Forslag til lim
Fra : Jan Boegh

Dato : 04-10-07 17:34

Jeg har købt en rundstrålende Trio dvb-t til campingvognen og den virker
glimrende. Jeg har ikke haft vognen hjemme før, så jeg har indtil nu klaret
mig ved at plante den på taget genne en tagluge, når vi ville se flimmer.
Men nu skal den monteres ordentligt, og jeg har en ide om at det må være
bedre at lime den fast på campingvognens tag i stedet for at skulle lave
huller. Så kan jeg nøjes med at trække antennekablet ned.
Antennen har en for af hård plast. Hvilken lim bør jeg kigge efter, når jeg
vil lime foden fast på taget?

vh
Jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-10-07 18:12

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen

> Antennen har en for af hård plast. Hvilken lim bør jeg kigge efter, når
> jeg vil lime foden fast på taget?

Jeg ville nok forsøge mig med en butyl-baseret ting...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Søren

Dato : 05-10-07 11:54

> [...]
> skulle lave huller. Så kan jeg nøjes med at trække antennekablet ned.
> Antennen har en for af hård plast. Hvilken lim bør jeg kigge efter, når

Jeg tror det er skidt. Når vinden trækker i antenne mens du kører, vil
limen, hvis den holder, trække tagpladen skæv. Husk på det bare er en tynd
aluminiums plade !

Fra : Ole JN

Dato : 06-10-07 17:08

Hej Jan
Min Wing2 antenne er også kun limet på taget og det har egentlig virket
udemærket de sidste 2 år. Jeg ved ikke hvorda dit tag er lavet, men hos mig
er der direkte under aluminium pladen yderligere en tynd krydsfinerplade, så
det er yderst stabilt. (Fendt campingvogn)
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din antenne ser ud, men min har en
forholdsvis stor skokkel så der var en forholdsvis stor flade at lime over.
Mvh
Ole

Fra : Hald Esperson

Dato : 06-10-07 19:03

Man kan købe siliconlim. Det er vel en lim med nogenlunde
de samme egenskaber som silicon. Har ikke selv prøvet det, men
taget er jo et udsat sted for fugt.

--
Hilsen Hald H.

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-10-07 12:29

Hald Esperson skrev i 4707cdfc$1@news.dansketelecom.com dette:
> Man kan købe siliconlim. Det er vel en lim med nogenlunde
> de samme egenskaber som silicon. Har ikke selv prøvet det, men
> taget er jo et udsat sted for fugt.

Holder aldrigt - silicone er i almindelighed en ringe lim, selvom den er
fremragende til at lime glas sammen med til akvariebrug.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Kim Olsen

Dato : 14-10-07 21:24

> Holder aldrigt - silicone er i almindelighed en ringe lim, selvom den er
> fremragende til at lime glas sammen med til akvariebrug.

Hmm... Mit solcellepanel er limet fast med alm. byggesilikone. Og det
sidder bestemt MEGET fast. (JEg har godt nok pop-nittet 4 vinkler på taget -
som en ekstra sikkerhed hvis det skulle gå løs, men det har siddet i et helt
år nu)

Kim Olsen

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-10-07 15:39

Kim Olsen skrev i 47127ae9$0$2712$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:

> [...]
> sidder bestemt MEGET fast. (JEg har godt nok pop-nittet 4 vinkler på
> taget - som en ekstra sikkerhed hvis det skulle gå løs, men det har

Et solpanel er - vil jeg tro - fladt og der er derfor ikke noget moment
(vrid) på tværs af limretningen, hvorimod en antenne i vinden vil give
kræfter, der er på tværs af limfladen, hvilket stiller markant større krav
til hæfteevnen. En glasplade f.eks. vil kunne klæbes fast på taget blot med
noget fedt eller vand. Så tror jeg mere på tokomponentlim a la Araldit.
Men ellers tak for rådet.

Fra : kazz

Dato : 07-10-07 12:40

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle lave huller. Så kan jeg nøjes med at trække antennekablet ned.
> Antennen har en for af hård plast. Hvilken lim bør jeg kigge efter, når

Prøv evt. at overveje noget rudelim, (det man limer foruder med) Sika Move
eller endnu bedre Sika Move IT da denne ikke skal varmes op før brug.
Bliver limfladerne gjort ordentligt rene og aktiveret med Sika aktivator
først, kommer antennen aldrig af igen det er sikkert

Kazz

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-10-07 13:40

kazz skrev i 4708c57e$0$25424$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> [...]
> brug. Bliver limfladerne gjort ordentligt rene og aktiveret med Sika
> aktivator først, kommer antennen aldrig af igen det er sikkert

Det ser ud til at være et godt forslag. Det vil jeg kigge nærmere på.

vh
jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Frank

Dato : 07-10-07 13:46

> [...]
> skulle lave huller. Så kan jeg nøjes med at trække antennekablet ned.
> Antennen har en for af hård plast. Hvilken lim bør jeg kigge efter, når

Man kan i enhvert Byggemarked købe noget 2-komponent Epoxylim som er
fantastisk stærk. Regn ikke med at få foden af igen nogensinde...

Mvh
Frank

Fra : EXIT

Dato : 17-10-07 21:44