MS Windows
briani 27239
WinME - Underlig fejl
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 05-10-07 01:18

Jeg skulle hjælpe en bekendt med et problem med Windows efter at hun havde
tabt pc'en på gulvet, den havde dog virket med lyd men farverne var 16
farver. Så har naboen kørt scandisk og den har repareret i 4 timer.

Nå men jeg kommer til og jeg sletter grafikkortet og genstarter pc'en
hvorefter kortet findes og faverne er normale. Nu kommer så det underlige,
nu er der pludselig ikke lyd på mere????

I kontrol panel - Multimedier er det ikke muligt at vælge lydkortet eller
noget som helst, men lydkortet AC'97(onboard) er installeret i
enhedshåndteringen. Nå, jeg downloader nyeste driver fra Aopen og
installerer uden at det hjælper. Derefter henter jeg Vinyl driveren fra VIA
og installerer, og nu er der så lyd.

Lige indtil maskinen bliver genstartet og lyden er væk igen. Nå, jeg
opdaterer driveren manuelt, via den jeg har downloadet fra VIA og der er lyd
på igen. Lige indtil genstart og lyden er forsvundet igen.

Og sådan fortsætter det??????

Er der nogen der kan fortælle hvad årsagen er?

Det kan da ikke være meningen at jeg skal installere et andet lydkort før at
hun kan få lyd på.

Personligt hader jeg WinME, men hun kan godt lide den.

Jan

Fra : Jama

Dato : 05-10-07 10:01

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at hun kan få lyd på.
>
> Personligt hader jeg WinME, men hun kan godt lide den.

Er du sikker på du har slettet alle de gamle driver til Lydkortet også i
Regedit, prøv, og geninstall. så de ny driver igen.
Mvh.Jama

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-10-07 10:46

On Fri, 5 Oct 2007 02:17:42 +0200, Thunder (4920 Søllested)
<thunderFJERN@pc.dk> wrote:

> [...]
>hun kan få lyd på.
>
>Personligt hader jeg WinME, men hun kan godt lide den.

Er du sikkker på at den nyeste driver er beregnet på ME. Set har
efterhånden en del år på bagen.

Til den PC jeg har der kører ME, har jeg måttet finde nogle ældre
drivere.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-07 15:23

On Fri, 05 Oct 2007 02:17:42 +0200, Thunder (4920 Søllested)
<thunderFJERN@pc.dk> wrote:

> [...]
> enhedshåndteringen. Nå, jeg downloader nyeste driver fra Aopen og
> installerer uden at det hjælper. Derefter henter jeg Vinyl driveren fra
........klip

jeg tror det der sker er at plug and play afinstallerer din "Vinyldriver"
og geninstallerer standard AC'97 driveren.
Prøv at få den AC'97 driver til at fungere.

Kig i lyd i kontrolpanelet og kig i den lille højttaler i systray.(Nederst
i højre hjørne) lyden er vel ikke slået fra her!? Dobbeltklik på den og
kig i indstillinger for lyd ind og lyd ud! Skyderne i potentiometrene er
vel ikke skubbet ned i nederste stilling?! Så skub dem op! Der er vel
ingen afkrydsninger ud for potentiometrene i "Slå fra?!"
Læg endelig mærke til når du ser potentiometrene ved dobbeltklik på
lydikonet i systeray eller når du vælger lyd i kontrolpanelet at der
øverst i filer når du lukker den menu op tales om "lyd ind!" og "Lyd ud".
> Personligt hader jeg WinME, men hun kan godt lide den.
Gift dig endelig med hende hun vil overse alle dine fejl og være nem at
leve sammen med!))

Jeg har været en af dem der kørte med ME i årevis. Jeg elskede den på
trods af alle dens fejl. Men til sidst indså jeg det tåbelige i at blive
ved og ved. jeg opgraderede til XP.
Sig til hende at hun kan opgradere og slippe for hele tiden at reparere
ME. jeg anbefaler hende det på det varmeste. Det er ikke som om hun
smider sin mand ud, det er som om hun sender ham hen til "Pierre" som
vasker og barberer ham og giver ham en wellnessbehandling. Han er flottere
og mere straight-men ikke nødvendigvis mere sexy;_)-når han komme
tilbage.(Stryg det med sexy, for ellers vil hun ikke opgradere.)

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk