Modemhastighed
Fra : Brisen

Dato : 10-07-01 21:44

Vores 56K modem kobler sig på med 44 kbs, men det tager 1½ - 2 minutter at
hente Jubii's side. Det kan da ikke være rigtigt.

Det er et Accton og er koblet til seriel port.

Brisen

Fra : Thomas G

Dato : 10-07-01 22:02

> Vores 56K modem kobler sig på med 44 kbs, men det tager 1½ - 2 minutter at
> hente Jubii's side. Det kan da ikke være rigtigt.
>
> Det er et Accton og er koblet til seriel port.

Hejsa

Prøve
http://www.analogx.com/contents/news.htm
under
http://www.analogx.com/contents/download/network.htm
kan du hente et program (gratis) der kan overvåge din hastighed på nettet.

mvh Thomas G

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 10-07-01 22:27

HEJ NG
Det kan vist ikke tage så lang tid, jeg har ADSL på 256 her tog det ca. 5
sek. at hale siden ned
Hej

Jønne

Fra : JYK

Dato : 10-07-01 22:39

Burg www.google.com som portal. Ingen reklamer og mange flere links (og ja,
den er på dansk)!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-07-01 14:13

JYK wrote:

> Burg www.google.com som portal. Ingen reklamer og mange flere links (og ja,
> den er på dansk)!
>
> Klip

Hvorfor skulle man bruge den.? Så kunne man lige så vel bruge en blank skærm
som portal.!

(Jeg kendte ikke siden indtil for 2. minutter siden. Så måske er der noget jeg
bare ikke har fået øje på.?? )

Mvh. Jørgen

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-07-01 14:29

Det kommer an på hvad du bruger. Som portal vil jeg anbefale www.sol.dk
eller www.MSN.dk . Som søgeside er det korrekt at www.google.com er suveræn
specielt hvis du bruger alm modem da den ikke spilder båndbredde på
bannerreklamer og unyttige pop-ups.
Desuen finder den væsentlig flere relevante links end både jubii, yahoo,
kvasir og altavista tilsammen.

mvh

Michael

Fra : Klaus

Dato : 11-07-01 14:26

Brisen wrote:

> Vores 56K modem kobler sig på med 44 kbs, men det tager 1½ - 2 minutter at
> hente Jubii's side. Det kan da ikke være rigtigt.
>
> Det er et Accton og er koblet til seriel port.

Husk at din seriel port minimum skal være sat til det samme som dit
modems forbindelseshastighed (og helst 2x eller 4x så meget), ellers får
du ingen glæde af de 44kbps.
Alle nyere modems kan sagtens klare 115kbps eller 230kbps til PC'erens
seriel port.

/klaus

Fra : Ralph

Dato : 12-07-01 22:21

Brisen wrote:

> Vores 56K modem kobler sig på med 44 kbs, men det tager 1½ - 2 minutter at
> hente Jubii's side. Det kan da ikke være rigtigt.
>
> Det er et Accton og er koblet til seriel port.

Det KUNNE være din opsætning. Gå ind i netværk via modem, højreklik, klik på
egenskaber, og klik på fanebladet "servertyper", der skal KUN være flueben i
den sidste : TCP/IP

Hvis det ikke er nok, så kontakt din udbyders hotline, det er vist TDC du
bruger, de har nummer 80808035
--
venligst
Ralph