Printer Oki OL 410ex under Win2k.
Fra : Karsten Vinding

Dato : 10-07-01 20:42

Først håber jeg dette er det rette sted at spørge.

Jeg har denne "oldsag" koblet på min maskine, og den virker stadig
udemærket.

Men jeg har et ret generende problem under Win2k, med den medfølgende
driver:

Alt hvad jeg skriver bliver for mørkt, det vil sige baggrunden bliver
grå i den ene side af papiret.

Jeg har stillet printeren til at give mindst muligt toner i dens menu,
men Win2k ignorerer fuldstændig denne indstilling, og jeg kan ikke finde
en tilsvarende under printerens egenskaber.

Under Win98 er der ingen problemer, der kan jeg stille sværtningsgraden
under printerens egenskaber.

Hvordan får jeg printerdriveren til min printer under Win2k til at bruge
de settings der er sat i pronteren, eller alternativt, hvordan sætter
jeg sværtningsgraden via Win2k driveren.

Håber i forstår hvilket problem jeg har, og at i kender til en løsning.

Måske er det bare et tåbeligt menupunkt jeg har overset, men al hjælp er
meget velkommen.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Brian Hansen

Dato : 10-07-01 23:27

Hej Karsten

Har selv samme printer og den køre fint under Win2K.

Jeg kan godt huske om men kunne indstille sværtningsgraden (intensiteten) i
driveren, men du kan på printeren under Menu 2 > sværtningsgrad

Jeg have samme problem på et tidspunkt, men afhjalp det ved at ryste
toneren.

Der er noget der tyder på at tromlen også kan være slidt, når det kun er på
den ene side af papiret.
Prøv evt. at udskrive nogle tomme sider for at rense tromlen.

Brian

Fra : Karsten Vinding

Dato : 11-07-01 01:45

Brian Hansen wrote:

> Har selv samme printer og den køre fint under Win2K.

OK.

> Jeg kan godt huske om men kunne indstille sværtningsgraden (intensiteten) i
> driveren, men du kan på printeren under Menu 2 > sværtningsgrad

Den har jeg stillet på, men det ignoreres totalt under udskrift. +2
giver præcist samme resultat som -2 (og jeg har husket at få gemt
indstillingen).

Jeg tror det er Windows driveren der bestemmer sværtningsgraden, ligesom
den kan under Win98, men her er den bare stillet for højt pr. default,
og kan ikke rettes nogen steder.

> Jeg have samme problem på et tidspunkt, men afhjalp det ved at ryste
> toneren.

OK, det vil jeg prøve.

> Der er noget der tyder på at tromlen også kan være slidt, når det kun er på
> den ene side af papiret.

Det kunne vel have været det, men tromlen er næsten helt ny, og har
skrevet mindre end 500 sider.

> Prøv evt. at udskrive nogle tomme sider for at rense tromlen.

Det vil jeg prøve.

Hvis andre har nogen forslag er de velkomne.

Fra : Karsten Vinding

Dato : 11-07-01 01:52

Brian Hansen wrote:

> Jeg have samme problem på et tidspunkt, men afhjalp det ved at ryste
> toneren.

Jeg har nu haft den ude og rystet den (sorte fingre...), og det har
faktisk hjulpet lidt, men fejlen er ikke helt væk. Jeg sætter den igang
med noget udskrivning, så ser vi om det hjælper.