Trapper og hund
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 12:14

Hej.
Vi har lige fået et gadekryds, 8 uger og 1200g, en ganske lille en.
Moren er en Dansk-Svensk gårdhund, faren en blanding af alt muligt godt
fra Ibiza.
Vi har 3 etager i huset, sover øverst og lever i stueplanet.
Det er en smule bøvlet når man skal have ham ud og tisse, at først går
han ud, så skal han løftes videre ned, først der er han ude hvor han
godt må besørge.
Er der nogen fordel/ulemper ved at jeg f.eks. ligger en mursten på
hvert trappetrin, så trinene halveres i højde og længde.
Jeg tænker på om han er stærk nok til at gå nedad, og om det er sikkert
nok at lade ham gøre det?
Op skal han nok komme.
Han har ikke helt styr på kanter endnu, faldt ned af dyrlægens bord i
går.
Kai

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-09-07 12:45

On 15 Sep., 13:14, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.invalid.co.za>
wrote:
> [...]
> nok at lade ham gøre det?
> Op skal han nok komme.
> Han har ikke helt styr på kanter endnu, faldt ned af dyrlægens bord i

Prøv at kigge på dette link Kai...

http://www.netdyredoktor.dk/sw21624.asp

Vi har også mange trapper i vores hus og har ikke taget sådan specielt
hensyn, andet end hjælpe dem når de ikke kunne selv

Mvh Fru Larsen.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 12:59

BorderTerrierMor skrev:

> [...]
>
> Vi har også mange trapper i vores hus og har ikke taget sådan specielt
> hensyn, andet end hjælpe dem når de ikke kunne selv

Tak for det, det var lige hvad jeg kunne bruge.
Nettet er lige lidt for stort til at finde vejledning, der er så mange
meninger om det samme.
Kai

Fra : Sybil

Dato : 15-09-07 12:50

Jeg har lige lagt et billede af det lille vidunder i dk.binaer.
Billedet er en uge gammelt og blev taget inden vi hentede ham.

Majken
(hundens anden slave

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 13:09

Sybil wrote:
> Jeg har lige lagt et billede af det lille vidunder i dk.binaer.
> Billedet er en uge gammelt og blev taget inden vi hentede ham.
>
> Majken
> (hundens anden slave

Årh nej for en yndig lille krammevaps. Hvor er han dog køn. Han skal
nok lære at gå ned ad trapper, det er jo ikke lige noget små nye
hunde er helt glade for. Kan I ikke forbarme jer og bære ham lidt
endnu. Jeg er helt sikker på, at det pludselig kommer af sig selv.

Det med at lægge mursten på trappetrinene...... jeg kan ikke
lade være med at tænke på, at hvis uheldet er ude, så er det jer der
står på hovedet ned ad trapperne, og hvem skal så passe det lille
vidunder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 13:08

Tove Krieger udtrykte præcist:

> [...]
> med at tænke på, at hvis uheldet er ude, så er det jer der står på hovedet
> ned ad trapperne, og hvem skal så passe det lille vidunder.

Misforstå mig ret
Jeg har ikke det store problem med at bære ham, men han misforstår
(foreløbig) hvornår vi er ude, hans definition er ikke den samme som
min
Det er ikke en krammevaps, det er en klappedelle lol
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 13:28

Fister Løgsovs wrote:
> Misforstå mig ret
> Jeg har ikke det store problem med at bære ham, men han misforstår
> (foreløbig) hvornår vi er ude, hans definition er ikke den samme
> som min

Giv tid Kai. Det med definitionerne skal nok komme på plads. Han ser
ret kvik ud.

> Det er ikke en krammevaps, det er en klappedelle lol

Vaps eller deller. Han er altså lige til at kramme - helt
uimodståelig er han i hvert fald.

Fra : Søren LH

Dato : 15-09-07 14:15

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Misforstå mig ret
> Jeg har ikke det store problem med at bære ham, men han misforstår
> (foreløbig) hvornår vi er ude, hans definition er ikke den samme som min

Jeg har ikke helt forstået hvordan mursten kan hjælpe på det.

Men hvis du alligevel skal med ned, kan det da ikke være det store at bære
sådan en D/S-hvalp.

Mvh
Søren
(Som bar sin schæferhvalp op og ned fra 5. sal til den vejede 12 kg)

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 15:06

Søren LH formulerede spørgsmålet:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke helt forstået hvordan mursten kan hjælpe på det.

Dobbelt så mange trin, men kun halv højde.

> Men hvis du alligevel skal med ned, kan det da ikke være det store at bære
> sådan en D/S-hvalp.

Jeg synes bare at det er forkert at bære ham, når han kan gå selv.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 18:10

Den 15-09-2007, skrev Tove Krieger:

> [...]
> med at tænke på, at hvis uheldet er ude, så er det jer der står på hovedet
> ned ad trapperne, og hvem skal så passe det lille vidunder.

Det virker sgu, med lidt hjælp.
5 timer efter at jeg havde skrevet indlægget, klatrede han op, lokket
af en godbid, og med lidt korrigering af retningen.
Stenene ligger helt ude i siden af indgangspartiet, hvor ingen
alligevel træder.
Jeg er spændt på hvornår han kan gå ned af dem.
Nu kommer der snart mafia tema aften på DR2, så jeg skal ligge i
sofaen, klappe hunden og se fjernsyn om mit yndligsemne.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 20:06

Den 15-09-2007, skrev Fister Løgsovs:

> [...]
> Nu kommer der snart mafia tema aften på DR2, så jeg skal ligge i sofaen,
> klappe hunden og se fjernsyn om mit yndligsemne.

Her, et døgn senere, har han selv kravlet op flere gange.
Ned er lidt problematisk, men det kommer når det kommer.
Jeg skal lige spørge til noget andet, men laver et nyt emne.
Kai

Fra : Hm

Dato : 17-09-07 13:14

> Her, et døgn senere, har han selv kravlet op flere gange.
> Ned er lidt problematisk, men det kommer når det kommer.

Hej Kai
nu var mit svar baseret på at det måske er klogt at skåne hunden nu den er
så ung,
Der er vist ingen der har været i tvivl om den kunne drøne op og ned selv,
det plejer jo at være nemmere end at få dem til at lade være

Hanne

Fra : Hm

Dato : 15-09-07 13:05

> [...]
> ud, så skal han løftes videre ned, først der er han ude hvor han godt må

Hej Kai
jeg tror jeg ville bære hunden et stykke tid endnu, den er jo så lille, at
jeg ikke kan se det skulle være et problem.

Det er jo selve belastningen af for- og bagben som man lige skal spare på i
starten og den ville nok slet ikke ramme de mursten, så måske ville det bare
gøre sagen værre.

Nu er DS jo ikke en der sart, så inden længe drøner den jo både op og ned.

Bær den indtil videre.

Hanne/ som også bar sin schæfer i starten

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 16-09-07 21:16

On 16 Sep., 21:06, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.invalid.co.za>
wrote:

> [...]
> Ned er lidt problematisk, men det kommer når det kommer.
> Jeg skal lige spørge til noget andet, men laver et nyt emne.

*LOL* ja op det lærer de hurtigt, det er værre når de skal ned og
rumpen ikke kan styres.

Mvh Fru larsen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-09-07 09:02

BorderTerrierMor wrote:

> *LOL* ja op det lærer de hurtigt, det er værre når de skal ned og
> rumpen ikke kan styres.
>
> Mvh Fru larsen.

LOL Jeg ville nu også nødigt skulle ned ad en trappe på alle
fire med hovedet først

Fra : pwh

Dato : 17-09-07 19:19

Tove Krieger, skrev:

> LOL Jeg ville nu også nødigt skulle ned ad en trappe på alle
> fire med hovedet først

Ned skal du nok komme

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 17-09-07 16:01

On 17 Sep., 10:02, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> LOL Jeg ville nu også nødigt skulle ned ad en trappe på alle
> fire med hovedet først

Åhhh Tove, du ved øvelse gør mester *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-09-07 18:44

Fister Løgsovs udtrykte præcist:
> [...]
> Op skal han nok komme.
> Han har ikke helt styr på kanter endnu, faldt ned af dyrlægens bord i går.

Lidt opfølgning.
Her, en uge og +200g efter er han blevet så mobil, at jeg skal huske at
stoppe ham, hvis han ikke selv skal ræse op af trappen, hver anden gang
udenfor murstenstrinene.
Vores tæppebelagte "hall-"trappe fra stueplan til første går også
rigtig godt. Trappen snor sig 180 grader, og han justerer selv, i
farten, at gå der hvor trinene har den rette længde.
Han kan også gå fint ned af dem igen, det går ikke udenfor, og de er
også glatte, så der bærer jeg ham gerne.
Kai (der lige har haft en magtkamp med Leffe, som jeg vandt, så nu
ligger han så sødt op af mig og sover den ud )