Min Fars nye hund
Fra : pwh

Dato : 15-09-07 10:51

Som lovet en beretning om min Fars dværgschnauzer som jeg
var oppe og se igår.
Det er jo en tæve på 2 år som han har fået fra en kennel der
ikke kunne bruge hende til avl pgr for lys pels.

Køn var hun jo den lille, men noget sky af sig.
faktisk knurrede den af både mig og min faster de første 15 min.
Så kunne jeg da godt få lov til at kæle hende lidt, men den var slet
ikke social på samme måde som mine der sidder skødet af gæster
hvis de får lov til det. Den kom ikke hen hvis jeg lokkede lidt,
ville heller ikke lege overhovedet.
Men den har allerede efter 14 dage knyttet sig helt utroligt til min Far,
og det er jo det vigtigste.
Vi var også en tur på stranden, og den reagerede fint de fleste gange
han kaldte på den, og holdt helt tydeligt godt øje med hvor han var.
Så alt i alt tror jeg han har fået en rigtig god hund for ham,
den var så førerfikseret at enhver Schæfer ville blive til grin i sammenligning
Om den vil egne sig til at besøge mine to hunde er jeg så tvivlende overfor,
tror simpelthen den ville dø af skræk.

/Jens (som glemte at tage billeder)

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 11:06

> Men den har allerede efter 14 dage knyttet sig helt utroligt til min Far,
> og det er jo det vigtigste.

Ja, det er da skønt. Det er måske lidt af en enmandshund ? Kender ikke så
meget til racen.

> [...]
> Så alt i alt tror jeg han har fået en rigtig god hund for ham,
> den var så førerfikseret at enhver Schæfer ville blive til grin i

Det er jo herligt og det er vel også skønt for din far, at have en hund med,
når han går tur.

> Om den vil egne sig til at besøge mine to hunde er jeg så tvivlende
> overfor,
> tror simpelthen den ville dø af skræk.

Det er jo lidt ærgeligt. Ved i hvordan den har det med andre hunde ?

> /Jens (som glemte at tage billeder)

Fy, sådan noget glemmer man ikke. Du må huske billeder næste gang...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 11:31

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er da skønt. Det er måske lidt af en enmandshund ? Kender
> ikke så meget til racen.

Fia havde han allerede inden fået af vide var en udpræget enmandshund,
det var lidt af et problem for kennelejeren da hun jo var nød til at fordele
sol og vind lige. Hun har så åbenbart fornemmet at Fia ville passe godt
til min Far efter at han havde været ude til en lang samtale inden.

> Det er jo herligt og det er vel også skønt for din far, at have en
> hund med, når han går tur.

Han nyder det ligesom jeg, det giver altså turen lidt mere indhold,
og så kommer man også rent naturligt til at snakke med mange flere mennesker.

> Det er jo lidt ærgeligt. Ved i hvordan den har det med andre hunde ?

Kennelejeren fortalte at Fia faktisk blev stresset hos hende selv over
al den ballade som en stor hundeflok jo giver.
Min Fars erfaring indtil videre er at hun er venlig nok overfor andre hunde,
men ikke voldsomt interrerseret i dem, lidt ligesom mine egne

> Fy, sådan noget glemmer man ikke. Du må huske billeder næste gang...

Det lover jeg, hun er en meget køn hund med grå pels.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 15:16

> [...]
> sol og vind lige. Hun har så åbenbart fornemmet at Fia ville passe godt
> til min Far efter at han havde været ude til en lang samtale inden.

Ja, hun lyder som en hund, der gerne vil have et mere roligt liv og så er
din far jo det perfekte sted.

> Han nyder det ligesom jeg, det giver altså turen lidt mere indhold,
> og så kommer man også rent naturligt til at snakke med mange flere
> mennesker.

Jeg elsker også gåturene, men der skal helst være en hund med. Det føles så
spildt, når man af den ene eller anden grund, skal gå uden hund- synes jeg i
hvert fald. Det sker dog sjældent efterhånden, da jeg også tager en hund
eller to med, når vi handler lokalt.
Biva har jo lært af Fimbe, at sidde pænt og stille foran butikken, ligemeget
hvor mange hunde, der så bliver plantet ved siden af hende. De får så lige
et Buf med på vejen, når jeg kommer ud- så bliver damen jo lidt kæphøj.

> Min Fars erfaring indtil videre er at hun er venlig nok overfor andre
> hunde,
> men ikke voldsomt interrerseret i dem, lidt ligesom mine egne

Så kan de sikkert også mødes engang, når hun er faldet rigtigt til hos din
far og klar til lidt nye udfordringer

> Det lover jeg, hun er en meget køn hund med grå pels.

Ja, men jeg glæder mig da til, at se hende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 16:59

Buffy, skrev:

> Så kan de sikkert også mødes engang, når hun er faldet rigtigt til
> hos din far og klar til lidt nye udfordringer

Det tror jeg også, men der er ingen grund til at forcere tingene.
Der er flere i det område hvor han bor der har lovet at passe
hende når han rejser, så han er ikke afhængig af at Fia bryder
sig om at værer hos mine hunde.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 11:28

pwh wrote:
> [...]
> Vi var også en tur på stranden, og den reagerede fint de fleste
> gange han kaldte på den, og holdt helt tydeligt godt øje med hvor

Dejligt for din far. Han nyder sikkert hendes selskab i fulde drag,
og lidt forkælelse er der sikkert også med i billedet.

> [...]
> sammenligning Om den vil egne sig til at besøge mine to
> hunde er jeg så tvivlende overfor, tror simpelthen den ville dø af

Det er jo nok heller ikke så godt at eksperimentere, men det kunne
da være at de ville synes om hende.

> /Jens (som glemte at tage billeder)

Neeeej nu må du altså styre dig.

Fik du ikke tydeligt besked på at tage billeder, man skal sg* da
også holde dig i ørerne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 11:49

Tove Krieger, skrev:

> Dejligt for din far. Han nyder sikkert hendes selskab i fulde drag,
> og lidt forkælelse er der sikkert også med i billedet.

Hun bliver grundigt forkælet kan jeg love dig
Og så er min Far et meget roligt menneske der aldrig hidser
sig op eller råber højt, den slags kan hunde jo godt lide.
Hun føler sig helt sikkert meget tryg i hans selskab.

> Det er jo nok heller ikke så godt at eksperimentere, men det kunne
> da være at de ville synes om hende.

Jeg håber da hen af vejen når Fia bliver mere tryg ved verden
at hun kan komme ind og hilse på mine, men det varer nok lidt endnu.
Der er ingen grund til at presse hende til noget hun ikke bryder sig om,
nu skal hun bare lige finde ud af at hun er i trygge rammer for alvor,
så bliver hun nok mere modig hen af vejen.
Dog bemærkede jeg at hun jævnligt skulle snuse til mig,
jeg har nok lugtet kraftigt af hund, jeg blev også snuset
grundigt af mine egne da jeg kom hjem

> Neeeej nu må du altså styre dig.
>
> Fik du ikke tydeligt besked på at tage billeder, man skal sg* da
> også holde dig i ørerne.

Alderen trykker jo efterhånden, runder jo de 43 næste måned

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 12:05

pwh wrote:

> Alderen trykker jo efterhånden, runder jo de 43 næste måned
>
> /Jens

Dårlig undskyldning - skam dig. Mit yngste barn (min søn) er 2 år
ældre end du, og.......... nåh nej - han husker faktisk heller ikke
for godt.

Næh min dreng. Snup du dig et par Gerimax og en Ginkgo Biloba kapsel
som jeg gør om morgenen. Så skal du bare se løjer.

Så kan du endda huske hvad du fik til middag i går. LOL

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 12:37

Tove Krieger, skrev:

> [...]
>
> Næh min dreng. Snup du dig et par Gerimax og en Ginkgo Biloba kapsel
> som jeg gør om morgenen. Så skal du bare se løjer.

Det hjælper jo ikke at jeg køber dem når jeg glemmer at spise dem

/Jens

Fra : Hm

Dato : 15-09-07 12:56

Hej Jens
tak for denne lille opdatering, det lyder jo rigtig dejligt for din far.
Så nu har han en der kan få ham ud og gå nogle gode ture, og som du
skriver -få snakkert med andre.
Hvis han bor/ eller kan komme til en lidt større by, med en gågade, så er
det en rigtig god ting for, en lidt tilbageholdene hund, at tage en tur en
lørdag formiddag.

Nu glæder vi os bare til nogle billeder.

Hanne/ hvis hund ikke er særlig tilbageholdende

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 13:28

Hm, skrev:
> Hej Jens
> tak for denne lille opdatering, det lyder jo rigtig dejligt for din
> far. Så nu har han en der kan få ham ud og gå nogle gode ture, og som
> du skriver -få snakkert med andre.

Nemlig.

> Hvis han bor/ eller kan komme til en lidt større by, med en gågade,
> så er det en rigtig god ting for, en lidt tilbageholdene hund, at
> tage en tur en lørdag formiddag.

Det vil jeg foreslå ham.
Jeg gjorde faktisk selv det med Tyson da han var hvalp
at jeg gik op forbi rødovrecenteret om lørdagen,
netop for at vænne ham til at møde mange mennesker.
I hans tilfælde var det så for at han skulle lærer at han
ikke skulle hilse på dem allesammen.

> Nu glæder vi os bare til nogle billeder.

jeg må få min Far til at tage nogle og maile dem til mig.

> Hanne/ hvis hund ikke er særlig tilbageholdende

Heller ikke mine

/Jens (hvis kat plager om at få fisk, det er nok Toves skyld)

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 13:40

pwh wrote:

> /Jens (hvis kat plager om at få fisk, det er nok Toves skyld)

Så stik ham dog den sejfilet i stedet for at tale så meget om det
!!!

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 14:20

Tove Krieger, skrev:

> Så stik ham dog den sejfilet i stedet for at tale så meget om det
> !!!

Det har den fået nu, 1 kilo rejer på tilbud har jeg også
købt til den

/Jens (med ½-barfende kat)

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 14:54

pwh wrote:

> Det har den fået nu, 1 kilo rejer på tilbud har jeg også
> købt til den
>
> /Jens (med ½-barfende kat)

Det var godt, men husk nu at den ikke må få *for* mange rejer og
tun. Det er for mineralholdigt og salt, når den tidligere har haft
blæresten.

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 17:06

Tove Krieger, skrev:

> Det var godt, men husk nu at den ikke må få *for* mange rejer og
> tun. Det er for mineralholdigt og salt, når den tidligere har haft
> blæresten.

Ved det godt, det blev jeg belært om i sin tid på dyrehospitalet.
Men de amputerede jo hans tissemand dengang,
så der skulle ikke værer risiko for tilstoppelse af systemet igen.

Tun gider han heller ikke rører, hverken rå eller fra dåse,
og rejer får han kun i begrænsede mængder.
Jeg skal nok hjælpe ham med at æde det kilo jeg købte,
hundene får nok også en lille sjat

/Jens (som ikke har fået amputeret noget, endnu)

Fra : Hm

Dato : 15-09-07 17:44

> /Jens (som ikke har fået amputeret noget, endnu)

Nej, det er du jo blevet truet med, hvis du ikke opføre dig som en sød og
omgængelig hanhund

Hanne

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 17:51

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er du jo blevet truet med, hvis du ikke opføre dig som en
> sød og omgængelig hanhund

Arrh, i ville bare kede jer hvis jeg blev alt for stueren

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 18:12

pwh wrote:

> Ved det godt, det blev jeg belært om i sin tid på dyrehospitalet.
> Men de amputerede jo hans tissemand dengang,
> så der skulle ikke værer risiko for tilstoppelse af systemet igen.

Du skal ikke føle dig 100% sikker, for hunkatte med et kortere
urinrør kan altså også få struvitsten, men godt at du er blevet
informeret fra eksperterne på dyrehospitalet.

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 18:32

Tove Krieger, skrev:

> Du skal ikke føle dig 100% sikker, for hunkatte med et kortere
> urinrør kan altså også få struvitsten, men godt at du er blevet
> informeret fra eksperterne på dyrehospitalet.

Dyrelægen påstod at han nu kunne tisse en brosten ud
Men jeg passer self på alligevel, har lige måtte smide katten ud
da den stod og storplagede om at få en portion fisk mere.
Den får en lille portion sejfilet hver dag, ellers er det tørkost for resten.
Vi er bare ikke helt enige om den foderplan

/Jens (som ikke selv kan se forbindelsen til sin fars hund)

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 18:44

pwh wrote:

> Dyrelægen påstod at han nu kunne tisse en brosten ud
> Men jeg passer self på alligevel, har lige måtte smide katten ud
> da den stod og storplagede om at få en portion fisk mere.

Det kan jo være hvis han lærte at bøvse lige som hundene, at der
vankede mere.

> Den får en lille portion sejfilet hver dag, ellers er det tørkost
> for resten. Vi er bare ikke helt enige om den foderplan
>
> /Jens (som ikke selv kan se forbindelsen til sin fars hund)

Næh heller ikke jeg, men du begyndte jo selv (som sædvanlig) din
skurk, og desuden plejer du da at holde på, at man må skrive næsten
hvad man vil i din tråd - eller hvad ??

Fra : pwh

Dato : 15-09-07 20:24

Tove Krieger, skrev:

> Det kan jo være hvis han lærte at bøvse lige som hundene, at der
> vankede mere.

Min kat hverken bøvser eller prutter, det lader den os andre om
Ok, til tider får den da plattet mig for en bonusportion

> Næh heller ikke jeg, men du begyndte jo selv (som sædvanlig) din
> skurk, og desuden plejer du da at holde på, at man må skrive næsten
> hvad man vil i din tråd - eller hvad ??

Der er næsten frit slag,
lidt tomgangssnak holder jo også liv i gruppen

/Jens (som nu vil gå i kassen, det er arbejdsdag imorgen)