El-Kama. update
Fra : BorderTerrierMor

Dato : 25-09-07 12:57

Jeg lovede at berette om produkterne fra El-Kama, Bio-alg og pels
olie.

Første vil jeg lige give et skulderklap til Marie der kom med
anbefalingerne )) (klap/klap)

Møv har siden i torsdags (næsten en uge) fået 4 gram Bio-alg i sit
foder.
Resultat = SMADDER GODT

Det har hjulpet helt vildt på at få hans hud/pels til at blive
"normal". Hans tørre pletter er ved at hele op og der vokser sørme
pels ud. *trommevirvel*

Pels-olien har vi kun brugt på de tørre steder og det har også været
med godt resultat.
Når engang vores støvede byggeprojet badeværelse er færdig, skal Møv
have sig et bad og i sidste hold skyld have pels-olien.

Han bliver bare så fin så fin ))))))

Nu er Møv lidt af en "tyveknægt" *LOL* og før vi startede på Bio-alg
og Pels-olien snuppede han i et ubevogtet øjeblik, Fisters måltid. Der
er noget mere forskelligt kød og fisk i Fister måltid og det fik Møv
at føle, han fik en let allergisk reaktion med kløe og udslæt.

Sørme om han ikke IGEN igår (efter vi var startede på bio-alg og pels-
olie) snuppede resterne af Fisters mad, men denne gang uden nogen
reaktion af kløe eller udslæt. )

Bemærkninger omkring Møv stjæler gider jeg ikke høre, for har slået
både manden og mig selv med en avis, fordi vi ikke holdte øje. *LOL*
Fordelen er at nu at vi fik vi konstateret at Møv så småt begynde
andre kødarter ))

El-Kama grøntmix har vi ikke fået afprøvet endnu.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-09-07 13:14

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> småt begynde andre kødarter ))
>
> El-Kama grøntmix har vi ikke fået afprøvet endnu.

Hvor er det dog dejligt at høre, at lille Møv har fået det så godt.
Du har da vist også gjort et kæmpearbejde for at nå så langt, men
hvad gør man ikke for de små dejlige dyr.

At Møv har "tyvet" af Fisters mad, er da helt naturligt. Det ville
jeg da også have gjort, og han er jo kun en lille hund. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-09-07 13:16

[...]

SUPER!
Jeg tænkte det nok, at det kunne give et skub, jeg har lige mine
svigerforældres gamle smælderfede labrador på "kur". mage til klamme hund
skal mand lede længe efter.. )-;
ja, hunden er jo sød nok, men sikke en forfatning hun er i, fatter ikke at
folk ikke selv kan se det..
udover fedme, er hun pelsmæssigt sølle, har store bare partier, klør sig og
er varm og fugtig i huden, skællende og bare ikke lækker at kæle med.
så de har også fået madplan med sig hjem, og jeg håber så, at de vil rette
sig efter den.
det er folk der altid bare har hældt resterne i hundens madskål, men det kan
hun altså ikke tåle mere, det er helt sikkert.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 26-09-07 07:52

On Tue, 25 Sep 2007 14:15:48 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>skal mand lede længe efter.. )-;
>ja, hunden er jo sød nok, men sikke en forfatning hun er i, fatter ikke at

Det er åbenbart meget, meget svært. :(
Det er efterhånden et godt stykke tid siden jeg har set naboens to
tæver (Maggies og Oys mødre), men i går mødte vi dem da jeg var ude
med Maggie. Ihhh Guder, de er begge blevet smælderfede. Jeg syntes
Hans var stor da han vejede 42 kg. men det er intet i forhold til
disse to. Jeg bemærkede det naturligvis til min nabo, og jaaaeeeh, de
skulle da nok osse på kur... snart. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 25-09-07 17:30

On 25 Sep., 14:14, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats- Skjul tekst i anførselstegn -

Jo tak Tove, det har været noget af en "kamp" men skidt pyt Møv er det
værd )

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 25-09-07 17:33

On 25 Sep., 14:15, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> det er folk der altid bare har hældt resterne i hundens madskål, men det kan
> hun altså ikke tåle mere, det er helt sikkert.

Yeps, han manglede lige det sidste "skub" til at få pelsen med og i
guder det er skønt ikke at høre de klølyde mere og se hans pels bliver
pænere og pænere dag for dag )

Det var ubehageligt dine svigerforældre ikke selv har kunnet se deres
hund ikke var helt som den skulle være ;-(

Mvh Fru Larsen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-09-07 18:42

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse
Det var ubehageligt dine svigerforældre ikke selv har kunnet se deres
hund ikke var helt som den skulle være ;-(

he..det har også kun taget 8 år at "omvende" dem, da det først er nu, at det
er rigtigt alvor med hende.
men det er folk der altid har fodret sådan, for maden fra husholdningen skal
jo ikke gå til spilde, og det er folk der spiser sovs kartofler og kød hver
dag, kage, desserter mv. ryger jo også ned i skålen.. og så skal sådan en
grønskolling som mig jo ikke være bedre vidende.. (-;
Så jeg har holdt moralprædiken og talt godt for det andet, fordelene både
helbredsmæssigt og også økonomisk i længden.
Og denne gang gav det altså pote.GG.. så er det bare om de kan ændre vaner
selv.
Mvh. Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 25-09-07 21:06

On 25 Sep., 19:42, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
> helbredsmæssigt og også økonomisk i længden.
> Og denne gang gav det altså pote.GG.. så er det bare om de kan ændre vaner

*LOL* hvordan ser de selv ud med den kost som hunden har fået rester
fra *LOL

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 25-09-07 22:10

BorderTerrierMor, skrev:

Hvad er updaten hvis du ikke har fodret med El-Kama,
eller har jeg misset noget ?????

/Jens (som skal til kaninland NU)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-09-07 05:03

> [...]
> selv.
> Mvh. Marie

*LOL* hvordan ser de selv ud med den kost som hunden har fået rester

Bortset fra huden og håret så ligner hund og ejer hinanden...(-;

Mvh. marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 26-09-07 07:53

On 25 Sep., 23:10, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> BorderTerrierMor, skrev:
>
> Hvad er updaten hvis du ikke har fodret med El-Kama,
> eller har jeg misset noget ?????
>
> /Jens (som skal til kaninland NU)

Ja du har misset noget )

Updaten var både med Bio-alg + Pels-olie + Grøntmix.

Jeg kan jo ikke prøve det hele på én gang, for så ikke at vide hvad
han evt. ikke kan tåle, vel?

Updaten var såment bare min begejstring over Maries råd om at give bio-
alg i fodret + pels-olie til pelsen og at Møv reagerede positivt på
begge dele )

Mvh Fru Larsen.(hvor ligger kaninland? hæhæ)

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:01

BorderTerrierMor, skrev:

> Ja du har misset noget )
>
> Updaten var både med Bio-alg + Pels-olie + Grøntmix.
>
> Jeg kan jo ikke prøve det hele på én gang, for så ikke at vide hvad
> han evt. ikke kan tåle, vel?

Det er bare mig der altid sætter lighedstegn mellem El Kama og
grøntmix, jeg glemte i skyndingen at det jo bare er et varemærke

/Jens