Mini-Ferie
Fra : hafelaffen

Dato : 07-10-07 09:14

Hejsa i Gruppen..

Så får vi endelig vores helt egen Autocamper i aften.. Vi har ventet
længe og spændt på denne begivenhed. Nu er det så snart nu.... Og hvad
gør vi så.....

Vi vil selvfølgelig gerne på en lille tur, inden camperen skal "sove"
vinteren over. Vi har søgt et hul i jorden efter egnede rejsemål, men
det er ligesom om at når man _skal_ så er det ikke til at finde noget.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen af jer, derude, som har lidt
fif og tip til, hvor vi måske kunne trille hen.

Vi har ferie torsdag til mandag, altså 5 dage. Jeg regner med at vi
ikke skal ud over 1000 km fra Danmark, hvis vi skal have lidt ud af
det også.

Vi har tænkt på: Holland, Belgien, Hitlers sommerhus, Disneyland,
Normandiet og lignende.
Men er der et eller andet som i andre bare vil anbefale os at se eller
prøve ?

Vi er 2 voksne og 3 børn 7-9-12 år.

Håber at vi får lidt indspark.
Mange Hilsner
Bo

Økologisk Hundefoder
www.Halles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 10:00

Mon ikke børnene syntes Disneyland lyder sjovere end Hitlers sommerhus ?
De er da iøvrigt allesammen længere væk end 1000 km.
Hvad med evt. at køre nordpå, Sverige eller Norge. Umiddelbart lyder det
måske ikke børnevenligt, men svenskerne og nordmændende har også børn og der
findes garanteret også noget deroppe som kan være interessant for den
aldersgruppe ?

Go´ tur.

Per.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 07-10-07 16:53

Haffelaffen skriver :

[...]

_____________
Hej Bo
Tjaé Hitlers sommerhus er jo i Østrig = over 1000Km , Disneyland Paris =
Cirka 1300-1400 Km.
Så hvis ikke jeres ferie skal gå til i kilometer vil jeg måske foreslå
Stockholm (med mange seværdigheder)
Berlin eller tilsvarende.
Holland - Hmmmm , er vel flottest når man kan være udendørs og det er vel
ikke sikkert på denne årstid ?
Belgien - Mest kendt for belgiske vafler , Chokolade, Øl,og vel egentlig
lidt kedelig med mindre man elsker at se flotte katolske kirker m.v..
Jeg er lige ved at tro at jeg ville vælge en "lille" dansk rundtur .....

Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-10-07 22:29

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> _____________
> Hej Bo
> Tjaé Hitlers sommerhus er jo i Østrig = over 1000Km , Disneyland Paris =
> Cirka 1300-1400 Km.

Hvem har flyttet Hitlers sommerhus? Jeg har været der 2 gange og begge gange
lå det i Berchtesgarten i Tyskland. I øvrigt et meget flot område.
Afstandene kommer jo an på hvilket udgangspunkt man har.
Jeg bor f.eks. knap 1000 km fra Berchtesgarten og har knap 1100 til Paris.
Fra København er der 1225 til Paris.
Personligt synes jeg, at 1000 km eller mere på 5 dage med 3 børn er langt at
køre, men vi kører så også med cv i stedet for autocamper.
Umiddelbart ville jeg foreslå en tur til området ved Harzen. Flotte byer,
mulighed for at prøve svævebaner, underjordiske grotter m.m. Af hensyn til
børnene kunne man kombinere det med et besøg i Hansaland ved Eutin eller
Heide Park, som ligger mellem Hamburg og Berlin.

Kurt

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-10-07 17:04

> [...]

>Vi har ferie torsdag til mandag, altså 5 dage. Jeg regner med at vi
>ikke skal ud over 1000 km fra Danmark, hvis vi skal have lidt ud af

1000 km ud og 1000 km hjem, 80 km/timen - øv mange timer i bilen på 5 dage.

>Vi har tænkt på: Holland, Belgien, Hitlers sommerhus, Disneyland,
>Normandiet og lignende.

Jeg ville vælge Danmark. Ribe domkirke, Vesterhavet, Skagen, den tilsandede
kirke, kategatcenteret, Himmeljerget, Aqualand (Silkeborg). I kan sagtens
køre nogle hundrede km herhjemme, og så ender det ikke i gameboy og DVD-film
for ungerne.

Mvh Maria

Fra : Anette

Dato : 08-10-07 22:53

Maria Frederiksen wrote:

> 1000 km ud og 1000 km hjem, 80 km/timen - øv mange timer i bilen på 5
> dage.

Hej Maria
Hafelaffen holder ferie i en autocamper og en autocamper (hvis den
ellers er under 10-15 år gammel) kan sagtens og må køre 130km/t +plus

Vi kom hjem fra en 10dages til Sydspanien, i fredags i autocamper - og vil
da lige indsparke at bare man kommer syd for Hannover -så er vejret
betragteligt varmere. Faktisk skiftede vi først shortsene ud med lange
bukser, da vi kom nærmede os Hamborg.

God tur

/ Anette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-10-07 18:27

> Hafelaffen holder ferie i en autocamper og en autocamper (hvis den
> ellers er under 10-15 år gammel) kan sagtens og må køre 130km/t +plus

Ok, jeg troede den skulle køre som lastbilerne. Men det er stadig mange km
med r.... i sædet.

Mvh Maria

Fra : Fru Sørensen

Dato : 08-10-07 07:19

Vi er 2 voksne og 3 børn 7-9-12 år.

Håber at vi får lidt indspark.
Mange Hilsner
Bo

Hej Bo

Prøv Duinrell i Holland.
Det er det fedeste sted for børn i den alder.
www.duinrell.nl

Bor du på pladsen er alle forlystelser gratis.
Badelandet koster et beskedent beløb.
Vores yngste, 12 år, er helt vild med stedet.
Vi kører derhed på fredag og hjem mandag (skal dog bo i hytte, da vi lige
har solgt vores CV og venter en ny i feb. )
Og så er der ikke så langt til Amsterdam m.m.

Eneste OBS er at der kan være lidt langt til toiletter og bad, så det skal I
være opmærksom på når i tjekker ind.

Mvh Lene

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 10-10-07 17:42

Prag kunne også være et godt sted , kom hjem derfra i søndags og der var 24
gr. i km er der 1000 herfra holstebro. polen er også skøn på denne årstid ,
og til Stettin er der ca 650 km fra padborg