Batterilader
Fra : Jens

Dato : 20-09-07 21:14

Hej

Ved nogen hvor man kan få en god lader til sin akkumulator i sin CV.
Batteriet er et 66Ah marine batteri.

Gerne lidt billigere end hos diverse campingbutikker - de ser dyre ud !

Mvh

Jens

Fra : Børge Larsen

Dato : 20-09-07 21:35

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Batteriet er et 66Ah marine batteri.
>
> Gerne lidt billigere end hos diverse campingbutikker - de ser dyre ud !

Prøv Thansen el. Bildillen.

Børge

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-09-07 23:16

> [...]
> Batteriet er et 66Ah marine batteri.
>
> Gerne lidt billigere end hos diverse campingbutikker - de ser dyre ud !

Jeg har lige købt en WLNG 15A til 249 hos Harald Nyborg.
Den ser ud til at virke udemærket og er p.t. på tilbud.
http://www.harald-nyborg.dk/download.asp?n=10

Vælg kataloget øverst til højre som gælder fra 14-22 sep.

Der er 2 på tilbud på side 5.

Kurt

Fra : Søren

Dato : 24-09-07 10:25

> [...]
> http://www.harald-nyborg.dk/download.asp?n=10
>
> Vælg kataloget øverst til højre som gælder fra 14-22 sep.

så tag hellere 10A modellen den er elektronisk
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4572&Grp=67&n=60100

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 15:44

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Ved nogen hvor man kan få en god lader til sin akkumulator i sin CV.
> Batteriet er et 66Ah marine batteri.
>
> Gerne lidt billigere end hos diverse campingbutikker - de ser dyre ud !

Vær sikker på at købe en der elektronisk regulerer ladestyrke og spænding,
da batteriet ellers hurtigt vil miste alt vandet ..

--
Per

Fra : Sten Bo

Dato : 21-09-07 18:24

> [...]
>
> Vær sikker på at købe en der elektronisk regulerer ladestyrke og spænding,
> da batteriet ellers hurtigt vil miste alt vandet ..

Der er også Biltema med nogle stykker af den type der formentlig også kan
køre som forsyning. Batterioplader SMART 1115 (37-716) og storebror SMART
1230

der er også billigere feks Batterioplader (37-718) men den er lidt lille og
det er (37-713) da også. Men teksten er da fin ...

men vælg som Per siger. Det kommer også meget an på dit batteri lukket
åben type, men uanset kan det betale sig med en ordentlig lader. De helt
avancerede har 3 trins ladning.

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-09-07 19:50

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Ved nogen hvor man kan få en god lader til sin akkumulator i sin CV.
> Batteriet er et 66Ah marine batteri.

Du bør ubetinget se nærmere på en lader fra svenske CTEK:

http://www.ctek.com/SE/home.asp

De virker bare og lader batteriet optimalt. Jeg ville se nærmere på denne:

http://www.ctek.com/SE/MXS7000/egenskaper.asp

CTEK laderne kan købes hos de fleste autotilbehørsforretninger. De er ikke
billige, men de passer dit dyre batteri optimalt, og det vil holde længere
med en god lader.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage