Splinternyt navigationsprogram til PC
Fra : Bo Carlé

Dato : 10-07-01 21:22

"Nyt" navigationsprogram til PC???

Det meste navigation der er opfundet, er fra 1800 og opefter tallet, så
nyt???

Men <Så til søs> er et navigationsprogram der navigerer på dansk,
fuldstændig som du lærte det på skolen/skolerne.

Dette program har intet med en GPS at gøre.
Programmet navigerer fuldstændigt som du ville gøre det i hånden,
og viser ingen blinkende tal på en lille skærm.

Alle programmerne er lavet til at bruge sammen med søkort i
Mercator-projection,
men kan også bruges til amerikanske Rhumb-line kort.
Der er "indbygget" verdenskort i programmet.

Du kan selv lave de fysiske rammer til et sø eller landkort,
ved hjælp af en enkelt oplysning fra programmet.
Du kan lave et kort over hvilken som helst sted på jorden.

Kan også bruges på land, da distancer også vises i kilometer.

Udregner både 1. og 2. strømtrekant.
Kan rette for misvisning og afdrift.

Programmet vil selv slå op i den deviationstabel der bruges ombord, hvis
indsat i programmet.

Programmet vil regne ud hvornår du er fremme, samt hvor lang tid rejsen vil
tage.

Krydspejlingen udføres nemt i programmet.
Passere, regnes ud. (Hjælpfil ikke færdig før omkring sidst i juli)

Astronomisk navigation er nu enkelt at udføre...
Brug din almanak eller hop på nettet og brug den almanak, der findes der.

Udregn fejlen på uret, hvis radioen er stået af.

Find tidspunktet til en given højde af tidevandet, eller højden af
tidevandet til et givet tidspunkt.

Kæmpe Hjælpfil til at få dig igang...Med eller uden yactskipper 2 eksamen...

Hent programmet på dsl47576@vip,cybercity.dk

Der kan du læse om programmet i den hjælpfil der ligger der.

Jeg har indlagt en forsinkelse på 5 sekunder, når en funktion skal udføres.
Shareware-delay.

Men medlemmer af:
dk.fritid.sejlads
kan sende en email til: greybeardet@hotmail.com

og jeg vil sende en lille fil der åbner programmet op...

Så skal du til gengæld være tester...Programmet ER testet, men...

Med venlig hilsen
og
God vind

Bo

Fra : Bo Carlé

Dato : 10-07-01 21:46

"Bo Carlé" <dsl47576@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kvajede mig, og fik sat den gale hjemmesideadresse på.

Her er den rigtige:

http://users.cybercity.dk/~dsl47576/

Med venlig hilsen

Bo

greybeardet@hotmail.com

PS
skal til Edvins 50 års fødselsdag, så er først hjemme lørdag, 14/7

Fra : Batman rules

Dato : 11-07-01 08:03

Hejsa Bo

Denne gruppe er til for os private. Som sælger af programmet, citat 'Vil du købe en kopi
af > Så til søs <, Kontakt: .... bla bla' bedes du holde dig til dertil indrettede
grupper.

Sejler hilsen Bjarne ______________/)__

Fra : Brasil

Dato : 11-07-01 14:54

"Batman rules" <bjarnebak@icqmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
du købe en kopi
> af > Så til søs <, Kontakt: .... bla bla' bedes du holde dig til dertil

Øh, Bjarne, jeg hader på forhånd denne diskussion, men jeg er uenig med dig,
så:

Principielt mener jeg, at man skal afvise indlæg, der vil tjene penge til
afsenderen, men det indlæg, du mener er forkert postet, tilbyder IKKE et
produkt til salg. Tværtimod kan man forstå det sådan, at en
navigationskyndig programmør henvender sig til andre mere eller mindre
navigationskyndige for
1) at få deres mening om et selvudviklet navigationshjælpemiddel.
2 at tilbyde andre sejlere et shareware-navigationsprogram.
Shareware er non-profit og essentielt for at internettet fortsat kan være
primus motor for fri udveksling af viden og information.

Således er det indlæg, hvis afsender du irettesætter, IKKE et indlæg, der
skal tjene penge til afsenderen, men snarere en slags kollegial opfordring
til hjælp og et relevant tilbud om relevant shareware.

Så med venlig hilsen og med al respekt,

Kristian Aa Rasmussen

Fra : Batman rules

Dato : 13-07-01 07:07

Uhadada. Har jeg bummet mig .... næ, for man skal betale for at få en kode for at få det til at virke !
Non-profit eller ej, det hører i hvert fald ikke hjemme i dennne gruppe som ikke er til ' salg ' !! Men
tag gerne en checker og hent det selv. Efter udpakning finder man ud af hvad det drejer sig om !!!

Sommerlig sejler hilsen Bjarne _____________________/)__

Fra : Bo Carlé

Dato : 15-07-01 20:05

[...]

_______________________

Nej, der skal IKKE betales for en kode for at få programmet til at virke.
_______________________

Jeg har ikke været i stand til at forklare mig ordentligt...

I min naivitet troede jeg at sætningen:

[...]

__________

var nok til at forklare hvad jeg "ønskede"/håbede/tilbød

og jeg håbede så at der måske var et par stykker eller 10 der ville være så
venlige at...
______________

Hvad jeg skulle have skrevet:

Har du et par navigationsopgaver, eller 20 liggende på loftet, i kælderen,
eller i en skotøjsæske, og har du lyst/tid, til at køre/tjekke opgaverne i
<Så til søs> er, det enenste du skal gøre, at melde dig som BETATESTER.

Dette gøres ved at sende en email til:

greybeardet@hotmail.com

og nævne du læser:
dk.fritid.sejlads
og har et par opgaver du gerne vil teste.

Dette vil ikke indebære noget som helst, andet, at du vil få tilsendt en fil
der låser programmet op, så du IKKE skal vente 5 sekunder på hver funktion
udføres. Jeg håber så at få en "rapport" fra dig, om det var muligt at løse
opgaverne...Eller hvad der gik galt. Forslag...

Dette at tilmelde sig som tester af programmet, er fuldstændig gratis og
uforpligtende, og indebærer heller ikke at din emailadresse vil sælges til
en fremmed statsmagt. Jeg vil IKKE sende andre emails til dig. Du forpligter
dig ikke til noget som helst.

Jeg beklager dybt at jeg ikke været i stand til at forklare mig
ordentligt...

Med venlig hilsen
og
God vind

Bo

_______________________

Bemærk: I Hjælpfilen: Om programmet, nederst på siden:

Der er ingen begrænsninger/tidsbomber i denne "Shareware" udgave af
programmet, men Shareware udgaven tager 5 sekunder af din tid, før
programmet er klar til at stå til søs...
+ hver gang du vil udføre et eller andet program vil der også gå 5 sekunder
af din tid...
Dette irreterende moment vil gøre, at du uden tvivl vil investere i
programmet, og vi vil begge blive lykkeligere.

Dette gælder naturligvis ikke for BETATESTERE.

Er du betatester,
får du filen der åbner programmet tilsendt.
BETATESTERE forventes at give en tilstandsrapport,
tilbage om programmet... i en fart...

Fra : Bo Carlé

Dato : 18-07-01 22:55

Programmet kan hentes på: