Anhængertræk i usa
Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 26-09-07 07:38

Bruger de sammen anhængertræk i USA som på danske biler?

På forhånd tak

Jacob viberg Nielsen
Jacob@jv-web.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 26-09-07 09:29

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob(remove)@jv-web.dk> skrev i en meddelelse
> Bruger de sammen anhængertræk i USA som på danske biler?
>

> På forhånd tak
>
> Jacob viberg Nielsen
> Jacob@jv-web.dk

Mener du princippet - eller passer sammen? ....

Jo mon ikke, den med den dybe tallerken og så ikke helt, idet kravene til
ledningsnettet, stik, lygter og bremser og hjul dimensioner ikke er de
samme.

Jeg hørte lidt da CC var i gang med at markedsføre sig i USA Canada og man
skulle da bruge ting med US kodeks på bremser, lygter og ledningsnet osv.
Jeg kan ikke sige om selve kuglekoblingen principielt er den samme. Eller
man bare gør som med cykelanhængeren. Men mon det ikke ligner. Man CC,
havde nogle bemærkninger om at us ledningsnettet og stikkene, altså alle
samlinger var dårligere kvalitet end vore CE mærkede og meget simple.

Men jeg er temmelig sikker på at trækket skal være US godkendt.

OG spørg mig så ikke om den helt præcise forskel. US codex dæk og fælge der
skal bruges - har IKKE samme mål som EU ting. passer ikke helt sammen. Man
valgte følgelig at bruge amerikanske leverandører til det, og så syns jeg at
der var tale om at AL-KO akslen kunne fås i en us godkendt udgave.

Men jeg så et sted at man omtalte en sikkerhedskæde.

X. What Must I Consider for Towing? (written for newbies)

A. When towing the smallest of Folding Trailers, often all
that is needed is to hook it up and go. With units
1000 lbs and less, most tow vehicles can handle these
trailers safely. Standard recommended safety equipment
includes safety chains, marker lights, turn signals
and brake lights.

B. Over 1000 lbs, it really depends on the size of the
tow vehicle as to the ease and safety of towing. For
trailers 1500 lbs and over, it is recommended
(sometimes required by law) to have independent wheel
braking on the trailer. Brakes usually come in one of
two styles, surge and electric.

C. As with all trailers, one should use safety chains to
connect the trailer to the tow vehicle in the event
that the trailer becomes uncoupled or the tow ball
comes loose. The chains used should be strong enough
to securely connect the trailer to the back of the
vehicle, and should be crossed so the tongue of the
trailer could possibly fall into the cross if it
ever becomes unattached. If the hooks are installed
so they are inverted as they are passed through the
safety hook loops, the hooks are much less likely to
be bounced out in normal use and accidentally
become disconnected. The safety chain slack should be
such to allow full movement without binding, but be off
the ground to avoid unnecessary dragging.

D. In addition to trailer brakes and safety chains, it is
common (and often required) to have a system which
automatically actuates the brakes if the trailer ever
becomes totally disconnected from the tow vehicle.
This is called an emergency breakaway braking system.

( Det må være wiren).

Fra : Sten Bo

Dato : 26-09-07 10:33

> "Jacob Viberg Nielsen" <jacob(remove)@jv-web.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du princippet - eller passer sammen? ....

Glemte linket til hvor jeg engang så det med kæderne.

og "moder" firmaet må være det her. http://www.jayco.com/

Men reglerne er måske forskellige i de forskellige stater.

Men der er da nogen der har været campister i us - men det var måske og
selvfølgelig i lejet autocamper og så kikker man vel ikke på anhængertræk.

Sten

Fra : Sten Bo

Dato : 26-09-07 10:57

> [...]
>
> og "moder" firmaet må være det her. http://www.jayco.com/
>
> Men reglerne er måske forskellige i de forskellige stater.

Tja. Nu skulle jeg lige kikke, først på en teltvogn og så en CV

Og jo der ser ud til at der er sikkerhedskæder på dem.

http://www.jayco.com/php/products/travel.trailers/standards.php?id=150

Standard Safety Equipment
Break-away switch

Dual hitch safety chains

Fire extinguisher

Dead bolt lock on entrance door

Multiple egress windows

Smoke alarm

Tinted safety glass windows

Propane alarm

Carbon monoxide alarm

Fra : Sten Bo

Dato : 30-09-07 10:03

> "Jacob Viberg Nielsen" <jacob(remove)@jv-web.dk> skrev i en meddelelse

Lige en tilføjelse.

Man ku måske spørre sig om de simpelt bruger en pind i nogle huller som vi
også har på nogle grovere ting ...men så afskriver man sig vel fra
slingrekoblingen som jeg går ud fra at de også har - Hvorfor sku de det...

og så ved jeg ikke om du fangede dette i teksten....

> " or the tow ball comes loose."

i afsnit C

> C. As with all trailers, one should use safety chains to
> connect the trailer to the tow vehicle in the event
> that the trailer becomes uncoupled or the tow ball
> comes loose. ,

Hvilket fortæller at man har kuglekobling, eller hur?

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-09-07 16:04

Sten Bo skrev i 46ff6638$0$17160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Hvilket fortæller at man har kuglekobling, eller hur?

Jeg har i hvert fald set campingvogne i USA (kaldt 'caravans' over there),
der blev hægtet på bilen med en kuglekobling, men svjh var den noget mindre,
end dem vi bruger herhjemme. Om det er standardiseret ved jeg ikke - de gør
jo ikke så meget i stat og regulering derovre. Til gengæld er der dælme både
plads, bålsted og mange ampere på campingpladserne.

vh
Jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 30-09-07 15:52

Jeg har kun haft lejlighed til at se nærmere på et eksemplar.
Det var beregnet til at blive trukket af en pick-up, og koblingen var af
samme slags, som man herhjemme ser på lastvognstog, altså med en ret stor,
fedtet skive.
mvh
Jørgen E. Sørensen