Børnevenligt betræk på møbler
Fra : kdahlgaard@gmail.com

Dato : 20-09-07 12:13

Vi skal til at købe en sofa, og vi har et barn på 1 år og snart en
helt lille ny også. Det vil sige de næste mange år kommer til at gå
med madder, is, saft m.m. i sofaen.
Er der nogen der har erfaring med betræk der er nemme at vedligeholde,
altså de er svære at plette og nemme at vaske?

Vi leder efter en hjørnesofa under 15.000!

På forhånd tak.
Kristian

Fra : Iben Holst

Dato : 20-09-07 12:24

<kdahlgaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>Er der nogen der har erfaring med betræk der er nemme at vedligeholde,
>altså de er svære at plette og nemme at vaske?

*S* det kommer jo kun på sofaen hvis I lader dem sidde der og spise...

Men jeg ved faktisk ikke hviket materiale I skal anskaffe en sofa i, udover
læder og imiteret læder.

Men der er vist noget der hedder Nanocover som er godt at imprægnere
møbler i, så væsker m.v. ikke kan trænge ned i dem. Om det virker ved jeg
ikke.

Iben

Fra : Holst

Dato : 20-09-07 12:55

Iben Holst wrote:

> Men jeg ved faktisk ikke hviket materiale I skal anskaffe en sofa i, udover
> læder og imiteret læder.

Der er ingen tvivl om, at hvis der tales om rengøringsnemhed, så er
dette de bedste valg.

> Men der er vist noget der hedder Nanocover som er godt at imprægnere
> møbler i, så væsker m.v. ikke kan trænge ned i dem. Om det virker ved jeg
> ikke.

Det er vist så som så med effekten af dette. Tørrer man op øjeblikkelig
efter at der er spildt, kan et sådant nanocover vist have en effekt i
forhold til stof, der ikke er behandlet.

Fra : Anja

Dato : 20-09-07 20:09

<kdahlgaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

IKEA - klar!
Betrækket er lige til at tage af i vaskemaskinen ved 60 grader og så
tørretrumbleren Vi har off-wihte sofaer og 3 drenge fra 3 til 14 så de
skal holde til meget... men klart en vinder
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S69829610

Anja

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-09-07 20:25

Anja skrev:

<klip>

> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S69829610

Og så sidder man rigtig godt i den. Jeg fik den tilsvarende 2 pers
sovesofa for en måned siden og valgte blomstret betræk for at camouflere
evt pletter mest muligt. Min teenagesøn mener, den er ekstremt hæslig,
men af en eller anden grund hopper den alligevel op på ryggen af ham,
hver gang han kommer forbi den.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Marianne

Dato : 20-09-07 22:34

> [...]
altså de er svære at plette og nemme at vaske?

Vi leder efter en hjørnesofa under 15.000!

Vi har en sofa med et betræk af noget imiteret ruskind. Det har en fin
overflade og selv om det er syntetisk, føles det rart. Betrækket er lige til
at pletvaske med opvaskemiddel eller man kan tage betrækket af og komme det
i vaskemaskinen. Den er mao perfekt til vores 2 børn, som bestemt har
efterladt/efterlader diverse gennem tiden.

Stoffet går under forskellige navne - micro-velour fx - og fås i mange
udgaver. Vores sofa er fra Nyt-i-Bo, men jeg har set ca. samme betræk i
Bilka og Kvickly - så man må også kunne finde mellemvarer.

mvh
Marianne

Fra : Anja Hansen

Dato : 05-10-07 21:09

> [...]
>altså de er svære at plette og nemme at vaske?

>Vi leder efter en hjørnesofa under 15.000!

Vi købte en ny type fra IDEmøbler der hedder Washline, den er netop beregnet
på at betrækket kan tages af og vaskes. Materialet er sådan noget mikrofiber
og føles ret lækkert. Vi købte en hjørnesofa i en slags sandfarve, den er
ligeså flot i dag som da vi fik den for to år siden, på trods af at vi nu
har tvillinger på 19 mdr, så den kan varmt anbefales. Desuden sidder man
rigtig godt i den. Prisen er 8000 kr for en 5-personers hjørnesofa.

mvh Anja