, 26 Sep 2007 11:28:57 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Katte og hunde sammen = lopper.

Har nu osse haft alenehund. Den klarede nu osse at få lopper!

>Så et gode er der ved at have en hund der jager de forbandede kate af H til

Undskyld mig, men hvad har Kate dog gjort?

>ps håber selvfølgelig din stakkels hund bliver rask.

Hans skal nok komme ovenpå igen, men han bliver vist aldrig min hund
mere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 26-09-07 13:04

Leyna skriblede følgende:

> Undskyld mig, men hvad har Kate dog gjort?

Jeg bryds mig altså ikke om Kate
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-07 08:39

> Har nu osse haft alenehund. Den klarede nu osse at få lopper!

> Undskyld mig, men hvad har Kate dog gjort?

Ikke noget, men skrubtudsen vil blive så pokkers arrig, hvis hun fandt hende
i skabet

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-07 08:38

> [...]
til

> ps håber selvfølgelig din stakkels hund bliver rask.

Tja, det var noget i samme retning jeg ville have sagt.... Giv katten en
ordentlig loppekur, så man kan følge dens rute, på lopper som står i
vejsiden med køresyge.

Det vil med garanti have en positiv indflydelse på hundene.

Men en god kat, er jo uundværlig....

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-07 11:19

> [...]
> hundebasse.Hans har så fået en loppekur med hjem, som så OSSE
> virker mod skab... just in case. Så nu håber jeg det er ved at

Dejligt at han kom til din dyrlæge, hun ved jo hvad hun taler om.
Synd for din datter. Jeg synes også at det ligner udnyttelse hos
hendes dyrlæge, en masse penge spildt uden resultat. Der kunne jo
købes en masse dejlig barfmad for de 4.000 kr. hun har brugt hos
ham. Hans skal nok snart blive sit gamle "jeg" igen med det rette
foder.

> Og lige til sidst, så var Hans jo på vægten. 36,5 kg. Det er godt
> gået. Han er stadig temmelig rund i det, men han er altså gået
> ned fra 42 kg. så han får altså mere motion nu.

Det er da flot synes jeg. Så må hun jo nok bare sørge for at
tilpasse de portioner han får nu, så han ikke tager på igen. Det er
godt nok svært når han har fået Prednisolon-kur, uf - jeg hader den
medicin, men kuren bliver jo heldigvis afbrudt når han er kommet
over det værste. Han er sådan en dejlig og smuk hund, så han
fortjener det bedste. Godt at du blev involveret så kan det kun gå
op ad bakke for ham, og hvis forsikringen bliver overført til Hans,
så bliver hun ikke flået igen hvis han mod forventning skulle blive
syg.

P.S. Håber at din datter har det godt igen

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 13:42

On Wed, 26 Sep 2007 12:19:02 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>P.S. Håber at din datter har det godt igen

Ikke så godt at det gør noget. Hun blev først opereret i går, men er
taget hjem, og nu har hun selvfølgelig ondt... Men hun ville altså
ikke blive på hospitalet længere... vhilket jeg faktisk ikke kan
fortænke hende i. Jeg regner med at beholde Hans i hvert fald en uges
tid endnu.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk