Godt man ikke er Københavner
Fra : Martin

Dato : 20-09-07 10:45

Nu kan de ikke få passet deres børn igen pga af blokader fra sure forældre.

Jeg forstår udemærket deres sag, men så er samtlige forældre tvunget til at
holde fri idag, hvor skal de ellers gøre af barnet når de skal på job? Det
er ikke alle som har bedsteforældre som bare lige kan springe til nu og her.

Jojo det er ikke let at være børnefamilie i DK.

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-09-07 11:36

Martin wrote:
> [...]
> er ikke alle som har bedsteforældre som bare lige kan springe til nu og her.

Tage telfonen og snakke med sin arbejdsgiver(e) og finde en løsning i
fællesskab. Jeg har aldrig arbejdet et sted hvor man ikke kunne snakke
sammen for at løse udfordringer.

> Jojo det er ikke let at være børnefamilie i DK.

Eller tillidsmand hos Arla i Esbjerg ?

Ja man kunne ønske sig noget velfærd, fremfor "forbedringer" der
udmønter sig i:
- normering sættes op fra 12 til 14 på en vuggestue
- der ydes ikke vikar-bistand ved ferie+sygdom. Så en på ferie og en
syg, så er der en voksen tilbage fra 7-17, der har liiiidt travlt
med 14 unger.
- 3 voksne pr. stue (regn selv på 3 fuldtids der skal dække 7-17)
- børn bliver automagisk børnehavebørn ved 2år10måneder, frem for 3 år
(mindre tilskud) uanset om der er plads i børnehaven eller ej
- pædagogisk personale der søger væk

Det var ikke lige sådan jeg troede valgløfterne skulle udmøntes.

--
Don't waste space

Fra : Martin

Dato : 20-09-07 12:38

> Det var ikke lige sådan jeg troede valgløfterne skulle udmøntes.

Ingen tvivl om at personalet/ forældrene har det usselt. Slet ikke når jeg
fx ser folk i aktivering - fik en historie idag om en PÆDAGOG i aktivering.
Børnehaven var ikke normeret nok eller sådan noget til hun kunne få fuld
tid - nu har hun 28 timer, men 30 nej for det er der ikke børn nok til sir
de så. Goddaw mand, nå så må de da hjem og lave flere børn så hun også kan
få fuldtid??? Hun skulle da nok kunne få 2 timer om ugen mere til gå skulle
man mene... argh man får virkelig lyst til at skrige af kommunal-bestyrelsen
eller hvad det hedder. Istedet sætter de hende så i aktivering de resterende
timer som også koster skatterkroner. Ja jeg ved ikke om det bare er mig men
jeg kan sgutte se logikken idet.

Så jeg forstår udemærket både forældrenes reaktion, og de pædagoger som jo
er underlagt hvad der nu dikteres oppefra. Jeg er heldigvis selv bosat i
provinsen og kunne godt få mit barn passet i dag. Alternativet var at jeg
ikke kunne møde op i aktivering og så er det ikke kun et spørgsmål om en
snak med arbejdsgiver nej så taler man om at skære i dagpengene idet man så
er blevet væk "ulovligt".

Så jo jeg er meget glad for ikke at bo i KBH i dag, men håber da samtidigt
at de forældre derinde får noget ud af aktionen - og det må gerne sprede sig
til provinsen.

Jeg er bare ved at brække mig når jeg hører: Fx Pædagogen sir færre - eller
slet ingen "lukkedage" er udelukket i institutioner pga manglende hænder.
Forståeligt nok hvis de virkeligt ikke er der - på den anden side ser jeg en
UDDANNET pædagog gå på deltid selvom hun gerne vil ha fuld, havne i
aktivering anyway. Og selvom jeg godt kan forstå både forældrenes og
pædagogernes problem så er fænomenet "lukkedage" et helt basalt problem. Det
er da ikke alle som lige har bedsteforældre til at springe på i tide og
utide fordi man gerne vil passe sit job, og ikke alle arbejdsgivere er
specielt interesserede i folk som de pga småbørn må regne med har et
unormalt højt fravær.

Der er simpelthen et eller anden fundamentalt galt i det system - kan i se
det?

Så pøjpøj til københavner-forældrene, samtidigt med at jeg føler med dem som
har måttet lyve sig syge idag pga det.