MS Windows
briani 27239
Windows Home Server på dansk hvornår ?
Fra : J

Dato : 10-10-07 09:17

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-10-07 20:03

"J" wrote

Du skal nok regne med at det kommer til at gå som med Media Center, så du
kan nok først få den på dansk i version 2 som skulle komme 2008/ 2009.

Den nuværende udgave bygger på en nedskaleret udgave af Windows Server
2003 Small Business Edition og der kommer først en ny af den ca. midt i
næste år og så tager det nok et halvt år mere til man har fået næste
version af Home Server skåret helt til.

I mellemtiden kan du købe den engelske udgave til 1119,- kr. hos SHG, den
skulle være på lager fredag den 12. oktober:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2099089

Men, efter de har fyret deres lagerfolk kan de måske have visse problemer
med at sende og modtage varer:

Shg-konflikt udkæmpes på nettet

http://crn.dk/index.php/news/show/id=25930

Strejkende blev erstattet af robot

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Jobliv/2007/10/08/013215.htm

http://shgstrejke.blogspot.com/

Bortset fra at jeg er kunde hos SHG har jeg ikke noget med tvisten at
gøre.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-07 15:57

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> wrote in news:470d22fa$0
$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> 2003 Small Business Edition og der kommer først en ny af den ca. midt i
> næste år og så tager det nok et halvt år mere til man har fået næste

Hvad kan WHS som en ældre "skabs" PC (*) ikke kan?

(*) en PC (eller Mac) med et netkort tilsluttet et LAN, og uden mus,
tastatur og skærm og som fjernestyres med enten Netmeetings fjernskrivebord
(fås gratis til alle Windows versioner siden W95) eller VNC.

--
Oops!... I did it again

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-12-07 00:12

"Axel Hammerschmidt" wrote

Det er godt nok et gammelt indlæg fra oktober måned jeg har overset og
glemt at besvare, men hellere sent end aldrig.

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Hvad kan WHS som en ældre "skabs" PC (*) ikke kan?

Microft skriver en helt masse om WHS her:

http://microsoft.com/windows/products/winfamily/windowshomeserver/

Når jeg køber en WHS er det for at anvende den til disse opgaver:

- til at tage backup af mine maskiner

- til at gemme optagelser fra Media Center på og diverse andet media jeg
gerne vil anvende på flere maskiner

- til at konvertere optagelser fra Media Center til andre formater om
natten, som forhåbentlig derved kommer til at fylde mindre

- bruge som download-server

- bruge som gateway så jeg kan nå mine maskiner ude fra internettet

http://www.wegotserved.co.uk/ kan man læse om forskellige udvidelser
til WHS.

Grunden til at jeg hellere vil anvende Windows Home Server end f.eks. en
eller anden Linux-distribution, er jeg i fejltilfælde vil være temmeligt
ilde stedt med en Linux-kasse da jeg ikke har den store erfaring med at
anvende den og heller ikke har planer om at opnå det.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-07 17:07

> [...]

> http://microsoft.com/windows/products/winfamily/windowshomeserver/
>
> Når jeg køber en WHS er det for at anvende den til disse opgaver:

OK. Selvfølgelig er der nogle flere muligheder ved en rigtig "server".

Er den ikke stadig i Beta? I øvrigt bør du dog nok kigge lidt på denne
her:

<http://www.version2.dk/artikel/5725>

<snip>

> På http://www.wegotserved.co.uk/ kan man læse om forskellige udvidelser
> til WHS.

Interessant!

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-01-08 02:21

"Axel Hammerschmidt" wrote

> OK. Selvfølgelig er der nogle flere muligheder ved en rigtig "server".

Ja.

Den næste version bliver bygget på W2K8 og bliver dermed meget modulær,
det er sandsynligt at den bliver leveret som en Server Core uden GUI.

Rygter siger at betaen af næste version går igang med det samme W2K8 går
i Gold, sandsynligvis i januar, og at versionen skulle være færdigbagt
engang efter sommerferien.

> Er den ikke stadig i Beta?

Nej, den blev frigivet for et par måneder siden.

> I øvrigt bør du dog nok kigge lidt på denne her:

> <http://www.version2.dk/artikel/5725>

Jeg anvender heldigvis ikke nogle af programmerne.