En ubetænksom idiot.
Fra : pwh

Dato : 19-09-07 10:34

Vi har lige fulgtes med en ældre herre der har en schæfertæve på 5 år,
jeg har kendt ham og hunden i ca 4 år. Tyson og hans hund legede
fint sammen før i tiden, så vi fulgtes en del førhen.
Det gad jeg så ikke hen af vejen da han generelt er for negativ at hører på,
og jævnligt skulle opfinde skavanker hos specielt Tyson.
Han er meget paranoid selv overfor HD og den slags, faktisk vil han
ikke engang lade sin egen hund løbe for meget rundt mere af skræk for
at hun bliver slidt for meget.

Nå, idag faldt det sig alligevel så vi slog følge, der gik heller ikke mere end
5 minutter før han spurgte om Tyson ikke haltede på det ene bagben.
Ikke det mindste sagde jeg, og det gør han overhovedet ikke.
Han blev så ved om jeg virklig ikke kunne se det, så blev jeg småmuggen
og sagde at det var pudsigt som at mine hunde nærmest var ved at falde fra
hinande hvergang han så dem, der skulle så alligevel lige fyres af at man da
måtte håbe at der intet er galt med Tyson.

Den slags bemærkninger synes jeg man bør værer varsom med, uanset hvad
bliver man da bekymret, og holder ekstra godt øje med hundens bevægelser.
Jeg har kun selv en gang sagt den slags til en Rotteejer, og den blev også
aflivet pgr fremskrede HD en måned efter, der var det også ekstremt tydeligt.

/Jens (som ikke gider følges med det fjols mere)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 19-09-07 11:43

On 19 Sep., 11:34, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> aflivet pgr fremskrede HD en måned efter, der var det også ekstremt tydeligt.
>
> /Jens (som ikke gider følges med det fjols mere)

Så kan du lære det Jens )

Er det altid sådan, at nogen altid ved bedre om andres børn/dyr/bil/
hus osv end om dem selv ?

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 19-09-07 13:00

BorderTerrierMor, skrev:

> Så kan du lære det Jens )

> Er det altid sådan, at nogen altid ved bedre om andres børn/dyr/bil/
> hus osv end om dem selv ?

Dem findes der masser af, jeg har da mødt et par stykker
Der er bare stor forskel på om man ytrer sig feks i en usenetgruppe
hvor man selv lægger op til diskussion og på uopforordret at skulle
gører folk nervøse IRL.
Jeg har da feks ikke kommenteret overfor ham at hans hund virker
usædvanligt sløv og ligegyldig, den giver mig nærmest indtryk af at
værer 12 år gammel som den bare tusser afsted ved siden af ham.
Han burde nok begynde at barfe den så den kunne få lidt energi

/Jens (som nu vil snuppe sig en morfar)

Fra : Kosmonauten

Dato : 19-09-07 16:44

Tillader mig at snapze i dit indlæg ;C)
> [...]
> tydeligt.
>
> /Jens (som ikke gider følges med det fjols mere)
Hej Jens.
Forståeligt nok.
Den slags bemærkninger kan virkelig gøre en nervøs, især hvis der savnes
belæg for påstanden eller hvis man ikke kan se det selv.
Min hund var syg for flere måneder siden, ikke 3 dyrlæger, et hav af
undersøgelser og et minus på 5000,00 kr gav et svar.
Dog kom der en bemærkning om at der var noget i blodet som var lidt højere
end normalt men det betød normalt ikke noget, men det kunne være tegn på en
"måske begyndende cancer", jeg var mildest talt rystet, og jeg spekulerede
som en gal i tiden bagefter, havde hende på vægten flere gange. Enden på det
er at hun blev frisk igen og jeg har droppet alle de spekulationer for det
var sku lige før at jeg blev syg ;C) Men jeg er da obs. på hendes væremåde
og laden som enhver anden ansvarlig hundeejer vil være det.
Så lad du bare ham "Dr. NoGooD" være i fred med sin negativitet.
Fortsat god aften.
Martin & Laika (som synes at det er rart at du har åbnet op for skribleriet
igen ;C))

Fra : Hm

Dato : 19-09-07 16:57

Vist der er noget der kan gøre en urolig så er det netop sådanne udtaelser,
man kan se "spøgelser" hele tiden, og det er ikke sådan lige at komme over.
Men heldigvis er der jo sjældent noget om det, for så havde man jo nok selv
opdaget det.

Hanne/som også glæder sig over at Jens er kommet til tasterne igen

Fra : pwh

Dato : 19-09-07 17:54

Hm, skrev:
> [...]
> lige at komme over. Men heldigvis er der jo sjældent noget om det,
> for så havde man jo nok selv opdaget det.

Lige pecis, men man kan da ikke undgå at blive bekymret alligevel.

> Hanne/som også glæder sig over at Jens er kommet til tasterne igen

Jeg takker for de pæne ord

/Jens

Fra : pwh

Dato : 19-09-07 18:00

Kosmonauten, skrev:
> [...]
> blev syg ;C) Men jeg er da obs. på hendes væremåde og laden som
> enhver anden ansvarlig hundeejer vil være det.

Det minder lidt om da Angel havde maveinfektion.
Der sagde dyrelægen også, nok i bedste mening, at de jo ikke kunne
udelukke kræft uden en grundigere undersøgelse.
Dog poineterede han at det var meget usansynligt,
men nervøs bliver man da alligevel

> Så lad du bare ham "Dr. NoGooD" være i fred med sin negativitet.
> Fortsat god aften.

Jeg var faktisk for længe siden bare gået over til lige at hilse på når
vi mødtes, så det går jeg tilbage til igen

> Martin & Laika (som synes at det er rart at du har åbnet op for
> skribleriet igen ;C))

Jeg takker
Synes at luften er blevet renset lidt igen, det skal nok til engang imellem

/Jens

Fra : Is

Dato : 19-09-07 22:05

> [...]

blev også
> aflivet pgr fremskrede HD en måned efter, der var det også ekstremt

Bestemt, men omvendt, hvis man nu synes der er noget galt, bør man
nævne det for ejer.

Erik Isager

Fra : lh

Dato : 20-09-07 06:05

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ikke mere end

> hvad
> bevægelser.
> blev også
> tydeligt.
>>

> Bestemt, men omvendt, hvis man nu synes der er noget galt, bør man
> nævne det for ejer.
>

> --
> mvh
> Erik Isager

Jeg har tænkt det samme. Kan godt være ham her er en "idiot" der ser
sygdomme i alt (kender godt disse personer!). Men omvendt, så kommer jeg i
et hjem fast en gang om ugen. Der er to hunde hvoraf den ene er en gammel
"herre" på 13 år. Engang jeg var der syntes jeg den var ualmindelig stille
og det nævnte jeg for ejeren, men det syntes han nu ikke. Og så blev der
ikke talt mere om det. Næste gang jeg kom, kom ejeren og spurgte om jeg
stadig syntes der var noget i vejen, men nej, den dag var hunden sig selv
igen.
Ejeren sagde til mig at han faktisk var glad for jeg havde sagt det fordi
når de gik op og ned af hundene hver dag så opdagede de ikke altid
"småting".
Så det kan have både fordele og ulemper at gøre andre bekymrede. Hvis der
virkelig er noget i vejen som ejeren ikke lige selv har tænkt over, og det
er en ansvarlig hundeejer, der bringer hunden til et tjek, så gør man jo
hunden en tjeneste. Og det er vel det man skal tænke på først og fremmest.
Men som sagt jeg har også en bekendt der ser sygdomme i ALT. Det lære man så
at lukke ørene for, selvom det er vanvittig irriterende.

lh

Fra : pwh

Dato : 20-09-07 08:02

lh, skrev:
> [...]
> tænke på først og fremmest. Men som sagt jeg har også en bekendt der
> ser sygdomme i ALT. Det lære man så at lukke ørene for, selvom det er

Rigtigt nok, man skal da heller ikke holde sin kæft hvis man virklig
mener der er noget forkert ved en hund.
Jeg mener blot at man skylder ejeren at værer ret så sikker i sin
sag da man altså kan gører folk nervøse.
Ham jeg hentyder til i dette indlæg er simpelthen typen
der bare står og observerer for evnt at kunne udpege en defekt.
Han gør det helt sikkert ikke af ond vilje, han er faktisk et ret
venligt menneske, jeg tror han gør det pgr hans paranoia overfor HD.
Som sagt må hans 5 år gamle Schæfer ikke engang motionerer for
meget mere for ikke at blive slidt, så der ligger måske også lidt
misundelse ved at han ser hvor meget mine drøner rundt.
Dem bliver der bestemt ikke sparet på, det ville da værer synd.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-09-07 07:54

Is, skrev:

> Bestemt, men omvendt, hvis man nu synes der er noget galt, bør man
> nævne det for ejer.

Jeg synes man skal værer meget sikker i sin sag før man kommer
med den slags, man kan altså gører specielt nybagte hundeejere
meget nervøse.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-09-07 08:15

pwh, skrev:

> Jeg synes man skal værer meget sikker i sin sag før man kommer
> med den slags, man kan altså gører specielt nybagte hundeejere
> meget nervøse.
>
> /Jens

UPs, fik sendt svaret for hurtigt
Jeg kom nemlig i tanke om da Angel var hvalp, dengang som nu
var hun ret reserveret overfor andre hunde,
mennesker har hun altid elsket, de fleste af dem.
Der var der da et par stykker hen af vejen der direkte spurgte
mig om der ikke var noget galt med hende når hun ikke ville
drøne rundt i med en flok på 5-6 hvalpe men bare sad hos mig.
En nybagt hundeejer var måske feset til adfærdspsykologer
og i den dur, jeg kendte trods alt så meget til hunde at jeg
skød det ind under at hun bare havde et lidt andet sind end
de fleste andre hvalpe.
Idag er hun da også en fint fungerende hund, der bare stadig
ikke interrerserer sig ret meget for andre hunde,
det må da værer hendes eget valg.

Jeg blander mig ikke i mine hundes adfærd så længe de ikke
er belastende for andre eller mig.
De skal have lov til at have deres egen personlighed i fred.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-07 07:28

Hej Jens

Han lyder nærmest lige så livsbekræftende, som min nabo, som også har
får....

Som starter med at, nævne det første negative, ved et får, efterfulgt af det
næste, efterfulgt af det næste, efterfulgt af det næste, efterfulgt af det
næste, o.s.v.... I helt samme skure, medens man selv tænker " Hvad var det
nu for en bog, det var forord i "... Nu venter jeg bare på han siger " Nu
skal du altså ikke tro, det er negativt det hele " Og lige som man får tænkt
denne tanke, kompletterer han det, med selvfølgelig, netop denne
udtalelse.... Altså af ren og skær høflighed, undlod man at falde ned på
gulvet, og holde sig for maven, medens man lystigt hulkede sig igennem en
latterkrampe.

M.V.H....Benny..
Som stadig undrer sig over, at så mange ubetænksomt, bliver nogle
betænksomme ubetænksomme idioter ..

Fra : pwh

Dato : 20-09-07 08:04

Benny Mortensen, skrev:

> M.V.H....Benny..
> Som stadig undrer sig over, at så mange ubetænksomt, bliver nogle
> betænksomme ubetænksomme idioter ..

*LOL*

/Jens