Godbidder
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 20:10

I næsten al litteratur jeg kan finde skal man belønne og lokke med
godbidder.
Vores hvalp er bedøvende ligeglad med godbidder.
Vi har købt nogen der hedder Best Frien Softies.
Han spiser dem, men de skal næsten skubbes ind i munden på ham, de
virker ikke som lokkemiddel.
Så har vi forsøgt med lidt spegepølse, for at få lidt mere lugt på, men
det har heller ikke den store interesse.
Skal vi bare vente og se, eller findes der en lykkepose, hvor der er
lidt af hvert, så man kan se om et bestemt produkt finder hans
interesse, eller skal man bare lade være, og belønne ham med en glad
tone og kærlige klap og klø på mavsen
Kai

Fra : jopa

Dato : 16-09-07 20:25

Fister Løgsovs skriblede følgende:
> eller skal man bare lade være, og belønne ham med en glad
> tone og kærlige klap og klø på mavsen

I min verden er det det ultimative

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 20:24

jopa frembragte:
> Fister Løgsovs skriblede følgende:
>
> I min verden er det det ultimative

Altså at udelade guffeluffe?
Kai

Fra : jopa

Dato : 16-09-07 20:35

Fister Løgsovs skriblede følgende:

> Altså at udelade guffeluffe?

Jepper.
Har aldrig brugt andet end ros.
Sådan har jeg trænet hund de sidste 25-30 år.

Glæden ved ros er 100 gange vigtigere for samspillet mellem fører og hund
end en kiks.
Ros knytter bedre en kiks det er min erfarring

Kom der en uindbudden fremmed og tilbød min kiks ville han tage hånden i
stedet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bodil

Dato : 16-09-07 20:43

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> jopa frembragte:

Jeg ville nok finde noget hunden ville have, de godbidder man køber er der
stort set ikke andre hunde end labradorer der vil have, du må over i noget
andet, hvad med suppekødboller skæres ud i 1/4 eller kyllinge pølse, eller
sadel eller tørret lever eller en rest fra middagen fx frikadeller, der er
mange muligheder.
Træning bliver mange gange lettere med belønning og at kunne variere
belønningen med fx klap den ene gang og frikadelle næste gang er rigtig
godt.
Du kan også belønne med leg fx med en bold.

Fra : pwh

Dato : 17-09-07 18:31

jopa, skrev:
> Fister Løgsovs skriblede følgende:
>
> I min verden er det det ultimative

Nemlig, også alt hvad jeg bruger til mine hunde.

Men ellers kan tørret lever eller tørfisk godt værer
et hit hos mange hunde.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-09-07 18:40

> Nemlig, også alt hvad jeg bruger til mine hunde.
>
> Men ellers kan tørret lever eller tørfisk godt værer
> et hit hos mange hunde.

GG tørret lever kommer hel ud igen i den anden ende, og tørfisk kan du selv
æde, hvis du spø`r mine..
jeg købte ellers en stor stak tørfisk i netto for noget tid siden, tænkte at
det måtte være et sundt alternativ..meeeen altså, der er meget at tygge sig
igennem for den ene kat der finder det lækkert..
Næææ du, frikadeller eller pøsler, det er noget der rykker hos mine.. og
kattelort trillet i kattegrus hvis du spø`r klamme Emma..arrrdr..)-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-09-07 18:49

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> GG tørret lever kommer hel ud igen i den anden ende, og tørfisk kan
> du selv æde, hvis du spø`r mine..

Længe siden jeg har prøvet at give tørret lever, de får det råt
Men tørfisk køber jeg jævnligt, det elsker de skam.
De er gode at klippe i stykker og smide ude på græsset

> jeg købte ellers en stor stak tørfisk i netto for noget tid siden,
> tænkte at det måtte være et sundt alternativ..meeeen altså, der er
> meget at tygge sig igennem for den ene kat der finder det lækkert..

Det er nemlig sund slik, men for dyrt til at jeg ikke også kun køber
det når det er på tilbud. Min kat kan også godt lide det

> Næææ du, frikadeller eller pøsler, det er noget der rykker hos mine..
> og kattelort trillet i kattegrus hvis du spø`r klamme
> Emma..arrrdr..)-;

Bortset fra kattelorten er mine helt med

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-09-07 19:07

> [...]
>
> Det er nemlig sund slik, men for dyrt til at jeg ikke også kun køber
> det når det er på tilbud. Min kat kan også godt lide det

underligt nok, så er det kun Harald der gider tørret fisk, de to andre katte
ser på mig som om jeg er totalt fra forstanden..
så jeg har tørret fisk til det næste års tid.

> Bortset fra kattelorten er mine helt med

hun er så klam, så kommer hun luntene som om intet er hændt, med det mest
udspekulerede udtryk i hovedet, og kattegrus i hele mulen..adrrrrr klamme
dyr, og hun ved, at hun ikke må, meeen fristelsen er alligevel for stor ind
i mellem.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-09-07 19:17

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> hun er så klam, så kommer hun luntene som om intet er hændt, med det
> mest udspekulerede udtryk i hovedet, og kattegrus i hele
> mulen..adrrrrr klamme dyr

Og så undrer mange mennesker sig over at hunde ikke
må slikke mig i ansigtet

Det havde jeg forresten en dag en sjov oplevelse med.
Et par 6-7 års tøser spurgte om de måtte kæle med mine hunde
da jeg kom gående, det måtte de self gerne.
Angel benyttede straks lejligheden til at give den ene et kys på munden
Det generede ikke tøsen, jeg sagde så at Angel ikke måtte slikke mig
da jeg havde set hun vaskede sig i rumpen med tungen.
Tøsen sagde så bare iskoldt, at det gjorde hun da også,
hvad svarer man så lige på det

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-09-07 19:40

> [...]
> da jeg havde set hun vaskede sig i rumpen med tungen.
> Tøsen sagde så bare iskoldt, at det gjorde hun da også,

LOL...
Man kan hurtigt blive mundlam af de unger..

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-09-07 19:49

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>

> LOL...
> Man kan hurtigt blive mundlam af de unger..
>
> Mvh. Marie

Ja der fik hun mig den møgunge
Men faktisk rart at man har et par hunde man stoler så
meget på at man med sindsror lader et par små unger hilse på dem.
Jeg er ikke sikker på at deres forældre ville have syntes det var iorden.
Tyson chokerede mig også lidt. Normalt lader jeg aldrig små børn
lege pinde/bolde med ham da han kan blive lidt for ivrig.
Principielt slipper han også kun sit legetøj til mig, alle andre kan
få lov til at lege trækkeleg som de har tabt på forhånd
Den ene tøs fandt så en freespe, jeg var lige ved at stoppe hende,
men lurede alligevel for at se hvordan han taklede situationen.
Der var han helt anderledes overfor sådan en lille pige, han afleverede
på pæneste måde til hende hvergang hun sagde det, jeg var målløs

/Jens (der stadig lærer nyt om sine hundes sind)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-09-07 20:07

> [...]
> Der var han helt anderledes overfor sådan en lille pige, han afleverede
> på pæneste måde til hende hvergang hun sagde det, jeg var målløs

Jeg tror at de fleste hunde ved at det "bare er hvalpe" og er nok lidt mere
tolerante end de ellers ville være.

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 17-09-07 21:35

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Jeg tror at de fleste hunde ved at det "bare er hvalpe" og er nok
> lidt mere tolerante end de ellers ville være.

He he ..ikke min Philana. Hun VED bare at de der menneskehvalpe er
skidefarlige! Basta
De laver høje lyde og hurtige bevægelser, så det er bare med at komme væk
eller knurre ad dem til de flytter sig, mener hun.
Og det er knagme ikke nemt at lave om på, når der ikke er børn i familien.
Det er ligesom om folk er en smule uvillige til at lægge børn til når man
vil træne sin hund til at acceptere børn ....forståeligt nok ))

Nej, pjat - det er lidt besværligt når vi en sjælden gang møder børn.
Philana ligner jo en nuttet plydsbjørn, men det er hun slet ikke. Har vi
besøg af børn her, så fortrækker hun bare, går selv ind i sit "værelse"
indtil de er gået igen og det er fint nok.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-09-07 20:40

> [...]
> skal man bare lade være, og belønne ham med en glad tone og kærlige klap

I mine to hanhundes verden er det kun pølsestykker eller frikadelle stykker
der kan få dem at "stå på hovedet"...alle købte hundegodbidder kan jeg da
selv æde, eller Emma kan..(o;

Mvh.Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 16-09-07 21:19

On 16 Sep., 21:10, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.invalid.co.za>
wrote:
> [...]
> lidt af hvert, så man kan se om et bestemt produkt finder hans
> interesse, eller skal man bare lade være, og belønne ham med en glad

Ja, glad tone, ros og kærlig klap er også en godbid

Nu Barfer vi jo og her i huset er tørrede oksestruber noget der kan få
vufferne til at gøre ALT ))

Mvh Fru larsen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-07 22:58

Fister Løgsovs wrote:

> I næsten al litteratur jeg kan finde skal man belønne og lokke med
> godbidder.
> Vores hvalp er bedøvende ligeglad med godbidder.

Hmm tørfoderet virker nu fortrinligt som godbidder
Men ellers så er tørret kallun ikke det værste :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 03:16

Peter Lykkegaard har bragt dette til os:

> Hmm tørfoderet virker nu fortrinligt som godbidder
> Men ellers så er tørret kallun ikke det værste :)
>
> - Peter

Ahh, jeg har både tørret Kallun og tørret lam, jeg har bare glemt det i
farten, det må prøves efter at jeg har fået en lur mere.
HAN sover selvfølgelig trygt igen efter en natlig ude-pølle
Klog hund, forresten, det er kun i kærestens side af soveværelset han
har tisset
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 05:25

Fister Løgsovs skrev den 17-09-2007:
> Peter Lykkegaard har bragt dette til os:

> Ahh, jeg har både tørret Kallun og tørret lam, jeg har bare glemt det i
> farten, det må prøves efter at jeg har fået en lur mere.

Tørret kallun = 1000 point
Tørret lam = 800
Kiks = 1 point

Tak for tippet.
Kai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-07 18:22

Fister Løgsovs wrote:

> Tørret kallun = 1000 point

Det lugter så afskyeligt at det simpelthen er et sikkert hit :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-09-07 18:26

Den 17-09-2007, skrev Peter Lykkegaard:

> Det lugter så afskyeligt at det simpelthen er et sikkert hit :)
>
> - Peter

Han har allerede mistet interessen for det, men grøntmix fra Maxsø og
optøet kallun er et hit.
Kai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-07 20:02

Fister Løgsovs wrote:

> Han har allerede mistet interessen for det, men grøntmix fra Maxsø og
> optøet kallun er et hit.

Btw vi har lige skiftet foder fra Eukanuba til Eagle Pack (tørfoder)
Vi vejer foderet af hver dag og bruger det til godbidder, træning, leg etc
Bare vi tager vægten frem så er han der med det samme med et
forventningsfuldt udtryk i ansigtet :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Søren LH

Dato : 17-09-07 20:29

> [...]
> skal man bare lade være, og belønne ham med en glad tone og kærlige klap

Jeg brugte tidligere råt kød til særlige ting hvor der skulle 100%
motivation til. En god steak fra køledisken skåret i småstykker.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 17-09-07 20:44

Søren LH skriblede følgende:

> Jeg brugte tidligere råt kød til særlige ting hvor der skulle 100%
> motivation til. En god steak fra køledisken skåret i småstykker.

Det hører ind under bestikkelse

Da mine børn var små fik de også godbidder for at lystre mig.
Nu vejer de alle ikke under 180 kg stykket
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 17-09-07 20:55

jopa, skrev:
> Søren LH skriblede følgende:

> Det hører ind under bestikkelse
>
> Da mine børn var små fik de også godbidder for at lystre mig.
> Nu vejer de alle ikke under 180 kg stykket

Milo's 55kg er garanteret heller intet ved siden af Vizla's vægt

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-07 05:59

> Milo's 55kg er garanteret heller intet ved siden af Vizla's vægt

Der går mere end to Vizla'er på en Milo....

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-09-07 08:50

Søren LH kom med følgende:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Der går mere end to Vizla'er på en Milo....

Min vovse vejer 1200g lol
Kai

Fra : jopa

Dato : 18-09-07 09:02

Fister Løgsovs skriblede følgende:

> Min vovse vejer 1200g lol

Det spiser min om dagen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-09-07 18:54

jopa, skrev:
> Fister Løgsovs skriblede følgende:

> Det spiser min om dagen

Hunde æder og mennesker spiser,
nu skal du igen menneskeliggører din hund

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-09-07 19:21

> Hunde æder og mennesker spiser,
> nu skal du igen menneskeliggører din hund

nej, hvad bliver dog det næste....(-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 18-09-07 20:22

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> nej, hvad bliver dog det næste....(-;

Ja nu er han jo startet med barf, så det næste
bliver vel at Milo må ligge med i sengen

/Jens (som synes det går hurtigt tilbage for John)

Fra : Hm

Dato : 18-09-07 20:57

>, så det næste bliver vel at Milo må ligge med i sengen
>
> /Jens (som synes det går hurtigt tilbage for John)

Jeg vil da kalde det fremad

Hanne

Fra : jopa

Dato : 18-09-07 19:35

pwh skriblede følgende:

> Hunde æder og mennesker spiser,
> nu skal du igen menneskeliggører din hund

Ok så er jeg nok hund.
Jeg æder
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-09-07 20:23

jopa, skrev:
> pwh skriblede følgende:

> Ok så er jeg nok hund.
> Jeg æder

Og bøvser og prutter garanteret også

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-09-07 05:38

> Og bøvser og prutter garanteret også

hmmm jeg tror slet ikke det er john der skriver..milo har ædt ham som tak
for sidst, og har overtaget johns udhulede korpus som "ulv i john-klæder"..
/-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 19-09-07 07:58

> [...]
>>

> hmmm jeg tror slet ikke det er john der skriver..milo har ædt ham som
> tak for sidst, og har overtaget johns udhulede korpus som "ulv i

Du har nok ret, hans indlæg har også været af
bedre kvalitet på det sidste

/Jens (som kun leverer topkvalitet)

Fra : jopa

Dato : 18-09-07 10:25

Søren LH skriblede følgende:

> Der går mere end to Vizla'er på en Milo....

Ja det er lige før hans halvlanden hunds bur er for småt.
Han kan i hvertilfald ikke stå oprejst
http://jp-web.dk/milobil.jpg

Vi var lige ved at købe et dobbelt og så fjerne midterpladen.
Men han er glad nok for pladsen. Er altd parat til en køretur

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 17-09-07 21:37

jopa wrote:

> Det hører ind under bestikkelse

Og hva' er der så i vejen med bestikkelse? ...bare man får sin vilje )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-07 05:57

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede følgende:

> Det hører ind under bestikkelse

Løn for godt udført arbejde. Ville du lave lige så meget på dit arbejde,
hvis betalingen var ros og klap fra chefen?

> Da mine børn var små fik de også godbidder for at lystre mig.
> Nu vejer de alle ikke under 180 kg stykket

Nu har vi jo så heldigvis kontrol over fødetildelingen til vore hunde også i
voksenalderen. Du bemærkede jo selv Vizlas vægt forleden, så der er lidt til
endnu til hun er overvægtig .

Mvh
Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-07 19:55

Søren LH wrote:

> Løn for godt udført arbejde. Ville du lave lige så meget på dit
> arbejde, hvis betalingen var ros og klap fra chefen?

Hmm det virker da nogenlunde herhjemme
Der er både ros og klap når jeg endelig laver mad :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : C.H

Dato : 22-09-07 07:39

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i voksenalderen. Du bemærkede jo selv Vizlas vægt forleden, så der er lidt

Her i huset har vi heller ikke en overvægtig hund selvom en del af hans løn
er guffer... De er jo bare iberegnet den daglige kostmængde.

Guffer er hamrende gode til træning, specielt til at justere rent teknisk.
Ellers er ros da fint, leg rigtig fint...

Kan ikke riiiiigtig se, hvorfor godbider skulle være mere bestikkelse en ros
med stemmen og kærlige klap. Bortset fra, at det giver hunden lidt mere
motivation, præcision og hurtighed, synes jeg...

Næææ nej, alle kneb gælder.

Connie