Fastmonteret gasbeholder ??
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 11:02

Jeg har set en California autocamper der har en aflang ca. 15 liter
gasflaske fast monteret under bilen. Kan den være lovlig i Danmark?
Hvor ofte skal sådan en tingest trykprøves og godkendes?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Sten Bo

Dato : 19-09-07 12:09

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gasflaske fast monteret under bilen. Kan den være lovlig i Danmark? Hvor
> ofte skal sådan en tingest trykprøves og godkendes?

Ja det tror jeg nok. Kik f.eks. her
http://www.lpgnorge.no/article.php?Id=92 der er flere forskellige
flaskestørrelser. Af en eller anden grund måske deres flaskegas pris,
contra autogaspris, er der indtil flere der sælger typen i Norge. Og så
skulle man tro at Svenskerne også var med på den, gassen er også hammerdyr i
Sverige men jeg syns ikke at google har svenske hits. Så.

Du ku jo gople lidt på navnet - Polsk verdensfirma men der er vistnok flere
flaskefirmaer der kan komme ind i billedet. Men det er måske mere rettet til
motordrift.

Flaskerne blev en overgang solgt her i landet af http://www.bosch-vejle.dk/
men jeg ku sidst jeg kikkede ikke lige finde dem på deres side. Ring og
spørg.

De må også vide det med terminer for trykprøver osv. Autocamper import lyder
vel rigtigt Men ellers er der om §erne www.sik.dk i Esbjerg. prøv med
en mail eller ring.

Flaskerne er tilsyneladende billigere i Norge end den pris vi så fra Vejle.

Mvh Sten

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 08:04

Mr. Mox skrev:
> [...]
> gasflaske fast monteret under bilen. Kan den være lovlig i Danmark?
> Hvor ofte skal sådan en tingest trykprøves og godkendes?

Hov jeg glemte at skrive at flasken er til gasapparat i bilen, ikke
til drift!!

Mr. Mox

Fra : Sten Bo

Dato : 21-09-07 17:51

> Hov jeg glemte at skrive at flasken er til gasapparat i bilen, ikke til
> drift!!
>
> Mr. Mox

Omtalte er ikke til autogas motorbrændstof - men camping, præcis som du
efterlyser.

Fidusen er at man bruger autogas til "campingbrug", men det fremgår vel
tydeligt af det først bragte Norske link. Prøv også at kikke under
flasker. http://www.lpgnorge.no/article.php?Id=129

Og tjek telefonisk med Boch i Vejle. De snakker da Dansk må man formode.

Autogas er Propan præcis som flaskegassen.