At få kærligheden at føle...
Fra : C.H

Dato : 24-09-07 12:05

Jeg har haft den blandede fornøjelse at være en tur omkring det danske
hospitalsvæsen i halvanden uges tid... (uden internet, se, HER, var der
virkelig en prøvelse af det store ).
Jeg havde heldigvis det priviligium, at jeg kunne snige mig ud om aftenen og
det benyttede jeg mig stort af - vores træningsplads ligger et kvarter fra
hospitalet, så vi spenderede aftnerne her.
At skulle undvære min lille vaps så længe var jo et rædselsfuldt perspektiv,
så jeg var jo lykkelig den efter de første to døgn, da jeg endelig skulle
sige hej til vidunderet igen...
MEN - for søren da! Jeg har jo fra starten været på træningspladsen til hver
træning, men har gjort et stort nummer ud af, ikke at have noget som helst
med hunden at gøre, når vi er der - det sted er hans og min mands, og jeg
har sørget for slet ikke at beskæftige mig med hunden fra vi kommer til vi
går.
Det fik jeg så at føle!!!
Hunden ville slet ikke snakke med mig

Han ville lege med far, træne, drikke vand og lette ben... Og så kunne jeg
da godt få lidt opmærksomhed, hvis jeg hev en bold frem... så kontakten til
min kære lille hund blev ganske visuel.

Jeg nåede da at blive helt bekymret for, om kontakten til min hund var så
god, som jeg ellers synes den er. Herhjemme går vi sammen hver dag, vi har
vores rutiner og ritualer og ting, hvor kun mor dur - men jeg blev da godt
nok i tvivl.

Så det var med lidt skepsis i sindet, jeg kom hjem efter ni dage uden den
store kontakt med ham.
Det startede da også smukt ud med, at den lille hormonbefængte teenager
skulle markere sig en anelse - mon mor stadig siger nej, når jeg er dum? Det
gjorde mor - og efter et døgn var alt tilbage til det gamle.
Far er tilbage på sin smukke andenplads i hjemmet, mor tilbage på
førstepladsen og Cassius er glad og tilfreds og atter velstimuleret.
Han har godt nok haft sin ilddåb med at være alene hjemme - fra at have
prøve det et par timer ad gangen få gange i et år til otte timer hver dag i
halvanden uge i træk. Det gav en vældig motiveret hund på træningspladsen -
nogengange liiige motiveret nok
Hjemme har han heldigvis ingen numre lavet...

Til gengæld har vores besøg på træningspladsen båret lidt frugt i form af en
hund, der bare var klar til kredsmesterskab i lørdags.
Cassius stillede til en hjemmestrikket hvalpeprøve og scorede 93 point ud af
hundrede... Goood hund - som i øvrigt kan begynde at finpudse talenterne
frem mod en Begynder-B og færdselsprøve...

Så intet er så skidt uden det er godt for noget - vi har fået afklaret et
par småting både herhjemme og træningsmæssigt. (Min mand fik hug for en
rigtig dårlig tandvisning (og det var så hunden, der skulle vise tænder), så
her er noget at lege lidt med )

Nå, det var bare lige det - en kvik update...

Connie - der vistnok endelig har fået læst trådene nogenlunde igennem...

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-07 12:44

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-07 13:02

Undskyld dobbeltpostning. Jeg kom til at trykke på "send" inden jeg
fik skrevet noget.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-07 13:00

> [...]
> danske hospitalsvæsen i halvanden uges tid... (uden internet, se,
> HER, var der virkelig en prøvelse af det store ).

Puha ja, det er forståeligt. Intet internet i så lang tid.

Håber at du er på dupperne igen.

> [...]
> der - det sted er hans og min mands, og jeg har sørget for slet
> ikke at beskæftige mig med hunden fra vi kommer til vi går.

Av for den, det må have været noget af en bét. Hvad bildte den lille
vaps sig egentlig ind, man kan da heller ikke vende ryggen til i to
sekunder LOL

> [...]
> teenager skulle markere sig en anelse - mon mor stadig siger nej,
> når jeg er dum? Det gjorde mor - og efter et døgn var alt tilbage

Det er da godt at mor ikke havde slækket på principperne. Han er
godt nok klog, men så klog er han nok heller ikke, så han troede at
han kunne snøre dig.

> [...]
> motiveret hund på træningspladsen - nogengange liiige motiveret
> nok Hjemme har han heldigvis ingen numre lavet...

Det er da en gevinst i sig selv, at han har kunnet være alene
hjemme. Dyyyygtig hund

> [...]
> point ud af hundrede... Goood hund - som i øvrigt kan begynde at
> finpudse talenterne frem mod en Begynder-B og færdselsprøve...

93 af 100 ? Det er da vist rigtig flot. Han skal sikkert nok blive
til noget med tiden.

> [...]
> mand fik hug for en rigtig dårlig tandvisning (og det var så
> hunden, der skulle vise tænder), så her er noget at lege lidt med

Vi havde for mange år siden da vi havde Asia, en nabo med en skøn
helt sort schæfer som hed Amir. Han kunne vise tænder skal jeg love
for, man skulle bare spørge om man måtte se de fine bisser, så
skulle han lige først prøve at blive lidt vred, så lykkedes det, og
så fik han sin velfortjente guf.

> Nå, det var bare lige det - en kvik update...

Det var en herlig update. Godt at høre fra dig igen. Jeg var så småt
begyndt at undre på, hvor du mon var henne.

Fra : C.H

Dato : 27-09-07 08:22

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Puha ja, det er forståeligt. Intet internet i så lang tid.

Ja, det var grimt - og da jeg kom hjem viste det sig at der var fejl på
vores linje, så der gik faktisk tre døgn inden der var stabilt internet
igen - kald det lige for en kold tyrker

> Håber at du er på dupperne igen.

Man er altid lidt mere på dupperne hjemme end på hospitalet

> Av for den, det må have været noget af en bét. Hvad bildte den lille vaps
> sig egentlig ind, man kan da heller ikke vende ryggen til i to sekunder
> LOL

Det værste er næsten, at jeg jo selv havde gjort et stort nummer ud af at
lære ham det - men det kunne JEG så lære

> Det er da godt at mor ikke havde slækket på principperne. Han er godt nok
> klog, men så klog er han nok heller ikke, så han troede at han kunne snøre
> dig.

Nej den gik heldigvis ikke... Men et skarn er den, der ikke liiige prøver

> Det er da en gevinst i sig selv, at han har kunnet være alene hjemme.
> Dyyyygtig hund

Ja, vi er helt tilfredse med ham i den henseende... Dog er han pludselig
begyndt at stjæle vores sko, når vi er hjemme... Men han har altså også en
rigtig god teenagerperiode lige nu - hormonerne raser virkelig!

> 93 af 100 ? Det er da vist rigtig flot. Han skal sikkert nok blive til
> noget med tiden.

Jaaaa - han er en lille knag. Vi har været heldige med ham

> [...]
> skulle bare spørge om man måtte se de fine bisser, så skulle han lige
> først prøve at blive lidt vred, så lykkedes det, og så fik han sin

Nå ja, det kunne være vi skulle lære ham at vise dem helt selv. Gad vide om
dommeren så vil lade ham bestå væsentest )

> Det var en herlig update. Godt at høre fra dig igen. Jeg var så småt
> begyndt at undre på, hvor du mon var henne.

Ja, det er jo ikke blevet til så meget....

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 24-09-07 17:40

> [...]

> og jeg har sørget for slet ikke at beskæftige mig med hunden fra vi kommer

Nej for din mand har jo altid bolden på træningsbanen.

> Han ville lege med far, træne, drikke vand og lette ben... Og så kunne jeg
> da godt få lidt opmærksomhed, hvis jeg hev en bold frem...

Nemlig, det er et spørgsmål om hvem der har bolden .

> Cassius stillede til en hjemmestrikket hvalpeprøve og scorede 93 point ud
> af hundrede... Goood hund - som i øvrigt kan begynde at finpudse
> talenterne frem mod en Begynder-B og færdselsprøve...

Tillykke med det og pøj pøj til næste prøver .

> [...]
> par småting både herhjemme og træningsmæssigt. (Min mand fik hug for en
> rigtig dårlig tandvisning (og det var så hunden, der skulle vise tænder),

Ja, utallige er dem som i al iveren efter at træne øvelserne godt nok,
glemmer tandvisningen .

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 27-09-07 08:24

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej for din mand har jo altid bolden på træningsbanen.

Det har han jo - og han er klart den sjoveste af os to, når vi er der

> Nemlig, det er et spørgsmål om hvem der har bolden .

Jep
Så den måtte jeg jo tilsnuske mig en gang imellem. Ikke at det blev til så
meget kram, men jeg fik da kontakt til kræet

> Tillykke med det og pøj pøj til næste prøver .

Tak tak - vi er ganske fortrøstningsfulde. Hunden klarer sig glimrende, nu
er det for alvor føreren, der skal uddannes i at lave prøver

> Ja, utallige er dem som i al iveren efter at træne øvelserne godt nok,
> glemmer tandvisningen .

Ja, det er da næsten pinligt - men tro mig, hund og mand er gået i
træningslejr!!

Connie

Fra : Winther

Dato : 26-09-07 08:30

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Kom lige til at se, at det var en hvalp efter Veras bror Veicco som vandt
sjællandsmesterskabet for unghunde i PH, endda den yngste deltagende hund

Fra : C.H

Dato : 27-09-07 08:27

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Kom lige til at se, at det var en hvalp efter Veras bror Veicco som vandt
> sjællandsmesterskabet for unghunde i PH, endda den yngste deltagende hund

Jamen for Søren, det er da flot!
Der er ingen tvivl om, at det er gode Glarbo-linjer og med Kimbo indover, så
er der saft, kraft, gnist og drift...
Det bliver spændende at se, hvad får lavet i fremtiden!

Vera har lige lagt sit andet kuld for små tre uger siden - så også her er
der nyt på vej. Og Cassius´ kuld ser ud til at klare sig ganske fint på de
bonede gulve. En af de kære små scorede 93 i begynder B da hun var 10
måneder gammel....
Såehh... Der er et vist pres på min kære husbond

Connie

Fra : Winther

Dato : 27-09-07 13:35

> [...]
> måneder gammel....
> Såehh... Der er et vist pres på min kære husbond

Veicco har også lavet et kuld med satoris Znilde som Mikkel Kruse har
deltaget med i DM. Mikkel har, ifølge rygtet fået en hanhund fra kuldet, så
der skal nok også komme resultater hen af vejen...

Fra : C.H

Dato : 27-09-07 13:44

> [...]
> deltaget med i DM. Mikkel har, ifølge rygtet fået en hanhund fra kuldet,
> så der skal nok også komme resultater hen af vejen...

Det lyder da rigtig spændende! - Så har han da også lidt at tage af
efterhånden
Han har lige været til DM i BHP1 med han efter Znilde og Ury Von
Fuchsgraben.

Connie

Fra : Winther

Dato : 27-09-07 15:47

> [...]
> efterhånden
> Han har lige været til DM i BHP1 med han efter Znilde og Ury Von

Mon ikke det var der han mistede gr. C, det kunne jo godt være en
medvirkende årsag. Men der går jo alligevel et par år før en lille ny er
klar til konkurrence hvis den er god nok, så der skal jo tænkes fremad...