MS Windows
briani 27239
AVG Virus:
Fra : Fjoker

Dato : 03-10-07 18:30

Jeg et mærkelig problem med XP, har hele tiden kørt med AVG Virus program
uden problemer, nu siger den at jeg ikke har noget antivirus program
install. i sikkerhedscenter, tros det at programmet køre. Jeg har prøvet at
afinstall og install, men med samme resultat
Mvh.

Finn

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-07 01:55

On Wed, 03 Oct 2007 19:30:06 +0200, Fjoker <koervel@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> at
> afinstall og install, men med samme resultat

++++++
Ja det er mærkeligt, men ikke mere end at vi andre også har erfaret at
systemer når de er gamle bliver mere og mere korrupte, ligesom i
virkelighedens verden.
Men i kontrolpanel under sikkerhedscenter kan du ændre det så den ikke
holder øje med din antivirus og kommer med fejlmeddelelser.
For øvrigt er Avast gratis antivirus blevet mere og mere populær på
bekostning af AVG. Den kommer ikke med de dumme "opdateret-30 sekunder
OK". Den holder sig smukt nede i hjørnet. Måske skulle du afinstallere AVG
og prøve den. Det kan være dit korrupte system kan få øje på den.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-10-07 07:23

Lyrik wrote:

> For øvrigt er Avast gratis antivirus blevet mere og mere populær på
> bekostning af AVG. Den kommer ikke med de dumme "opdateret-30 sekunder

Avast har heller ikke en ide om at den skal køre et fuldt viruscheck
klokken 8 hver morgen. Det var den primære årsag til at jeg smed AVG ud.
Jeg bruger antivirus til manuelt check af suspekte filer, ikke andet.
Den opgave magter AVG ikke.

Jesper Poulsen

Fra : Bc

Dato : 04-10-07 08:53

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger antivirus til manuelt check af suspekte filer, ikke andet. Den
--------------
Du har vist aldrig været inde i Control Centret på AVG når du kan skrive det
vrøvl.
Bc

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-10-07 13:09

Bc wrote:

> Du har vist aldrig været inde i Control Centret på AVG når du kan skrive det

Jo, mange gange. Jeg ville at hvis den endeligt skulle gøre noget pr.
automatik, så skulle det være midt om natten - den ville det anderledes
og så røg den ud.

Jesper Poulsen

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 05-10-07 01:23

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, mange gange. Jeg ville at hvis den endeligt skulle gøre noget pr.
> automatik, så skulle det være midt om natten - den ville det anderledes og
> [...]

Du skal bare ind i AVG Control Center og vælge scheduler der står den scan
som kører om morgenen. Du kan tage Edit schedule og slå den fra.

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-10-07 06:29

Thunder (4920 Søllested) wrote:

> Du skal bare ind i AVG Control Center og vælge scheduler der står den scan
> som kører om morgenen. Du kan tage Edit schedule og slå den fra.

Hvis det virkede, så anvendte jeg stadig AVG. Det gjorde det ikke og nu
har jeg brugt Avast i et par år.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 05-10-07 16:10

shirley@burress.usOn Fri, 05 Oct 2007 07:29:06 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Hvis det virkede, så anvendte jeg stadig AVG. Det gjorde det ikke og nu
>har jeg brugt Avast i et par år.

Hmm, det virker da fint her. Min AVG Free kører en komplet
scanning hver nat kl 04:00 og det har den gjort i
adskillige år nu.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-10-07 19:35

Mads wrote:

> Hmm, det virker da fint her. Min AVG Free kører en komplet
> scanning hver nat kl 04:00 og det har den gjort i
> adskillige år nu.

Min insisterede på at det skulle være kl 8, uanset hvad jeg ellers bad
den om.

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 05-10-07 19:58

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det virkede, så anvendte jeg stadig AVG. Det gjorde det ikke og nu
> har jeg brugt Avast i et par år.

AVG har opdateret sin software adskillige gange i løbet af de seneste to år,
men Avast er da vist et ganske udmærket alternativ.

John

Fra : Jakob

Dato : 06-10-07 17:11

In article <4705cba4$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam@ingensteder.dk says...
> Hvis det virkede, så anvendte jeg stadig AVG. Det gjorde det ikke og nu
> har jeg brugt Avast i et par år.

Virker fuldstændigt uden problemer jeg og på alle de xp maskiner jeg har
smidt den på.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-10-07 23:20

On Sat, 6 Oct 2007 18:11:27 +0200, Jakob <nonsense@invalid.invalid>
wrote:

>In article <4705cba4$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
>nospam@ingensteder.dk says...
>
>Virker fuldstændigt uden problemer jeg og på alle de xp maskiner jeg har
>smidt den på.

Og her virker AVG upåklageligt både med XP og Vista :)
Kan sætte den til at scanne på hvilket tidspunkt på dagen det skal
være.

Fra : Ole C

Dato : 04-10-07 12:51

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Avast har heller ikke en ide om at den skal køre et fuldt viruscheck
> klokken 8 hver morgen. Det var den primære årsag til at jeg smed AVG
> ud.

Det er sandelig ellers nemt at deaaktivere den funktion.

> Jeg bruger antivirus til manuelt check af suspekte filer, ikke
> andet. Den opgave magter AVG ikke.

Ok jo - meget nemt endda.

--
vh
Ole C.

Fra : Michael Ravn

Dato : 04-10-07 22:38

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tznd5t1zcof222@jens-erik-bechs-computer-2.local...

> [...]
> OK". Den holder sig smukt nede i hjørnet. Måske skulle du afinstallere AVG
> og prøve den. Det kan være dit korrupte system kan få øje på den.

Jeg bruger også AVG og er heller ikke 100% tilfreds, men jeg er lidt nervøs
for at installere nye antivirus-programmer, da jeg engang var ude for at et
nyt antivirusprogram forhindrede mig i at bruge netbank. Avast har vel ikke
den slags tilbøjeligheder? Ellers vil jeg nemlig også overveje Avast.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-10-07 22:06

Michael Ravn wrote:

> nyt antivirusprogram forhindrede mig i at bruge netbank. Avast har vel ikke
> den slags tilbøjeligheder? Ellers vil jeg nemlig også overveje Avast.

Netbanksmæssigt bemærker jeg ikke om jeg er i Linux (nul antivirus)
eller Windows (Avast).

Jesper Poulsen

Fra : KeNzO

Dato : 05-10-07 23:17

> [...]
> ikke den slags tilbøjeligheder? Ellers vil jeg nemlig også overveje Avast.

Bruger selv avast og er meget tilfreds med den

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 04-10-07 11:11

On Wed, 3 Oct 2007 19:30:06 +0200, "Fjoker" <koervel@post3.tele.dk>
wrote:

> [...]
>install. i sikkerhedscenter, tros det at programmet køre. Jeg har prøvet at
>afinstall og install, men med samme resultat

Hejsa.

Jeg har også haft problemmer med AVG antivirus så nu har jeg skiftet
over til Avira AntiVir Personal Edition og det køre perfekt.

Hilsen Karsten