MS Windows
briani 27239
vista optimerings program
Fra : Pernille

Dato : 08-10-07 21:44

Findes der et program som kan optimere min vista buisness så den starter
hurtigere op og kører kvikkere.
Ikke noget skrammel som skal installeres og som heletiden kører i
baggrunden. ej heller noget med spy soft mm

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 08-10-07 21:57

Pernille skrev:
> Findes der et program som kan optimere min vista buisness så den starter
> hurtigere op og kører kvikkere.
> Ikke noget skrammel som skal installeres og som heletiden kører i
> baggrunden. ej heller noget med spy soft mm
Der skulle snart komme en service pack der efter sigende skulle øge
hastigheden betragteligt.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Peter Caspersen

Dato : 08-10-07 23:01

Hej Pernille

Det første du skal sørge for er at have 2 GB ram på din maskine derefter kan
du købe en USBnøgle også bruge den som REadybust, jeg har en usbnøgle fra
Verbatin den virker fint.

Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-10-07 01:34

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan du købe en USBnøgle også bruge den som REadybust, jeg har en usbnøgle

Hvordan dælen får du Vista til at starte og køre bedre med en USB nøgle?
Den med RAM kan jeg følge, men den der USB nøgle fidus hægtede mig lige af
igen...

Mvh
Benjamin

Fra : Per

Dato : 09-10-07 08:41

Laziter [9440] wrote:
> [...]
>
> Hvordan dælen får du Vista til at starte og køre bedre med en USB
> nøgle? Den med RAM kan jeg følge, men den der USB nøgle fidus hægtede

Vista kan bruge den øgede mængde USB ram til at starte op på = hurtigere
opstart.

Når du lukker Vista ned gemmer den opstarts-data på tilsluttede USB flash
rams-enheder, hvis de er sat op til dette. Således kan styresystemet bruge
den ekstra mænge ram til at booste opstarten.

Mvh. Per

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-10-07 08:45

On Tue, 9 Oct 2007 02:34:14 +0200, Laziter [9440] wrote:

> Hvordan dælen får du Vista til at starte og køre bedre med en USB nøgle?
> Den med RAM kan jeg følge, men den der USB nøgle fidus hægtede mig lige af
> igen...

Readyburst lægger en kopi af de mest brugte filer, som ellers ville blive
lagt i page filen, over på et usb eller memory card og forhindrer derved at
Vista skal skrive så meget til harddisken. Readyburst hjælper på den måde
med at forkorte boot og gør det smidiger eat arbejde med systemer der ikke
har så meget ram. Ifølge hvad jeg kan finde ud af er der delte meninger om
hvorvidt den har den store effekt på maskiner med 2+ GB ram, men på <1 GB
Ram gør den en forskel.

Fra : John

Dato : 09-10-07 15:33

"Pernille" <news@profiber.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der et program som kan optimere min vista buisness så den starter
> hurtigere op og kører kvikkere.

Tip:

http://majorgeeks.com/Mz_Vista_Force_d5717.html

http://majorgeeks.com/TweakVI_Basic_Edition_d5262.html