Godbidder - opfølgning
Fra : Sybil

Dato : 19-09-07 17:44

Hej NG

I jagten på godbidder til den lille klappedelle var vi forbi MaxiZoo, hvor
vi fandt en pose med nogle små kødbens-formede guffere i tre farver.
Varedeklerationen så ok ud, så vi prøvede.
Det gik fint med den første, men efter nr. to (som var lidt rødlig i farven)
kom der rød farve ud af hans mund, det kom på kærestens t-shirt og på
tyggepinden.
Jeg kunne ikke forestille mig at der blev solgt sådan noget til dyr. Resten
af dem røg direkte i skraldespanden.

Majken
Som stadig leder efter noget rigtig lækkert til klappedellen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-09-07 17:56

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> writes:

> Som stadig leder efter noget rigtig lækkert til klappedellen

Både min egen hund og mine forældres hund, som ellers ikke er meget
for den slags, kan godt lide Olivers training bites.

Det er godt nok lidt dyrt, hvis du skal til at betale fragt for et
halvt kilo godbidder, men det kan være der er nogen i nærheden der vil
bestille lidt ekstra med til dig.

Hvis du bor i nærheden af Ulstrup, så har jeg vist lidt ekstra
liggende, så du kan få en smagsprøve.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : pwh

Dato : 19-09-07 18:02

Sybil, skrev:
> [...]
> Resten af dem røg direkte i skraldespanden.
>
> Majken
> Som stadig leder efter noget rigtig lækkert til klappedellen

Jeg anbefaler altid tørfisk, det er sundt for hunden i stedet for
alt det kunstige lo.. man kan købe ellers.

/Jens

Fra : Lone

Dato : 19-09-07 18:32

Sybil skrev:
> [...]
> Resten af dem røg direkte i skraldespanden.
>
> Majken
> Som stadig leder efter noget rigtig lækkert til klappedellen

Jeg har ikke tidligere blandet mig i debatten her i gruppen da jeg pt er
uden hund, (der vist en på vej)derfor må I bære over med mig hvis mit
svar ligner et tidligere givet.
Yndlingsgo'bidder for vores tidligere hunde har altid været svinelever
skåret i terninger og tørret i ovnen ved ca 120C i et par timer til de
er helt knasende. De er velsmagende, billige og sunde. Man kan sagtens
have en håndfuld i lommen.

Håber det kan bruges

Lone

Fra : Is

Dato : 19-09-07 21:33

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> af dem røg direkte i skraldespanden.
>
> Majken
> Som stadig leder efter noget rigtig lækkert til klappedellen

Jeg har en madglad lab.hvalp, så det er ikke noget problem for mig -
men jeg har hørt andre anbefale kattetørfoder, jo mere det lugter af
fisk, des bedre.

Erik Isager

Fra : jytte

Dato : 20-09-07 07:35

On 19 Sep., 18:44, "Sybil" <But...@invalid.dk> wrote:

> Som stadig leder efter noget rigtig lækkert til klappedellen

Hej Majken

Prøv at købe nogle fiskeboller - dem på dåse. De er rigtig rigtig
rigtig ulækre at røre ved og rigtig ulækre at have i en pose i lommen,
men min hund elsker dem, og hun vil gøre alt for at få dem

Mvh Jytte M

Fra : Sybil

Dato : 20-09-07 14:07

Mange tak for alle de gode svar.
Jeg vil helt sikkert prøve kattetørfoder med fiskesmag (mine forældre har
katte så det er nemt at prøve). Fiskebollerne lyder også som en god idé, da
han godt kan lide ulækre ting, såsom at slikke min kærestes t-shirts
armhule, når den er allermest svedig - bvadr.

Mange hilsner

Majken - der lige nu har en sovende hvalp på hovedet.

Fra : Battlefield's

Dato : 20-09-07 15:34

> [...]
> armhule, når den er allermest svedig - bvadr.
>
> Mange hilsner
>
> Majken - der lige nu har en sovende hvalp på hovedet.

Hej
Bare til orientering er det altså ikke så god en ide at bruge kattemad til
hunde. Der er alt for meget protein i i forhold til hundemad. Selvfølgelig
gør det ikke så meget hvis du kun bruger nogle få stk. til godbidder, men
pas alligevel på, hunden kan få eksem af kattemad.
Hilsen Vibeke, der har både hunde og katte, som spiser hver deres mad.

Fra : Sybil

Dato : 20-09-07 17:38

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> pas alligevel på, hunden kan få eksem af kattemad.
> Hilsen Vibeke, der har både hunde og katte, som spiser hver deres mad.

Tak for info. Men det er udelukkende til godbidder under træning, mens han
er for lille til de normale hundekiks, eller vi finder noget andet godt, som
kan holde hans interesse mere end to - tre gange

Majken

Fra : C.H

Dato : 22-09-07 07:44

> [...]
> er for lille til de normale hundekiks, eller vi finder noget andet godt,
> som kan holde hans interesse mere end to - tre gange

Personligt ville jeg ikke give min hund kattemad heller ikke til træning.
Jeg skal have undersøgt det nærmere, men jeg har hørt i min øresnegl, at
kattemad tilsættes et produkt, der hos dem forebygger urinvejssten, men til
gengæld giver nyreproblemer hos hunde. Jeg vender tilbage, når jeg har
fundet lidt mere info om det.

Indtil da ville jeg bruge noget friskt. Fiskeboller er ofte rigtig gode, da
de jo dufter fantastisk.
Og så handler det jo om, at du skal gøre en indsats for, at gøre gufferne
interessante for hunden, når den nu ikke er så madglad.

Lykkes det ikke, så bruger du bare noget legetøj til at motivere hunden med
i stedet for godbider - det kan sagtens lade sig gøre.

Connie.

Fra : Sybil

Dato : 22-09-07 14:51

Hej
Sådan som jeg forstå det udfra dette link
(http://www.hunde-info.dk/katmad.shtml ) så er det kun hvis de udelukkende
lever af det at det giver problemer.
Vi bruger også leg og legetøj samt ros til belønning. Men han er helt vild
med kattetørkost med fiskesmag, og har grundet sin iver efter at få disse
stort set lært at sitte. Og sætter sig nogle gange ned og kigger på os, hvor
er min godbid, men det er jo kun når han er blevet bedt om det han bliver
belønnet

Mvh
Majken

Fra : Bodil

Dato : 20-09-07 20:46

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pas alligevel på, hunden kan få eksem af kattemad.
> Hilsen Vibeke, der har både hunde og katte, som spiser hver deres mad.

Det er i følge min dyrlæge ikke korrekt, katte kan ikke tåle hundemad, det
indeholder nemlig ikke Taurin, Hunde producerer nemlig selv Taurin det gør
katte ikke derfor er stoffet tilsat i kattemad.
Hunde kan derimod udmærket leve af kattemad, det indeholder lidt mere
protein end der er i de fleste hundemads produkter men en alm. rask og
rørrig hund kan sagtens tåle det.