global hotkey - hvordan?
Fra : aslak

Dato : 15-12-00 20:29

Mit program er minimeret til systray'en og er af samme grund næsten aldrig i
FOCUS. Derfor skal jeg bruge en GLOBAL hotkey...Men hvordan kan det lade sig
gøre??

Jeg har læst på nettet og kigget i mine bøger - men det eneste jeg kan ud af
er : at hotkey'en kan sættes vha. RegisterHotKey() funktionen. Jeg er lidt
usikker på de parametre der skal bruges i RegisterHotKey funktionen. Og
hvordan jeg fanger de messages windows sender kan jeg heller ikke finde ud
af!!

Kan nogen hjælpe med kildekode eller links??

På forhånd tak!
mvh / Rasmus Aslak Kjær

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-12-00 21:50

"aslak" <rasmusaslak@hotmail.com> wrote in message
> Mit program er minimeret til systray'en og er af samme grund næsten aldrig

Jeg antager at det er 32 bit MS-Windows.

> Kan nogen hjælpe med kildekode eller links??

http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/1200/c/c1200.asp

kan sikkert hjælpe dig. Den viser lidt om hvordan man bruger WM_SETHOTKEY

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan Rouvillain

Dato : 09-01-01 11:47

Prøv at se på www.codeguru.com og søg efter CAcceleratorManager i øverste
venste hjørne og få artiklen indsendt af Thierry Maurel. Du kan evt. finde
frem til win32 kaldende, som MFC bruger.

Håber det hjælper
Jan R.