Import af CV fra Tyskland
Fra : Jens

Dato : 16-09-07 19:17

Hej

Jeg ved at emnet har været berørt mange gange her i gruppen, men lige en
gang til !

Hvilke papirer skal man huske at få med hvis man køber en brugt CV i
Tyskland for at kunne få den indregistreret i Danmark?

Er der noget den Tyske ejer skal huske at gøre (afmelde den ...)

Kan man køre den til grænsen med tysk nummerplade på?

Hvor lang tid skal den have været indregistreret i Tyskland for at man kan
få den indregistreret i Danmark uden at skulle vise en typeerklærring?

Er det et krav at den samme model er typegodkendt i Danmark?

Mvh

Jens

Fra : Morten Strandgaard

Dato : 16-09-07 19:45

Hej

Jeg vil høre i dette forum, om det samme regler gælder for trailer?

Mvh morten

Fra : Don't@mail

Dato : 22-09-07 12:07

Kan det i det hele taget svare sig at hente cv. i Tyskland efter at tyskerne
har hævet momsen
mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 22-09-07 15:46

"Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det i det hele taget svare sig at hente cv. i Tyskland efter at
> tyskerne har hævet momsen
> mvh Kim

Exempel:

LMC 495E 2007 (ny vogn) koster i Tyskland ca. 104.000. Der til skal du lægge
dataerklærring og hjemtransport, nummerplade etc. Den vil stå i måske
110.000 med DK plader.

Den samme vogn i DK koster listepris ca. 149.000 kr - her kan du måske få
slået lidt af prisen i ren handel og skal så betale leveringsomkostninger på
måske 3500 kr, så den koster dig nok ca. 145.000 kr hvis du er heldig.

145.000 - 110.000 = 35.000 kr - det er da også en slags penge!!

Jeg ser p.t. på en brugt LMC 495E fra 2004 et godt stykke nede i Tyskland
(800 km).

Pris er p.t. hos forhandleren ca. 78500 kr. Dertil kommer der udgifter til
hjemtransport, Tyske prøvenummerplade, vejning og Dansk syn og nummerplade
på ca. 5000 kr. Den vil således stå mig i ca. 83500 kr. Den samme vogn sat
til salg i DK ligger på omkring 120.000 kr hos en forhandler. Der er stadig
penge at hente der.

M.h.t. garanti skal man nok erkende at man ikke kører 800 km for at brokke
sig over et defekt køleskab eller andet - det betaler man sig fra herhjemme.
Deb risiko skal man være indstillet på at løbe.

Der ud over er det en fordel at kunne tale/skrive/læse en smule Tysk -
ellers bliver det træls

/jens

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 23-09-07 18:20

Hmmmm
Se lige hvad Chritiansfeld Camping har her....
: DEMO VOGNE
ÅRGANG 2006
LMC FAVORIT 495 E
FØR PRIS 140.200 NU KUN 119.900

Så inden man starter tysk kurset - Er det måske en god íde`at se på
markedet - tæt på de nye modeller kommer. Så er forhandlerne nemlig i
"oprydnings" mode - hvilket betyder at man som regel kan opnå rimelige
rabatter

Og hvis du laver en Tysklandshandel med en dansk forhandler , der leverer en
"dansk" vogn i Tyskland - Er din besparelse cirka kun 5 %(forskellen i
moms) - minus diverse omkostninger

Generelt er Avancen meget større hos en Dansk forhandler , end hos en tysk
forhandler. Men vær lige opmærksom på andet end bare prisen !
F.eks. reglerne omkring forbrugerkøb i Tyskland / Garanti forpligtigelser/
Reklamations rettigheder/ F.eks. muligheder for fugtgaranti.

Kim

Jens skriver :

Fra : Jens

Dato : 23-09-07 20:21

Sammenlign "æbler" med "æbler" og ikke med "pærer". En Tysk Demo-2006'er er
jo også på tilbud.

/Jens

Fra : Don't@mail

Dato : 24-09-07 15:35

Nu har jeg lige fået et tilbud på en Wilk S3 450 HTD 2008 model hvor jeg kan
afhente den i tyskland for 96.000,00 kr.
og ydermere med danske plader.

Efter en dansk forhandler spare jeg ca. 25.000,00 kr. og det er efter min
pengepung altså del.

Men er der nogen der ved om man som køber kan komme i "klemme" når man køber
vognen i tyskland hvorpå de har sat danske plader på

Fra : Jens

Dato : 26-09-07 13:57

"Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men er der nogen der ved om man som køber kan komme i "klemme" når man
> køber vognen i tyskland hvorpå de har sat danske plader på

Du kan risikere at du skal til Tyskland hvis du skal have udført
reparationer på garantien. Undersøg også om en eventuel fugtgaranti (mod
årlige eftersyn) kan opretholdes hos Dansk forhandler.

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-07 18:11

"Jens" <mugarbeMMMM@smask.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan risikere at du skal til Tyskland hvis du skal have udført
> reparationer på garantien. Undersøg også om en eventuel fugtgaranti (mod
> årlige eftersyn) kan opretholdes hos Dansk forhandler.

Eller kalkuler med at køre forbi en tysk forhandler når du alligevel skal
sydpå. Det koster også mindre end i DK.

--
Per

Fra : Jens

Dato : 29-09-07 17:31

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> Sammenlign "æbler" med "æbler" og ikke med "pærer". En Tysk Demo-2006'er
> [...]

Har nu en LMC 495E 2005 med fortelt (DWT) holdende i indkørslen. Vognen er
hentet i Holland (hos en privat der så har købt den i Tyskland fra ny).
Den er som ny og LMC's fugtgaranti er fortsat gældende. Pris 83000 +
omkostninger ved at hente den (1700 kms kørsel og en overnatning).
Var med sælger på det hollandske motorkontor hvor han afmeldte den og købte
en 14 dages transitnummerplade (der selvfølgelig ikke gælder i DK for
Danmark anerkender ikke EU's regler om transitnummerplader!!). I Padborg
købte jeg dansk prøveplade (100 kr).
Skal til syn på mandag og så er den s... slået.

/Jens

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-09-07 16:51

Kim Bonnesen skrev i 46f6a023$0$68998$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:

> [...]
> F.eks. reglerne omkring forbrugerkøb i Tyskland / Garanti
> forpligtigelser/ Reklamations rettigheder/ F.eks. muligheder for

En lille detalje: Da jeg i forsommeren handlede min Dethleffs Camper Snow
550 V (og nej, vi er ikke vintercampister, men sætter pris på de kvaliteter
vinterudrustningen medfører) kiggede jeg også efter vognen fra en tysk
forhandler. Jeg kunne få den ca 35.000 billigere, men måtte også konstatere,
at der var små udstyrforskelle - tv-beslag, indbygget radio/højttalere og et
par andre småting. Men det var jo god viden, da det uden det store sværdslag
gav mig en god ammunition da jeg skulle handle prisen af med forhandleren.
Men vær opmærksom på at der kan være små forskelle i udstyr.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-07 22:55

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen

> [...]
> uden det store sværdslag gav mig en god ammunition da jeg skulle handle
> prisen af med forhandleren. Men vær opmærksom på at der kan være små

Køleskabsstørrelse kan være en anden forskel - den kender jeg fra Knaus MTK
530 årg. 97. Tyskerne havde det mindste køleskab.

--
Per