Tvangsfjernelse af børn
Fra : ML6000

Dato : 02-10-07 21:30

Jeg har en veninde, som lige har valgt at gå fra sine to børns far. De boede
i samme lejlighed i den første tid, indtil faderen skulle finde en anden
lejlighed. Men da han fandt en lejlighed, og indflytningen først blev til
14/11 skulle de bo længe sammen. Manden gjorde det så surt for hende, sagde,
at hun ikke får ét eneste møbel, solgte deres fælles bil drøn billigt for at
få til sit eget indskud til lejligheden.

Manden har aldrig været til den store hjælp med hensyn til pigerne. Min
veninde har nærmest altid følt sig som alenemor, idet han tog overtimer som
lastbilchaufør. Når han kom hjem, kunne han kun brokke sig, kritisere, sove
på sofaen og gad ikke pigerne.

Nu er det endt med psykisk terror, og min veninde er bukket under og flygtet
på et krisecenter. Manden ved ikke hvor hun og pigerne befinder sig,
ligeledes gør jeg og min man heller ikke, heller ej hendes familie. Nu
puster manden sig op, har snakket med børnenes sundhedsplejerske, lægen,
politiet og advokat og taler om tvangsfjernelse af pigerne fra deres
sindsyge mor der har kidnappet hans børn. Jeg har kontakt til moderen via en
hemmelig telefon, ved at hun får god hjælp af psykologer og rådgivere mv.
men ved ikke hvor hun er.

Mit spg er. Kan han virkelig få børnene tvangsfjernen fra moderen på det
grundlag, at hun har søgt hjælp på et krisecenter, og har været uden for
rækkevidde i X antal dag?

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge Men jeg er bekymret for
min veninde og hendes to dejlige tøser.

Med venlig hilsen Maria L.

Fra : Martin

Dato : 03-10-07 10:10

> Mit spg er. Kan han virkelig få børnene tvangsfjernen fra moderen på det
> grundlag, at hun har søgt hjælp på et krisecenter, og har været uden for
> rækkevidde i X antal dag?

Ingen kan svare 100% på det, det bliver i sidste ende vel op til en dommer
at afgøre. Men det tror jeg næppe. Der skal rigtig meget til før man
"tvangsfjerner" børnene og giver dem til faren bare fordi han vil ha det.

Hvis børnene har det fint nok hos moderen tror jeg det ikke.

Før den slags kommer på tale skal der som regel være tale om noget med vold,
voldsomt misbrug, vanrøgt, pædofili eller det der er værre ved moderen.

Ellers sker det næppe.

Fra : Martin

Dato : 03-10-07 14:17

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Før den slags kommer på tale skal der som regel være tale om noget med
> vold, voldsomt misbrug, vanrøgt, pædofili eller det der er værre ved

Hvad hvis det var rmanden der var taget på mandehjem med børnene og ikke
ville fortælle hvor han var, så var der nok ikke gået mange timer før de var
tvangsfjernet og han bag tremmer.

Martin

Fra : Martin

Dato : 03-10-07 19:06

> Hvad hvis det var rmanden der var taget på mandehjem med børnene og ikke
> ville fortælle hvor han var, så var der nok ikke gået mange timer før de
> var tvangsfjernet og han bag tremmer.

Næppe bag tremmer. Det er vel ikke ulovligt at tage "på tur" med sine børn
hvis blot "nogen" - "myndighederne" - her mandehjemmet ved hvor man er og at
børnene har det godt.

Noget helt andet er at der nok meget hurtigt skal findes en løsning på hvor
børnene skal være/bo, men det er jo så det man har dommerne til hvis
forældrene er mega-uvenner.

Det kan jo fx være at manden / kvinden er voldelig, et voldsomt misbrug
eller andet meget dårligt som vil gøre at modparten får børnene. Men hvis
alting ellers er helt normalt er praksis stadig at kvinden nærmest pr
automatik får børnene.

Det kan man så mene om hvad man vil...

Fra : ML6000

Dato : 03-10-07 19:14

> [...]
> eller andet meget dårligt som vil gøre at modparten får børnene. Men hvis
> alting ellers er helt normalt er praksis stadig at kvinden nærmest pr

Der er jo den nye børnelov der siger, at forældremyndigheden deles 50/50.
Men for pokker. Manden i dette tilfælde har aldrig vist interesse for at
have børnene før. Han har hånet moderen, og holdt hende for nar, dyrket sine
egoistiske behov, og i forbindelse med at de gik fra hinanden afvist, at
betale halv dagplejeplads til pigerne (som begge er så små, at de går i
dagpleje). Hun valgte at gå fra manden, fordi hun kunne være lige så godt ,
og måske endda bedre tjent uden ham (tja, så var der et pattebarn mindre)

Hilsen Maria L.

Fra : ML6000

Dato : 03-10-07 19:00

> [...]
>
> Før den slags kommer på tale skal der som regel være tale om noget med
> vold, voldsomt misbrug, vanrøgt, pædofili eller det der er værre ved

Tak for svaret. Det gav mig lidt ro på må jeg sige. Tusind tak.

Hilsen Maria L.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 03-10-07 14:59

"ML6000" <spørg@efter-min-mail-adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rækkevidde i X antal dag?
>
> Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge Men jeg er bekymret for

Hun skal gå i offensiven.

Hun skal kontakte sin sagsbehandler i kommunen og børneinstitutionerne som
altid ved mere end folk tror. Evt. skolen, hvis de er så gamle.

Sekundært så sin læge medmindre at det er en mindre provinsby og manden har
en fremtrædende position der.

Det er en krig på papir og den der først fraviger de officielle
retningslinier får systemet imod sig.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-07 22:49

On 2 Okt., 22:30, "ML6000" <spør...@efter-min-mail-adr.dk> wrote:
> [...]
>
> Mit spg er. Kan han virkelig få børnene tvangsfjernen fra moderen på det
> grundlag, at hun har søgt hjælp på et krisecenter, og har været uden for

Nej. Overhovdet ikke.
Det er langfra tilstrækkeligt til en tvangsfjernelse.

> Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge Men jeg er bekymret for
> min veninde og hendes to dejlige tøser.

Lyder sgu heller ikke særligt rart -
Men du ved tilsyneladende, at hun er i sikre hænder. Lad bare fyren
puste balloner op. Han kan ingenting gøre ligenu. Tværtimod skal han
sandsynligvis til at navigere lidt mere hensynsfuldt.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 01-11-07 16:21

On 2 Okt., 21:30, "ML6000" <spør...@efter-min-mail-adr.dk> wrote:
> Mit spg er. Kan han virkelig få børnene tvangsfjernen fra moderen på det
> grundlag, at hun har søgt hjælp på et krisecenter, og har været uden for
> rækkevidde i X antal dag?

> Med venlig hilsen Maria L.

Hun kan roligt være nervøs ........

I Danmark er der indført ligestilling mellem kvinder og mænd.
Det betyder, at mænd ikke længere har nogen som helst rettigheder -
heller ikke i familieforhold.

Familierådgivninger og administrationer, som behandler familieforhold
har kun kvindelige ansatte af parkeringsvagt-typen, aggressive
personer, der ikke kan fordrage mænd og derfor altid vil disponere til
fordel for kvindens ønsker.

Mænd vil aldrig have en chance for at få tilkendt samvær med børn, når
mændene først er under udtjekning af forholdet.

At manden i den omhandlede sag muligvis er et større skvat end mænd i
almindelighed er blevet det, kan ikke vurderes på det foreliggende
grundlag.
Men uanset dette kan han ikke komme igennem med krav om fjernelse,
fordi damen rejser lidt forvirret rundt med børnene.

Hvis mænd rejste rundt på samme måde, ville både Rigspolitiets
Eftersøgningsafdeling og Interpol allerede have store styrker sat på
sagen og "galningen" ville kunne imødese mange års indespærring.