Analysere data til LPT1
Fra : L. Hansen

Dato : 14-12-00 13:02

Hej

Via et konsol-program udskrives data til LPT1-porten.

Er der nogen i NG'en, der har forsøgt at "fange" data, der sendes til
printerporten ?
Funktionen skulle så lade ALT passere, men "dumpe" en kopi,
hvis første linie indeholder tegnene fx. "XQW22"

På forhånd tak
Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 14-12-00 17:07

"L. Hansen" <webmaster@dancar.dk> wrote:

> [...]
>printerporten ?
>Funktionen skulle så lade ALT passere, men "dumpe" en kopi,
>hvis første linie indeholder tegnene fx. "XQW22"

Er det et DOS program (der kan køre i ren DOS) eller et Win32 program?
--
Svend Olaf

Fra : L. Hansen

Dato : 15-12-00 09:35

Tak for det hurtige svar ...

Undskyld - det burde jeg naturligvis nævne.
Konsol-programmet udskriver direkte til porten i DOS
Mit "overvågnings-prg" kan evt. også køre i DOS

Mvh, Lennart
webmaster@dancar.dk

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-12-00 18:17

> [...]

>Undskyld - det burde jeg naturligvis nævne.
>Konsol-programmet udskriver direkte til porten i DOS
>Mit "overvågnings-prg" kan evt. også køre i DOS

Hvis programmet skriver direkte til printerporten, ved jeg ikke hvad
jeg skal foreslå udover at selve programmet ændres. Hvis der skrives
via interrupt 17h eller interrupt 21h, kan der laves et TSR program,
der overvåger udskriften, og skriver linier der opfylder bestemte
kriterier til skærmen. Afhængig af hvordan skærmbilledet ser ud i
forvejen og hvor mange escape koder, der er i udskriften, kan det være
mere eller mindre indviklet.
--
Svend Olaf

Fra : Troels Thomsen

Dato : 20-12-00 23:44

> Hvis programmet skriver direkte til printerporten, ved jeg ikke hvad
> jeg skal foreslå udover at selve programmet ændres.

Jeg var ved at undersøge det samme for et ½ års tid siden. Jeg fandt noget
beskrivelse i MSDN af hvordan man får installeret et hook i "dos" VM'en
således at man får udført noget kode hvergang der skrives direkte til et
hukommelses område eller til en io port.
Det var alt for besværligt til jeg kunne fatte det på en eftermiddag, så jeg
fandt noget andet at give mig til.. . . .
By the way de TSR's jeg fandt (der skulle skrive LPT1 data til en fil) var
irriterende. Man skulle altid enten exit'te en commandofortolker eller
trykke en hotkey for at data blev skrevet til en fil. Det blev altså ikke
særlig automatisk.

Held og lykke .. . ..