MS Windows
briani 27239
Filer eller hard disk skrivebeskyttet
Fra : Jan Andersen

Dato : 03-10-07 15:09

Hejsa.

Problemet er at alle filer på det ene drev er skrivebeskyttet, bla. kan jeg
ikke opdatere de installerede programmer. Jeg har prøvet at ændre
attributterne med attrib komandoen, men den påstår at jeg ikke er
administrator, til trods for at det er jeg.

OS er Windows XP home, service pack 2.

Hvad kan jeg gøre for at ophæve skrivebeskyttelsen??

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Klaus H

Dato : 03-10-07 16:18

"Jan Andersen" <jea@fjerncybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> administrator, til trods for at det er jeg.
>
> OS er Windows XP home, service pack 2.
>
> Hvad kan jeg gøre for at ophæve skrivebeskyttelsen??

Start op i fejlsikret tilstand. og prøv igen. (F8) under opstart.

Klaus H

Fra : Jan Andersen

Dato : 03-10-07 18:56

"Klaus H" <hebs.ud@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Start op i fejlsikret tilstand. og prøv igen. (F8) under opstart.
>
> Klaus H

Hej igen.

Virker dersværre heller ikke, den vil ikke ændre attributterne.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : AB

Dato : 03-10-07 22:17

> [...]
> administrator, til trods for at det er jeg.
>
> OS er Windows XP home, service pack 2.
>
> Hvad kan jeg gøre for at ophæve skrivebeskyttelsen??

Måske den hårde vej - at ophæve skrivebeskyllelse ved hver enkelt fil, via
egenskaber.

mvh
AB

Fra : Jan Andersen

Dato : 04-10-07 15:38

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Måske den hårde vej - at ophæve skrivebeskyllelse ved hver enkelt fil, via
> egenskaber.
>
> mvh
> AB

Hejsa.

Det har jeg også prøvet, og den fjerner fint markeringen ved den pågældende
fil, men når man så kiger igen er den stadig skrivebeskyttet

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-10-07 11:43

Jan Andersen wrote:
> Det har jeg også prøvet, og den fjerner fint markeringen ved den pågældende
> fil, men når man så kiger igen er den stadig skrivebeskyttet

Lyder som om du skal se på filrettighederne.

Hvis du har XP Home, skal du boote i fejlsikret tilstand, hvis du har XP
Pro, skal du slå simpel fildeling fra.

- Chano Andersen.